Noen med høy kilometerstand her?

Anbefalte innlegg

Jeg har jo hatt et par Mercedeser før, og der er det ikke uvanlig at folk kjører rundt biler gått langt over 500000 km som ennå er like fine, ihvertfall teknisk.

 

Siden VAG ikke er like mye brukt som taxi (som ofte er grunnen til de høye kilometerstandene) er det færre VAG-biler med høy kilometer, men derfor tenkte jeg bare for moro skyld å høre fra de som eier eller vet om noe VAG-produkt som har ihvertfall rullet over 350000 km. ;)

 

Kan begynne med min bil: '96 A6 2.8q 30v. Får "ny" brukt motor nå i disse dager grunnet høyt oljeforbruk og slepphendt vedlikehold fra tidligere eier, men det kunne trolig vært unngått om vedlikeholdet hadde vært bedre. Kilometerstand 368000. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte en skoda oktavia for noen uker siden med kilometerstand på 657 000km. 1.9tdi motor. Alt virker fint nå, motor ser ut til å ha vært byttet. Og ene ventil løfteren var knust når jeg kjøpte den, men den kan være at han har kjørt med for lite olje etter han knuste bunnpanna. Ellers er bilen hel å fin, bare ikke så pen å se på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gamle naboen har ein Golf 1 som har rulla godt over 400k som han veit om. Spedoet hans var ute av stand i nesten 2 år før han fikk ordna det... Første eier av bilen brukte den til pendling og det brukar noverande eigar han til og... Pendlar ca 150km kvar dag.. hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min Audi 100 quattro har snart rullet 360.000 :)

 

Det lengste jeg har sett er en Octavia mk1 tdi på jobben, den hadde rulla langt over 500.000. men den så til gjengjeld ut som et takras både innvendig å utvendig. den bilen ble brukt av en bonde som garantert brukte den både i fjøset og på jordet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golfen er jo bare 02 modell. Men passerer 300 000 nå straks.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet om en 05 audi a6 2,7TDi quattro som har gått ca 350.000km som taxi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min audi 100 2,8q er nå kjørt 425000km

Må overhale diffen foran, og har litt oljeforbruk, men ellers kjempegod.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde en audi 100 med 2.2 KU motor. Mener speedometeret hadde bikka 400:P Motoren tikka men gikk:D A8n med 2.8 12v har gått 300000 nå og bruker ikke olje:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har kjørt (blitt kjørt i) A8 D2 karrosseri 3.3 TDI i tyskland som var gått nesten 700.000

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt Audi 100q med 10v turbo som hadde rullet 770kkm, forresten.. ;) Godt innkjørt, hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min første audi 100 1,6 var gått 360 000 når eg solgte den. vet ikke hvor lenge den gikk etter det. min andre 100 2,2 var gått ca 700 ooo når eg solgte den. nye eier brukte den vel i 2år før 4giret sluttet å virke, men motor og ellers var den fin. tredje s4 2.2 tq var gått 320 000 når eg solgte. har sikkert rundet 360 000 no. han som har den no er litt plaget med diverse elektro feil så bilen går ikke 100 prosent rent. den eg har no en s6 plus bikker straks 300 000. byttet clutch( var bare utløserlager som var gåen) . har også hatt litt elekto feil på den. bla. dyse og lmm. vært kjempe fornøyd med audiene mine. så blir nok audi på meg får alltid:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører en 2000 modell Lupo 3L tdi som har rullet 393 000 km på de 10 årene siden den ble laget :) Runder vel 400 000 i løpet av året. Turboen er forresten den originale som holder koken ennå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første sommeren jeg kjørte drosje hadde jeg en Superb 1.9 som den sommeren rundet 375,000. Funket som bare det! Aldri no tull med den:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frank Johansen hadde en Typ 44 som hadde gått nesten 700000 da jeg lånte den for noen år siden (og den ble høgd på sommeren samme året). Enormt oljeforbruk og jeg fikk beskjed om å ta med minst 10 l spillolje for å etterfylle med, siden jeg skulle helt til Trondheim med den: smil : (med biltralle på slep). Husker en nabo av han jeg bodde hos i Elgsetergata klaga over den sure eksoslukta da jeg hadde rygga inn i bakgården på morgenkvisten;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Moren min har en passat 98 1,9tdi som har godt litt over 300000, ingen problemer med den! :)

