VACN Hovedtreff - Rudskogen 20. august 2011

Anbefalte innlegg

Litt mer info ang treffet:

 

Vi har campen hele helga, dvs fra fredag til søndag.

Vi kommer til å bruke den gamle piten pga sanitærfasiliteter.

Veien inn til piten blir låst med bom, men vi har tilgang til dass og dusj 24h.

Vi fra hovedstyret som skal bli der hele helga, er å treffe i den lille hytta som er på campen hvis den er mulig å overnatte i.

 

: vinke :

 

Du kan jo låne combicampen om hytta ikke er i drift? Hehe :)

 

Eller klubbhengern da??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan svare 100% sikkert om det er lov å delta på banekjøringen med med en FIA-godkjent Corrado, evt med prøveskilt med sort eller hvit skrift?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

................FIA-godkjent Corrado................

 

 

Ååååååååh :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pvc preseningen trenger kun å dekke under motorom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pvc preseningen trenger kun å dekke under motorom?

 

Bilens lengde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pvc preseningen trenger kun å dekke under motorom?

 

Det holder det ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt forskjellig informasjon ute og går da tydeligvis.

 

De i BMWCCN har fått høre to andre ting;

"Jeg var i kontakt med Rudskogen ang. dette i høst. Svaret var da at der skal være PVC, minst like stor som bilen, men ingen krav til specen så lenge det er PVC ."

 

En annen ting som har blitt fortalt, er at den skal dekke fra motor til differensial. Så da vil det jo holde med en liten presenning for de med forhjulstrekk.

 

Selv parkerte jeg på grusen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det Marius.

 

Men vi har ikke fått noen krav om dette så langt så for å være på den sikre siden skaffer man seg en PVC presenning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slipper Caddy`er utpå banen? :) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slipper Caddy`er utpå banen? :) hehe

 

Alt av VAG ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

(Beklager hvis dette har blitt postet tidligere. Men har kikket litt igjennom tråden og fant ikke noe priser)

 

Er det noen som kan gi en ca pris på hva det koster for hansker, presenning, sko, kjøredress og det som man MÅ ha for å kjøre på banen ?

 

Jeg har ingen av delene, så greit å få vite hvor mye det koster. Iallefall det må ha for å kunne kjøre på lørdag.

 

 

Trackday har vel ikke disse kravene, iallefall var det ikke det forrige gang jeg kjørte i sommer. Det kan være alternativt å kjøre på søndag da ja. Ulempen med trackday er at det kan bli fryktelig mye biler. Forrige gang det va 145 biler og det var ALTFOR mye venting mellom kjøringen ....

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

(Beklager hvis dette har blitt postet tidligere. Men har kikket litt igjennom tråden og fant ikke noe priser)

 

Er det noen som kan gi en ca pris på hva det koster for hansker, presenning, sko, kjøredress og det som man MÅ ha for å kjøre på banen ?

 

Jeg har ingen av delene, så greit å få vite hvor mye det koster. Iallefall det må ha for å kunne kjøre på lørdag.

 

De eneste kravene vi har er at det ikke er brennbart.

Så gå i klesskapet ditt og plukk frem bomullgenser, olabukse og joggesko i skinn el.

Hansker får du kjøpt på Felleskjøpet eller Biltema til 30-40 kr.

Tipper de har presenning også på FK eller Tema til noen få kroner.

 

Så ca pris er ca lite kr. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

(Beklager hvis dette har blitt postet tidligere. Men har kikket litt igjennom tråden og fant ikke noe priser)

 

Er det noen som kan gi en ca pris på hva det koster for hansker, presenning, sko, kjøredress og det som man MÅ ha for å kjøre på banen ?

 

Jeg har ingen av delene, så greit å få vite hvor mye det koster. Iallefall det må ha for å kunne kjøre på lørdag.

 

 

Trackday har vel ikke disse kravene, iallefall var det ikke det forrige gang jeg kjørte i sommer. Det kan være alternativt å kjøre på søndag da ja. Ulempen med trackday er at det kan bli fryktelig mye biler. Forrige gang det va 145 biler og det var ALTFOR mye venting mellom kjøringen ....

 

 

 

Robert

 

Here we go again...

 

Dette har du jo diskutert tidligere og fått svar på også.

Det er krav til presenning på Trackday, det er et krav som Rudskogen Motorsenter har satt.

 

Det er ikke krav til kjøredress, vanlig joggesko har du vel?

Og hansker samt langarmet t-skjorte og bukse i bomull (les treningsbukse) er vel ikke noe problem?

 

Har du ikke råd til disse enkle tingene Robert så ville jeg vurdert en annen hobby.

Og klage på i denne tråden at det er kø på Trackday når det dukker opp mange biler har vel lite eller ingenting med saken å gjøre.

 

Da burde du jo i allefall bruke de få hundrelappene om du ikke har det lille utstyret som trengs for å få kjørt mer og billigere på VACN-treffet.

 

Hvis ikke, vel da blir det mer plass til oss andre som ser nytten i disse sikkerhetstiltakene... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Here we go again...

 

Dette har du jo diskutert tidligere og fått svar på også.

Det er krav til presenning på Trackday, det er et krav som Rudskogen Motorsenter har satt.

 

Har du vært på trackday tidligere iår ? Jeg var der og jeg hadde ikke presenning. Men mulig det har nylig blitt innført da.

