Vårmønstring Mjøsa Lokallag 13.05.11

Deltar du:  

18 stemmer

  1. 1. Deltar du:

    • Kommer
      17
    • Kommer ikke
      1


Anbefalte innlegg

Den premie lista så kjent ut, er den kopiert fra forrige treff? : klø : trodde ikke copyright var lov jeg....

Med fare for å bli skutt, så tror jeg at jeg ser hva du mener, Roger;) Ikke nødvendigvis på dette treffet her, men sånn generelt på de treffene Mjøsa Lokallag har. Jeg tror ikke jeg tar helt feil om jeg mener at majoriteten av de som vinner er hva jeg klassifiserer som "nye" biler, og gjerne de "samme bilene hver" gang. Joda, de som fortjener pokal skal jo såklart få det, men blir litt matlei når det er det knapt er variasjon. Og jeg veit at jeg ikke er den eneste som mener dette, så får de andre også skrike ut dersom de tør det.

 

Hva med å dele opp f.eks med "Topp 5/3 VW/Audi før og etter 2000", og slenge på en pokal for "Beste luftkjølt/veteran/classic" også? På den måten tror jeg at man kan få inn noe variasjon om ikke noe annet. Og til slutt, kanskje topp 5/3 felg? Koster pokalene for mye, kan jeg gjerne være med på en ordning der folk frivillig i lokallaget betaler inn en viss symbolsk sum, eller 25,- mer i inngang på hvert treff etc, etc. Kun noen eksempler!

 

Jeg hakker ikke på noen, og vil ei heller noen noe vondt, samt at dette bare er konstruktiv kritikk og ikke noe personlig rettet mot noen i lokallaget, for jeg som alle andre setter virkelig pris på disse treffene som er i løpet av sesongen: ja : Jeg mener bare at man burde ta en saklig diskusjon på det, uten at noen tar seg nær av det som blir sagt. Jeg fikk selv en pokal i fjor som jeg mener at jeg ikke ha burde ha fått mtp. det stadiet bilen var i, så det er ikke personlig vinning jeg er ute etter dersom noen skulle tro det:)

 

Hvis det blir for galt at jeg sa dette her, så sletter jeg bare innlegget og glemmer hele greia uten noen "hard feelings" til noen:) Enten er forslaget mitt ikke helt borti natta, ellers så er det nettopp det det er:p Jeg trår meget varsomt når jeg sier dette, for jeg veit det kan være et sensitivt tema. Håper ihvertfall at folket ser poenget i innlegget, og ikke tar noe av det jeg sier på en gal måte, hverken de som får pokaler eller de som er med å organsierer disse flotte treffene:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå utvida vi veldig med pokaler på Hamar treffet i fjor. Men når oppmøte ligger rundt 50-60 biler på det meste blir det for dumt med 20 pokaler også. Det er mange av bilene som absolutt er verdige vinnere og det er stor variasjon av hva folk syns om bilene.

Poenget er uansett at det stort sett alltid er forskjellige dommere på hvert treff og alle kommer til samme konklusjon. Det er ikke oss som holder treffet som går og dømmer på TDM treffa. Så noen kompisgreie eller lignende er det ikke. De bilene som blir plukket ut er som regel også strøkne til punkt og prikke. Det er mange som gir litt faen i vasken på bilen, støvsuger ikke innvendig. masse søppel i baksetet osv. Så går det over på finish utvendig. Dekkfornyer, bumpershine, matte lykter, stygge ruter osv osv. Det er så mye å se på og når de samme bilene dukker opp på alle treff og lite nytt kommer så blir lista deretter. Vi kan ikke be dommerne velge "styggere" biler bare fordi de ikke har fått pokal før. Det blir for dumt.

 

Nå har vi hatt biler fra 1'er golfer til 2010 golf'er og audi'er i samme årsklasser premiert. Så hva som er problemet ser jeg ikke helt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem, bare et forslag - tydeligvis et dumt et sådan:) Mener ikke at man burde velge styggere biler, men det er mange som har brukt tid og penger på eldre biler som også fortjener å få noe igjen for det på disse småtreffene - derav mitt forslag på å dele opp med eldre og nyere biler. "Alle" kan jo kjøpe en fabrikkny bil og sette bort jobben til andre/koste på den alt mulig, mens ikke alle har kunnskapene og mulighetene til å gjøre noe selv for å få den eldre bilen man har bra ved å gjøre mye/alt selv og ikke nødvendigvis bruke masse penger.

