Anbefalte innlegg

hmmm. så jo lit inntresangt ut. men hva er det som sitter i betongen. sån at det ikke blir slarkete. ser for meg et lit dårlig senarum vis di bolten løsner. både for bilen og den som er under.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette kan jeg også være intr i når den er under 2,80:-)

Men kommer jo Ann på hvor god pris det er å få på dette da..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm. så jo lit inntresangt ut. men hva er det som sitter i betongen. sån at det ikke blir slarkete. ser for meg et lit dårlig senarum vis di bolten løsner. både for bilen og den som er under.

 

Det er ekspansjonshylser for betong. De funker på samme måte som ekspansjonsbolter, bare at de har innv. gjenger slik at du kan skru bolter nedi. På denne måten slipper du å ha pinner stående opp av gulvet når du trenger å kjøre over festeområdet til bukken når den er fjernet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg fikk en mail av de i dag om at de skulle ringe meg. eg e offshore til den 30nov. :/

Så eg tar evt kontakt med forhandler da og så kan eg komme med en oppdatering etterhvert!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er fin. Er det maxjax USA du har snakket med, eller en forhandler for de?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er fin. Er det maxjax USA du har snakket med, eller en forhandler for de?

 

Er Maxjax eg har sendt mail til og spurt om de har en forhandler i europa. evt om vi evt skal bestille direke fra dem. og priser mm..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kikket litt mer på dette og ville gjøre oppmerksom på at kravet for og innstallere en maxjax er 10cm betongplate.

 

10 cm er vel generelt minimumkrav i alle golv som skal støypes med mindre det er avrettings støyp, men intressangt tilbud! Men er og intressert i å sjå korleis bukken er bygd opp, å ha bukk som kolapser ved lekkasje er berre ei tikkande bombe

 

litt off topic men noen som har erfaring med biltema bukken? jeg får helt fnatt bare jeg leser biltema jeg :P hehe!

Jeg fant forresten denne?

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=28322071

 

Pluss moms, så da havner du i biltema kategorien

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

[quote name= 10 cm er vel generelt minimumkrav i alle golv som skal støypes med mindre det er avrettings støyp, men intressangt tilbud! Men er og intressert i å sjå korleis bukken er bygd opp, å ha bukk som kolapser ved lekkasje er berre ei tikkande bombe

[/quote]

 

Hydraulikken brukes bare til og kjøre den opp setter i splinter når bukken er i ønsket høyde.. slanger mm. må selfølgelig ha tidvis ettersyn på lik linje med andre bukker.

Heller ikke alle bukker som har tilleggssplinter...

 

Eg skal ringe på de i morgen, de skulle ringe med den 30 nov. Men har ikke hørt noe så eg ringer dem imorgen kveld! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siste nytt..

 

Opprinelig koster dem 1729$ (ca 10000kr) fra utsalgssted. uavhengig av hvor mange som ønsker. (1-30 bukker)

Om vi bestiller 27 bukker kan han sende dem i en container direkte fra produsent og slipper å handtere dem selv. da kunne vi få dem for $1,585 (ca 9000kr) (priser pluss frakt).

 

Personlig synes eg dette var dårlig tilbud iforhold til evt kvantum som blir bestilt. Men eg meine fremdeles det er en relativt rimelig bukk i forhold til andre alternativ, og så er det er ikke alle som har andre alternativ pga løftehøyde plass mm..

 

Han skulle komme tilbake med fraktpriser.

 

Sitat mail:

 

The cost for 1 to 30 units is $1,729.00 f.o.b. Moorpark, California.

If you purchase a 20’ container that will fit 27 units and have it shipped from China the cost would be $1,585.00

 

Jonny

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan fortsatt være intresert, men avventer til fraktprisene kommer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frakten er interessant ja.

Men også de spørsmålene jeg dro opp tidligere i tråden :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frakten er interessant ja.

Men også de spørsmålene jeg dro opp tidligere i tråden :)

 

Ka du lurte på Bjørn?

 

er danmar eg har pratet med de er vel leverandør. trur eg! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at vi får beste pris her, faktisk forhandler rabatter vi får.. hadde desse blitt solgt hos en norsk forhandler skulle nok prisen vert endel høyere :)

 

Ved kjøp av 5 uniter blir prisen ca 10.000kr + ca 2000kr pr snute i frakt pluss moms på 2500kr så da. 14500kr. pluss noen kr i frakt fra oslo. (500- 1000kr)

 

Ved kjøp: 10 uniter snakker vi ca 1700 i frakt

 

Ved kjøp av 15 stk ca 1500kr i frakt

 

20 stk - 1300 Kr

 

Klarer vi 27 stk kan vi få bukken ca 1000kr billigere pluss at frakten blir endel billigere.

