Anbefalte innlegg

Hvor mye gods bør man ha og skru ringen i egentlig? Hvor mye er på BBS felgen?

 

Det er en "tommelfinger regel" at i vanlig stål bør gjengene være 2xdia, m7x2 ca 14mm.

 

I alu bør det være noe mer, tror på BBS rm så sitter skruene med ca 20mm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er årets julegave på plass;)

Var en tur nede hos Parts and Retards i dag å kjøpte 120skruer pluss muttre, 1,5"ringer og nye BBS emblemer.

 

Tenker og kjøre 7,5" bak og 7"foran. De orginale 1"ringene er såpass fine så velger å pusse opp to av de siden de er orginale og har den lille kanten inn mot senter å ikke er rette som de uorginale.

 

IMAG0221.jpg

 

IMAG0226.jpg

 

 

Et par bilder av de orginale som skal pussesopp, de ser rimelig grie ut har bare noen små sår.

IMAG0223.jpg

 

IMAG0224.jpg

 

IMAG0225.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det nyttår og nytt felg prosjekt;) Hadde håpet å få brukt orginale P-slots som senter men det gikk ikke.

 

Da måtte jeg begynne å tenke alterativt og har kommet fram til at jeg har lyst til å prøv meg på å lage senter av orginale Golf1 stålfelger. Har sett dette gjort et par ganger å det ser veldig bra ut med BBS ringer.

 

Er nå ute etter et sett med orginale Golf1 donor felger hvis noen har noen de kan avse til vitenskapen;) Så se her:Ø kjøpt tråd.

 

Et lite bilde av hvordan det kan bli:

838b3an48380531rm51.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oh yes!! Øimoen har et sett strøkne som han selger! Nesten for gærnt å kutte de opp, men om de blir seende slik ut er det jo ikke noe å lure på : rock :: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult, men er 13" sentrene store nok til 15" ringene og tønnene: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stilig :)

Jeg har hvertfall 2 slike felger liggende, disse kan du få mot betaling av frakt.

Kan sjekke om jeg har flere, men mener det kun er 2stk jeg har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen custum felger med utgangspungt i bbs rs og stålfelg :)

p5100115.jpg

p5120127.jpg

p5160110.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle hyggelige komemtarer!:)

 

Her er noen custum felger med utgangspungt i bbs rs og stålfelg :)

 

Takk skal du ha!: ja :

 

Leitet vette av med for å finne de bildene på nettet her for en tid tilbake, har sett de tidligere men greide ikke finne de igjen når jeg begynte å leite etter dem. De felgene der en grunnen til at jeg kom på at jeg skulle lage slike custom senter!;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Petter Lønning har stålfelger til deg;) send han en pm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Petter Lønning har stålfelger til deg;) send han en pm

 

Takk for tipset!

 

Har nå sendt ham en PM så da får vi håpe vi kommer frem til en deal.;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis Lasse gidder å vær med å pakke så skal du få ett sett hvis du betaler frakta ;) Bedre at de blir brukt enn at de står og tar plass i lokalet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg tar med pakkeplast ut til lokalet neste gang;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slikt er spennende å følge med på. Liker tanken på å bruke orginale senter men må du lage egen ring og få dette sveiset sammen da eller er det fysiske muligheter med kanten på felgen fra før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis Lasse gidder å vær med å pakke så skal du få ett sett hvis du betaler frakta ;) Bedre at de blir brukt enn at de står og tar plass i lokalet.
Eg tar med pakkeplast ut til lokalet neste gang;)

 

 

Betaler gledelig frakta jeg, hvis dere gidder å pakke å sende de opppver!: ja :

 

 

 

Slikt er spennende å følge med på. Liker tanken på å bruke orginale senter men må du lage egen ring og få dette sveiset sammen da eller er det fysiske muligheter med kanten på felgen fra før?

 

Jepp det må lages en ring som må sveises på senteret etter at det er kappet ut av den komplette felgen.

