Hvilke felger har dere på C4'ene deres?

Anbefalte innlegg

Trenger litt inspirasjon til jeg skal handle meg nye felger når våren kommer.

 

Som dere ser av avataren min så er det en Audi 100 C4 Sedan, må få på litt fetere 18" felger til sommeren.

 

Har desverre ikke quattro, og jeg lurer litt på hva felg/dekk dimm. jeg kan ha på den.

 

Kom igjen post bilder/linker til C4'ene deres! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ha Porsche Turbo Cup II felger i 8,5 og 10x18 på min Audi S4.....har ikke fått felgene enda så ingen bilder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ha Porsche Turbo Cup II felger i 8,5 og 10x18 på min Audi S4.....har ikke fått felgene enda så ingen bilder.

 

Hvordan er det med plassen på 100 da, S4'n har jo litt bredere skjermer foran, men bak er de vel like? Hva med innpress? ET45?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjulhusene bake er like store som din bil.........der er det plass til 10 toms felg uten å valse!!! Men da må man ha rette innpresset,vet ikke helt hva mine kommer til å havne på enda. Kanskje jeg må justere litt på spacerne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hva disse heter?

felg.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rimelig OT, men det var et utrulig bra bilde! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min s4 med 8x18" TSW Reflex ET35 tror eg

S4.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hva disse heter?

 

Mener å huske at de heter Alutec Java. Men mulig jeg husker feil... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du husker riktig.

 

Personlig synes jeg sedan passer til 18", og Avant til 19".

Ellers blir det litt for mye på sedanen med 19".

 

Thomas, spørs jo helt hva du er ute etter da, men

enten bør du vel ha noe litt retro aktig av felger

(til 90 tallet) eller så bør du sørge for å ha noen cleane

felger ang designet da det er markante horisontale linjer

på 100ene våre og ikke noe dilldall utenom ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ha felg med kannjt :)

 

Eneste kravene jeg stiller: 18x8", 5 eiker, polert (ikke matt), med kannjt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ymse av disse 'cup' replicaene har ofte polert kant, men må vel si at polert kant er noe skit hvis en ikke husker å bytte hjul før de begynner å salte.. Har fått 'orm' i den blanke kanten på mine Alessio/Rial VD (utgått, ligner disse) men synes nedde typen er fine på bilen. Ellers kan også Rial Le Mans (uten kant) være et godt alternativ til 'Avus' style felger.

 

Der jo en hel haug andre merker der ute også, og det meste går på siden du ikke har UFO-bremser.. Nå går det mot vår, folkens! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med plassen på 100 da, S4'n har jo litt bredere skjermer foran, men bak er de vel like? Hva med innpress? ET45?

 

Hvis det er RH Turborad så er det ET32 på både 8,5 og 10x18 (tror jeg)

ET52 på felg minus 20mm for RH-adaptret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde Alutech Java på Corren en stund. Men måtte levere de tilbake pga innpress var på trynet. Felgene er ikke så værst de, men jeg syns C4 passer best med litt utfyllende felger om du skjønner. Dersom du velger felger med tynne eiker og mye luft syns jeg det bare ser teit ut..

 

Litt breie felger, med mye alu og lite dekk er knall på disse. Men da må senk også stå i stil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde Alutech Java på Corren en stund. Men måtte levere de tilbake pga innpress var på trynet. Felgene er ikke så værst de, men jeg syns C4 passer best med litt utfyllende felger om du skjønner. Dersom du velger felger med tynne eiker og mye luft syns jeg det bare ser teit ut..

 

Litt breie felger, med mye alu og lite dekk er knall på disse. Men da må senk også stå i stil.

 

Bah du tar feil. jeg skal skaffe bilde av en glimrende C4 med tynneikede felger og lite gummi.

Må bare ut med kameraet en tur :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er et bilde av felgene jeg skal ha på S4`en min......men her står de på en S3. 8,5x18 foran med 225/40-18 og 10x18 bak med 255/35-18 : ja :

ChristophS3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse felgene synest jeg er kanonfine på C4. (Selv om de her er på S8) Synest mye av de andre "flotte" felgene blir alt for moderne til disse bilene, og heller ødlegger enn pynter bilene. Vet at disse felgene finnes uoriginalt hos Autogrip. Hadde jeg funnet disse felgene først, hadde jeg nok tatt disse bilene i steden for de jeg har på nå (innlegg lenger nede), som jeg også liker veldig godt på disse bilene. Litt kant, og harmonerer veldig bra med karosseriet synest jeg. Hold deg i allefall borte fra "RS4 replika". Skal du ha noe moderne ville jeg anbefalt RS6 felgene som Magne Gunleiksrud hadde på A6'n sin.

Audi S8.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er felgene jeg liker nest best på disse bilene.

ss61.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er Pål sin bil, før han hadde fingrene på pennen til salgsmeldingen, med Azev C, 8,5x18"

 

Ok utseende det og!

Front-side venstre!.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dere må jo ha 19" felger på en så stor bil som c4 da : bråk :

eks: : ja :

s4_19.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde 8,5x19"s ATP Chrome inox på S4èn jeg, men jeg følte 18" passet bedre jeg da, hadde dog litt for lave dekk, 235/35...

 

Kunne godt hatt 235 40/45 istedet, men men, tror jeg vill valgt 18" igjen jeg da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dere må jo ha 19" felger på en så stor bil som c4 da : bråk :

eks: : ja :

Har sett biler med 15" som er finere enn det Ståle. Det er mye viktigere at du får felger som passer til bilen enn størrelsen på de. Kan ikke skjønne at noe synest at disse felgene er noe annet enn store. Er det litt sånn at når mann er yngre, så er det bare størrelse, og når mann blir eldre blir mann mer opptatt av harmonie? Kan du måle hvor fin bilen er i tommer på felgen?

Dessuten; Audi må ha rails!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er ikke bare størrelsen som teller..langt ifra,men jeg syntes store felger er fint og c4 er jo en stoor bil så jeg ville ivertfall ha 19" felger.c4 med 15-16 " felger ser jo ut som en vilken som helst bil i gata : rolleyes

godt vi har forskjellig smak hehe.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er ikke bare størrelsen som teller..langt ifra,men jeg syntes store felger er fint og c4 er jo en stoor bil så jeg ville ivertfall ha 19" felger.c4 med 15-16 " felger ser jo ut som en vilken som helst bil i gata : rolleyes

godt vi har forskjellig smak hehe.. ;)

 

Det kommer jo litt ann på ka bil det handler om. Selv likte jeg faktisk bilen min med 16" Avus, når jeg bare fikk senka den litt. Jeg kunne hatt 18" Avus på bilen min, men 19" ville jeg aldri hatt på en slik bil. Det blir liksom litt feil proposjone synest jeg. En annen ting er en ny A8. Den ser jo ut som den har vinterhjul på, når den har 19", så der ville også jeg hatt 20" eller kanskje større.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.