Diverse felgprosjektering: HTN Rennsport 8/9x15 - På'an igjen typ 2015

Anbefalte innlegg

Tja, siden jeg kjeder meg litt, og ikke har så altfor mye å pusle med ettersom jeg går sykmeldt om dagen, så får jeg lage en lite prosjekttråd for felger og den slags som jeg pusler med.

 

Får begynne med disse HTN Rennsport felgene som venter på lakk, samt nye ytterringer fra HTN. Originalt 8x15 ET22 med 3" ytterringer rundt baut. Venter på et svar fra HTN nå, så bestillinga av 2x4" ytterringer går i boks enten i dag eller i morgen, med mindre HTN bestemmer seg for å være sære tyskere og ikke svare igjen:p Bakfelgene blir da 9x15 ET9. Sentrene er strippet for lakk, og mer om hvordan kan man lese i DENNE tråden. Hvilken farge jeg skal lakkere i, det er jeg neimen ikke sikker på. Lyst på gull, men da kommer ikke gullboltene jeg skal bestille ved en seinere anledning til å synes så veldig godt, pga at det er frontmontert senter på disse her. Tenkt på hvitt og, for dette passer jo til mange andre farger på lik linje med gull, pluss at da synes gullboltene bedre også. Tar gjerne imot fargetips, og gjerne en PS eller to.

 

Sånn sentrene ser ut etter at lakken har blitt fjernet:

IMG_2662.jpg

 

IMG_2668.jpg

 

IMG_2658.jpg

 

IMG_2659.jpg

 

IMG_2663.jpg

 

IMG_2669.jpg

 

IMG_2670.jpg

 

IMG_2671.jpg

 

De kom til Norge sånn som dette:

IMG_4734.jpg

 

htn_1.jpg

 

Sist sommer var de sånn:

IMG_0473.jpg

 

IMG_0315.jpg

 

Med custom emblem på senterkoppen:

IMG_0316.jpg

 

Disse skal da byttes ut i år også, men må først vite hva slags farge jeg skal gå for på sentrene før jeg får lagd til nye emblemer. Det er ABM Reklame har lagd disse emblene som jeg har nå, og de som kommer til å få oppdraget med å lage nye. Knallbra service og priser der, pluss meget dyktige folk!

 

Skal rubbe og polere to av de ytterringene jeg har med roterende maskin før jeg monterer igjen sentrene for å få de skikkelig blanke igjen. Oppdaterer så fort det skjer noe som er spennende:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så over til RM-ringene jeg pusler med. Originale 0,5" ringer til BBS RM 012 som uten tvil har sett sine bedre dager. Ville prøve ut dette med å polere opp igjen stygg alu, så da var disse perfekte å bruke ettersom de bare har hengt i verkstedet siden jeg pusset opp felgene de originalt satt på.

 

Fått begynt på en ring, og den var like ille som den på bildet under:

IMG_2819.jpg

 

Ringen passet suverent i vasken, så da var det å pensle på litt Duxola:

IMG_2807.jpg

 

Tok mesteparten av klarlakken på 3-4 minutter, og bare børstet av klarlakken med vann og oppvaskbørste:

IMG_2808.jpg

 

IMG_2810.jpg

 

Gjentok så en gang til der det fortsatt var igjen klarlakk:

IMG_2811.jpg

 

Endte så opp med dette:

IMG_2813.jpg

 

Ikke så halvgalt ved første øyekast.

 

Litt kantkjøring og oksidasjon:

IMG_2815.jpg

 

IMG_2816.jpg

 

IMG_2817.jpg

 

Fram med "Dremelen" for å ta kantkjøringa, og da endte jeg opp med dette:

IMG_2820.jpg

 

IMG_2821.jpg

 

Så begynte poleringa, og istedenfor å begynne på 400 papir og jobbe seg oppover, prøvde jeg med 1200 papiret jeg hadde liggende for å se om om det var håp om at jeg slapp å begynne med noe grovere, noe det var;)

 

Sånn så oksidasjonen ut etter litt pussing med 1200 tørt:

IMG_2826.jpg

 

IMG_2827.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så gikk jeg over til 1200 vått noen runder (brukte det brukte pussepapiret fra da jeg pusset med tørt, for da er dette litt finere enn hva nytt 1200 papir er), og så prøvde jeg meg på min egen lille vri: 1200 papir (fortsatt brukt) som jeg dyppet i Meguiars AMP:

meguiars-nxt-all-metal-polysh-lg.jpg

 

Dette funket gull, og endte da opp med dette resultatet:

IMG_2830.jpg

 

IMG_2832.jpg

 

IMG_2833.jpg

 

PS: Støvete på bildene.

 

Blankt er det, men ikke blankt nok, så skal gå over med finere papir. Tenkte å prøve å gå rett på 1800/2000 (først tørr, så våt, så med Meguiars AMP) for å se om det fungerer bra nok. Er ikke så moro å pusse, så lager ikke mer jobb enn nødvendig;)

 

Ringene er også TIL SALGS så fort jeg er ferdig med de, så ikke nøl med å ta kontakt om du skulle trenge pene originalringer:)

 

Oppdaterer så fort det skjer noe mer med disse også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan bli bra dette! Sykt kule felger da, digger rennsport "stil" på gamle vag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, men veit om det settet der fra før, og jeg har lyst til å prøve å få de blanke uten så mye kostnader og ekstra ting:) Heller gjøre det litt utenom normalen når det kommer til polering, sånn for å se om det fungerer eller ei.

