Anbefalte innlegg

Hadde en bare vist om en skal på jobb ture den helga.... Bakdelen med en jobb der en reiser hele verden rundt.

Då hadde nok Diff og skikkelig pigg vert på vei alt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dere klare for vinterens højdare? Alle biler ferdig skrudd?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei :-( Skrur den fremdeles i stykker...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dere klare for vinterens højdare? Alle biler ferdig skrudd?

 

Vi gleder oss som små barn, men....

..skal en lage ny bil hvert år, så er det siste helgen i januar det det blir prøvekjøring:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dere klare for vinterens højdare? Alle biler ferdig skrudd?

 

Jobber med saken, må bare få skrudd fra hverandre en motor og så skru den sammen igjen.

 

Er ferdig kl 23.00 2 februar ifølge timeplanen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dere klare for vinterens højdare? Alle biler ferdig skrudd?

 

Skru på fire fjærbein å ta en kontroll på alle de svingende hjulene så er jeg ferdig.

Litt stell og service er vel også påkrevd. Gleder meg som vanlig.

 

Mvh Einar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om det er blitt krav til kjøredress på dette treffet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hadde vært jævlig morro nå som jeg har quattro..problemet er alt slike treff er ALLTID når jeg er på jobb: bh :
Vent litt her nå..Har lest 3-4-5 Januar jeg. Hoho, men nå som det er Februar så er jeg jo hjemme:) Da får jeg se om ikke jeg får tatt en dagstur bortover på Lørdagen. Hvordan er det å kjøre med piggfritt? Aldri kjørt på isbane før, men lønner seg vell med pigg uansett her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om det er blitt krav til kjøredress på dette treffet?

 

Det eneste kravet til personlig sikkerhetsutstyr er hjelm!

 

Vent litt her nå..Har lest 3-4-5 Januar jeg. Hoho, men nå som det er Februar så er jeg jo hjemme:) Da får jeg se om ikke jeg får tatt en dagstur bortover på Lørdagen. Hvordan er det å kjøre med piggfritt? Aldri kjørt på isbane før, men lønner seg vell med pigg uansett her?

 

Det er bare å kjøre med det du kjører med til vanlig. Om du søker opp resultater i vaccs de siste årene så ser du at piggfritt har slått pigg de siste årene, dog ikke ispigg :P Så her står det minst like mye på sjåfør. Moro er det uansett!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vent litt her nå..Har lest 3-4-5 Januar jeg. Hoho, men nå som det er Februar så er jeg jo hjemme:) Da får jeg se om ikke jeg får tatt en dagstur bortover på Lørdagen. Hvordan er det å kjøre med piggfritt? Aldri kjørt på isbane før, men lønner seg vell med pigg uansett her?

 

Køyrte på isbane ifjor med piggfritt, ingen problem å holde følge med dei som brukte pigger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru på fire fjærbein å ta en kontroll på alle de svingende hjulene så er jeg ferdig.

Litt stell og service er vel også påkrevd. Gleder meg som vanlig.

 

Mvh Einar

 

Det er jo bare tut-og-kjør med den bilen der! -og jeg kan skrive under på at den svinger på alle fire, men det er som å lære å sykle på nytt... bare spør Trond som har kjørt quattro i 25år om det: haha :: haha :: haha :

 

(unnskyld Trond, det er eneste jeg har på deg..)

Vler_VWAUDI_2010_7.jpg

 

Ps!

Pass på at den nedre uniball'en er satt inn med locktite, den får mye juling på isen: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vent litt her nå..Har lest 3-4-5 Januar jeg. Hoho, men nå som det er Februar så er jeg jo hjemme:) Da får jeg se om ikke jeg får tatt en dagstur bortover på Lørdagen. Hvordan er det å kjøre med piggfritt? Aldri kjørt på isbane før, men lønner seg vell med pigg uansett her?

 

Kjørte med utslitte piggdekk fra 1997 ifjor. Og det er i allefall ikke og anbefale. Men så de som kjørte piggfritt kjørte raskt, så gode vinterdekk holder nok, uansett om det er pigg eller piggfritt :)

 

Er nok sjåføren det står mest på, og der har jeg i allefall mye og lære. Men morro er det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo bare tut-og-kjør med den bilen der! -og jeg kan skrive under på at den svinger på alle fire, men det er som å lære å sykle på nytt... bare spør Trond som har kjørt quattro i 25år om det: haha :: haha :: haha :

 

(unnskyld Trond, det er eneste jeg har på deg..)

