Diverse felgprosjektering: HTN Rennsport 8/9x15 - På'an igjen typ 2015

Anbefalte innlegg

prøver igjen jeg :P hehe

Mads4.jpg

Der var det "more like it", ja:D Må tygge litt på det:)

Takk (som vanlig): ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra :D

bare å sende pm om det er mer da vett ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gidder du å photoshoppe en av disse bilene med mørkegrått senter, Kim Rune? :)

IMG_4042.jpg

IMG_4041.jpg

Og gjerne i hvitt også, selv om det kanskje er litt vrient når felgene er såpass mørke:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er litt i tenkeboksen angående Rennsportene om dagen - lurer rett og slett på å selge de for å kjøpe noen andre felger fra HTN. Synspunkter? Prisklassen blir jo høy, men er det noen som kan være interessert isåfall?

Vurderer å bytte de ut med disse:

HTN-Lambo-Design-800.jpg

Hvite med gullbelagte bolter og chrome senterkopp er det jeg vurderer å hande isåfall, og dimensjonene blir fortsatt 8" og 9", med mulighet for at jeg tar litt høyere innpress på 9" felgene enn jeg har nå og lavere på 8" for å gå klar av bremsene på f.eks sein GTi 16v.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smaken er som baken, som spør får svar osv.. Synes de HTN du har i dag er finere enn de du la ut bilde av, men det er jo bare min smak. :) mye kult i denne tråden forøvrig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok det de fleste andre synes også, har jeg på følelsen. Et vrient valg, igrunn:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var man så smått i gang igjen her også. Fått delt alle felgene i dag, samt at jeg prøvde å få spylt av litt av lakken med høytrykkspyler - noe som ikke fungerte, så da må Duxolan gjøre grovjobben og høytrykkspyleren resten. Mer eller mindre bestemt meg for at de blir hvite nå, bare at jeg ikke skal lakkere selv denne gangen - leverer de til pulverlakkering, for har planer om å la de være hvite et par år fremover (litt lei av å dele felgene hvert år, selv om det er en lett jobb med frontmontert senter).

Sånn så det ut etter en snau halvtime med skruing:

_MG_0053.jpg

Prøvde å spyle, men dette var den verste skaden jeg fikk gjort:

_MG_0055.jpg

Og et bilde for å vise at det er greit å ha litt system over bolter, skiver og muttere:

_MG_0054-1.jpg

I år skrinlegger jeg fjorårets fiasko med forsking på kortere bolter og tynne muttere, og bestiller 40 (trenger bare 27, men greit å ha i reserve) nye gullbolter fra Iclair og kjøper noen spacere for å bruke foran på Passaten. Helt idéelt sett skulle jeg hatt 13mm spacere for å få samme klaringen jeg hadde til bremsene i fjor (11mm hvis jeg ikke skal ha skiver bak mutterene), fant jeg ut etter å ha målt litt, så da er det rett på Ebay nå for å se om jeg finner dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De "lambo" style felgene passer dårlige på golf/jetta og passat. isåfall måtte man ha mye høyere et pga utformingen.

jeg vurderte også disse ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste det i tråden din her om dagen, så da ble det skrinlagt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får prøve å holde tråden i live, selv om det ikke skjer like mye som sist sesong:)

Bestemte meg for å prøve Biltema sin malingsfjerner i går, og den fungerer forsåvidt greit nok. Har du det travelt, er Duxola veien å gå, men det går fint når man tar tiden til hjelp og har andre ting å gjøre mens man driver på.

Sånn så det ut etter en omgang med malingsfjernern og høytrykkspyler (nytt lag er penslet på på bildet):

_MG_0053-1.jpg

Med 2-3 omganger med vann og malingsfjerner, så burde jeg være der. Bruker sparkelspade for å skrape av lakken jeg ikke får bort med å spyle, så da går det forsåvidt fort nok . Har andre ting å gjøre på Passaten, så sitter ikke og ser på at malingen preller av, akkurat:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen bilder nå, men kan meddele at Biltema sin malingsfjerner fungerte gull bare den fikk sitte på et snaut døgn. Var bare å spyle av den gamle lakken og grunninga uten noen problemer da:) Må fjerne noen få flak som ikke gikk av og legge på malingsfjerner på baksiden, så er de 100% fri for lakk igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært på Al-sveis og fått på litt friskt metall rundt skaden som var på senteret i dag, og levert de til Haakon Tuff for maskinering. Skal dreie av 4-5mm av senteret og frese bort det som er mulig å få bort med fresen av det som er sveist på i dag, så skal jeg ta finpussen med Dremelen selv.