Kan bli bra dette! Sykt kule felger da, digger rennsport "stil" på gamle vag :)

Må bare få meg en bil å ha de på, så blir det vel bra:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite tips: Bruk stålull med såpe i litt vann og puss på kantene. Det polerer + at det sliper litt finere enn 1200 papir også. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det finere enn 1200, altså? Er det "Svint" du mener?

image?itemnumber=361228&imgsize=5&imgref

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det finere enn 1200, altså? Er det "Svint" du mener?

image?itemnumber=361228&imgsize=5&imgref

 

Svint er en av dem ja :)

 

Tja, virker som det tar litt mindre enn 1200 papir ja. Jeg frisket opp ytterringene mine nå med stålull før jeg polerte dem med meg voksen du har bilde av lengere opp her etter en runde med polerskive.

Kommer seg mange hakk ved bare å bruke stålullen etter f.eks 1200 papir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må jeg få kjøpt Svint fortere enn svint: rolleyes Får prøve på baksiden først, så jeg ikke risikerer å lage mer jobb enn nødvendig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må jeg få kjøpt Svint fortere enn svint: rolleyes Får prøve på baksiden først, så jeg ikke risikerer å lage mer jobb enn nødvendig.

 

Hehe, du får prøve deg fram litt men skal ikke få gjort noe galt med den der. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har peiling på photoshopping som kunne ha shoppet noen forskjellige farger på senteret?

 

IMG_1450_1.jpg

 

IMG_1442_1.jpg

 

IMG_0398.jpg

 

Marius Næss, du hadde jo bra peiling så jeg i tråden til Vågen, så hjelp gjerne meg også:P Ute etter å se gull senter, babyblått, hvitt, en mørkegrå farge og andre kreative forslag. Rosa, signalgrønn etc interesserer meg ikke:o Gjerne med forskjellig farge på senterkoppen også: Svart og gull senterkopp på de forskjellige fargene. Og hvis noen vil gjøre det, og er litt pirkete, så vil jeg at boltene skal forbli sin opprinnelig chromefarge og ikke samme fargen som senteret.

 

Har andre bilder også, dersom disse ikke er så veldig egnede:)

 

HTN er forøvrig litt trege med å svare, så ikke fått kjøpt ytterringer enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og da ble det sannelig noen BBS RS 010 7x15 ET38 5x112 på meg også: ja : Disse skal da ende opp på Lågmilaren med tid og stunder. Roger Myher tipset om disse i "Diverse felger til salgs andre steder!"-tråden, så takk for det.

 

DSC_0699.jpg

 

Mangler senterdeksler på samtlige, og en liten skade på det ene senteret, men kjemisk metall eller litt sveising ordner den biffen. Må plugges igjen og borres om til 4x100, samt at jeg skal pusse opp to av de originale ringene - dersom de ikke er helt ødelagt - og to nye 2" ringer til bakfelgene. Boltene skal jeg også prøve å gå løs på, med hjelp av DENNE oppskriften. Bilpleiekarene har sikkert en fin ting som man kan brukere på drill fremfor å gjøre det manuelt med tannbørste.

 

Takk til Peer Christian Bekkedal (medlem her også, gitt) for en hyggelig og kjapp handel;)

 

Og ja, forresten fått betalt ytterringene til HTN felgene nå. Glemte nesten det når jeg skreiv ei lita novelle om RSene her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Niiiice, Kim Rune: smil : Som vanlig er jeg svak for gull, men rødt er jo også kult. De andre blir litt for skrikende for min del:p

 

Får du til babyblått og hvitt også? : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heheheh må jo prøve alt :D ska få fiksa litt fler farger vettu :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Goodie: ja : Gjerne en brunfarge av noe slag også!

 

Edit: Oh, hvitt var da shit. Ble plutselig enda mer usikker her nå:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

brun va ikke lett men prøver da :P

madsbrun.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faktisk en perfekt brunfarge det der: ja : Hjertelig takk! Må få ringt Opems en dag for å høre hva han har av farger. Må uansett vente litt med lakk, for det ble både ytterringer og RS selv om jeg ikke skulle ha tatt meg råd til alt det:o Dessuten mangler jeg både bil og senkesett for å bruke felgene på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare hyggelig :D si fra om du ska ha fler farger ;)

 

hehe nei ska ikke vær lett detta :D men må da få tak i en 2er å kline de på ? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, er mulig det kan bli en GTD i nær fremtid, men ikke sikkert enda:)

 

Altså, du kan jo bare slå deg løs og lage masse forskjellige farger og nyanser - greit med litt utvalg:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem skal plugge igjen og bore? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bronze eller brunt måtte blitt helt kanon da.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, det jeg tenker også:)

Hvem skal plugge igjen og bore? :)

Det har jeg ikke funnet ut enda. Tenker å høre om noen lokale folk har mulighet til å sveise igjen bolthullene, og så høre om det er noen som også har mulighet til borre ny boltsirke et sted i nærheten:) Har ØFT i bakhodet, men hadde håpet å få gjort det litt billigere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.