Anbefalte innlegg

Piggfritt fungerer meget bra på isbane da de med ispigg harver opp isen til en ru overflate.

 

Her er det bare å møte opp med en bil i god teknisk stand, hjelm, heldekkende klær i bomull eller lignende er å anbefale for din egen sikkerhet, men ingen krav om kjøredress. Påmelding og betaling finner du informasjon om i første post.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt info fra Vidar G lagt til i første post:

 

De som har rom på Eriksgården får denne menyen inklusiv i pakkepris (ikke lunsj lørdag). Medlemmer som bor på hytter/leiligheter kan booke seg inn på middagene på Eriksgården. De har plass til 160 personer i to matsaler. De ønsker forhåndspåmelding fra de som ikke bor på hotellet.

 

Här kommer menyn för helgen vecka 5.

 

Vill du, om möjligt, meddela de som kommer utifrån att de måste ringa och boka bord så att vi vet hur många som kommer och äter.

 

 

Torsdag

Eriks Burgare

Kladdkaka med glass 235kr

 

 

Fredag

Räk- och grill buffe´ 235kr

 

 

Lördag

Skaldjurssoppa med kräft- och räktimbal

Tournedos med pepparsås och potatisgratin 295kr

 

 

Paketpris middag 3 dagar 750kr

 

 

 

 

Lördag lunch:

Renskav 145kr

Hamburgare med pommes frites 169kr

Skaldjurssoppa 95kr

Spagetti Bolognese 110kr

Fläsknoisette med bearnaisesås och pommes frites 135kr

 

 

 

Vintergatan 3

840 95 Funäsdalen

+46 (0)684 210 06

+46 (0)684 291 07

info@eriksgarden.se

eriksgarden.se

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Piggfritt fungerer meget bra på isbane da de med ispigg harver opp isen til en ru overflate.

 

Her er det bare å møte opp med en bil i god teknisk stand, hjelm, heldekkende klær i bomull eller lignende er å anbefale for din egen sikkerhet, men ingen krav om kjøredress. Påmelding og betaling finner du informasjon om i første post.

 

 

Høres bra ut!

 

 

Og bare for å bekrefte, så er det påmelding on-site? Slik at hvis jeg ikke rekker å være der på fredagen så kan jeg bare møte opp på lørdagen til førermøtet og kjøre? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut!

 

 

Og bare for å bekrefte, så er det påmelding on-site? Slik at hvis jeg ikke rekker å være der på fredagen så kan jeg bare møte opp på lørdagen til førermøtet og kjøre? :)

 

Stemmer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjapt spørsmål angående teknisk:

 

Er det støykrav ?

Og hvilke regler gjelder angående lys ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjapt spørsmål angående teknisk:

 

Er det støykrav ?

Og hvilke regler gjelder angående lys ?

 

Ingen støykrav meg bekjent, men er vel greit å holde seg "innenfor rimelighetens grenser" :confused:

Kjørelys er påbudt, samt bremselys å blink .. Greit att folk ser deg!

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen støykrav meg bekjent, men er vel greit å holde seg "innenfor rimelighetens grenser" :confused:

Kjørelys er påbudt, samt bremselys å blink .. Greit att folk ser deg!

 

Mvh

 

Klart det er greit med lys :P har ikke tenkt å kjøre i blinde :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det spås stabilt kaldt framover oppi der ser jeg :) Det er bra! Satse på fine forhold :D

Jeg er stort sett klar og gleder meg :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir ei sinnsyk helg...bra det finnes ildsjeler i klubben som arrangerer noe sånt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hej på er!!

 

Vill bara säga att denna träffen är grym.. Vidar & Co gör ett sjukt bra jobb.. jag har varit på plats på alla träffar i Funäsdalen sedan start och det är obeskrivligt.. är det några av er som fortfarande funderar på att åka, så sluta fundera, kom till Funäsdalen!

 

Vi ses i Funäsdalen...

 

mvh Lars-O.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Lars Ola. Veldig bra jobba av Gustavsen og Co.

 

 

Lykke til , alle som skal opp.

Kjør pent opp og spar på kruttet til isen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Lars Ola. Veldig bra jobba av Gustavsen og Co.

 

 

Lykke til , alle som skal opp.

Kjør pent opp og spar på kruttet til isen.

 

Hva mener du med det?!

At du ikke skal være med på årets happening: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplegget i år blir stort sett som det har vært tidligere år.

 

Teknisk Reglement

1.1 Krav til bil

Det er ingen krav til spesielt sikkerhetsutstyr, men pulverapparat, 4 punkts belte er anbefalt.

