Hvilke felger har dere på C4'ene deres?

Anbefalte innlegg

Ikke bare det, men det er "ille" å kjøre på grunnet ekstremt lite luft"fjæring" i dekk...

Blir jo nesten som tortur å kjøre over små humper...

Nei store hjul på de som kler det, men annet enn det må nesten følge hjulbuesoze etter min mening;)

Sakl du ha komfort pga fjæring i dekket, så må du minst opp på 225/45 17 eller mer, ellers mener jeg (som ytret i flere poster under dekk og felg :)) at det er forsvinnende lite forskjell på komforten på 225/40 18, 235/35 19 og 225/30 20...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sakl du ha komfort pga fjæring i dekket, så må du minst opp på 225/45 17 eller mer, ellers mener jeg (som ytret i flere poster under dekk og felg :)) at det er forsvinnende lite forskjell på komforten på 225/40 18, 235/35 19 og 225/30 20...

Hmmm, om det du sier her er riktig så er det absolutt verd å vurdere 19" for min del ja, snakket med Sharif ang. felgkjøp i dag, og han mente det ble ca. en cm "høyere" dekk oppe og nede, om jeg valgte 245/35 19" fremfor 235/35 19", er du enig i den "kalkylen"? da er det vel omtrent som 235/40 18" fort da?

Liker jo store hjul, men føler det er litt viktig med litt gummi og da vet du, til dama og ungene;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm, om det du sier her er riktig så er det absolutt verd å vurdere 19" for min del ja, snakket med Sharif ang. felgkjøp i dag, og han mente det ble ca. en cm "høyere" dekk oppe og nede, om jeg valgte 245/35 19" fremfor 235/35 19", er du enig i den "kalkylen"? da er det vel omtrent som 235/40 18" fort da?

Liker jo store hjul, men føler det er litt viktig med litt gummi og da vet du, til dama og ungene;)

Hva som er "riktig" avhenger vel av mange faktorer som type bil, bilens vekt, senking, dekkbredde etc, men jeg mener hovedforskjellen på 225 eller 235/40 18 og 235 eller 245/35 19 er hvor mye dekk du har som beskytter felgen mot fortauskanter etc. Men ikke la meg være ansvarlig for at du skilles pga 19 toms hjul da, ok? :D

Tja, hvis man går opp 1 cm på dekkbredden og beholder 35 profilen, så får man 3,5mm mer dekk oppe og nede på hjulet, dvs et 7mm høyere hjul. 235/35 19 har hjuldiameter på 64,71 cm, 245/35 19 har 65,41 cm, mens 235/40 18 har 64,52 cm. Sånn sett passer 235/35 19 best, men hvis du skal ha Falken FK451, så er de så smale at jeg ville valgt 265/30. I andre merker ville jeg valgt 235/35. Lykke til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jau, selve felgkalkulatoren jo :)

Er ikke gift, men jeg skylder på deg om det går galt jo ;) neida, tenker nå... : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert litt sent, men.

Jeg har 7,5X17" ET 37 Orginale Audi TT felger på min. De fyller helt ut bak og ligger vel en smule litt for langt inne foran. Til min smak å være, men .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint du ikke vet hvordan det er å kjøre på da:D:D neida, men 235/35 - 19" suger å kjøre på, de som sier annet tenker kun "look"...

Det er ikke diskuterbart engang, for jeg har hatt det, og det er smertefullt:)

Det kommer jo an hvilken type gummi du har å da, dyrest er ikke nødvendigvist mest komfortabelt, en kompis av meg hadde 235/35-19 på sin blodsenka 100 C4 Stasjonsvogn, ett merke som heter Nankang, de var ikke noe dårligere enn f.eks Continental 235/40-18(med forbehold om skrivefeil,poenget var mere profil) som han hadde året før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På vegne av Kopperuds uttalelse gir jeg faktisk 235/35-19" ett forsøk til....

Hehe, sånn gikk det;)

Blir det for galt bytter jeg igjen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På vegne av Kopperuds uttalelse gir jeg faktisk 235/35-19" ett forsøk til....

Hehe, sånn gikk det;)

Blir det for galt bytter jeg igjen!

Åssen felger kjøpte du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke handlet enda, men det blir Rs6 replica, synes de er fine til C4...

235/35 toyo proxes...

Sharifen skulle bare sjekke om hjula var på lager først, er de det drar jeg inn!!

Håper det blir fint og brukbart:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig faktisk!! Bilen til Magne var kanon rå me disse felgene. Eneste gangen jeg har sett moderne felger passe på en slik bil!

Det er morro at noen fortsatt ønsker å gjøre Audi enda finere, og ikke bare ønsker å ha på store hjul!

Gratulerer fra meg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm, enighet fra Heine, det var ikke verst, trodde det var store hjul generelt du ikke likte jeg;)

Satser på at det blir saker!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det blir til at jeg kjøper meg disse Rondell 66 felgene, veldig cleane og enkle, og enkle å cleane ;)

Ligner veldig på vinterfelgene mine (original Audifelg)

Her photoshoppet til en litt større størrelse:

DSCF2871.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jo absolutt fett ut som 18" eller hva det nå tilsvarer... : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jo absolutt fett ut som 18" eller hva det nå tilsvarer... : ja :

Ja, absolutt. Synd at dem bare er 15" i virkeligheten : haha :

Men er vel ikke lenge til man kan hive på sommerfelga sånn som det ser ut for tiden.. I trondheim har jeg kun slitt ut pigger på bar asfalt i vinter : mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nice..dei felgane ligne litt på dei eg har i vinterfelger (17x8"), skal prøva å få tatt noen bilder av di en dag..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm, enighet fra Heine, det var ikke verst, trodde det var store hjul generelt du ikke likte jeg;)

Satser på at det blir saker!

He, he..... Jeg elsker store hjul, men jeg er veldig opptatt av at det skal se vakkert ut, heller enn at det skal være stort. Jeg synest bilen min er perfekt med disse 17" felgene, og likte veldig godt Magne sin bil med 19" hjul. Men det er jo så sinnsvakt mange som klarer å ødlegge Audier med jalla 17,18 og 19" ere.

Jeg har elsket Audi siden midten av 80-tallet, og må virkelig si at enkelte kunne godt kjørt Civic, så jeg hadde slept å se min øyensten bli ødelagt av moderne felger som ikke passer bilen i det hele. Hvorfor skal en da kjøpe Audi når en skal ødelegge utseende på den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligner veldig på vinterfelgene mine (original Audifelg)

Her photoshoppet til en litt større størrelse:

DSCF2871.jpg

Og de ligner på 17" OZ vinter felgane mine..

123.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OZ Polaris... : ja :
Liker bedre sommer-felgene hans jeg da ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat sånn passe med kant på felgene til Furre, kunne tenkt med slike i 18" til sommeren.

Furre: Klarer du å finne ut hva felger det er exactly? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bilen full av Porsche-felger akkurat nå ;) Skal bli intressant å se hvordan det går med 10x18 bake på en C4 !!!! Men det går fint,for det vet jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

grattis med nye felger til bilen Pål!

Da får JEG begynne å se etter noe annet...... *sukk*

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt skarp vinkel, men har nesten ingen bilder av bilen etter PC-krasj,

S4-Gaupne.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...Eit til

Er forresten Masitaly President i 8x18" (Et35 trur eg).

S4_1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.