Vet om flere diesel passater som har rundet 300k å motoren er like fin...

min audi 1.8 har rullet 250km nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt en Audi 90 20v quattro som hadde gått 346.000km da jeg solgte den til Bård Even i klubben.. Nå har den vel gått over 380.000, mener jeg? Beste bilen jeg har hatt iallefall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yepsi , 90 quattro`n har rullet 380.000km++ , og kan ikke si det merkes spesielt godt :)

Har også en 1997mod Audi A6 1.9tdi avant som har rullet 351.000km

 

Den gamle VW passat 1.9TD`n runda 376.000km før vi solgte den , og 100 Cs quattro`n nådde vel 360.000km før den fikk nådestøtet :)

 

Kan ikke påstå at jeg er redd for høy km.stand nei , og både A6`n og 90 quattro`n blir nok å runde 400.000km med god margin :)

 

Vurderte å kjøpe en 98mod Mercedes E220 Cdi en gang , den hadde rulla snaut 577.000km.... men rusta hadde tatt for store biter av den til at det ble noe kjøp :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Paps`n sin T4 2,4d nermer seg 600000km

 

I hans eige (snart 300000 km) så har han bytta br. skiver 1 gang og det var no i vinter ein gong. Holdt bra lenge dei :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjørt en del 03mod passat 1,9tdi tiptronic som hadde gått 368.000km da den blei solgt i fjor

kun vanlig service utført og tiptronic kassa funka fortsatt fint ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min Audi 100 quattro har snart rullet 360.000 :)

 

Det lengste jeg har sett er en Octavia mk1 tdi på jobben, den hadde rulla langt over 500.000. men den så til gjengjeld ut som et takras både innvendig å utvendig. den bilen ble brukt av en bonde som garantert brukte den både i fjøset og på jordet.

 

Har han den enda? Håper ikke det skulle ha vært den jeg eier idag :o Mener ikke at min ser ut som ett takras da men ikke pen heller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bror har en audi 100 2,6 som nå har gått 560000 km

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ei eldre dame her i byen som har en Coupe GT som hun kjøpte ny i 1985. Jeg så den på utsiden av forhandleren i byen sist Februar, og da hadde den 492.xxx kilometer. Vet at den bilen har hatt diverse reperasjoner av karroseriet, både pga skade og rust. Mener motoren (2.0 5E) ble skiftet ut for noen år siden også.

 

Den er jo ikke klubbil, så det meste jeg har vært borti er magre 325xxx km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en Golf 1 GTD som har ruslet 520.000 (minst.... teller har stoppet)

 

Kjører også en Audi 100 2.8 til daglig som har gått litt over 300.000 uten at det merkes noe særlig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smågutt her jeg da, med 318'km på en 1,8T. Men er ikke så mange som har mer enn det på den motoren tror jeg, hvis ikke det motsatte skulle bli bevist i denne tråden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 100 2,8Q runder i disse dager 365.000. Kjøpte den på 307k km, og kjenner historien til den tilbake til 115k km i 1997. Her eksisterer ingen servicebok :) Har ikke hatt noen større problemer med den, kun byttet foringer foran og bak, mansjetter foran og ellers jevnlig oljeskift ca hver 10k km. Bilen var forøvrig første gang på Møller i fjor da jeg fylte på med R-134 på klimaanlegget. Eneste verkstedbesøk utenom det er EU-kontroller og hjulstillingskontroller, samt i forbindelse med bytte av et hjullager for en mnd siden...Lider ellers av at listene på dører og skjermer løsner, men får nye rund baut til helga. Interiøret er fortsatt strøkent og helt uten slitasjemerker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.