Hva er det beste å tørke bilen med etter vask?

Anbefalte innlegg

Uten at jeg på noen måte går god for denne "nalen", så gjelder vel dette med sandkorn like mye for mikrofiber. Får man sandkorn på mikrofiberkluten så vil man vel også lage riper med denne på lik linje med "nalen".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Microfiber holder mer på slike partikler så sjangsen er mindre for striper om du skulle dra med deg noe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man drar ikke mikrofibern over lakken, men legger den på, lar den trekke til seg vannet, og flytter den til neste område Eskild. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Microfiber holder mer på slike partikler så sjangsen er mindre for striper om du skulle dra med deg noe

 

Drar man noe "over" lakken, enten det er med en nal eller en mf-klut, så vil det mest sannsynlig lage riper er nå min mening.

 

 

Man drar ikke mikrofibern over lakken, men legger den på, lar den trekke til seg vannet, og flytter den til neste område Eskild. ;)

 

Greit, jeg gir meg! :P Men skal jeg være helt ærlig, så tror jeg det er ytterst få som gjør den på denne måten ;) Kan ikke huske at vi ble vist/lært det på denne måten på kurset heller : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På ferdigbehandlede biler gjør jeg det slik, på biler jeg likevel skal korrigere har jeg nok lett for å ta snarveien ja. :)

Ikke alle håndkle som er like effektive når lakken er tørr og ru og vannet ligger som en tett hinne heller, men få lakken glatt og polert så skal det lite til for å få bilene tørre. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant, så sant :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.