 

Alle biler skal gjennom en teknisk kontroll før de får kjøre. Dette tas på banekjøringsdagen utført av klubben’s tekniske kontrollanter. Det er krav til lys, dekk, ingen lekkasjer, feste av batteri, ingen løse gjenstander og generell tilstand på bilen. Bremsevæsken skal tåle minst 200 grader.

 

1.2 Kjøreutstyr

Alle skal kjøre med hjelm som er godkjent av Veidirektoratet. Alle bør ha godkjent kjøredress og kjøreutstyr (hansker, sko), men som et minimum skal alle ha langermet trøye, langbukse, hansker og sokker i ikke brennbart materiale, bomull eller ull. Dette gjelder både fører og passasjerer. På grunn av kulden i Funäs vil vi være liberale på dette punktet, men husk å bruke ull og ikke syntetiske materialer. Man skal ikke kjøre i boblejakke, men ha stramt belte og brannhemmende genser/jakke.

 

2 Reglement Isbanekjøring

2.1 Klasser (vinter)

For isbanekjøring er 4 hjulsdrift og piggdekk viktigere enn motorytelser og det er derfor delt inn i følgende klasser:

 

Klasse R

Biler godkjent av Biltilsynet (m/skilt)

Fritt mht. 2-4 hjulsdrift og dekk.

Rallypigg eller ispigg

Veltebur er et krav.

Biler som er nyere enn 1998 modeller har kraftigere takkonstruksjon og kan godkjennes.

Her vil arrangøren vurdere bil, fører og kjøremåte.

Anbefalt: Pulverapparat,

4 punkts belte

 

Klasse V1

Biler godkjent av Biltilsynet (m/skilt)

4 hjulsdrift og piggdekk

Anbefalt: Pulverapparat,

4 punkts belte

 

Klasse V2

Biler godkjent av Biltilsynet (m/skilt)

4 hjulsdrift med dekk uten pigg eller 2 hjulsdrift og dekk med pigg

Anbefalt: Pulverapparat,

4 punkts belte

 

Klasse V3

Biler godkjent av Biltilsynet (m/skilt)

2 hjulsdrift uten piggdekk

Anbefalt: Pulverapparat,

4 punkts belte

 

I klasse V1, V2 og V3 skal piggdekk som er beregnet for landeveiskjøring benyttes.

 

Vidar rapporterer om noe hardere brøytekanter i år enn tidligere år. Dette fordi siste store snøfall kom med ekstrem vind som pakket snøen. Det betyr at kantene er harde og det er lett å hekte slik at man kan rulle. Dette gjør at krav til bur, styrke i taket og ikke minst kjøremåte vil bli kontrollert spesielt nøye i år.

 

Vi gleder oss!

IMG_2441 - Kopi.jpg

GT2 liten.jpg

IMG_2400 - Kopi.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Krav til veltebur ved bruk av ispigg? Eller er det jeg som leser helt feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Krav til veltebur ved bruk av ispigg? Eller er det jeg som leser helt feil?

 

Har ikke vært det på de tidligere treffene...

 

Uansett litt sent å komme med den info`n nå når noen (les meg) har stresset å fått tak i ispigg, satser på at det går bra i år også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei var akkurat det jeg stusset på, ville vært en gledesdreper på tampen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og som alltid blir det ikke tatt en avgjørelse før i siste liten... Noen som veit om noen plass med ok standard til overnatting til to ? Var noe vandrerhjem å styr, men ikke så lysten på det akkurat.

 

Kjetil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei var akkurat det jeg stusset på, ville vært en gledesdreper på tampen..

 

Det hadde vært skikkelig nedtur ja...må heller innføre det neste år da. Så folk får et år på å skaffe seg bur....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

-Bur er ikke påbudt, men det anbefales spesiellt for de med ispigg.

 

Fra første post...så går ut fra at det stemmer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er på saken ang bur og ispigg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint Ole ! Alle skjønner vel at det er best for sitt eget beste å ha bur i bilen! Men vanskelig kombinasjon i en bruksbil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle er vel på isen på eget ansvar vel ? Litt seint å komme med bur-påbud nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det jeg som har gitt feil informasjon til Bjørnar som har laget det første innlegget i tråden.

 

Retningslinjene som Hans Frisak la ut er de samme som vi har hatt de 4 siste årene, og de skal vi fortsette å følge.

 

Så vi følger de samme reglene som tidligere år, noe som i praksis betyr at man ikke MÅ ha bur om man har ispigg, men at det vil bli vurdert etter skjønn. Har du en bil i god stand, og du ikke kjører langt over evne, så vil du få lov til å kjøre. De som kjører over evne vil få tilsnakk, og dersom dette ikke følges vil vedkommende bli nektet videre kjøring med ispigg. Det samme gjelder forøvrig alle, uavhengig av dekk og bil.

 

 

Enkelt forklart, vi gjør det akkurat som på samme måte som tidligere år! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.