Audi A4 B7 - S/RS4 replica (Hofele front)

Anbefalte innlegg

Halla knotten! :)

Om folk sier at bilen er fin og bare har sett den på bilder så håper jeg de får anledning til å se den in real også. For det gjorde jeg i dag.. NAM! hehe :)

Måtte stoppe i krysset og nyte synet i speilet til og med..

Jeg har forresten samme type senkesett som det du har tenkt å kjøpe, jeg syns det er ypperlig jeg vertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S4 listene gjør susen. Bra du fikk de til å omlakkere. :)

Ja det er greit å gjøre det skikkelig når man først holder på : vinke :.

S4 listene har gått opp noe sinnsykt i pris siste 2 årene. Veil 5000,- for ett sett OEM nå : gråter :.

Må betale 3.900,- idag (etter rabatt) og sist jeg kjøpte betalte jeg 3.000,-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Halla knotten! :)

Om folk sier at bilen er fin og bare har sett den på bilder så håper jeg de får anledning til å se den in real også. For det gjorde jeg i dag.. NAM! hehe :)

Måtte stoppe i krysset og nyte synet i speilet til og med..

Jeg har forresten samme type senkesett som det du har tenkt å kjøpe, jeg syns det er ypperlig jeg vertfall.

Hei du, takk for den Stig Arne. Artig at du likte bilen : rock :

Godt å høre at du er fornøyd med V-maxx. Blir nok ikke før til våren med meg nå - valgte S4 lister først, og så var det dette med den vinteren som snart er her...

Lav og bred - Den er veldig maskulin den A6*en å når man møter den. Flott bil du har der : rock :.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, skryt liker jeg Roger!! :)

Blir bedre med tiden når Møller får bytta dørene og lakkert taket nå, da skal jeg lakke helt ned rundt om, åsså lurer jeg på rs6 sideskjørt.. Hva tror du om det? Syns de ser såpass anonyme ut at de kan funke selv uten rs front jeg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, skryt liker jeg Roger!! :)

Blir bedre med tiden når Møller får bytta dørene og lakkert taket nå, da skal jeg lakke helt ned rundt om, åsså lurer jeg på rs6 sideskjørt.. Hva tror du om det? Syns de ser såpass anonyme ut at de kan funke selv uten rs front jeg..

Høres bra ut! Kjør på med RS detaljer, kanskje blir det front etterhvert... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, har en skakkjørt en liggende i kjellern sjøh, front altså. Den som Rune Nilsen hadde på sin om du husker?

Men jeg syns den ser litt voldsom ut jeg.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er greit å gjøre det skikkelig når man først holder på : vinke :.

S4 listene har gått opp noe sinnsykt i pris siste 2 årene. Veil 5000,- for ett sett OEM nå : gråter :.

Må betale 3.900,- idag (etter rabatt) og sist jeg kjøpte betalte jeg 3.000,-

Alt koster sinnykt mye penger!!

Som sagt tidligere her, så har man etter hvert kunne kjøpt enda en bil foe pengene man bruker på de.

S4-delene til B7 vet jeg av erfaring er dyre, ble nesten 20k for alt til meg ja(pluss lakkering)

Er du fornøyd med passformen på fangeren nå da eller?

Eneste jeg er skeptisk til er at det er glassfiber, liker ikke glassfiber jeg...men det er bare meg da.

Fin bil blir det nå uansett da!!

Skryt skal du ha!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne hadde ikke jeg fått med meg.

Kjempefin bil du har! : ja : Likte veldig godt den frontfangeren.

Det gjør nok susen med S4 listene også, men fy å de koster.: eek :

Jeg fikk også noen tips på hvordan jeg skal fjerne "eggeplommene" i hovedlyktene mine ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er de to "klumpene" på fangeren ? Er de til parkerings sensorene ?

Jeg kjøpte s4 listene mine i tyskland ( på forhandler ) og ga under 2000 norske for de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt koster sinnykt mye penger!!

Som sagt tidligere her, så har man etter hvert kunne kjøpt enda en bil foe pengene man bruker på de.

S4-delene til B7 vet jeg av erfaring er dyre, ble nesten 20k for alt til meg ja(pluss lakkering)

Er du fornøyd med passformen på fangeren nå da eller?

Eneste jeg er skeptisk til er at det er glassfiber, liker ikke glassfiber jeg...men det er bare meg da.

Fin bil blir det nå uansett da!!

Skryt skal du ha!

Hei, jeg har egentlig samme formening om glassfiber som deg, men må si meg positivt overrasket denne gangen. Passformen og kvaliteten er jeg imponert over, det er klart at jeg måtte pusse litt her og der, men det var bare bagateller.

• Passform overgang til skjermer er 97%,
  • Passform grill og RS4 deksler er 110%,
  • Passform lyktespylerne er også 110%.
  • Tåkelysa kunne hatt litt bedre passform - de passer rett på, men skulle optimalt vært litt lenger ut - dette ser man likevel ikke når det er montert på bil.

Dekslet til slepekroken er i utgangspunktet en katastrofe, jeg vurderte å spakle igjen, men valgte å ha muligheten - Her følger det med et plastdeksel som er avrundet og buet. Man ser det godt ved en spesiell vinkel. Her vil jeg nok modifisere dekslet fra originalfangeren for å få det bedre.

Ellers er glassfiberen solid og kraftig støpt : rock :.

