VACN Hovedtreff - Rudskogen 20. august 2011

Anbefalte innlegg

for å si det sånn, syns jeg da, det hadde vært mere moro å sett hva alle kjører daglig med vanlig skilter på banen :)

 

Alle kan jo komme med det de har, men selvfølgelig ikke annet enn vag biler. Vi er da entustiaster :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er også noe av poenget med å ha banekjøring, at man skal kunne teste ut dagligbilen sin på bane om man ønsker det ;)

 

men er vel ikke alle som gjør det vel? eller? er litt skeptisk på grunn av Gatebil konseptet.... Eller skal jeg si banebil..... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle kan jo komme med det de har, men selvfølgelig ikke annet enn vag biler. Vi er da entustiaster :P

 

liker tysk jeg :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men er vel ikke alle som gjør det vel? eller? er litt skeptisk på grunn av Gatebil konseptet.... Eller skal jeg si banebil..... :P

 

Vi er nok rimelig langt unna gatebil ja :)

 

Det er normalt en blanding av rene banebiler og alle mulige typer dagligbiler som kjører på banen når vi har treff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men er vel ikke alle som gjør det vel? eller? er litt skeptisk på grunn av Gatebil konseptet.... Eller skal jeg si banebil..... :P

 

Hva mener du egentlig?

Har du vært på noen av våre treff noengang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle som skal kjøre på banen må ha PVC pressenning.

Nye rudskogen er en syk bane å kjøre på! Krever endel mer power enn den gamle, er stort sett bare oppoverbakker og nedoverbakker. :D

 

Selv om man kommer inn, kjører en runde og kjører ut igjen? Hvor skal presseningen ligge henn da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatert første post med følgende info:

 

For de som ønsker å kjøre på bane søndagen, så får VACN-medlemmer kr. 200,- i rabatt hos Trackday denne dagen.

Camping fra fredag til søndag.

 

 

:)

 

Går ut i fra at Campen er på samme plass som tidligere år. Fint om dette kan bekreftes/avkreftes her.

 

Ps. Ny vei ned til plassen går ned ca midt i "breisladdsvingen"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går ut i fra at Campen er på samme plass som tidligere år. Fint om dette kan bekreftes/avkreftes her.

 

Ps. Ny vei ned til plassen går ned ca midt i "breisladdsvingen"

 

Campen blir på samme sted som tidligere ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle som skal kjøre på banen må ha PVC pressenning.

Nye rudskogen er en syk bane å kjøre på! Krever endel mer power enn den gamle, er stort sett bare oppoverbakker og nedoverbakker. :D

 

Skjønner ikke hva jeg skal bruke den PVC pressenningen til, siden jeg i all hovedsak tenker å kjøre ett eller to heat med min bil.. Pressenning har jeg ikke, og ser heller ikke for meg at jeg kommer til å invistere i en, da jeg ikke har noe som helst bruk for en resten av året ? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det slik at man legger ned den presseningen i så fall og så blir det din egen lille "base". Man forventer vell ikke at man skal pakke sammen presenningen for hver gang man kjører ut på bane? Må man betale ekstra for å ha den presenningen liggende i så fall?

 

Synes presseningen er en bra ting hvis man kan ha den liggende samme plassen hele dagen. Kjører jo gammel bil på bane selv og fort at ting kan begynne å dryppe selv om den i utgangspunkte er i tipp topp stand.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Presenning var noe de krevde allerede siste gangen jeg kjørte på Raanern-treff (egentlig snodig at vi ikke har måttet ha dette på treffene vi har hatt etter dette. Er jo noen år siden nå). Den gangen var det kun aktuelt å bruke presenningen inne på selve plassen der vi har utstilling på søndag. Greit nok å ha en fast plass å stille bilen på mens det foregår banekjøring. I alle fall jeg har alltid med meg div. verktøy og reservedeler, så det er ikke noe problem å holde fast presenninga. Kostnadsramma for en slik er vel tilsvarende en middels god rosèvin, for å sette det i perspektiv;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Presenning var noe de krevde allerede siste gangen jeg kjørte på Raanern-treff (egentlig snodig at vi ikke har måttet ha dette på treffene vi har hatt etter dette. Er jo noen år siden nå). Den gangen var det kun aktuelt å bruke presenningen inne på selve plassen der vi har utstilling på søndag. Greit nok å ha en fast plass å stille bilen på mens det foregår banekjøring. I alle fall jeg har alltid med meg div. verktøy og reservedeler, så det er ikke noe problem å holde fast presenninga. Kostnadsramma for en slik er vel tilsvarende en middels god rosèvin, for å sette det i perspektiv;).

 

Hvor får man kjøpt en slik pressenning til ok pris da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, ellers tar det for lang tid å avvikle.

 

det ville totalt sett tatt ca 1 minutt og 30-50 sekunder lengre tid hvis man slapp utpå neste bil ca 40 sekunder etter at foregående bil hadde passert start.da kunne den kjørt 1 runde warm up mens foregående bil kjørte.Ingen krise men fort litt sikrere å ha litt lunk i bremser og dekk før man stuper uti:)

 

ble det nye eller gamle depoet som blir brukt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får man kjøpt en slik pressenning til ok pris da?

 

Clas eller Jula, for eksempel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det ville totalt sett tatt ca 1 minutt og 30-50 sekunder lengre tid hvis man slapp utpå neste bil ca 40 sekunder etter at foregående bil hadde passert start.da kunne den kjørt 1 runde warm up mens foregående bil kjørte.Ingen krise men fort litt sikrere å ha litt lunk i bremser og dekk før man stuper uti:)

 

Ja vi ser absolutt fordelen, men dette treffet er primært for alle medlemmer skal teste bilen og seg selv på banen og ikke for de med lisensbiler på slicks ;)

 

ble det nye eller gamle depoet som blir brukt?

