Anbefalte innlegg

2,7 er jo Quattro så skal vel noe til at den slipper :D

 

OT: Viss du er helt på jordet når du kjøper ny bil, så kan du faktisk få 2.7 TDI motoren med framjhulstrekk! På A6en : bh ::P

 

hah, verste jeg har kjørt!!:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er to forskjellige gummiblandinger i markedet. En sinnsykt hard og dårlig og en mykere og bedre.

 

Edit: Fant ett innlegg jeg skrev i fjor med litt mer info:

 

Såvidt jeg vet er det ihvertfall to forskjellige Nankang NS2 dekk på markedet. Ett med threadwear på 200AAA som er forholdsvis ok til prisen, blir fortere slitt, og så er det ett dekk med 340AA som varer lenge, men som er endel skumlere....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har 225/35/19 og syns ikke det er spesielt støysvakt akkurat. men syns de sitter overaskene bra på vått! men forventet ikke mye akkurat... Men jeg er superfornøyd til den prisen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til dere som skryter/klager over dekka og kjører med NSII nå, kan dere ikke kikke på dekksida og se hvilken threadwear som står på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine hadde 200aaa eg er fornøyd som sagt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til dere som skryter/klager over dekka og kjører med NSII nå, kan dere ikke kikke på dekksida og se hvilken threadwear som står på?

 

På mine 185/45x15 stod det kun Threadwear 340...ikke AA eller mer bak.

 

Men syns nok de vannplaner litt i hjulspor i veibanen med mye vann i...men det har da de fleste andre dekk jeg har hatt opp gjennom åra gjort også..: rolleyes

I tillegg er de ikke nye lenger og endel slitt.

Ved mye vann i hjulspor o.l er det vel begrenset hvor godt det sitter eller ikke vannplaner samme hva slags dekk en har eller...må ta det rolig uansett da..:P

 

Kan være enig i at de kanskje støyer litt ja...men ikke sinnsykt mye!

 

Men takk for nyttig info Petter, da får jeg se etter den andre typen når jeg skal bestille denne dimensjonen igjen..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har NSII på min, sporer en god del, hardhet passer meg bra, og fungerer akkurat OK til vanlig bruk. Men de sporer for mye, støyer litt for mye, og er litt for dårlig generelt, da man må avbalansere hjula mye oftere enn på litt dyrere dekk. Ikke like ille som feks Wanli, men likevel.

Har fått tak i "Duro" som står foran nå, de virker noe bedre på det meste, og betydelig bedre mtp støy og sporing.

Vurderer å prøve Federal, var fornøyd med de på brodern sin, men Nokian er heller ikke noe dårlig valg (heller et skikkelig bra ett) men du må betale dyrt for det igjen da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min erfaring med ns2 er att de vannplaner lett, i forhold til Toyo Proxes er det dag og natt, men så er dekkene på 2 forskjellige biler. ellers er jeg fornøyd med de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er ikkje Vredestein sessanta noke premium dekk da akkurat.

 

Går ikke de for å være VELDIG bra da?? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går ikke de for å være VELDIG bra da?? :confused:

Tja, folk påstår det,

men eg har ikkje sett ein einaste norsk test som beviser det.

Når eg skal kjøpe meg premuim dekk, så er det desse som gjelder:

-Continental

-Brigestone

-Nokia

-Michelin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, folk påstår det,

men eg har ikkje sett ein einaste norsk test som beviser det.

Når eg skal kjøpe meg premuim dekk, så er det desse som gjelder:

-Continental

-Brigestone

-Nokia

-Michelin

 

Har du sett noen tester hvor sessanta dekket er med da ? Har ikke sett noen jeg....: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sett noen tester hvor sessanta dekket er med da ? Har ikke sett noen jeg....: klø :

Nei nettopp. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei nettopp. ;)

 

Vredestein er jo en " liten " dekkfabrikant som ikke alltid får være med på tester.

Når de får være med så kommer de relativt bra ut. Både sommer som vinterdekk:)

Sessanta dekket leveres vel bare i litt " gromme " dimmensjoner som ikke blir testet for ofte tror jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vredestein er jo en " liten " dekkfabrikant som ikke alltid får være med på tester.

Når de får være med så kommer de relativt bra ut. Både sommer som vinterdekk:)

Sessanta dekket leveres vel bare i litt " gromme " dimmensjoner som ikke blir testet for ofte tror jeg.

Eg trur nok at dette er eit godt dekk,

men eg kaller det ikkje premium dekk,

så lenge ingenting er dokumentert.

