VACN Hovedtreff - Rudskogen 20. august 2011

Anbefalte innlegg

Treff blir gøy. Har enda ikke fått kjørt bilen på bane, så skal bli morro å få blåst ut lit :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For de som IKKJE tok kurset på Våler blir det vel kurs på Rudskogen.

 

Siden det betales 200kr for Lisens og forsikring, kreves det da forsikring på bilen? Dvs hvite eller røde skilter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For de som IKKJE tok kurset på Våler blir det vel kurs på Rudskogen.

 

Siden det betales 200kr for Lisens og forsikring, kreves det da forsikring på bilen? Dvs hvite eller røde skilter?

 

Dette er en banekjøringlisens og har ikke noe med bilen å gjøre.

Forsikringen er kun person.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett pågang? Blir det like lite trafikk på banen som det var på Våler, hadde det kanskje vært lønnsomt å åpne for andre merker utover dagen. For betalende medlemmer selvfølgelig.

 

Det kan sikkert diskuteres i det vide og det brede det, men jeg syns nå det var bra trafikk på våler jeg da, var vel 150 betalende for banekjøring hvis ikke jeg husker dundrende feil? Men hvis vi da sier at vi åpner for andre merker, si at det kommer mange med andre merker og det blir for mange biler, skal vi da stenge for andre merker uten at de får kjøre? Da ser jeg for meg det blir mye sure miner? Og hvis det kommer for mange andre biler som får kjøre, da ser jeg for meg at det blir mange sure miner blant de som har Vw Audi? Og hvis vi sier på treffdagen at vi åpner for andre merker, da blir det vel sure miner fordi vi ikke gav beskjed om at det var åpent for andre biler i forkant av treffet?

 

Ikke så lett spør du meg, vi tar i mot konstruktive forslag. Men det er jo hovedsaklig for vw audi, og jeg ser for meg at det kan bli mange som vil kjøre på nye Rudskogen. Mulig jeg tar feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan sikkert diskuteres i det vide og det brede det, men jeg syns nå det var bra trafikk på våler jeg da, var vel 150 betalende for banekjøring hvis ikke jeg husker dundrende feil? Men hvis vi da sier at vi åpner for andre merker, si at det kommer mange med andre merker og det blir for mange biler, skal vi da stenge for andre merker uten at de får kjøre? Da ser jeg for meg det blir mye sure miner? Og hvis det kommer for mange andre biler som får kjøre, da ser jeg for meg at det blir mange sure miner blant de som har Vw Audi? Og hvis vi sier på treffdagen at vi åpner for andre merker, da blir det vel sure miner fordi vi ikke gav beskjed om at det var åpent for andre biler i forkant av treffet?

 

Ikke så lett spør du meg, vi tar i mot konstruktive forslag. Men det er jo hovedsaklig for vw audi, og jeg ser for meg at det kan bli mange som vil kjøre på nye Rudskogen. Mulig jeg tar feil.

 

Skjønner hva du tenker.

 

Først og fremst kan det være slik at man allerede må være medlem av klubben. Ellers har en del andre klubber praktisert at de har åpent for andre merker, MEN klubbens egne merke® har førsterett på å få kjøre. Da vet man at det er en risiko at man betaler for å få kjøre, men ikke slipper så mye utpå. Så lenge man er informert om dette på forhånd, er det ingen grunn til å sutre.

 

Det var jo noe trafikk på banen på Våler, men da jeg var der på søndag stod det aldri en bil i kø for å kjøre ut på banen. Nye Rudskogen er en lang bane, så da er det også plass til flere biler utpå samtidig.

Sikkert mange som vil kjøre der, men det blir ikke fullt på banen av at folk vil. De må faktisk møte opp med bil også. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan man kjøre med prøveskilt? ikke metallskilt men de vanlige klistremerkeskiltene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner hva du tenker.

 

Først og fremst kan det være slik at man allerede må være medlem av klubben. Ellers har en del andre klubber praktisert at de har åpent for andre merker, MEN klubbens egne merke® har førsterett på å få kjøre. Da vet man at det er en risiko at man betaler for å få kjøre, men ikke slipper så mye utpå. Så lenge man er informert om dette på forhånd, er det ingen grunn til å sutre.

