Audi A4 B7 - S/RS4 replica (Hofele front)

Anbefalte innlegg

stig arne detta er til park-lysa han spurte om de nye kjørelysa..... jeg lurer også, jeg fikk ikke noe problemer med led i park-uten motstand.

 

Hei Tom Rune : vinke : He he, Stig Arne har nok rett :). Jeg har brukt motstand både på park- og kjørelys. Autochecken kicket på Led i parklys hos meg. Har fortsatt et problem med venstre kjørelys hvor autochecken piper ved tenning på, mens feilmeldingen forsvinner etter oppstart. Det kan være at jeg bytter til en større motstand, men fortsatt snedig at høyre side er ok...

 

Se link til Fredrik Sjølie sin tråd, hvor jeg har postet problemstillingen.

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=144383&page=5

 

Forøvrig ser det ikke ut til å være problemer med å plassere dem i lokket. (ikke smeltet ennå :))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok ok det er sikkert forskjell på på de forskjellige led pærene da siden noen får feil og andre ikke.men flott med info om de motstandene og monteringsplass!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, dette var godt å se Roger, nyyyydelicious!!!

Ble stilig med parklyspærene dine også :)

Men håper du har en plan om å vaske bilen i morgen? Visst ikke må jeg oppsøke deg og få sett denne in real, men "noe" sier meg at jeg kommer til å puste smelta plast de nærmeste dagene, så jeg håper du stiller med bilder, hehe :)

 

Som han skriver i innlegget jeg siterte, så har han en til parklys og en til kjørelys.. Altså ser det ut til at han klargjorde til å montere i kjørelys når han monterte til park.. Men det kan jo være at det er jeg som har lese og skrivevansker, på tide å finne ut av det nå..

 

Takk takk - du leser som en falk :P

Skal utrolig dårlig vær til for at jeg IKKE får vasket bilen imorgen :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

roger er det "freddan" i dag eller? med familien og dama ,siden du ikke har tid til vårs......

 

: smil :: smil :: smil : He he, klart jeg har tid til dere innimellom, men jeg må innrømme at dama har første pri ikveld.. :evil::evil::evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, synet av de lekre babesa på lørdag ødela ikke helt leseevnen min.. hahaha

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok ok det er sikkert forskjell på på de forskjellige led pærene da siden noen får feil og andre ikke.men flott med info om de motstandene og monteringsplass!

 

Ja håper dette gir gode tips som er til hjelp og motivasjon :).

Kan nevne at jeg har brukt kabelsko-kobling ved motstandene i lokket - slik at det er mulig å koble fra lokket når du skal inn til pærene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, synet av de lekre babesa på lørdag ødela ikke helt leseevnen min.. hahaha

 

He he, til dere andre er dette myntet på Oppdals første Gatebiltreff med gatebilbabes. Det ble noe sterkt for den trauste landsbygda. Bilen ble ikke ren og damene kunne lett blitt forkjølet der de sto å svampet med "liten" bekledning i 15 grader : rock :: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå syns jeg du var snill Roger.. men en skal vel kanskje være det på sånne forum.. hehe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kommer noen bilder : vinke :

 

290820091444.jpg

 

x290820091433.jpg

 

x290820091439.jpg

 

x290820091451.jpg

 

x290820091418.jpg

 

x290820091417.jpg

 

x290820091447.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasket alle 3 bilene idag - måtte stille opp å få et familiebilde :P:p:p

 

- Audi quattro gåbil (2 åringen)

- Audi quattro tråbil (6 åringen)

- Audi A2 1,4 TDI "AbT" sport (konebil)

- Audi 50 LS (kjæledeggen) :)

- Audi A4 "wannabe S4" : smil :

 

x290820091424.jpg

 

x290820091425.jpg

 

x290820091422.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ohh,dette ble lekkert,men nå MÅ du forsette med sideskjørt og bakfanger som bygger litt mer ned også? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ohh,dette ble lekkert,men nå MÅ du forsette med sideskjørt og bakfanger som bygger litt mer ned også? :)

 

Takker! :)

Det første som står på planen er justerbar senk (som du vet :P). Deretter må jeg gjøre noe bak ja (Diffusor og spoiler)