Vler_VWAUDI_2010_7.jpg

 

 

Å hvorfor i H..... skal den Gamle Audaen svinge på alle 4 : bh :

Audiene er da vel nok ute av balanse som dem er om det ikke skal svinge bak også : smil :

 

Samenligning: noen gang sett, eller prøvd å kjørt fort med en Gaffel Truck ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å hvorfor i H..... skal den Gamle Audaen svinge på alle 4 : bh :

Audiene er da vel nok ute av balanse som dem er om det ikke skal svinge bak også : smil :

 

Samenligning: noen gang sett, eller prøvd å kjørt fort med en Gaffel Truck ?

 

Hehe, ja det kan du spørre om:p Trond hadde hatt denne styringen liggende i åtte år når vi skulle bygge isbil til Funäs et år. Den er bygget for is racing, og det er helt sykt hvor lite det understyrer:)

At den har vært på asfaltbane er rett og slett fordi vi ikke hadde sommerbilene klare

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere tar ibruk juksemidler for å kjøre fort jo, hva med oss andre som kommer med helt standard bil da? Vi vil jo bli med å leke vi også..........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Køyrte på isbane ifjor med piggfritt, ingen problem å holde følge med dei som brukte pigger.

 

Bull and you know it:-P

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bull and you know it:-P

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

 

Her er resultatlista for vaccs i 2011. 2 som kjører piggfritt har runder på 3.19 og beste med gatepigg har 3.20. Årsaken er nok at om det er ei isbane så er bana såpass ru at den mjuke gummien i piggfrie dekk får godt tak, mens gatepiggene ikke når skikkelig igjennom til isen.

 

Jeg har byttet til piggfritt i år av den grunn at pigger ikke er særlig populært i Tyskland(forbudt). Skal bli artig å sammenligne litt :) Kjørte med Hakka 5 i fjor, mener å minnes at de var på 3 sesongen. Kjører i år på X-Ice og de har overrasket meg foreløbig.

 

http://forum.vwaudi-club.no/showpost.php?p=2212845&postcount=141

attachment.php?attachmentid=155515&stc=1attachment.php?attachmentid=155516&stc=1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere tar ibruk juksemidler for å kjøre fort jo, hva med oss andre som kommer med helt standard bil da? Vi vil jo bli med å leke vi også..........

 

Ikke i år Marius.. i år skal vi kjøre i samme klasse med en Audi som ikke kan bli mer standard enn en Audi skal være:)

Jeg spanderer øl hvis du kjører fra meg:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke i år Marius.. i år skal vi kjøre i samme klasse med en Audi som ikke kan bli mer standard enn en Audi skal være:)

Jeg spanderer øl hvis du kjører fra meg:p

 

Er noen år siden jeg har vert i Funaas på audi treff jeg men er det slik å forstå att det er tidtakning på rundetidene i år ?

Gjelder dette evnt. da også biler med rallypigg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vaccs cup ! Her er det delt inn i flere klasser hvor rundetid med flying start blir tatt. Rallypigg har egen klasse med å uten 4wd, motorstørrelse type stor er heller ingen hindring :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er noen år siden jeg har vert i Funaas på audi treff jeg men er det slik å forstå att det er tidtakning på rundetidene i år ?

Gjelder dette evnt. da også biler med rallypigg?

 

Hehe, det er mest for gøy.. å kjøre fra Marius altså, som er vaske-ekte-racebil-sjåfør:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vaccs cup ! Her er det delt inn i flere klasser hvor rundetid med flying start blir tatt. Rallypigg har egen klasse med å uten 4wd, motorstørrelse type stor er heller ingen hindring :)

 

blir dette kjørt i funaas ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir dette kjørt i funaas ?

 

Dette blir kjørt på lørdagen i funes ja, mest sannsynligvis rundt kl 12.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir kjørt på lørdagen i funes ja, mest sannsynligvis rundt kl 12.

 

Tøft :)

 

Jeg stiller med herregårs vogna! 1900kg med gammel utslitt S4 å rally pigg : bh :

Påmelding skjer der oppe eller ?

 

Får vi kjøre på banen med rally pigg fredag eller blir det bare noen runder tidlig på lørdagen før denne cup`n tro ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får kun bruke rallypigg på lørdag og søndag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.