Audi A4 B7 - S/RS4 replica (Hofele front)

Anbefalte innlegg

Jeg har sagt at jeg forventer "litt" nyanseforskjeller, men her snakker vi forskjellige farger. Fargeprøver i mange hefter er sammenlignet og prøvd - originalkoden ser vi at ikke stemmer på bildene over. Siste forsøk ble den for gul/brun/gullaktig i bunn : bråk :

 

Lakkeringsverkstedet har idag skrudd av tanklokket og sendt til Trondheim for scanning!! Noen med erfaringer på dette??

 

Uansett tydelig at de ønsker å få det til ihvertfall, og det er bra, og jeg er glad jeg har fått pris på forhånd!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Lakkeringsverkstedet har idag skrudd av tanklokket og sendt til Trondheim for scanning!! Noen med erfaringer på dette??

 

 

ja da er fargen såpass ny at det ikke er laget flere alternativ enda, så da sender de inn en prøve til og lage et nytt alternativ:) så det er ikke unormalt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja da er fargen såpass ny at det ikke er laget flere alternativ enda, så da sender de inn en prøve til og lage et nytt alternativ:) så det er ikke unormalt

 

Høres litt high-tech ut, fungerer det bra - får man til å lese ut farge sammensetningen ganske nøyaktig eller??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Montert LED i parklys idag. Plasserte motstandene i lokket - perfekt for plassering av 2 stk her (en til parklys og en til kjørelys);

 

 

090820091369.jpg

 

090820091371.jpg

 

Hvor får du tak i disse effekt-motstandene? Har leitet litt etter slike, men finner ikke noen som selger slike....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får du tak i disse effekt-motstandene? Har leitet litt etter slike, men finner ikke noen som selger slike....

 

Fredrik Sjølie selger disse her på forumet.

Selger de for 50,- pr stykk, med ledninger og klips for å koble på ledningene til pæresoklene dine.

Har selv handlet av han, og er veldig fornøyd med både pærer og motstandene!:)

Bare å sende han en PM, så ordner det seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres litt high-tech ut, fungerer det bra - får man til å lese ut farge sammensetningen ganske nøyaktig eller??

 

ja og så tar de og justerer den orginale fargen. og lager en ny resept. eneste er at det kan ta lang tid=/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får du tak i disse effekt-motstandene? Har leitet litt etter slike, men finner ikke noen som selger slike....

 

Fredrik Sjølie som nevnt over. Sjekk http://www.bilkabel.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja og så tar de og justerer den orginale fargen. og lager en ny resept. eneste er at det kan ta lang tid=/

 

Da har vi fått en ny resept idag! Blir spennende å se :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du Roger, hvordan går det her? Blitt bra nå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg akkurat kommet inn fra verkstedet og fangeren er igjen montert etter nær 2 uker med lakkering.

Fangeren er lakkert totalt 5 ganger : bh :: bh :: bh :

 

Skanning av tanklokk var bare bortkastet tid! Det skanningen gjør er å finne den fargen som ligger i systemet og som er nærmest - fungerte ihvertfall ikke på denne.

 

Løsningen ble å få et annet lakkeringsverksted på Oppdal til å blande fargen, de hadde fargeprøve som stemte, og fangeren ble nå tilnærmet perfekt : smil :: smil :

 

Har også montert S4-lister og Led-kjørelys : rock :

 

Skal legge inn bilder så fort jeg har fått vasket bilen. Fy f... det føles godt... he he.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, er det lov å spørre hvem som egentlig skulle lakke, og hvor fargen ble blandet til slutt?

 

Gleder meg til å få se bilder :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, er det lov å spørre hvem som egentlig skulle lakke, og hvor fargen ble blandet til slutt?

 

Gleder meg til å få se bilder :)

 

Hei Stig,

 

He he, ja det var det da - det kan jeg fortelle deg når vi møtes neste gang.

Man lærer så lenge man lever... ...og det er bra : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått montert nye kjørelyspærer - P21W 36-Led - ble veldig fornøyd med disse : rock :.

Når det gjelder fargeutfordringene og frontfangeren, så skal jeg ta flere bilder etter jeg har fått vasket bilen :).

 

Her er uansett bilder av Led-lysene (og som dere ser er fargematch utrolig mye bedre);

 

280820091400.jpg

 

280820091402.jpg

 

280820091399.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å!! det blei jævla bra!!! gratulrere! åssen er det å montere og demontere og montere og demontere og montere igjen denne fronten som er av glassfiber? er den veldig stiv å vond å montere å lett å skade i forhold til den mjuke orginal fangeren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å!! det blei jævla bra!!! gratulrere! åssen er det å montere og demontere og montere og demontere og montere igjen denne fronten som er av glassfiber? er den veldig stiv å vond å montere å lett å skade i forhold til den mjuke orginal fangeren?

 

Hei og takk for tilbakemeldingen.

 

Ikke noe problem å montere, demontere osv osv. Har gjort det 6 ganger iforbindelse med lakkeringen. Den er forholdsvis fleksibel - og med god passform er det uproblematisk ved skjermer osv. legger den på ved skruefestene på midten, og da er det bare å smette den på plass ved skjermbuen - genialt enkelt. Jeg bruker faktisk mye kortere tid på å ta av denne en originalfangeren - overdriver ikke når jeg antyder 5 minutter (8 minutter med bilen på bakken) : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, dette var godt å se Roger, nyyyydelicious!!!

Ble stilig med parklyspærene dine også :)

Men håper du har en plan om å vaske bilen i morgen? Visst ikke må jeg oppsøke deg og få sett denne in real, men "noe" sier meg at jeg kommer til å puste smelta plast de nærmeste dagene, så jeg håper du stiller med bilder, hehe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte du noen motstander på LED-kjørelyspærene eller gikk det bra uten? Ingen utslag på autocheck?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Montert LED i parklys idag. Plasserte motstandene i lokket - perfekt for plassering av 2 stk her (en til parklys og en til kjørelys);

 

 

090820091369.jpg

 

090820091371.jpg

 

Får vel sitere dette innlegget enda en gang da.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble veldig bra Roger, både med ny GROM front og LED-pærer! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stig arne detta er til park-lysa han spurte om de nye kjørelysa..... jeg lurer også, jeg fikk ikke noe problemer med led i park-uten motstand.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som han skriver i innlegget jeg siterte, så har han en til parklys og en til kjørelys.. Altså ser det ut til at han klargjorde til å montere i kjørelys når han monterte til park.. Men det kan jo være at det er jeg som har lese og skrivevansker, på tide å finne ut av det nå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, ingen skjede skadd :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

roger er det "freddan" i dag eller? med familien og dama ,siden du ikke har tid til vårs......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.