Håper på å få tak i ferdig skjærte ringer som jeg kan tilpasse til senterene, slik at jeg kan maskinere anleggsflatene etter sveiseing. For å unngå eventuelt kast osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er materialer til flensene til det nye felgprosjektet på plass!:)

Donor felgene blir sendt min vei i løpet av uka håper jeg, så da er det ikke lenge før det bli oppstart på prosjektet! Gleder meg! : ja :

 

Her er grov skjærte "flenser"

IMAG0145.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det gort mye på felg prosjektet i helga.

 

Var på posten på lørdag og hente donorfelgene, Tusen takk til Petter Lønning og Lasse Nordhus for det: ja :

 

Begynte å demotere senterene fra ringene i dag. Fikk løsnet senterene og begynt på første flensen idag.

 

Donorfelgene:

IMAG0148.jpg

 

Freste bort sveisefugene.

IMAG0149.jpg

 

Hadde håpet å kunne beholde ringene for å kunne bredde et annet sett med orginale G1 felger, Men måtte kappe de av med vinkelsliper hadde ikke sjans til å få løs senterene ellers.

IMAG0150-1.jpg

 

Senterene sammen med flens. Flensene skal også grov maskineres utvendig før sveiseing.

IMAG0151.jpg

 

IMAG01522.jpg

 

Her kommer det selvfølgelig sveise fuge etterhvert.

IMAG0153.jpg

 

IMAG0154.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke for mye rust på den felgen eg fant hos meg? Blir spennende å følge med her.: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget imponerende arbeid her mister Tuff!

Kan vell påstå at dette er inspirerende for de aller fleste her. Hadde jeg bare hatt tid, kunnskap, utstyr og pågangsmot til noe slikt :)

 

Stå på! Gleder meg til å se resultatet ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke for mye rust på den felgen eg fant hor meg? Blir spennende å følge med her.: rock :

 

Tror det skal gå fint! Ser ikke ut som det er grov gravrust, så etter sand/glassblåsing så regner jeg med at den blir som de andre.

 

Meget imponerende arbeid her mister Tuff!

Kan vell påstå at dette er inspirerende for de aller fleste her. Hadde jeg bare hatt tid, kunnskap, utstyr og pågangsmot til noe slikt :)

 

Stå på! Gleder meg til å se resultatet ;)

 

Takk for det!:)

Dette prosjektet er jo forholdsvis edrulig med tanke på økonomi og arbeidstimer i forhold til P-slotsene.:full:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det skal gå fint! Ser ikke ut som det er grov gravrust, så etter sand/glassblåsing så regner jeg med at den blir som de andre.

 

 

 

 

Om du ber dem sandblåse med finsand (helst ikke stålsand) så blir finnishen meget fin og pulverlakk gjevner ut alle smågroper etterpå. det blir så og si 100% perfekt.

større sår fikser du med kjemisk metall før lakk.

 

detta blir nok veldig bra ;)

 

stå på !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Imponerende! Dette her er jo det råeste man kan drømme om :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ber dem sandblåse med finsand (helst ikke stålsand) så blir finnishen meget fin og pulverlakk gjevner ut alle smågroper etterpå. det blir så og si 100% perfekt.

større sår fikser du med kjemisk metall før lakk.

 

detta blir nok veldig bra ;)

 

stå på !

 

Vi har glassblåser på jobben så bruker i utgangspungtet den men vet ikke om den greier lakken på de, det er veldig forskjellig fra lakk til lakk om det går. Hvis ikke det går må jeg vel ut med biltema blåseren og de gamle slalombrillene;)

 

Imponerende! Dette her er jo det råeste man kan drømme om :)

 

Takk for det! Ja håper det blir rått: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke kjøper du Duxola eller masse tynner og legger de i det, så klarer blåseren på jobben din å lage feste til pulverlakken, om ikke annet:)

 

Å håpe er ingen vits, for det blir rått: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.