Audi A4 B7 - S/RS4 replica (Hofele front)

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Tenkte jeg måtte starte en tråd på styling av den nyinnkjøpte B7 :)

 

Bilen er en -05 modell 1,9 TDI, moderat utstyrt, men likevel et godt utgangspunkt:


    • Omprogrammert av TS-Racing
    • Originalt sportsunderstell (20mm)
    • Helskinn sportsinteriør i sort/grått
    • Adaptive bi-xenon
    • Multifunksjons sportsratt
    • Audi consert m/ 10 høyttalere
    • Avtagbart hengerfeste

Følgende er planlagt:


    • Hofele RS4 front - Utført
    • S4 grill - Utført
    • S4 sidelister - Utført
    • S4 hekkspoiler
    • V-maxx coilovers
    • 19" ny S8 replica - Utført
    • Led og Xenonmatch i hovedlykter (samt fjerne orange kopp på blinklys) - Utført

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utgangspunktet ser slik ut;

 

80_-1669798604.jpg

 

80_636808305.jpg

 

80_-80091738.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar med bilder av forrige A4-prosjekt; Før og etter : smil :

 

1202709-bilde2-116_1601.jpg

 

Frontvside-1.jpg

 

Side-1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nice, blir nok bra det der:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steg 1 = Hjul;

 

Valgte å gå for den nye S8 felgen i 8,5x19 ET 38, med 235.35.19 Nankang.

Fremme ble det perfekt, men bak må jeg nok inn med spacere på 5 eller 10mm : smil :

 

mobil194.jpg

 

mobil211.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steg 2 = Front

 

Har kjøpt inn RS4 front fra Hofele (via QWT - meget fornøyd med dem) inkludert OEM S4 grill og RS4 gitter ved tåkelys. Fornten er mottatt og førsteinntrykket er meget bra : rock : Passform til grill og gitter var 100%, så gleder meg nå til å prøve på bilen - spent på passform rundt skjerm og lykter.

 

Hofele gir så langt et meget godt inntrykk med tanke på kvalitet, samt instruksjoner og dokumenter - faktisk egen plastmappe med dette :P

 

Her er noen bilder fra mottak:

 

mobil030.jpg

 

mobil032.jpg

 

mobil033.jpg

 

mobil034.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har planer om prøvemontering i helga, og lakkering til neste uke : rock :

 

040820091336.jpg

 

040820091334.jpg

 

040820091338.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steg 3 - Lys foran;

 

Har anskaffet:

  • H11 Xenonmatch til kurve/tåkelys
  • P21 Led (36) til kjørelys
  • W5W Led til parklys
  • Osram Diadem blinklyspærer

I tillegg skal den orange koppen foran blinklyspæren bort - håper dette ikke byr på store problemer...

 

Greit å få gjort dette når frontfangeren er av!!

 

: vinke : Kom gjerne med komentarer og tips : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skikkelig spendt på den fangeren - ha rmeget lyst på en slik selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er fanger prøvemontert på bilen. Det gikk fort å ta av fangeren!! Mye bedre patent på å få av frontfangeren på B7 enn B6: rock :!

Passformen er jeg veldig fornøyd med; Ved grill og lykter er den 100% - høyre skjermbue perfekt, men venstre var avrundingen mot skjerm ikke helt bra. Ble en større glippe der buen på forskjermen er på sitt rundeste. Se bilde nedenfor - merket med tusj. Prøver å legge i litt for å se om det blir bedre (ikke snakk om mange millimetrene, men nok til at det må utbedres :):)

 

RS4-fangeren er 5cm lavere enn originalfangeren! Målt under hovedlyktene!

 

060820091345.jpg

 

060820091347.jpg

 

060820091343.jpg

 

060820091348.jpg

 

060820091349.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser meget bra ut:) bra at du tar passform seriøst.

 

men vil sterkt anbefale og ta en utflekking samtidig. så slipper du så stor fargeforskjell som det sikkert kommer til og bli. evt og ta fargeprøver, men da må du ha bilen inn også. ville ha lagt inn noen kr ekstra for og ikke få forskjell.

sølv er en vanskelig farge og etterligne desværre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er fangeren klar til lakkering. Fikk prøvemontert lyktespylerne, og her var det kun å utvide festehullene for å få 100% passform :).

 

Har nå tatt av de orange koppene i hovedlyktene - dette var enkelt og greit. Ta av lykteglasset (plast), snitt tettemassen med skarp kniv når du trekker lykteglasset ut - deretter borr noen hull i den orange koppen - og vips er det bare å presse jævelen forsiktig ut : rock :. (ps. den er ikke limt fast)

 

070820091351.jpg

 

070820091354.jpg

 

070820091353.jpg

 

070820091355.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Montert LED i parklys idag. Plasserte motstandene i lokket - perfekt for plassering av 2 stk her (en til parklys og en til kjørelys);

 

 

090820091369.jpg

 

090820091371.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikken fangeren fra lakkering idag. Har nå montert på grill, tåkelys, gitter, lyktespylere, ledninger og slanger.

 

Legger inn noen bilder fra monteringen;

 

100820091374.jpg

 

100820091375.jpg

 

100820091377.jpg

 

100820091379.jpg

 

100820091382.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For oss med liten motor og store luftinntak, må det kamufleres litt :P:p

 

100820091383.jpg

 

100820091384.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser meget bra ut:) bra at du tar passform seriøst.