 

Men eg hadde kjøpt dette før Ling Long o.l.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv nankang på min golf 1,meget fornøyd med de i forhold til pris!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme her, har kjørt mye på NS2, på tre forskjellige biler. OK dekk til prisen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må si meg fornøyd med NSII.

Kjører de i 225/35-20 og har i grunn ingenting å utsette på de. Jeg synes IKKE at de sporer. Heller tvert i mot. De er runde og fine i kantene og er overraskende behagelige å kjøre. Støynivå er også helt akseptabelt, er tross alt 20" :) De lager lyd, ja, men ingen ULYD, hvis dere skjønner ;)

Og med tanke på prisen (3850,- for 4stk i 225/35-20) så mener jeg at man nesten ikke kan ta seg friheten med å kritisere NSII, og i hvertfall ikke sammenligne de med f.eks Nokian, Continental, Bridgestone og Michelin som mest sannsynlig koster 3850,- for 1stk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vredestein er jo en " liten " dekkfabrikant som ikke alltid får være med på tester.

Når de får være med så kommer de relativt bra ut. Både sommer som vinterdekk:)

Sessanta dekket leveres vel bare i litt " gromme " dimmensjoner som ikke blir testet for ofte tror jeg.

 

Om jeg ikke husker HELT feil så er Vredestein billigmerket til Nokian, men kan ta feil.

Skal sjekke litt opp og se om jeg finner en komplett liste over hva billigmerkene heter til de forskjellige Dekkfabrikantene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen billigmerker som blir laget av de store premiumdekk fabrikantene.

 

Continental lager Barum

Bridgestone lager Dayton

Goodyear lager Sava

Michelin lager Kleber

 

For min del er dekkene den siste plassen jeg prøver å spare noen tusenlapper, det er tross alt den eneste kontakten bilen har med asfalten. Har prøvd flere billigdekk(husker ingen navn) opp gjennom årene, og felles på de alle er at de virker greie helt til du virkelig har bruk for de under oppbremsing(spesielt på våt veibane).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen billigmerker som blir laget av de store premiumdekk fabrikantene.

 

Continental lager Barum

Bridgestone lager Dayton

Goodyear lager Sava

Michelin lager Kleber

 

For min del er dekkene den siste plassen jeg prøver å spare noen tusenlapper, det er tross alt den eneste kontakten bilen har med asfalten. Har prøvd flere billigdekk(husker ingen navn) opp gjennom årene, og felles på de alle er at de virker greie helt til du virkelig har bruk for de under oppbremsing(spesielt på våt veibane).

 

Enig.

 

Synes Nankang hjulene er " Forferdelige " og kjøre på . Støyer ++ ( 235 35 19 )i forhold til , Eks . Goodyear, (225 35 19) og Pirelli P zero ( 225 30 20 )

For ikke snakke om 165 40 16..: bh :

Jeg er ikke i tvil , aldri mer Nankang: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at det er mulig jeg tok feil om Vredestein dekkene, klarer ikke å finne noen opplysninger som bekrefter min skrantende hukommelse. :-)

 

Selv kjører jeg på Bridgestone Turanza ER300 og er meget fornøyd med de når det gjelder sporing, støy og veigrep.

De er ekstremt stillegående og den berømte sporingen til Audi ble så og si borte, men mener å kjenne et lite sug mot underlaget (at de har litt høy rullemotstand) men det er bare en følelse jeg har så det er mulig at det er noe jeg bare innbiller meg.

Jeg kjører da på 205/55-16, vurderer å gå opp til 215/55-17 eller 215/50-18 men er litt usikker med hensyn til sporing og kjørekomfort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Michelin leverer også Kormoran, er det noen som har forsøkt de? 900,- for 225/45-17 hos forhandler på Steinkjer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt NS2 i 235/35-19 på 200'n.. Funka helt fint.. Nå har jeg Pirelli PZero Nero på Caddyen.. Makan til dekkstøy har jeg ikke vært borti..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen billigmerker som blir laget av de store premiumdekk fabrikantene.

 

Continental lager Barum

Bridgestone lager Dayton

Goodyear lager Sava

Michelin lager Kleber

 

Jeg ville ikke kalt Kleber et billig-merke, heller et billigere alternativ til premium-segmentet. Siden Kleber likevel nevnes vil jeg bare skyte inn at BF Goodrich også er under Michelin-paraplyen, og er på samme prisnivå(ca 25% lavere enn Michelin).

 

Michelin leverer også Kormoran, er det noen som har forsøkt de? 900,- for 225/45-17 hos forhandler på Steinkjer.

 

Kormoran er i praksis eldre Michelin-dekk som produseres opp på ny, med de fordeler og ulemper det måtte medføre. Et godt billig-dekk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.