Budsjett er forøvrig sprengt for lenge siden, og dette må derfor vente til Påske : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar med bilder av forrige A4-prosjekt; Før og etter : smil :

 

1202709-bilde2-116_1601.jpg

 

Frontvside-1.jpg

 

Side-1.jpg

 

oj,du som hadde den ja,husker jeg sikkla noe etter den da den lå for salg!!:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ikke tilfeldigvis noen som har en "bruksanvisning" på hvordan man bytter fronten på en B7. Jeg har en DTM-Look fanger men skal faktisk bytte til orginalfangeren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ikke tilfeldigvis noen som har en "bruksanvisning" på hvordan man bytter fronten på en B7. Jeg har en DTM-Look fanger men skal faktisk bytte til orginalfangeren.

 

tre torx skruer på toppen under panser(en midt på grillen og en på hver side av grillen)

av med innerskjermer foran(mange torx)

to torks på hver side i hjulbuen

så må du bruke en forlenger og en 10mm pipe og løsne to 10mm muttere som sitter helt foran i siden inn fra hjulbua.(se på bildene til liabø så skjønner du)

så er det tre eller fire skruer under som holder bunnplata og fangeren sammen.

 

grovt fortalt. det er ganske enkelt egentlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ikke tilfeldigvis noen som har en "bruksanvisning" på hvordan man bytter fronten på en B7. Jeg har en DTM-Look fanger men skal faktisk bytte til orginalfangeren.

 

 

Hvorfor skal du skifte? Bilder ? selge ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker. Da får jeg se om jeg klarer å få skiftet den.

 

Synest faktisk den orginale s4 fronten er finere en den dtm-spoileren:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker. Da får jeg se om jeg klarer å få skiftet den.

 

Synest faktisk den orginale s4 fronten er finere en den dtm-spoileren:)

 

enig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker. Da får jeg se om jeg klarer å få skiftet den.

 

Synest faktisk den orginale s4 fronten er finere en den dtm-spoileren:)

 

har du s4 b7?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei- fikk du feilmld. på blinklysene etter at du monterte diadem pærene?

monterte kjørecomuter nå og får feilmld på alt av pærer inkl. side blink. - må skaffe meg noen motstander men det er jo ikke så lett å montere det på blinkerane siden de ikke sitter koblet til noen ledninger (direkte).

jeg ville bare høre med deg om du hadde de samme problemene

jeg måtte jo slipe vekk den ene "tappen" på siden av sokkelen for å få de til å passe også. kanskje jeg har fått feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei- fikk du feilmld. på blinklysene etter at du monterte diadem pærene?

monterte kjørecomuter nå og får feilmld på alt av pærer inkl. side blink. - må skaffe meg noen motstander men det er jo ikke så lett å montere det på blinkerane siden de ikke sitter koblet til noen ledninger (direkte).

jeg ville bare høre med deg om du hadde de samme problemene

jeg måtte jo slipe vekk den ene "tappen" på siden av sokkelen for å få de til å passe også. kanskje jeg har fått feil?

 

Hei Tom Rune,

Fikk ikke feilmelding på diadem-pærene nei. De gir samme effekt som originalpærene. Årsaken til at du får feilmelding på "alle" pærer høres for meg ut som en feil iforbindelse med computer og/eller tilkobling av denne. Har ingen betydning at du filer bort "tappen" på sokkelen - det har jeg tidligere gjort uten problemer. Lykke til med feilsøkingen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ringte nbs-og de sa at det var et problem på denne modellen som ikke var noe å gjøre med......

skal av med fangeren snart og da blir det vel å ta ut lyktene og se om det kan være en måte å feste en motstand på blinkerane.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er våren kommet til Oppdal også :evil::evil::evil:

Har fått i hus justerbart senkesett fra Håkon (P&R) som skal på iløpet av helgen samtidig med sommerhjul : rock :

 

Skal ta bilder av prosessen å legge ut.

 

Ps. om noen har tips til enkleste måte å ta ut fjærbeina så gi lyd...

Mener å ha lest at det ikke er nødvendig å demontere fra motorrommet (3 skruer), men at de kan tas ut i sin helhet fra undersiden??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kommer omsider bilder etter montering av V-maxx justerbart;

 

100720101931.jpg

 

100720101935.jpg

 

100720101933.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.