 

men vil sterkt anbefale og ta en utflekking samtidig. så slipper du så stor fargeforskjell som det sikkert kommer til og bli. evt og ta fargeprøver, men da må du ha bilen inn også. ville ha lagt inn noen kr ekstra for og ikke få forskjell.

sølv er en vanskelig farge og etterligne desværre

 

Hei Svein Tore,

 

Det ble tatt fargeprøve av bilen, men jeg er fortsatt litt usikker på fargematch : klø :. Må uansett vente til jeg får den ut i dagslys. Blir det for ille setter jeg den inn for omlakkering montert på bil :o.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra dette Roger. Har hørt litt små problemer med passform på Hofele sine RS4 fangere ja, men ingenting som ikke kunne fikses. :)

Kan bli et flott prosjekt dette til slutt. Veldig spent å høre hva du syns om v-maxx settet. Hva må du ut med for det?

Vil også anbefale deg å kjøre stealth pærer i stede for Osrams. Jeg synes i allefall det blir for mye blå\orange farge av de.

Ellers kan du jo også være litt obs på de motstandene. De kan vell bli veldig varme på plasten der......?

Godt å se at du er nøye med små detaljer slik som passform og skuling av åpne rom bak fangern. Kommer til å følge denne.

Lykke til videre med pengesluket............Jeg for min del kunne sikkert hatt en 2.0tq for det jeg har brukt på min.....;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra dette Roger. Har hørt litt små problemer med passform på Hofele sine RS4 fangere ja, men ingenting som ikke kunne fikses. :)

Kan bli et flott prosjekt dette til slutt. Veldig spent å høre hva du syns om v-maxx settet. Hva må du ut med for det?

Vil også anbefale deg å kjøre stealth pærer i stede for Osrams. Jeg synes i allefall det blir for mye blå\orange farge av de.

Ellers kan du jo også være litt obs på de motstandene. De kan vell bli veldig varme på plasten der......?

Godt å se at du er nøye med små detaljer slik som passform og skuling av åpne rom bak fangern. Kommer til å følge denne.

Lykke til videre med pengesluket............Jeg for min del kunne sikkert hatt en 2.0tq for det jeg har brukt på min.....;)

 

Hei Eirik,

V-maxx mener jeg å huske kostet 4.400,- til denne, og jeg venter fortsatt på at det blir lagervare.

Vet det er delte meninger om disse rimeligste justerbare, men velger å prøve - da dette er et "lavbudsjett-prosjekt" : klø : Pengesluk blir det alltid av bilene mine, skjønner ikke dette - tror det er noe psykisk : eek :

 

Når det gjelder de motstandene så er jeg litt usikker på hvor varm de blir - det vil ikke forekomme at begge står på samtidig, men i værste fall kjøper jeg nytt deksel til lykten :). Hvis noen har erfaring på hvor varm de blir er det bare å rope ut... :)

 

Forøvrig flott bil du har!! : rock :

Min gamle A4, avbildet øverst i tråden, havnet i Tromsø - mulig du har sett den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fangeren er nå montert på bilen :) - fortsatt usikker på fargematch, men venter til lakken har fått herdet skikkelig - erfaringsmessig endrer den seg litt etter noen dager.

 

Har også montert på spacere på 10mm hver side bak - fikk tilsendt lengre hjulbolter idag - det ble perfekt!!

Medberegnet spacerne bak har jeg nå ET 28 på 8,5x19 med 235.35.

 

Nå derimot skriiiiiker bilen etter mer senk... : bh :: bh :: bh :

 

110820091389.jpg

 

110820091390.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin den bilen der, og det blir sikkert bra. Men det ser ut (på bildene) at fargen ikke matcher helt som du sier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fargen er nok ikke lik, men spørs hvilke vinkel du ser den fra.

 

Selv på NYE audier ser du litt fargeforskjell på støtfangere. Disse blir jo lakket utenom bilen,er vel kanskje derfor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener jeg har sett den ruller her ja. :)

Hehe ja helt sykt for et pengesluk de er. Spent å høre ang de coilsa. Kjører i dag supersport senkeskåler på sportsunderstell. Ser greit ut og fungerer flott det. Har også montert antikreng staget fra RS4a. Det anbefales på det sterkeste!!!Koster deg rundt 1500 men gir deg en ny bil i svingene.

Oh du kommer til å irritere deg over den fargeforskjellen. Fikk lakkert opp en del karosseri deler på min sølvfargede A6...Matchet ikke. Irriterte meg grønn hver dag.

Første S4a med diesel.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener jeg har sett den ruller her ja. :)

Hehe ja helt sykt for et pengesluk de er. Spent å høre ang de coilsa. Kjører i dag supersport senkeskåler på sportsunderstell. Ser greit ut og fungerer flott det. Har også montert antikreng staget fra RS4a. Det anbefales på det sterkeste!!!Koster deg rundt 1500 men gir deg en ny bil i svingene.

Oh du kommer til å irritere deg over den fargeforskjellen. Fikk lakkert opp en del karosseri deler på min sølvfargede A6...Matchet ikke. Irriterte meg grønn hver dag.

Første S4a med diesel.. ;)

 

Har snakket med lakkeringsverkstedet idag, og det blir omlakkering neste mandag - som du sier så ville jeg irritert meg hver dag med dette.

 

Må vel bare investere i S4 lister og få lakkert dem samtidig, når jeg nå først driver å styrer med dette...:):):)

 

Så får senking vente til vårs igjen...kanskje...:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er S4-lister bestilt : smil :: smil :: smil :

Lakkeres samtidig som fronten omlakkeres - tenkte jeg måtte ta med disse nå når jeg først strever med lakkeringen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S4 listene gjør susen. Bra du fikk de til å omlakkere. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.