 

Veit hvordan det dømmes, da jeg har vært med flere ganger selv. Men på et par treff har man blitt bedt om å se mer på helheten på bilene og ikke følge poengsystemet til punkt og prikke ettersom dette er et litt strengt system og kan fungere på litt "feil" måte med poengtrekken man gir til folk. Plutselig får en Golf 2 med BMW grill, 20" spinnere, custom bodykit fra Lamborghini Gallardo, etc, etc pokal fordi han hadde hatt på gummifornyer på dekkene, shinet innvendig, både panser og bakluke var oppe og fordi helheten tross alt var gjennomført harry:p

 

Og ja, æres de som æres bør - det er hva jeg også mener:) Da legger vi diskusjonen død, og fortsetter med sånn det er - jeg blir ikke sur av den grunn;) Kun et ørlitte forslag meint på en god måte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men i VW denne gangen så var det jo en Vento og en Golf 2 og en Golf VI.. Syns liksom ikke at det er noe overrepresentert av nye vw sånn sett da..?

Og selv om Kenth Håvard ikke sprøyta lakken sin selv så er det han som har gjort arbeidet, har ikke på følelsen av at han har satt bort jobben til utenforstående akkurat. Nå kjenner jeg ikke den beige golf 2'ern som fikk to pokaler, men tviler på at han heller bare har betalt en haug med gryn til noen lakkerere som gjorde all jobben for han.

Så dine utspill i forbindelse med dette treffet er vertfall grunnløse. Selv om jo, JEG ville kanskje valgt en eller to andre biler enn de som dømte denne gangen, men samtidig så syns jeg de som fikk pokalene fortjente de veldig.

 

Om ditt forslag skal ha noe for seg så må du ha aldersdelingen på midten av 80-tallet for at ikke de som var med denne gangen i VW skal vinne fler pokaler i generell vw-klasse da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakker ikke om dette treffet her, men på et generelt grunnlag som jeg så fint presiserte i det første innlegget mitt;) Bare utnyttet meg av anledningen til å si det siden Roger brøyt isen i sitt innlegg, og gadd ikke å lage en hel tråd om det ettersom det kanskje ikke er interesse for noe av det jeg gulper opp.

 

At det hele tiden vil være noen som ikke er enig i dommervalgene, det er ikke til å komme bort ifra - for man får faktisk ikke gledet alle. Den eneste som jeg ikke kan skjønne hvorfor har fått pokal som jeg kommer på i farten, det var faktisk min egen bil - nettopp fordi jeg veit den minste ting som er å utsette på den, selv om andre kanskje ikke legger merke til det:) Moro å få pokal såklart, men det er ikke det som er drivkraften min - noe man ser på de 2 stakkarslige pokalene jeg har fått på x antall biler og timene jeg har hatt med de:p Det å treffe likesinnede mennesker, titte på andre sine fine biler og snakke sammen med lokallaget - det er det som er den største gleden, alt annet er bare en bonus.

 

Jeg gir meg nå med mindre det er noen andre som er enige med meg som uttaler seg her. Det var ikke en krangel jeg ville ha, og det derfor jeg trår såpass varsomt som jeg gjør, nettopp fordi det er et såpass sensitivt tema.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet til dommerne som du vet selv er at man må sette grensa et sted. Biler som ikke har noe å pirke på som man vet eiern har lagt masse timer i er de som fortjener å vinne. Det er vanskelig å kunne bedømme en gammel bil med rustbobler selv om den har fått nye detaljer felger osv når det er andre biler som har gjort sååå mye mere. Vi har en del strøkne 1'er og 2'er golfer, samt mange strøkne gamle audi'er også. Jeg står ved all min bedømming som er gjort gjennom tidene på treff.

