Hva er det beste å tørke bilen med etter vask?

Anbefalte innlegg

Kjøper det håndkleet fra Torshov i morgen, så får vi se hvordan det fungerer:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye av dette er så oppskrytt til de grader for de som ikke driver med dette på heltid o.l. For oss som er "amatører - men likevel syns det er morro å drive med bilpleie" så funker et microfiber håndkle fra Torshov/BilXtra like bra som et fra Scandicshine.

 

Det er ihvertfall min mening.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det vil jeg tro igrunn jeg også. Kjøper et i morgen, så prøver jeg dette. Skuffer det noe vanvittig, blir det å kjøpe noe fra Blankbil eller SS for å sjekke om de fungerer noe bedre;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare meg som bruker trykkluft?

 

Er jo tross alt trykkluft vaskehallene bruker til å tørke bilene. Trykkluft fra en god kompressor og en god trykkluftspistol har funket gull for meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ikke bare du som bruker trykkluft, men løvblåser er nok bedre enn kompressoren ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det fra Torshov funket som bare det;) Kostet vel 29,- og var 40x40, så ikke det største, men mer enn bra nok. Kan nesten ta hele siden på bilen uten å måtte vri det opp. Så får tiden vise om det fungerer like bra etter litt hyppig bruk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det fra Torshov funket som bare det;) Kostet vel 29,- og var 40x40, så ikke det største, men mer enn bra nok. Kan nesten ta hele siden på bilen uten å måtte vri det opp. Så får tiden vise om det fungerer like bra etter litt hyppig bruk.

 

Hehe, godt å høre! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det fra Torshov funket som bare det;) Kostet vel 29,- og var 40x40, så ikke det største, men mer enn bra nok. Kan nesten ta hele siden på bilen uten å måtte vri det opp. Så får tiden vise om det fungerer like bra etter litt hyppig bruk.

 

Forskjellen ligger da i at med Miracle Dryer tørker du hele bilen uten å vri opp, og har faktisk muligheten til å tørke en til, fortsatt (nesten) uten å vri opp :P

 

Men så hater jeg å vri opp tørkehåndklær da, så mulig jeg er litt inhabil der. Hehe...

 

Men litt mer seriøst: skaff deg i hvert fall microfiber vaskemiddel, så vedlikeholder du alle dine kluter over lang tid. CG MF-wash anbefales :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men nå må du huske på at jeg er av den sorten som akkurat har kastet pusseskinnet, Brage, så alt er bedre enn å måtte vri opp 4-5 ganger for hvert panel av bilen du tørker;)

 

Nå er vel Miracle Dryer en del større enn 40x40 også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellen ligger da i at med Miracle Dryer tørker du hele bilen uten å vri opp, og har faktisk muligheten til å tørke en til, fortsatt (nesten) uten å vri opp :P

 

Men så hater jeg å vri opp tørkehåndklær da, så mulig jeg er litt inhabil der. Hehe...

 

Men litt mer seriøst: skaff deg i hvert fall microfiber vaskemiddel, så vedlikeholder du alle dine kluter over lang tid. CG MF-wash anbefales :)

 

 

Har Torshov utgaven denne nybegynnern på microfiber her også..:P

 

Og fikk sånt vaskemiddel av en shine-freak i dag også så det skal vaskes i natt..: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men nå må du huske på at jeg er av den sorten som akkurat har kastet pusseskinnet, Brage, så alt er bedre enn å måtte vri opp 4-5 ganger for hvert panel av bilen du tørker;)

 

Nå er vel Miracle Dryer en del større enn 40x40 også?

Hehe... Joda, jeg ser den, og er helt enig : smil :

MD er vel kanskje 50x100 eller noe sånt, så det kan egentlig ikke sammenlignes :o

Har Torshov utgaven denne nybegynnern på microfiber her også..:P

 

Og fikk sånt vaskemiddel av en shine-freak i dag også så det skal vaskes i natt..: smil :

 

:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det så da litt vel grovt ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hundehåndkleet skal IKKE brukes på lakk!

 

har du prøvd det? I så fall, hvor ille var det? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte det i nød en gang, da jeg gikk tom for rene tørkehåndklær. Det er på nivå med pusseskinn, bare at det tar med seg vann enda dårligere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeh vasker bilen med en grønn micrifiber hanske som jeg kjøpte hos scandicshine,og så i ettertid at dem har akkurat samme hanske hos jernia for nesten halve prisen..... men men den var ikke så dyr så. også tørker jeg av med en microf. hånklede som er kjøpt på samme sted. det som er gullmed hansken er jo at du kjøper en også varer den jo hvertfall hundre vasker.. hvis du vasker den og tar vare på den, så det er jo økonomisk også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er overrasket at ingen har nevnt denne;

 

http://www.swissvax.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=86&category_id=33&option=com_virtuemart&Itemid=64

(vet ikke hvordan jeg korter inn linken)

 

Bruker denne først slik at 95% av vannet er borte før jeg går over med microfiber på det som er igjen. Som regel mellom detaljer som jeg ikke kommer til med bladet.

 

Passelig myk gummi på bladet, lager ikke striper hos meg. Anbefales

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt Turtlewax sin noen ganger tidligere, laget av samme materiale. Er jo grei på rette flater, f.eks. tak og panser, men jeg har liksom ikke turt å bruke den så mye, siden jeg er redd for riper (sort bil). Vet det sies at de ikke lager riper, så det stemmer etter din erfaring?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går bra helt til du en dag er uheldig med et steinkorn eller rusk som ligger igjen på panseret ditt, og du får et mareritt av en ripe. :)

Personlig syns jeg det er utrolig rart at SV har et slikt gummiblad i sortimentet i det hele tatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er greit at bilen er ren før du går over med bladet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er overrasket at ingen har nevnt denne;

 

http://www.swissvax.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=86&category_id=33&option=com_virtuemart&Itemid=64

(vet ikke hvordan jeg korter inn linken)

 

Bruker denne først slik at 95% av vannet er borte før jeg går over med microfiber på det som er igjen. Som regel mellom detaljer som jeg ikke kommer til med bladet.

 

Passelig myk gummi på bladet, lager ikke striper hos meg. Anbefales

 

Om du har tenkt å maskinpolere bilen din etterpå og er sløv, greit nok, men ellers så er den der en morder for lakken din...

 

Jeg har brukt den endel selv også, men vil ikke anbefale den om du ønsker å ta vare på lakken din. Om bilen din er full av vaskeriper fra før av så er det ikke sikkert at forskjellen synes spesielt bra nei.. :)

 

Men bare for å ta et eksempel... polerte en svart ikke metllic bil engang til du ikke kunne se noen vaskeriper lenger... når jeg tørka av polishen med microfiberkluten så klarte søren meg den å lage vaskeriper så da kan du jo lure på hva denne nalen hadde gjort :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er overrasket at ingen har nevnt denne;

 

http://www.swissvax.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=86&category_id=33&option=com_virtuemart&Itemid=64

(vet ikke hvordan jeg korter inn linken)

 

Bruker denne først slik at 95% av vannet er borte før jeg går over med microfiber på det som er igjen. Som regel mellom detaljer som jeg ikke kommer til med bladet.

 

Passelig myk gummi på bladet, lager ikke striper hos meg. Anbefales

Lager nok ikke riper før det det kommer et lite sandkorn imellom,da drar du det bortover lakken..

Ville kasta den i bosset med en gang..

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som om den bør pakkes vekk ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.