 

 

 

Har du ikke råd til disse enkle tingene Robert så ville jeg vurdert en annen hobby.

Og klage på i denne tråden at det er kø på Trackday når det dukker opp mange biler har vel lite eller ingenting med saken å gjøre.

 

Jeg har flere hobby'er, så ikke noe problem å bytte hvis jeg finner ut av det.

 

 

Da burde du jo i allefall bruke de få hundrelappene om du ikke har det lille utstyret som trengs for å få kjørt mer og billigere på VACN-treffet.

Jeg skal ikke diskutere hva jeg mener om dette på denne tråden. Iallefall ikke med deg, fordi da blir man aldri ferdig .....

 

 

Hvis ikke, vel da blir det mer plass til oss andre som ser nytten i disse sikkerhetstiltakene... ;)

 

Helt korrekt ......

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du vært på trackday tidligere iår ? Jeg var der og jeg hadde ikke presenning. Men mulig det har nylig blitt innført da.

 

Ja, og det var krav til presenning og jeg hadde det under min bil.

 

Jeg har flere hobby'er, så ikke noe problem å bytte hvis jeg finner ut av det.

 

Good for you... :)

 

Jeg skal ikke diskutere hva jeg mener om dette på denne tråden. Iallefall ikke med deg, fordi da blir man aldri ferdig .....

 

Nei, for å innrømme at jeg har rett er vel vanskelig... : rolleyes

 

Helt korrekt ......

 

Dette kommer jo også til å bli et krav ved Trackday sine treff, siden det er myndighetene som har bestemt det. Kanskje ikke i år, men iallefall til neste år.

 

Hva er vitsen med sikkerhetsutstyr? Kanskje vi skulle kutte ut hjelm også samt sitte på taket og kjøre mens man styrer med beina? : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje vi skulle kutte ut hjelm også samt sitte på taket og kjøre mens man styrer med beina? : smil :

 

Nei det blir ikke noe morro for de uten takluke.: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det blir ikke noe morro for de uten takluke.: bråk :

 

Trenger ikke takluke for å få til det Knut-Erik. :P

Mr.-Bean-Car-Crash-1312566613.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke takluke for å få til det Knut-Erik. :P

 

Fin den :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enda ett par spørsmål :)

 

- "lisens" , hva menes med dette? er det spesielt for løpsbiler eller

- førerkurs med kursbevis - koster dette noe?

- den forsikringen som blir tilbydt er vel ikke pålagt eller?

- den berømte presenningen, gjelder det bare i depot, altså hvis man lar bilen stå i depot etter kjøring? eller uansett hvor man setter bilen fra seg etter et heat?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enda ett par spørsmål :)

 

- "lisens" , hva menes med dette? er det spesielt for løpsbiler eller

- førerkurs med kursbevis - koster dette noe?

- den forsikringen som blir tilbydt er vel ikke pålagt eller?

- den berømte presenningen, gjelder det bare i depot, altså hvis man lar bilen stå i depot etter kjøring? eller uansett hvor man setter bilen fra seg etter et heat?

 

Oppsummering av info i denne tråden:

 

Priser og info står i første post :)

 

Presenning er for bruk i depotet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innkjøring til campen fredag kveld stenger kl. 22

 

Om du vet at du kommer etter dette kan du ta kontakt med undertegnede, Bjørnar Støen eller John-Arne Øverby

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg leste første post, men ble fortsatt ikke klok på om jeg må ha lisens eller ikke, og om jeg får kjøre uten dette "kursbeviset" eller ikke.

Jeg kommer forresten langveisfarende etter full arbeidsdag, hjem og spise, pakke og avgårde forhåpentligvis i 18-19 tiden, turen tar vel 8 timer så er fremme i 3-tiden tenker jeg- how to get in :=)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg leste første post, men ble fortsatt ikke klok på om jeg må ha lisens eller ikke, og om jeg får kjøre uten dette "kursbeviset" eller ikke.

Jeg kommer forresten langveisfarende etter full arbeidsdag, hjem og spise, pakke og avgårde forhåpentligvis i 18-19 tiden, turen tar vel 8 timer så er fremme i 3-tiden tenker jeg- how to get in :=)?

 

TIPS:

 

Kommer du klokka 3 på natta rekker du akkurat sette opp telt å legge deg i soveposen før du må stå opp igjen. Parker på en fin plass på utsiden å sov i bilen er det jeg ville gjort:)

 

Det går jo temmelig klart frem at du må ha kursbeviseet for å kjøre :) nå er ikke jeg med å arrangere, men det er slik jeg skjønner det.

 

Jeg også tenkte med en gang på at det var mye styr som måtte handles inn... men setter man det i et større perspektiv er det jo bare bagatell summer det er snakk om.

Pressening, 300-800kr. Ellers når det gjelder flammesikkert kjøreutstyr handler det jo faktisk om din egen sikkerhet.PS! har sett du får brannsikkre kjøredresser(ikke FIA godkjente dresser) helt ned i 1000kr.

 

Å nå er det jo påengert opp til mange ganger at det holder med heldekkende BOMULLSTØY fra ditt eget kleskap. så da er det igrunn svert lite å bekymre seg over ;)

 

 

Møt opp å ha det gøy : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er dette dere snakker om ang pressening? Finner ikke noe i første post.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er dette dere snakker om ang pressening? Finner ikke noe i første post.

 

Krav fra Rudskogen.

PVC presenning under bilen i depoet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.