Høsttreff ACR 2010 Avlyst - økt baneleie...

Anbefalte innlegg

Her skurrer det litt for meg. Er det ikke uforsvarlig å ikke ha sanitetspersonell i umiddelbar nærhet når 50stk skal kjøre på en bane (neida, ikke samtidig) i vill fart, drifte og styre på? Om noen raser i veggen/gjerdet på slutten av langstrekket eller går rundt en eller flere ganger med 3-punktsbelte?

 

Jada, man kjører etter veitrafikklov med 80km/t osv, men det skjer jo aldri i praksis.

 

 

Ikke for å henge ut noen, men som regel er det røde kors som er "sanitetspersonellet" ved slike treff. Her møter vi meget store medisinske begrensninger uansett..

 

ok, de har en båre.. Men vi venter nok på ambulansen uansett ;) Vet ikke om det er slik det praktiseres på mo, men slik er det ofte..

 

Lei inn en ambulanse, så kan sikkert Brox stille :P , for jeg skal kjøre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om det er "bare" røde kors det er snakk om og de ikke har kompetanse noe særlig over HLR og konstantere beinbrudd er jeg enig. Og spesiellt om de ikke har evakueringsmulighet utover normal transport i bil.

 

om så sanitet droppes burde uansett noen ha oppgaven å stå som san.ansvarlig som gjerne har en del kursing og gjerne kursing/erfaring fra skadestedsledelse om det skulle skje noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig. Jeg stiller uansett på treff, men hovedsaklig for å kjøre da ;) Men er faglært så har det som trengs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å si at det er uforsvarlig er vel å ta i litt? ;) Ambulansen dukker jo opp asap zulu om noe skulle skje, og såvidt jeg vet er det ikke vanlig å ha sanitetspersonell på treffene Våler eller Rudskogen uansett..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi betalte jo og booka Rana Røde Kors sist. Da fikk de ikke start på ambulansen på Lørdagen, så da uteble dem likegodt....

Søndagen fikk dem start og var der.

 

Jeg personlig tror dette høres værre ut enn det egentlig er da. (de å ikke skulle ha sanitet der)

 

Men som sagt tidligere, vi må stille opp alle mann i så fall. Og gidde å stå ett par timer oppi en sving og vifte med noen flagg ;)

 

Blir det treff så kommer jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å si at det er uforsvarlig er vel å ta i litt? ;) Ambulansen dukker jo opp asap zulu om noe skulle skje, og såvidt jeg vet er det ikke vanlig å ha sanitetspersonell på treffene Våler eller Rudskogen uansett..?

 

På både Våler og Rudskogen treffene har vi tidligere (i allefall i 2009) Leid inn et team fra Sport Rescue med fult utstyrt ambulanse som har vært på plass under banekjøringen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi betalte jo og booka Rana Røde Kors sist. Da fikk de ikke start på ambulansen på Lørdagen, så da uteble dem likegodt....

Søndagen fikk dem start og var der.

 

Jeg personlig tror dette høres værre ut enn det egentlig er da. (de å ikke skulle ha sanitet der)

 

Men som sagt tidligere, vi må stille opp alle mann i så fall. Og gidde å stå ett par timer oppi en sving og vifte med noen flagg ;)

 

Blir det treff så kommer jeg.

 

De var bare sur å grinete alikavel på oss de kanskje måtte redde så like greit de bare holder seg unna til dem trenger å vær der :P

 

Jeg stemmer for ACR 2011! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært artig å få til et treff på Acr i år også:) Jeg er med iallefall.

 

Mvh

Christian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer på treff jeg også! Bare å booke bana, så ordner det seg sikkert med allt det rundt.

 

Kan jo melde ifra til sykehuset i Mo, og høre om de har noen turnus leger eller liknende som kan stille. Sikkert noen som er bilinteressert...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.