Høsttreff ACR 2010 Avlyst - økt baneleie...

Anbefalte innlegg

mosjøen -> nurburgring 2254.98 km 31timer en vei. jeg kommer ikke til å ta den turen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøre til Nurburgring fra trøndelag i en gammel selvombygd 90 quattro?....... neitakk du...

 

Drar til ACR uansett , samme gjelder Våler :)

Skjønner ikke at noen rynker på nesen fordi klubben arrangerer treff på norges garantert beste/morsomste bane .....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er vel også litt av hensikten med et eventuelt treff på ACR å ikke arrangere et treff "kun" for de bosatt i søre del av Norge, men også å gjøre et klubbtreff litt lettere tilgjengelig for de av klubbens medlemmer som er bosatt i nordre halvdel av landet vårt også. Det er ikke "bare" 2 timer lengre til Nürburgring (enn f.eks. ACR) for de som er bosatt der ;)

 

Det er jo litt synd at en egoistisk tankegang skal ødelegge for oppmøtet på et eventuelt (ACR-)treff. Med egoistisk tankegang mener jeg at folk ikke orker å stille opp på treff pga at disse ikke arrangeres i umiddelbar nærhet av ens egen stuedør til enhver tid.

Dog tror jeg at det var flere årsaker enn kun denne som skyldtes et heller moderat oppmøte på ACR i 2009. Samtidig så tror jeg også at et ACR-treff har ambisjonene til å vokse i "størrelse" (les: antall oppmøtte) om det hadde blitt en "jevnlig tradisjon" for klubben, og at folk etterhvert kommer til å bli kjent med sin besøkelsestid :)

 

Bra innlegg! Norge er et laaangt land og det er helt klart på sin plass med et treff som kan lokke flere som kommer langt nord ifra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer gjerne på klubbtreff til ACR! Har kjørt på både ringen og ACR, og tror nok jeg heller setter snuta nordover ved ett veiskille ;) Høyere standard på banen, billig å bo, billigere å kjøre der, billigere å komme seg dit, samt helt kurante veier opp dit.

 

Men klart, ringen er jo en morsom og ikke minst nostalgisk bane, kjører gjerne innom der om jeg skulle være i nabolaget en gang i fremtiden, men det er litt friere på ACR, litt mere morsomt å "tan heeelt ut" da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får håpe vi får det til folkens.

 

Hvor mye er det "akseptabelt" å betale for å kjøre på banen for folk? ACR er faktisk en helt vidunderlig bane.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opp mot tusenlappen er helt greit for meg.

Noe serlig mye over det må taes opp til vurdering ;)

Hva med å prøve å få til noe spons fra våre samarbeidspartnere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tusenlappen er det nok verdt ja! Hva er status her egentlig? Er det i det hele tatt ledig, eller er det blitt reservert ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være med på en 1000 lapp... Dersom dette skulle bli aktuelt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1000 er det helt klart verdt. Hva koster det å leie banen en helg da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem er det som evt skal arrangere dette ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har drevet litt med dette. Men nå blir det å kaste ballen over til nestemann som får jobbe vidre med det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vere aktuelt for min del å lempe inn en 1000 lapp for et par dager der... Vis bilen blir klar da....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det fortsatt interresse rundt dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja selvfølgelig, men spørsmålet er om det er interesse rundt å arrangere det av klubben.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå når det gamle styret er borte, og vi har et styre som har andre prioriteter så skal det ekstremt mye til for at det blir treff der!

 

Og når drivkraften bak treffet Helge Fredriksen ikke lengere sitter i styret så ser det dårlig ut....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå når det gamle styret er borte, og vi har et styre som har andre prioriteter så skal det ekstremt mye til for at det blir treff der!

 

Og når drivkraften bak treffet Helge Fredriksen ikke lengere sitter i styret så ser det dårlig ut....

 

Nå skal det sies at det ikke trenger å være noen i hovedstyret som tar tak i dette.

 

Det kan fortsatt være Helge Fredriksen om han har et ønske om det. Helges forslag til hvordan man skulle løse et treff der økonomisk var jo meget bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal det sies at det ikke trenger å være noen i hovedstyret som tar tak i dette.

 

Det kan fortsatt være Helge Fredriksen om han har et ønske om det. Helges forslag til hvordan man skulle løse et treff der økonomisk var jo meget bra.

