Diverse felgprosjektering: HTN Rennsport 8/9x15 - På'an igjen typ 2015

Anbefalte innlegg

Ser fint ut, hva slags lakk er det?

 

Vedrørende senterkopp som butter i nav: Jekk opp bilen på drivhjulene og monter felgene etter tur og bruk vinkelsliper med slipeskive på navutstikket mens bilen står med motoren i gang i 1. gir?

 

EDIT:

 

Kumho ecsta SPT er forøvrig meget bra dekk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble det RAL pulverlakk ?

jeg leste bakover i tråden, men falt litt ut :P

råtøffe felger forresten!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt korrekt:)

Ser fint ut, hva slags lakk er det?

 

Vedrørende senterkopp som butter i nav: Jekk opp bilen på drivhjulene og monter felgene etter tur og bruk vinkelsliper med slipeskive på navutstikket mens bilen står med motoren i gang i 1. gir?

 

EDIT:

 

Kumho ecsta SPT er forøvrig meget bra dekk :)

Vanlig RAL-farge med metallic-klarlakk på.

 

Hadde sikkert funket det, men dårlig med drivkraft på bakhjulene på Golfen:p

 

Valget falt på Hankook Ventus Prime 2 K115, bare jeg får igjen pengene fra Dekkonline for de jeg bestilte i feil dim.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt korrekt:)

 

Vanlig RAL-farge med metallic-klarlakk på.

 

Hadde sikkert funket det, men dårlig med drivkraft på bakhjulene på Golfen:p

 

Valget falt på Hankook Ventus Prime 2 K115, bare jeg får igjen pengene fra Dekkonline for de jeg bestilte i feil dim.

 

Selvsagt, vet ikke helt hva jeg tenkte på :P Men ville prøvd med vinkelsliper allikevel, mulig du klarer å få navet til å rotere ved hjelp av sliperen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkt på noe lignende selv også, alternativt må jeg levere trommelen til maskinering:) Skal kikke litt mer på problematikken seinere i dag og se om jeg kommer opp med en løsning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klipp og lim fra prosjekttråden til Golfen!

 

Fått hentet emblemene til felgene hos ABM, og som vanlig var det upåklagelig service, resultat og priser. Skulle egentlig ha bokstavene sånn som HTN har originalt, men duden hos ABM hadde mekket ei skisse som var kulere, så da ble det det. Klistret på disse merkene i dag, monterte et senter i to skruer og prøvde på bakfelgen - som som ser lysere ut enn jeg trodde. Flaks jeg hadde den smale bakstillinga:)

 

Masse bilder:

_MG_0151-2.jpg

 

Perfect fit (mulig det blir sånn som på bildet; ET14, eller så blir det ET11 eller ET9)

_MG_0155-2.jpg

 

_MG_0156-2.jpg

 

Her ser man også kanalen som er punktet og limt på:

_MG_0157-1.jpg

 

Litt bilder ute i sola, dog med litt støv og noen fettmerker:

_MG_0158-1.jpg

 

_MG_0159-1.jpg

 

_MG_0160.jpg

 

_MG_0161.jpg

 

_MG_0162.jpg

 

_MG_0163.jpg

 

_MG_0164.jpg

 

Og litt fotomoro:

_MG_0166.jpg

 

_MG_0167.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn ble nå årets look på felgene ferdig montert og på bil:

14513004590_5e8f312462_c.jpg_MG_0133 by MK Fossen, on Flickr

 

14513199927_3696a0cdd0_c.jpg_MG_0155 by MK Fossen, on Flickr

 

14513198617_6a9d990f64_c.jpg_MG_0158 by MK Fossen, on Flickr

 

Blir nok ikke noen bil de kommer på resten av denne sesongen, så planleggingen av neste års look er i gang. Vurderer å lakke de om nok en gang, og da blir det isåfall vanlig sølv metallic. Ene senterkoppen har jeg sendt bort for å se an muligheten til å printe nye i annen farge, men tenker også på et annet design. Noen forslag på det sistnevnte, da med bilder? Har også sendt av gårde en forespørsel på printede turbofans, men dette er bare en litt vill idé fortsatt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spot on det der, meget pent.

 

Men dekkene fortjener en runde med litt kjærlighet ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekkene ble stygge da de som la om dekk hadde på noe guffe jeg sa de ikke skulle ha på. De ble gudskjelov svarte igjen etter tid og stunder:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

5000,- sek for 4 stk turbo fans til Rennsportene, type customlagd. Tror jeg kommer til å slå til på den, altså:)

 

Kommer til å se ca sånn ut, bare at de ikke skal stikke like langt ut og at jeg skal ha like mange blader som eiker på felgene mine:

18cc7825-e05c-3074-70e3-4680408246f4.jpg

 

6abb06ba-fd80-0fe4-fcf9-f7b5e4429dd3.jpg

 

Kontaktet Mannes Metal Workshop før i dag og like etterpå fikk jeg svar og pris. Disse kommer til å festes med hjulboltene, så slipper jeg å modifisere selve felgene på noe vis. Ville ha de ulakkerte, så da fikser jeg lakk selv, samt noe dekor må man jo selvsagt få på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nytt prosjekt:

IMAG0556.jpg

 

BBS Speedline 8,5x19 ET48. Noen som veit dimensjonen på boltene til disse felgene? Glemte å skru ut en i stad for å måle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du bytte bolter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte det, om det ikker mulig å få av lakken på de som sitter der. Det er nok mulig, for er bare lakkert over hele felgen med noe dårlig lakk. Men uansett lyst på gullbolter, så mulig det blir det.

 

Vanskelig å måle med skyvelær, men stemmer det at senterkoppen på disse er 56mm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.