 

Det var jo noe trafikk på banen på Våler, men da jeg var der på søndag stod det aldri en bil i kø for å kjøre ut på banen. Nye Rudskogen er en lang bane, så da er det også plass til flere biler utpå samtidig.

Sikkert mange som vil kjøre der, men det blir ikke fullt på banen av at folk vil. De må faktisk møte opp med bil også. :)

 

Dette har vært diskutert, og det kommer info straks ting er klart :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må ha hjelm for å kjøre da? og ny bremseveske?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du trenger både helm og heldekkende klær. bremsevesken din trenger ikke være ny, men må innholde så lite vann som mulig. så er du i tvil hadde jeg byttet før dette treffet ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytter alltid bremsevæske og sjekker bremser før hvert treff jeg. Billig forsikring.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

F#"N: dum :.. Ska i familiegreier denne dagen: bh :.. Be dom flytte 1 uke fram kanskje: rolleyes..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du trenger både helm og heldekkende klær. bremsevesken din trenger ikke være ny, men må innholde så lite vann som mulig. så er du i tvil hadde jeg byttet før dette treffet ja.

 

heldekkende klær? kjøredress?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heldekkende klær? kjøredress?

 

Sakset fra Vålertråden:

 

 

Nytt ang banekjøring:

 

Innledning

NBF holder på å utarbeide nytt Reglement for Banekjøringsdager på vegne av Myndighetene, men det er ikke formalisert ennå. Allikevel vil en del tiltak for Motordager bli iverksatt for sesongen 2011 for VW Audiklubb som sammen med Gatebil vil være pionerer for ”Motordager” i samarbeid med NBF. Tiltak som hastighetsbegrensning, kjøring med Instruktører, kjøring bak instruktørbiler er nevnt. Vi (Vidar Gustavsen og Hans Frisak) jobber med å gjennomføre tiltak som øker sikkerheten uten at det går ut over kjøregleden!

Vi håper at alle forstår dette og er positive til de tiltakene vi har valgt som er basert på riskovurdering etter mange års erfaring med banekjøring.

 

Føreropplæring

Alle skal gjennomgå Føreropplæring for å få NBF’s Banekjøringslisens. Det blir et lite skippertak på dette i år for å få alle gjennom føreropplæringen. De som har deltatt på kurset blir registrert og får et bevis på gjennomført kurs. Senere vil kurset kun bli kjørt for nybegynnere. Kurset er på ca 45 minutter som avholdes samme dag som banekjøringen. De som kan holde slikt kurs for oss er personer som kjenner til NBF og typisk banekjøring. NBF skal godkjenne disse personene. Anbefalte personer: Laila Tyskeberget, Stian Sørli, Kjell Aaen, Hilding Haustreis og Hans Frisak. Kursmateriell for føreropplæringen blir utarbeidet spesielt rettet til denne type banekjøring. Kursmateriellet godkjennes av NBF.

 

Instruktører som sitter på med uerfarne sjåfører.

De som har kjørt mye på bane tidligere trenger ikke å kjøre med Instruktør. Kriteriet er at dersom man har kjørt færre enn to dager på Våler, Rudskogen eller Mo i Rana med mange biler på banen samtidig, regnes man som uerfaren.

De som skal være instruktører er personer med mye kjøreerfaring fra denne type banekjøring. Løpsleder velger hvem som er skikket til å være Instruktør. Kravet her bør være at de som et minimum har H-lisens, minst 5 års erfaring med banekjøring samt deltatt i hastighetsrace. (Roger Sandberg, Lars Svelander).

 

Merking av biler med ”nye” sjåfører.

Alle som ikke har baneerfaring må kjøre med ett godt synlig L klistremerke de tre første dagene de kjører på bane. Dette for å synliggjøre at han ikke er erfaren i forhold til andre sjåfører og banemannskap.

 

Tydelig merking av biler som går på E85

E 85 brenner med usynlig flamme og utgjør en økt risiko. Det er viktig at alle er klar over dette og hvilke biler det gjelder.

Klistremerke med E85 godt synlig på bilen. Bileier må sørge for dette. Dette sjekkes på teknisk.

 

Teknisk Kontroll av alle biler.

Alle biler skal gjennom en teknisk kontroll før de får kjøre. Dette tas på banekjøringsdagen utført av klubben’s tekniske kontrollanter. Ved siden av de vanlige kontrollpunktene, så vil det bli kontroll av at bremsevæsken tåler minst 200 grader.