 

Så bare lengere opp at han "kastet ballen videre"

 

Men håper det blir treff da det var sykt bra ifjor!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bare lengere opp at han "kastet ballen videre"

 

Men håper det blir treff da det var sykt bra ifjor!!

 

Siden dere i Troms Lokallag er såpass rutinerte nå med å arrangere gode treff, så burde dere benytte sjansen..:) Kanskje sammen med Nordland.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skulle kanskje vært opprettet en ACR-konto, slik at de som var interessert i at dette treffet blir gjennomført betaler der. Som Rune Remman sa lenger oppe her, så er nok bindende påmelding/betaling, den beste måten å få dette igang på :) Og om det skulle falle i fisk, så må man enten få refundert pengene, eller at initiativet flyttes til ett senere tidspunkt?

Det kunne f.eks vært en tråd der det stod hvem som hadde betalt.

Nå vet ikke jeg hvordan det bør gjøres med vakter og slikt, om det må leies inn i tilegg?

 

I tilfelle, så hadde det jo også vært greit å vite hvilken dato det ville blitt?

Er det mulighet for å søke om finansiell støtte fra klubben for gjennomføring, evt forskuddsbetaling av dette?

 

Kan ikke være noe problem å få samlet 50stk som vil ha treff der oppe, som er villige til å ofre en tusen-lapp for en helg med banekjøring.

Men da må man jo vite når det evt skulle blitt avholdt, for at mest mulig folk holder av helga! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden dere i Troms Lokallag er såpass rutinerte nå med å arrangere gode treff, så burde dere benytte sjansen..:) Kanskje sammen med Nordland.

 

Vi Troms lokallag blir ikke til å arrangere treff på ACR. Vi sliter fortsatt med dekke tapet etter vintertreffet. Så vi vil ikke påta oss mer arbeid/gjeld.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Problemet er jo at vi må booke dato på ACR, og da gjør vi en avtale som forplikter til betaling.

 

Mitt forslag er isåfall som følger.

 

Vi leier kun banen. 57500,-

 

Vi står selv for race security og tauebil. Dugnadsånd folkens :)

 

Sanitet skippes, ettersom dette blir å regne som ett lukket medlemsarrangement. (det blir ikke anledning for publikum altså) Så vi får ringe 113 om det skulle bli nødvendig.

 

Finansiering, der drev jeg på og hentet inn sponsorer. For direkte spons av selve treffet. Hadde fått ca 10.000,- Men ikke snakket med noen av de store, så her er det fortsatt mulig å hente penger.

 

Utover det gikk vel forslaget mitt på å få dekket inn 20/30 k ifra klubben. Og betale tilbake all inntekt direkte i klubbkassa.

 

(alt av utstyr innkjøp trengs ikke ettersom vi har det nødvendige materiell i klubben pr i dag)

 

Men interim styret har vel i prinsippet ikke lov (?) å gjøre noen økonomiske "handler" før ett nytt styre er på plass (?) . Ikke det at jeg har noe å utsette på at de skulle få lov til å gjøre det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men interim styret har vel i prinsippet ikke lov (?) å gjøre noen økonomiske "handler" før ett nytt styre er på plass (?) . Ikke det at jeg har noe å utsette på at de skulle få lov til å gjøre det.

 

De har vel tilsvarende handlingsrom som et ordinært styre ville hatt? De skal jo opprettholde driften.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det midlertidige styret har fortsatt en som sitter med lokallagsansvaret fra det forrige styret (da meg selv). Så om dere går sammen flere lokallag da som i fjor, så blir jo automatisk støtten større.

 

Uansett er vi nå det sittende hovedstyret, og har ingen begrensninger utover det. Vi følger akkurat de samme retningslinjene som det forrige styret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjerne utdyp hva "ikke publikum" betyr.... , kan jeg ikke ta med meg en kompis eller Samboer/Sønn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sanitet skippes, ettersom dette blir å regne som ett lukket medlemsarrangement. (det blir ikke anledning for publikum altså) Så vi får ringe 113 om det skulle bli nødvendig.

 

Her skurrer det litt for meg. Er det ikke uforsvarlig å ikke ha sanitetspersonell i umiddelbar nærhet når 50stk skal kjøre på en bane (neida, ikke samtidig) i vill fart, drifte og styre på? Om noen raser i veggen/gjerdet på slutten av langstrekket eller går rundt en eller flere ganger med 3-punktsbelte?

 

Jada, man kjører etter veitrafikklov med 80km/t osv, men det skjer jo aldri i praksis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.