Kan gråstein bli til gull? Prosjekt påbegynt!

Anbefalte innlegg

Nå er jeg spent! Har du fått startet enda?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spent på om du får denne blank igjen, må følge med her :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du trenger ullpad og ikke får tak i har jeg en ny liggende.

Meguiars sin, den kan du låne om du vill.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vel også Meguiars So1o ullpads på Bilxtra? Jeg har en slik i 7", fjerner mye død og oksidert lakk med den.

Og det er twisted, dvs at ullen ikke er løs.

 

Bare pass på å "kjøre inn" nye ullpads da de har en lei tendens til å loe ullfiber i starten. :)

Potensialet er stort her for en skikkelig turnaround.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekkes ut i morgen. Blir litt stor, men får i verste fall bruke bakplata som fulgte med maskinen, da denne er mer enn stor nok:p

 

Kjørte med ull helt i begynnelsen (paden som fulgte med maskinen), og det loet, ja!

Gratulerer :) Måtte le høyt når jeg så rælet på panseret! Mer bilder av det takk! hehe

Hehe. Skal få tatt bilder av alt harrystæsjet jeg har plukket av den bare i dag, og enda er jeg ikke ferdig. Men er jo faktisk en premiert bil dette her - vant visstnok en harrypris eller noe lignende på et "Rånern-treff":D

Nå er jeg spent! Har du fått startet enda?

Jepp, måtte teste så smått i dag - bilder kommer om 2 min.

Spent på om du får denne blank igjen, må følge med her :D

Det er faktisk håp, fant jeg ut i dag! Utrolig nok:o

Om du trenger ullpad og ikke får tak i har jeg en ny liggende.

Meguiars sin, den kan du låne om du vill.

Hyggelig. Hvor stor er den, da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg har skjønt er M#66 en AIO, altså den renser polerer og legger igjen litt beskyttelse. Eller som Megiuars selv kaller det, "A cleaner wax". Blir brukt til klargjøring ofte. Så denne kan du trygt bruke som siste steg med maskin :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, prøvde såvidt i dag, som nevnt. Var en ullpad oppi verkstedet som han ene jeg leier sammen med hadde, så tyvlånte denne for å prøve en del av panseret.

 

Forskjell? Tja..

 

IMG_2192.jpg

 

IMG_2193.jpg

 

IMG_2194.jpg

 

IMG_2196.jpg

 

IMG_2197.jpg

 

Enda så er jeg ikke ferdig med den delen. Gikk vel med omtrent 10-15min bare på dette som er avbildet.

 

Ull sliper ihvertfall mere enn hva jeg er vant med, som man ser såvidt antydninger av på framskjermen da jeg var så "uheldig" å kjøre litt igjennom der. Ikke at jeg bryr meg noe nevneverdig, ettersom dette ikke er en så dyr bil:p Hadde vært verre om det skjedde på den andre Golfen, for å si det sånn. Men tvilsomt at jeg hadde lagt all omtrent all tyngden min oppå maskina på den som jeg gjorde på denne. Hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg har skjønt er M#66 en AIO, altså den renser polerer og legger igjen litt beskyttelse. Eller som Megiuars selv kaller det, "A cleaner wax". Blir brukt til klargjøring ofte. Så denne kan du trygt bruke som siste steg med maskin :)

Det er forsåvidt det samme som jeg har fått med meg og:)

 

Har bare Diamond Cut og Quick Detailer, og har foreløpig klart meg fint bare med de to. Litt forskjellige kombinasjoner når det kommer til blanding av de to og forskjellige pads, det funker gull.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det ble noe annet ja: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vell 7" den jeg har liggende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gir deg en lyd i morgen dersom det skulle bli aktuelt å låne;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

WOW!! Må si det ble forskjell jah : eek :

Skulle ha vært testa med forskjellige produkter og fremgangsmåter på denne så man hadde sett de forskjellige virkningene og hva som var best :P Stå på og lykke til videre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

endte du opp med denne ja:)

kjenner hu som hadde den:)

 

morro å polere røde biler når de er så matte:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, fikk den såpass billig at jeg slo til, men litt jobb før den blir presentabel:p

 

Men få den rød igjen, justerbart, 90-fangere og HTN, samt noe annet småtteri, så blir det en brukbar bruksbil.