 

Alkotest

Alkotest på morgenen hver dag av 4-5 stk.

Ikke krav, men bør gjøres av Arrangør når det er stevne over flere dager.

 

Kjøreutstyr

Alle skal kjøre med hjelm som er godkjent av Veidirektoratet. Alle bør ha godkjent kjøredress og kjøreutstyr (hansker, sko), men som et minimum skal alle ha langermet trøye, langbukse, hansker og sokker i ikke brennbart materiale, bomull eller ull. Dette gjelder både fører og passasjerer. Målet er og få alle til å ha godkjent kjøredress og kjøreutstyr i løpet av en 2 års periode. Det oppfordres derfor til å anskaffe seg en FIA godkjent kjøredress dersom man skal kjøre på bane.

 

Flaggvakter

Flaggvakter skal være spesielt oppmerksomme på uerfarne sjåfører, uvettig kjøring, biler med E85 merke. Skulle de se noe som ikke er bra melder de fra til Løpsleder. Han melder så videre til Påslipp så de kan si fra til sjåføren hvorfor han ble svartflagget. Er det en ulykke melder dette også direkte til Løpsleder som igjen melder til ambulanse/tauing/Påslipp.

 

Konsekvenser for fører

Tilsnakk og karantene for uvettig kjøring/brudd på bestemmelsene. Straffene kommer an på overtredelsen. Straffen kan være karantene en eller flere timer, eller ut sesongen. Løpsleder bestemmer straff.

Dommere for utstilling

Ved å stille ut sier du ogs JA til å kunne bli trekt ut som dommer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sakset fra Vålertråden:

 

 

takk, ikke brennbart ja...... hmmmm

 

må kjøre med en L jeg da he he tøft :):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det å kjøre med lisensiert Audi på treffet?fører lisens har jeg ikke,men får man kjøpt dette hos dere den dagen? Eller hvordan løser man dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det å kjøre med lisensiert Audi på treffet?fører lisens har jeg ikke,men får man kjøpt dette hos dere den dagen? Eller hvordan løser man dette?

 

Det går bra.

Banekjøringskurs for alle som ikke tok det på Våler og endagslisens fra NBF.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan blir cup kjøringen avviklet nå? er det start fra depoet med iskalde dekk uten en eneste oppvarmingsrunde som det var i fjor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen retningslinjer ang PVC presenning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen retningslinjer ang PVC presenning?

 

Jeg var der på Trackday lørdag den 16. juli og da lå det presenninger på alle "depot-plassene" son var i bruk. Så vil nok tro at hvis bilen har en fast plass i depot så skal man ha presenning som dekker denne plassen. Er usikker på om dette trengs hvis man ikke rigger opp egen plass i depot området.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var der på Trackday lørdag den 16. juli og da lå det presenninger på alle "depot-plassene" son var i bruk. Så vil nok tro at hvis bilen har en fast plass i depot så skal man ha presenning som dekker denne plassen. Er usikker på om dette trengs hvis man ikke rigger opp egen plass i depot området.

 

Jeg har også forstått det sånn at det er i depoet det er krav om dette. Så om bilen lekker, så gjør det ikke noe at man står i pit lane og kjører rundt på banen altså..? hehe, nyttig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan blir cup kjøringen avviklet nå? er det start fra depoet med iskalde dekk uten en eneste oppvarmingsrunde som det var i fjor?

 

Ja, ellers tar det for lang tid å avvikle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har vært diskutert, og det kommer info straks ting er klart :)

 

Mas mas mas : rolleyes

 

Jeg bare spør for å være forberedt på girkassemekk på 944'n i forkant av evt kjøring : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ufattelig at jeg har dratt på andre siden av landet når dette treffet er : bh :

Etter å ha sett banen personlig fristet det GREIT å prøve den selv, FOR en bane! : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne banen er SYK! selv om det er bare en dag så er det verdt å ta turen!! ;) Men no er jo det trackday søndag så får jo kjøre i to dager :)

 

Irriterer meg grønn at ikke bilen min er klar!!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg skal kjøre!!!!! men sliter med å få tak det nødvendige sikkerhetsutstyr... : gråter :

 

håper jeg kan låne av han far Solberg sjøl.... hvis.... onkelen min har spurt....:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.