 

Det har jeg ikke fått klarhet i ennå.

Kommer oppdatering om diverse nærmere treffet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får man kjøpt en slik pressenning til ok pris da?

 

Clas eller Jula, for eksempel.

 

Får også kjøpt på Rudskogen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du egentlig?

Har du vært på noen av våre treff noengang?

 

det jeg mener at ordet gatebil, er jo styla gatebiler med litt oppskremt motor med skilter.

 

Og nei, har ikke vært der. Enda. er spent jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innledning

NBF holder på å utarbeide nytt Reglement for Banekjøringsdager på vegne av Myndighetene, men det er ikke formalisert ennå. Allikevel vil en del tiltak for Motordager bli iverksatt for sesongen 2011 for VW Audiklubb som sammen med Gatebil vil være pionerer for ”Motordager” i samarbeid med NBF. Tiltak som hastighetsbegrensning, kjøring med Instruktører, kjøring bak instruktørbiler er nevnt. Vi (Vidar Gustavsen og Hans Frisak) jobber med å gjennomføre tiltak som øker sikkerheten uten at det går ut over kjøregleden!

Vi håper at alle forstår dette og er positive til de tiltakene vi har valgt som er basert på riskovurdering etter mange års erfaring med banekjøring.

 

Føreropplæring

Alle skal gjennomgå Føreropplæring for å få NBF’s Banekjøringslisens. Det blir et lite skippertak på dette i år for å få alle gjennom føreropplæringen. De som har deltatt på kurset blir registrert og får et bevis på gjennomført kurs. Senere vil kurset kun bli kjørt for nybegynnere. Kurset er på ca 45 minutter som avholdes samme dag som banekjøringen. De som kan holde slikt kurs for oss er personer som kjenner til NBF og typisk banekjøring. NBF skal godkjenne disse personene. Anbefalte personer: Laila Tyskeberget, Stian Sørli, Kjell Aaen, Hilding Haustreis og Hans Frisak. Kursmateriell for føreropplæringen blir utarbeidet spesielt rettet til denne type banekjøring. Kursmateriellet godkjennes av NBF.

 

Instruktører som sitter på med uerfarne sjåfører.

De som har kjørt mye på bane tidligere trenger ikke å kjøre med Instruktør. Kriteriet er at dersom man har kjørt færre enn to dager på Våler, Rudskogen eller Mo i Rana med mange biler på banen samtidig, regnes man som uerfaren.

De som skal være instruktører er personer med mye kjøreerfaring fra denne type banekjøring. Løpsleder velger hvem som er skikket til å være Instruktør. Kravet her bør være at de som et minimum har H-lisens, minst 5 års erfaring med banekjøring samt deltatt i hastighetsrace. (Roger Sandberg, Lars Svelander).

 

Merking av biler med ”nye” sjåfører.

Alle som ikke har baneerfaring må kjøre med ett godt synlig L klistremerke de tre første dagene de kjører på bane. Dette for å synliggjøre at han ikke er erfaren i forhold til andre sjåfører og banemannskap.

 

Hvor mye av dette er aktuelt for folk som kommer fra andre miljøer og har kjørt på bane før?

Har kjørt endel på bane, men har ikke no kursbevis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye av dette er aktuelt for folk som kommer fra andre miljøer og har kjørt på bane før?

Har endel på bane, men har ikke no kursbevis.

 

---------------

Føreropplæring

Alle skal gjennomgå Føreropplæring for å få NBF’s Banekjøringslisens.

---------------

 

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det! :D

Hvis jeg blir ferdig med Caddy'n skal jeg lett utpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager Gry.

Men du kan kjøre dagen etter :)

 

: gråter :

 

Men takk for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva blir prisen for oss som bare skal kjøre på lørdagen da? tenker litt da på det som skjedde på våler, med ganske høye priser (er jo definitvt verdt prisen, men forsatt litt stiv).

Og hva kommer trackdayen til å koste på søndag viss vi før 200,- i rabbatt? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva blir prisen for oss som bare skal kjøre på lørdagen da? tenker litt da på det som skjedde på våler, med ganske høye priser (er jo definitvt verdt prisen, men forsatt litt stiv).

Og hva kommer trackdayen til å koste på søndag viss vi før 200,- i rabbatt? :)

 

Førermøte/registrering 08:00

 

Det koster 400,- for selve kjøringa og 200,- for lisens og forsikring. Vi tar et banekjøringskurs for de som ikke hadde det på Våler kl 08:30 og det blir bare holdt ett kurs.

 

Quoter meg selv jeg. Ganske hoeye priser? Der er jeg personlig uenig med deg!

 

Mener aa huske at trackday koster rundt tusenlappen jeg, saa da blir det vel 800 for kjoering der da, kanskje pluss lisens? Var ikke lett aa finne priser paa siden deres gitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trackday tar tusen + 200,- for ekstra sjåfør så dette er billig, betaler gjerne dette for å få kjørt på nye Rudskogen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt mer info ang treffet:

 

Vi har campen hele helga, dvs fra fredag til søndag.

Vi kommer til å bruke den gamle piten pga sanitærfasiliteter.

Veien inn til piten blir låst med bom, men vi har tilgang til dass og dusj 24h.

Vi fra hovedstyret som skal bli der hele helga, er å treffe i den lille hytta som er på campen hvis den er mulig å overnatte i.

 

: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.