WOW!! Må si det ble forskjell jah : eek :

Skulle ha vært testa med forskjellige produkter og fremgangsmåter på denne så man hadde sett de forskjellige virkningene og hva som var best :P Stå på og lykke til videre :)

Ja, kunne jo gjort det, men det beste på denne er nok bare å begynne med å få den rød igjen med det første, så får man ta pirket når den har fått sin opprinnelige farge tilbake:)

 

Og takk;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her ja, da er du i gang. Anbefaler deg å maskere alle karroseriskjøter, så slipper du å brenne igjennom så lett. Ofte ligger f.eks skjermen marginalt høyere enn panser, så når du kommer med fullt press på panseret, og toppen av skjermen er høyere blir det enda mer press der. I tillegg er det som kjent mindre lakk på alle kanter og langt nede på karroseriet.

 

Jobben blir nok ganske mye lettere om du demonterer alt av fangere, lister osv.

 

Lykke til videre og post bilder

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok bare såvidt i går for å sjekke hvor mye bedre man kunne få det. Skal demontere alt som heter lister, emblemer, dørhåndtak osv - også ta av panseret, tenkte jeg.

 

Bortover til Gjøvik etter at jeg har vært hos akupunktøren for å kikke etter/kjøpe ullpader. Se om jeg gidder å gyve løs på noe i dag etter akupunktøren, for sist ble jeg veldig uvel etter en time der:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trekker tilbake det jeg sa på side 1...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trekker tilbake det jeg sa på side 1...

 

Enig med den du!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trekker tilbake det jeg sa på side 1...

Ser ikke verre ut, nei:) Hadde mine tvil selv, men til og med denne bilen her er tydeligvis ikke et ille nok utgangspunkt - så da er det håp for mange andre biler også, skulle man tro.

 

Fått kjøpt ullpad i dag. Ble med én, da de kostet 370,- pr. stk. etter rabatter (opprinnelig 484,-). Blir vel å ta litt og litt nå i første omgang, så får vaske paden og gjøre den reint godt med børste litt oftere, så skal det vel gå. Kjøpte samtidig pads til Dodo Juice 50mm bakplata mi, sånn at man får tatt småpirket rundt omkring med mer passende størrelser på padene.

 

Blir ikke noe polering i dag, for er hinsides trøtt etter tidenes verste natt med søvn. Går på med friskt mot i morra, så da blir det bilder da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen ullpad var det?

Lake Country, og det var twisted wool. Har et par Lake Country pads fra før, og er fornøyd med de.

 

De som har erfaringer med denne - gode som dårlige - får gjerne skrive det her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer noen bilder her snart - har drevet på i 4-5 timer i dag, og det bare på panseret, og enda ikke ferdig/fornøyd. Hadde nok vært kjekt med flere ullpads, for når man har tatt mye (og jeg har gjort rent ofte med børste) virker det nesten som om paden blir "glassert". Børster den ren, og så blir den bra ei lita stund. Hadde jeg bare funnet igjen den groveste paden min, så skulle jeg prøv den istedenfor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer noen bilder her snart - har drevet på i 4-5 timer i dag, og det bare på panseret, og enda ikke ferdig/fornøyd. Hadde nok vært kjekt med flere ullpads, for når man har tatt mye (og jeg har gjort rent ofte med børste) virker det nesten som om paden blir "glassert". Børster den ren, og så blir den bra ei lita stund. Hadde jeg bare funnet igjen den groveste paden min, så skulle jeg prøv den istedenfor.

 

En vanlig skumpad blir veldig fort mettet av døde lakkpigmenter, og det eneste du gjør da er å fylle lakken med oljer fra polishen. Vask ullpad'en du har i rennende vann, skaff deg gjerne flere ullpads og så slipper du det så ofte

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg se om jeg ikke biter i det sure eplet og kjøper en ullpad eller to til, da.

 

Prickbort og såpe:

IMG_2200.jpg

 

IMG_2201.jpg

 

Litt herlig møkk som renner ned fra listene - resultat av å ikke bli vasket:

IMG_2203.jpg

 

IMG_2207.jpg

 

IMG_2208.jpg

 

Og sånn så panseret ut etter avfetting - ikke like blankt lenger der jeg rubbet sist, nei:

IMG_2210.jpg

 

IMG_2211.jpg

 

IMG_2212.jpg

 

IMG_2213.jpg

 

Rosa?:

IMG_2214.jpg

 

IMG_2219.jpg

 

IMG_2220.jpg

 

Er fortsatt igjen mange steder det ikke er ordentlig. Er rødt, men noen steder er det mer lyst enn andre, så må nok gå på enda mer på panseret. Godt det ikke tar tid, ihvertfall: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si meg imponert over at det kan bli SÅ stor forandring :o

 

Hvor lang tid tok det å ta bare panseret? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.