Anbefalte innlegg

Smaken er som baken her ser jeg,noen er for å andre sterkt imot ns2....

men litt enig med han oppi her om at er begrenset å en kan surve over de for den lave prisen....

Uansett så får en som regel det en betaler for å....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, på engelske forum går Nankang under "klengenavnet" Ditch-finders.... sier vel det meste

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt med slike i 185/45x15 nå i et par års tid på en jetta. Ikke vært i "ditch`n"..ennå hvertfall..:P

Men syns kanskje de ble litt fort slitt..

Skjønt, jeg klager ikke til den prisen.

 

Og så lenge man holder seg sånn ikke altfor høyt over fartsgrensene, og heller ikke kaster bilen gjennom svingete vei, så må de da være noenlunde brukbare..!

 

Er sikkert noe helt annet hvis man skal piske seg gjennom en bane eller kjører "villmann" etter landeveien...da går det kanskje fort i "ditch`n" da..: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørt mye på dette dekket selv, og har faktisk aldri havnet i "ditchen" en eneste gang, være seg de kaller det "ditch-finder" på engelske forum, pakistanske forum eller japanske forum: rolleyes

 

Støyer? Ja, men ikke mer enn at jeg kan leve med det. Planer lett? Nei, ikke i forhold til andre billigdekk jeg har kjørt med (ingen konkrete navn her). Sporer? Samme svar som på siste. Slitesterke? Ja, holdt lenge selv med negativ camber ut av en annen verden.

 

Drittdekk? Nei, får det man betaler for, og her får du et helt greit budsjettdekk i dimensjoner ingen andre dekkprodusenter produserer (f.eks 185/45-15). Jeg vil ihvertfall ikke fraråde noen å kjøpe Nankang, men vil heller ikke anbefale noen det hvis det er bedre kvalitet du er ute etter. Men, en som er innstilt på å kjøpe et bra dekk, går vel ikke for den billigste varianten, eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde Nankang NS2 på min Golf V, var kjempefornøyd med de dekkene. Eneste var når det var litt vått ute, da slapp de fort.. Men for et grep det var med de!! Golfen satt som ei kule rundt svingene, og husker jeg satte mange "rekorder" rundt svinger der jeg bodde før, og de er ikke blitt tatt den dag i dag, hverken av 200'r med hundrevis av hester, BMW'r eller annet rask.. Ble kjempeimponert over de dekkene, og ville anbefalt de lett videre.. Eneste er at billiggummi har en tendens til å ikke være helt "runde", dvs. kan være svak kast i de, og gjerne det med harde gummiblandinger.. Hadde de i 225/45-18" på golfen, og det er jo et veldig spenstig mønster på de! Og ja, jeg har hatt bedre og dyrere dekk på bilene mine.. De dyreste og "beste" modellene til Conti. , Pirelli, Dunlop og Michelin opp gjennom de siste årene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sto å så på da de vrengte av nankang dekk på noen felger jeg kjøpte, de var helt oppsmuldret innvendig alle 4.

pluss det lille jeg kjørte de var det ingen god opplevelse.

De fleste billigdekk har en hardere gummiblanding som er beregnet for varmere strøk, disse blir litt glatte ved våt vegbane.

kvalitetsdekk som koster litt er beregnet på norske forhold altså mykere gummiblanding.

 

Jeg har god erfaring med continental,dunlop,michelin dyrere merker

og khumo og tyfon billigmerker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel som en kompis sa i en helt annen sammenheng... "Hvorfor kjøpe noe billig når du kan kjøpe det dyrt"

-Har du råd, kjøp skikkelig.

om ikke er ikke Nankang værre enn andre billigdekk

 

Har akkurat gått fra Nankang til Pirelli, og tror ikke jeg kjøper billigdekk når de skal byttes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo greit at dekkene funker om man ikke kjører for fort eller presser de for hardt i svingene, men kan man velge selv om man skal få en elg eller et barn ut i veien foran seg slik at man må nødbremse?

 

Er ikke ment som noen pekefinger, men det er noe å tenke på.:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo greit at dekkene funker om man ikke kjører for fort eller presser de for hardt i svingene, men kan man velge selv om man skal få en elg eller et barn ut i veien foran seg slik at man må nødbremse?

 

Er ikke ment som noen pekefinger, men det er noe å tenke på.:-)

 

Nei, da er det nok heller tilfeldighetene som avgjør hvis en slik situasjon oppstår.

 

Men husk at du: skal ikke kjøre fortere enn at du skal kunne stoppe for enhver potensiell faresituasjon : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke at det nødvendigvis var utslagsgivende faktor, men S2en som knuste hele sida (+ for og bakstilling) på Rudskogen i helga kjørte på disse dekka. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke at det nødvendigvis var utslagsgivende faktor, men S2en som knuste hele sida (+ for og bakstilling) på Rudskogen i helga kjørte på disse dekka. : rolleyes

 

Hmm, bare å teste samme situasjon igjen med andre dyrere dekk, så får vi se om det var det, eller det var kjøringen sin feil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

snakket med en fyr på NBS han sa at de kostet over 4000,- pr dekk ordinært!!

 

Hehe.. De koster rundtom/i underkant av tusenlappen pr stykk hos internett-sjappene..

Så det er jo langtfra ordinært

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, var det jeg også trodde...

jeg sendte en mail tilbake så får jeg se hva han svarer...

er jo ikke akkurat no supertilbud:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men er dette samme som Ultra sport?

tror egentlig det, var en test hvor det stod ultrasport ns II og den fikk ikke så veldig gode resultater...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nangkang NS2 på både polo 6n'n med 195\45-15 min og på A4'n med 225\40-18 på 9,5'' felger med strekk å det funker,men er GARANTERT mange dekk som er bedre men er en ett billig greit dekk til veibruk:) på poloen sitter de på 2 sesong nå og er ikke slitt,å den går ca 20K i året:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.