Noen med høy kilometerstand her?

Anbefalte innlegg

gamle caravellen min. den sto på 860.000km.ble byttet motor på 8**.000 pga regreim havari. telleverket har ikke virket på 2.5år. så er langt over 900.00km nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.9tdi A4'n jeg hadde var gått 414000 når jeg solgte den på orginal motoren :) og naboen har en passat 3b som runda 900 000 på lørdagen, der har både turbo og motor gått så langt :P så viser hva bra vedlikehold har å si!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

303k på GTi 16v, helt rustfri under :P Klisjé, men såvidt innkjørt.

 

Har også hatt RWD Corolla m 320k, Nissan D21 m 409k og Benz 124 som hadde gått mellom 5 og 600k, telleverket hadde stoppa.

 

Var en kunde innom med en Syncro 3er i fjor, som hadde gått 450k og var rustfri.. Det imponerte meg! Joachim Næss' Grün 78 hadde vel gått noen runder rundt telleverket før den ble restaurert og mener jeg å huske? Høy KM er ikke farlig, det er bare gøy :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skoda Octavia 2000 mod med 1,9 tdi motor. Tidligere taxi bil. Solgte den og da var den gått 490 000 ca. går sikkert enda.

Har 290 000 på min Audi a4 2004 nå uten problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2007 audi A6 2,7tdi q. 369000 rullet rett igjennom siste 2 eu kontroller uten anmerkninger ;) vært en helt suveren bil, som ny ennå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt imponert, om det nå virkelig er sant dette. Da har jeg jo noen mil igjen. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tipper han har byttet motor minst 3-4 ganger...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke en VAG, men arbeidsbilen min. 2005 MB E220 CDI. Bildet er fra i sommer, rullet 504 nå :) original turbo, dynamo, starter, automatkasse.. Eneste som er byttet på motoren er vannpumpa og dysene. Bortsett fra vanlige servicedeler så klart.

 

image.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tre fra jobben de siste dagene:

- Omega B, ca 475k. Rusten og fæl men går og går

- 95 E250, 527k, ex taxi, gikk penere enn noen nyere diesel kan påberope seg

- 397k, Audi S4 B5 Avant, trimma men original innmat i 200k+.

Se så pen 😊

2014-11-24%2023.37.51.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

999999.jpg

 

-98 mod New Beetle i usa, gikk visstnok 918000 miles på orginal motor...

 

Skulle være holdbart nok for de fleste da... og, når telleverket traff 999999, så stoppet det der. gikk ikke til null eller 1000000..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja må vel være det som er målet, stoppern på 999999 eller blir det 0. det må jeg finne ut av...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt Passat 1,9tdi 2000 mod. Ble skiftet komplett topp med turbo på 485 før jeg kjøpte den, da jeg kvittet meg med den var den vel gått 525 om jeg husker riktig. Motoren var startvillig i kulde, brukte lite olje og var sprek.

 

Har også hatt A6 2,5tdi V6 mod hvor converteren ga seg helt på 450, da var motoren på sitt tredje kamsett.

 

Har hatt diverse biler med 300-400 på telleren hvor hele bilen har vært så tight og fin at man kunne trodd på 200 hvis speeometeret hadde vist det.

 

Det sliter mer på bilen å ta kaldstarter uten motorvarmer, mye småkjøring, kjøre langt på oljeskiftet og kjøre på dårlige veier enn å ha kjørt mange kilomter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hentet i helga en Passat 99mod 110hk tdi med 380k, og en A6 97mod 116hk tdi med 420k.

Passaten har spor etter et hardt liv, men det er interiør og eksteriør som skranter. Motor og drivverk på begge biler er gullgodt:-) mest slikt som dørlåser/håndtak som er dårlige...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

B5en gikk 350k km før motoren takket for seg.. byttet motor som vistnok bare skal ha rullet 195k km nå..

Ny bilen MB E280cdi har bare rullet 151k km, så regner meg jeg har 500k+ igjen : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 2001 Passat 1.9 TDI har gått 354.000km :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1987 Audi 80 quattro typ 89 352.000km

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2009 Passat 3C 2.0tdi 4 motion 310 000km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

allroaden min har gått 342000km nå da=) har kjørt rundt 27000km med den i mitt eie =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde for 7-8år sida en Passat 89' som må ha rulla over 400k ut fra tidligere historikk jeg fikk info om fra Møller. Speedometeret stod på nesten 206k når jeg kjøpte den, men den hadde helt tydelig gått mye lengre (bl.a 1cm slark i foringer på bærebruer), så noen må ha tukla litt. Antar den var skrudd tilbake minst 100k. Kjørte den selv til den nærma seg 300k på speedoen.

Bytta toppakning og ventiltetninger på et tidspunkt, og etter det hadde motoren det fint og brukte null olje :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

91 mod Audi 100 C4 2.3 E AAR som kun har gått 278k km! Ser frem til at den snart blir innkjørt! :-D ;-)

Har eid den i 9 år nå (siden jeg var 19) og klarer ikke kvitte meg med den for den er så god og har så mye sjel! Den har vært skikkelig trofast og har aldri hatt noe motor problemer med den :-) Synd Audi ikke videreutvikla denne motoren!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min A6 C4 er gått bare 420000km, ser fram til å få skilter og kjøre den litt lengre. Motor og gir feiler ingenting:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min A6 96modell 2.5tdi passerte 425000 forrige helg, skal skifte regreim nå så er den klar for å runde en halv million :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke vag, men fattern kjørte taxi på sine yngre dager, og han hadde en 90-91modell MB 200E manuell som faktisk gikk over 1.250.000km(!!!!!) før han solgte den for vrakpant. Såvidt jeg vet, så gikk bilen noen år til. han snakker fortsatt om den bilen som sin beste bil noensinne. 2girkasser, 5clutcher og utallige sett med skiver og klosser..men ellers var den skuddsikker! "De lager ikke biler sånn lenger" er en setning jeg får høre ofte...:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke hvor jeg leste det, men leste om en mann som hadde en mb diesel greier fra starten av 90 tallet. Den hadde nå gått over 3 millioner km [emoji14] husker den var hvit sedan.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skulle hatt bra mye penger om jeg skulle kjørt en gammel dass av en mb på 70suge diesel hk i 3mill km... sykt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.