 

Nå skal jeg ta dette treffet her en runde også. Vi hadde 5 biler på vw og 4 på audi som sto mot å få pokal. 2 på hvert merke var selvskrevne bare pga arbeidet som var lagt i de samt detaljene. Det er synd å si det men når de dukker opp på treff er det vanskelig å ikke ta de med da de så absolutt fortjener skryt for arbeidet de har lagt ned.

Så kommer det til "utfordrerne" her må man gå en runde ekstra og finne grunner til at den ene fortjener foran den andre. det kan være slitne detaljer, lykter som er falmet, kanskje en sprekk i fangern man ikke så istad osv.

 

Nå har vi alltid etterlyst dommere på våre treff hver gang for å kunne fornye bedømmingen og at de samme bilene ikke skal vinne. Så da sier jeg til alle som evt føler at bedømmingen ikke har blitt riktig utført om å ta kontakt med meg så skal dere få kjørt dere på TDM treffene uten tvil.

 

Vi snakkes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg i alt du sier, Rolf, men da forkaster vi bare forslaget mitt og glemmer det - dog jeg fortsatt ikke synes at det var det fjerneste forslaget som har kommet frem. Jeg har både bidratt med bedømming flere ganger, samt en artikkel og mange bilder til Treffpunkt, så føler ikke at jeg ikke har bidratt noe selv.

 

Ja, vi snakkes, og ikke vær snurt nå, Rolfebass:grouphug:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kunne sikkert hatt flere klasser etc. Men noe begrensing må vi ha. Dette var bare egentlig et "meet" som jeg og sjefen min dro igang for å få til noe sosialt. Ble utvidet til litt mer da Hurtigruta fant ut at de ville sponse og få til et skikkelig opplegg.

 

Med 28 biler som valgte utstiller lapp føler jeg ikke at det er forsvarlig å ha flere klasser og med tanke på oppmøtet i høst da det kom 5 personer så må jeg si vi var noe spent på oppmøte denne gangen også.

 

Med topp 3 vw og topp 3 audi premierte vi over 20% av utstilte biler. På TDM treffene har vi 15 premier og der pleier snittet å ligge på 50 utstillere som er 30% premierte biler. Vi har i år et budsjett på innkjøp av pokaler til våre treff på 5000kr og mer har desverre ikke lokallaget råd til. Vi sponset på gensere, t-shirts, julebord samt at TDM Hamar i 2010 ble en kostbar afære.

 

Vi har valgt å nesten ikke ha fortjeneste på det vi driver med for vi mener alt vi gjør skal komme medlemmene tilgode og personlig legger jeg ned ca 150 timer i Lokallaget med jobb hver sesong. Dette med planlegging, kjøring av utstyr, rigge opp etc. Ofte går det på bekosting av å få med mine egne biler på treff da jeg heller velger det sosialt og drar med meg en campingvogn eller utstyr ørten mil.

 

Vi er åpne for forslag og det er altids plass i styret for folk med nye ideer. Men er intressen der ute???

 

Vi ser etter ny kasserer, pga Rolf har fått andre forpliktelser nå. Men har noen meldt seg????? Kan ikke si at det er store jobben det er snakk om.

 

Selv har jeg vært medlem siden 2000 og må si survekulturen på forumet har blitt værre og værre med åra. Skjønner ikke hvorfor siden de fleste ser ut til å være venner når en treffes.

 

Har dere innvendinger og forslag hvorfor ikke sende det til noen i styret på PM eller mail så tar vi en vurdering på det på neste styremøte. Og bruke forumet til det posetive det er ment for.

 

Er ikke så lett å altid skal prøve å gjøre alle 100% fornøyde hver eneste gang vi finner på noe.

 

Mvh

Tor Egil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

syns dere som står bak gjør en kjempe bra jobb! :D og som du sa så er det mange frivilige timer som ligger bak :)

 

om dere trenger hjelp med no på de nesten TDM treffene så kan jeg kanskje hjelpe til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var for all del ikke ment som kritikk, og jeg har også sagt at jeg setter pris på all jobben som blir gjort;) Til og med bidratt selv flere ganger, både som dommer, samt bilder og tekst til TP, så føler ikke at jeg ikke har gjort noe for lokallaget.

 

Ikke surving, men bare et konstruktivt forslag som ikke mange andre meldte sin interesse for.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.