Diverse felgprosjektering: HTN Rennsport 8/9x15 - På'an igjen typ 2015

Anbefalte innlegg

ser helt forferdlig ut!!

 

 

 

neida : rock : blir skamrått detta :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hihi:D

 

Håper bare at jeg rekker alt, så jeg kan få tatt med Passaten på TDM også:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

[VIMEO][/VIMEO]

Skisser i vei, og sleng det ut, Petter: ja :

 

Har helt glemt vekk dette her Mads Kristian, beklager!

Hektisk eksamenstid er akkurat ferdig, kanskje man blir litt mindre opptatt fremover :)

 

Ikke lenge etter måtte jeg oppi verkstedet for å hente det ene emblemet, og det funket fjell å koke det.

 

Sånn ser det ut når det er delt i to deler:

http://i51.photobucket.com/albums/f398/golf2gti16v/BBS%20RS/IMG_3452.jpg[/img

 

http://i51.photobucket.com/albums/f398/golf2gti16v/BBS%20RS/IMG_3453.jpg[/img

 

Dette liker vi! Hvordan gikk du frem? Delte senterkopp og emblem og heiv de oppi kokende vann? :)

Er det forresten lakk eller folie som er på baksiden av emblemglasset? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går bra, Petter;) Har funnet ut farger og hele pakka på emblemene til både Rennsportene og RSene nå, så da er den saken ute av verden.

 

Jepp. Men hold øye med det, så slipper man at emblemet bøyer seg av varmen. På mine var det kun svart plast bak og "speil" der bokstavene var - aner ikke hvordan det er på emblemer med andre farger:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da er det sikkert likt på mine, jeg har samme emblemer som deg. Har irritert meg over at jeg ikke har funnet røde emblemer i 70mm, men det går kanskje an å lage til noe. Sitter "speilet" på glasset eller på den svarte plastikken? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Speilet er bak den svarte plasten. Ligger jo bilder av emblemet delt på forrige side;)

 

Her kan du kjøpe røde emblemer: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: dum :

 

Har prøvd å finne emblemer før, men har sikkert ikke leitet godt nok :) Takk så mycket ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig;)

 

Gleden var kortvarig over å ha felgene på Passaten, for fuga på den venstre framfelgen var tydeligvis ikke tett. Kjørte over en bruovergang som var litt hvass, og etter det gikk lufta ut av felgen. Prøvde med punkteringsspray og å fylle luft etter det på nærmeste bensinstasjon, men så det sprutet punkteringsspray mellom tønne og ytterring. Skal banne på at det er den felgen der jeg så en liten luftboble på fuga som har lekket luft: dum : Så da må jeg av med dekket og fuge igjen, så håper felgen er på igjen i morra;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

IMG_3650_1.jpg

 

: ja :

 

Emblemer til RSene blir laget en dag denne uka, vil jeg tro, så da mangler det bare de hersens dekslene til felgene før de omsider er komplette:p Er så irriterende når man har bestilt og betalt for ting som ikke kommer - men det er tross alt ikke Justmatz sin feil at BBS er treige.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DSC00520.jpg

 

Emblemene har blitt laget: ja : Takk til Roger Myhre for vel utført jobb!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rått!! Utrolig tøffe de emblemene. Hva tar Roger for å lage noe sånt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roger fikser det meste han : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Javisst:D Gleder meg til å få de!

Rått!! Utrolig tøffe de emblemene. Hva tar Roger for å lage noe sånt?

 

Send en PM og hør. Billig vil jeg si, så gidder ikke å "spre" det rundt. Hehe:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skal du lime de sammen med? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal kjøpe 70mm hullsag for å kutte ut et "deksel" av passende tynn plast, lime fast denne i mutteren med Sika/Tec7, så dobbeltsidig teip og mer lim - da sitter de bra samtidig som det er lett å få de fra hverandre igjen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satt på telefon i går, så gadd ikke å skrive det, Tore: Men du kan jo bare dele de originale emblemene og lime fast de nye i "speildelen" - det var det som opprinnelig var tanken, men da må man jo "ødelegge" de originale:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Emblemer til RSene blir laget en dag denne uka, vil jeg tro, så da mangler det bare de hersens dekslene til felgene før de omsider er komplette:p Er så irriterende når man har bestilt og betalt for ting som ikke kommer - men det er tross alt ikke Justmatz sin feil at BBS er treige.

Får quote meg selv litt her. Den observante fikk sikkert med seg at jeg uttrykte min frustrasjon og klagde over dårlig service av Parts and Retards v/ Håkon Sandberg på forumet her ved flere anledninger. Vel, grunn skal jeg ikke gå inn på, men vi kranglet ihvertfall heftig på PM og den ene sa mer dumme og usaklige ting enn den andre. Skulle opprinnelig bestille senterdeksler fra Håkon, men gadd ikke dette etter den dårlige servicen og urettferdige behandlingen jeg følte at jeg fikk enda jeg har handlet mye av han før - skal også nevnes at jeg ikke var så veldig tålmodig i min iver etter å få felgene ferdig til årets første treff, samt at Håkon trodde han hadde svart "etter påsken", noe han ikke hadde gjort (mange misforståelser osv, osv). Annonserer da på forumet at jeg trenger to stk. senterdeksler uten at noen melder seg. Fikk da PM av Håkon her om dagen om at han hadde en pakke til meg som han ikke ville si hva var, og jeg ga han adressen i den tro om at jeg skulle få en død kaktus i posten (: smil :). I posten dukket det da opp to stk. senterdeksler til BBS RS, og dette gratis attpåtil!

 

For at folk skal få med seg det positive i innlegget: Hjertelig takk for bra service, Håkon Sandberg - dette var så realt gjort som det er mulig å få gjort det, spør du meg! Får ikke sagt det nok over hvor takknemlig jeg er!

 

: ja :: ja :: ja :: ja : Så over helga blir endelig RSene komplette, og jeg gleder meg som en unge:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare så du er obs på det så må jeg nå spise lunsj rett fra pulten min da jeg brukte dekslene som tallerken og koppholder :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, så det var derfor det var fyrstekakesmuler og kaffesøl på de? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da sitter jeg i verkstedet og venter på at baksiden av dekslene skal få tørket litt, så blir det lakk på fremsiden om noen få strakser: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare så du er obs på det så må jeg nå spise lunsj rett fra pulten min da jeg brukte dekslene som tallerken og koppholder :(

 

Fikk du lunch denne uken da? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lunsj er oppskrytt:p

 

Da er dekslene lakkert og ligger nå i verkstedet for å tørke. Håper emblemene kommer fra Roger på Mandag, så blir alt montert samtidig: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satt på telefon i går, så gadd ikke å skrive det, Tore: Men du kan jo bare dele de originale emblemene og lime fast de nye i "speildelen" - det var det som opprinnelig var tanken, men da må man jo "ødelegge" de originale:o

Ja, det er sant. Jeg driter i om de "ødelegges". Har et sett til uansett :)

Da skal jeg altså koke noe for første gang i mitt liv!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, da er det bare å koke i vei. Anbefaler kremet kyllingsaus ved siden av emblemene, samt en frisk og god salat med hjemmelaget cæsardressing - da har du et godt måltid:D

 

Hva slags fargekombinasjoner tenker du å ha? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hva slags fargecombo jeg skal gå for, men jeg tror det blir et safe valg som funker til flere farger på senteret slik at jeg kan lakkere det om uten å måtte ha nye emblemer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.