Ja, når utgangspunktet er en non-sline, så tror jeg bilen skal bli bra til slutt. Litt artig at det ikke er så mange andre som har denne fronten. Takk for hyggelig tilbakemelding: smil :: smil :: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er de to "klumpene" på fangeren ? Er de til parkerings sensorene ?

Jeg kjøpte s4 listene mine i tyskland ( på forhandler ) og ga under 2000 norske for de.

Hei,

Regner med at du mener den ene "klumpen" på høyre side som er dekslet til slepekrokfeste.

Her vil jeg bytte ut det medfølgende dekslet som gir denne effekten av å være en klump.

Hadde ikke tid til å bestille lister fra utland, så Møller leverte til meg idag til dobbel pris : bh :: smil :: smil :

150820091394.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dritfett! jeg er så sugen på denne fronten -rart at den ikke sitter på flere biler,men det er jo bra det da...blei ialefall kjempebra! kom med flere bilder da fra flere vinkler!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roger, jeg stiller glatt opp for å knipse noen bilder altså :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roger, jeg stiller glatt opp for å knipse noen bilder altså :D

He he, så fort jeg får montert på igjen fronten etter omlakkering, skal jeg få lagt ut flere bilder : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

flott! jeg så også at det var veldig feil farge,men prøvde å se på helheten og må si den blei jævelig bra! blir perfekt når fargen blir lik. men tør du si hvor mye du ga for s4 listene?? og hvorfor valgte du s4 grill når du har rs4 fanger og rs4 gitter i fangeren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

flott! jeg så også at det var veldig feil farge,men prøvde å se på helheten og må si den blei jævelig bra! blir perfekt når fargen blir lik. men tør du si hvor mye du ga for s4 listene?? og hvorfor valgte du s4 grill når du har rs4 fanger og rs4 gitter i fangeren?

Hei, : vinke : det ble 3.900,- for S4 listene etter 20% rabatt.

Ser argumentet med å ha RS4 grill sammen med RS4 fanger/deksel, men jeg valgte S4 grill for jeg synes den er finere : eek :. RS gitter begynner å bli litt oppbrukt i mine øyne. S4 grill gir et mer OEM utseende og mindre innsyn til radiatorene, også liker jeg de vertikale rillene svært godt. Mulig jeg banner i kjerka nå, men so be it :P Smaken er som baken vettu... Ville du valgt annerledes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe jeg syns s4 grillen er drit fin men hvis jeg skulle satt på rs4 front tror jeg jeg hadde gått for rs4 grill også.

men som sagt s4 grillen er strøken og mere ekslusivt utseende.hadde jeg hatt s-line frontfanger hadde jeg gått for s4 grill,definitivt! jeg har jo non -line fanger så jeg får jo faen ikke bytta grill: bh : hadde det vært noen som passa hadde jeg bytta på flekken,men de grillene som passer er jo bare helt tragiske!: eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De trøbbler noe j... med fargen. Fargekoden gir ikke samme farge som bilen, og fargeprøver prøves frem og tilbake. Fangeren lakkeres for 4 gang imorgen - håper det blir denne gangen :tilber::tilber::tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men vil sterkt anbefale og ta en utflekking samtidig. så slipper du så stor fargeforskjell som det sikkert kommer til og bli. evt og ta fargeprøver, men da må du ha bilen inn også. ville ha lagt inn noen kr ekstra for og ikke få forskjell.

sølv er en vanskelig farge og etterligne desværre

Du har så rett så rett.... :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De trøbbler noe j... med fargen. Fargekoden gir ikke samme farge som bilen, og fargeprøver prøves frem og tilbake. Fangeren lakkeres for 4 gang imorgen - håper det blir denne gangen :tilber::tilber::tilber:

Er nok ikke så lett og få den heeeelt lik bilen ellers nei,da må man mixe fargen selv. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å bruke et verksted som klarer det på første forsøk da?;)

Lakk koden er jo lakken slik den så ut når den kom fra fabrikken.

Dette er i dag ikke en helt ny bil, og da stemmer dette ikke lengere.

Alle farger forandrer seg med tiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir altid variasjoner i farger, det vi gjør er jo og etterligne ei farge egentlig. men for og få det 100% er det og klute ned panser og framskjermer og flekke ut fargen slik at det ikke blir en direkte overgang fra gammel og ny:) og så klarlakk på alt igjen:) men det blir jo dyrt for den vanlige mannen i gata:p

og jo nyere bilen er jo mindre alternativ til fargeprøver er det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har så rett så rett.... :o

hehe:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir altid variasjoner i farger, det vi gjør er jo og etterligne ei farge egentlig. men for og få det 100% er det og klute ned panser og framskjermer og flekke ut fargen slik at det ikke blir en direkte overgang fra gammel og ny:) og så klarlakk på alt igjen:)

og jo nyere bilen er jo mindre alternativ til fargeprøver er det.

Men det er jo ikke umulig å få dette til da.

Hvis man bruker folk som vet hva de gjør.

Det er ikke meningen min å kritisere de som har lakkert bilen din altså.

Jeg vet absolutt ingenting om de, og sier ikke at de har gjort en dårlig jobb.

Vet bare at jeg har brukt det samme lakk verkstedet i trondheim hver eneste gang jeg har lakkert noe.

Alltid blitt fornøyd, og anbefaler de til alle jeg kjenner.

Og jeg er ikke fornøyd for at jeg ikke bryr meg, for jeg er nøye på at det skal se bra ut.

Just my 2 cents

Det blir helt sikkert bra resultat til slutt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det blir vell bra til slutt:) jo lysere fargen er jo større fare for fargeforskjell blir det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.