Et bedritent mobilbilde:

IMAG0032.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsatt ikke noe superspennende, men får prøve å holde litt liv i tråden med litt bilder og info av det som blir gjort, om ikke annet:)

Hadde ei lita økt på Fredag, nemlig med å pusse ned det resterende av sveisen etter å ha sveist og frest skaden. Var 3-4mm overflødig materiale på det meste. Begynte med dette utgangspunktet:

_MG_0075.jpg

_MG_0076.jpg

_MG_0077.jpg

Det improviserte arbeidsstedet; midt i solsteiken med porten oppe (:D):

_MG_0079.jpg

Var to små steder som det fortsatt er porer, men dette kommer ikke til å synes når felgene har fått pulverlakk på seg. Resultatet:

_MG_0080.jpg

_MG_0081.jpg

_MG_0082.jpg

Da gjenstår det "bare" å fjerne resten av lakken, kjøpe 32 nye gullbolter, få de smale låsemutterne av Mr. Øverby, 24k gull senterkopper, 10mm spacere og lange låsebolter!

Ble forresten tatt av 5mm på to sentere, så da havner innpresset på 14-15 bak. Takk til Mr. Tuff for godt utført arbeide, nok en gang!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite har skjedd siden sist, men Smilden var innom Øverby Kustoms og hentet "tynnere" låsemuttere og gullbolter ligger på posten og venter på meg. Stresser ikke, ettersom Passaten ikke blir klar på minst et par uker til og det er ting på den som må prioriteres først. Men sesongen er enda ung, så jeg fortviler ikke:) Også fått ordnet en som kan ta pulverlakken, men nå begynner jeg nok en gang å tvile på fargen:p Savner egentlig hvordan de så ut her:

IMG_3016.jpg

Lyst på et par toner mørkere enn dette og med effekt i lakken, og han som skal pulverlakkere har vel bare tilgang på vanlige RAL-farger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva heter det igjen når man sender brukte splitbolter til noen som kan få på beskyttelse i gull eller svart? Det står helt stille her nå :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anodisering du tenker på? Eller kromatisering?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eloksering var det, hehe. Takker! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det på tide å børste støvet av denne tråden igjen, for nå er jeg godt i gang igjen. Har fått strippet samtlige sentere helt for lakk og vasket tønner/ytterringer, og skal til å polere ytterringene nå. Opplevde en liten nedtur i går, og det er at fresingen av anleggsflaten for å få et mer brukervennlig innpress er forgjeves; grunnen er at jeg ikke får på senterkoppene, fordi disse selvsagt butter i navet på både skive- og trommelbrems. En fiks er å kappe litt av festemekanismen på senterkoppene og feste disse med lim, en annen en er å space det jeg alt har freset av:( Det siste og beste, men kanskje mest krevende, er å dreie av litt på skiven/trommelen for at de skal gå på.

Det positive er at de blir levert på lakk asap, og at jeg har en liten plan hva gjelder emblem på senterkoppene, pluss at disse også blir lakkert en annen farge enn de er nå. På sikt er det gullsenterkopper som gjelder, men det koster med ekte gull:p

Skal også skifte dekk denne sesongen, så trenger tips om premiumdekk som er støysvake og slitesterke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt mye bra om kumho ecsta spt ku31 de er rimelig støysvake og gode egenskaper på vått og tørt de er vell og regne som noe brett dekk også, selges på dekkonline.com for 562,- pr dekk i dim 195/45-15 ser jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, de er også i vurderingen min, og er et av de billigste dekkene jeg vurderer også. Bestiller nok i løpet av helga, så får se om det har kommet andre forslag innen dag.

Takk for innspill:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dritkule felger! :D

Hør med Christer på Dekkskift her ang dekk? Han leverer som regel gode dekk til gode priser :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker.

Nja, var mye å spare på å handle fra Dekkonline, faktisk. Tror jeg kanskje sjanser på Kumho:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et par bilder av hvordan den nye fargen ser ut:

_MG_0154-1.jpg

_MG_0155-1.jpg

_MG_0153-1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.