 

Dollarkurs 5,8kr

 

 

Nå hadde det vert veldig okey om de som er virkelig interesserte roper høyt og gjerne spør naboen og venner om dem også er interesserte. jo flere interesserte jo billigere.

Eg bor ikke selv i oslo så om noen som bor i området kunne tatt på seg ansvaret for mottak hadde jo vert fint.

Eg ser for meg en bestilling mot våren når jula har lagt seg :)

 

Sitat mail:

 

I’m actually offering you distributor pricing. Here is the shipping cost for the units being shipped out of Moorpark, California.

 

 

 

You would be responsible to pick up the equipment at the port, and pay the taxes and duties on your end. We can also get you a container load pricing, to ship directly from China, with a total of 27 units. Please let me know if you would be interested.

 

 

 

Please let me know if you have any questions.

 

Shipping:

 

1) 5 pcs- $1,776.00

 

2) 10 pcs- $3,069.00

 

3) 15 pcs- $4,059.00

 

4) 20 pcs -$4,867.00

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ikke så veldig stor sansynlighet for at det er 27 medlemmer som er interessert i bukken.

 

Et annet alternativ er at eg kan prøve å forhandselge restene av en full kontainer til allmennheten. Slik at klubbmedlemmer kan kjøpe den til ca 11500kr levert oslo, Da betaler medlemmer bare 1585$ + 396$ i moms for bukken altså ingen frakt!

 

Da vil andre kjøpere dekke inn frakt for medlem.

 

Om en alene skal kjøpe en bukk kommer prisen på 20tusen inkludert moms og frakt så prisen er vel upåklagelig. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er hva jeg flagget tidligere i tråden :)

Men ett par praktiske ting som jeg tenker på er generell kvalitet på det hydrauliske. Også skulle jeg gjerne sett hydraulikkskjema på bukken. Ser det brukes låsepinner når bukken er i ønsket høyde. Hva hvis en slange ryker før man har satt inn pinner. Hvis ikke det er pilotstyrt tilbakeslagsventil i sylinderen vil den sige på ene siden. Avhengig av lekasjen kan den falle ganske fort vil jeg tro. Ser ut som 1/2" slanger og ett åpent hull på den diameteren spyler en del olje når vekten av en halv bil henger på toppen av sylinderen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er hva jeg flagget tidligere i tråden :)

 

Det ska eg finna ut av.. men eg vil tro det er en fail-safe funksjon :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville bli meget forundret om det ikke er en sikkerhet på disse, amerikanere har jo noia når det gjelder sånt mtp søksmål om noe skulle skje. Er forøvrig interessert i en slik selv :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til informasjon så er eg i dialog med leverandør ang. leveringer og priser. I tilegg så sjekker eg opp litt informasjon ang. fraktpriser innad i vårt norskeland også slik at det forhåpentligvis ikke blir noe rot med noe ekstra kostnader eller noe.

 

Så får vi til en ryddig og god handel.

 

Kommer tilbake med mer info etterhvert.

 

(Bjørn, eg har forsøkt to ganger å få tilsendt en skisse ang sikkerhetsfunksjoner på hydraulikken, og har nå bedt om å få den tilsendt på en annen mail hvor eg kan få til og åpne vedlegga på en vetig måte :)

 

Jonny

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

11500kr inkludert alle avgifter levert oslo!? :D Om det går ant å få fraktet en slik nordover (troms) til en fornuftig pris så er jeg veldig inntressert! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

11500kr inkludert alle avgifter levert oslo!? :D Om det går ant å få fraktet en slik nordover (troms) til en fornuftig pris så er jeg veldig inntressert! :)

 

Det er mulig det blir 12500kr levert Bergen, og en 500 - 1000kr levert Oslo-Trondheim-Haugesund-Tromsø osv.(hoved omlastingsentraler)

 

Men rundt den prisen blir det. den totale prisen er ikke heilt spikret enda. Venter blandt annet på fraktpriser i Norge og en bekreftelse på total kostnad fra leverandør.

Men skal komme tilbake med nøyaktige priser etterhvert. (jeg har ikke lyst å sitte igjen med en ekstra kostnad på noe).

 

Har vert Jul og nyttår nå så de fleste kontorer har vert stengt så det går litt trått!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mulig det blir 12500kr levert Bergen, og en 500 - 1000kr levert Oslo-Trondheim-Haugesund-Tromsø osv.(hoved omlastingsentraler)

 

Men rundt den prisen blir det. den totale prisen er ikke heilt spikret enda. Venter blandt annet på fraktpriser i Norge og en bekreftelse på total kostnad fra leverandør.

Men skal komme tilbake med nøyaktige priser etterhvert. (jeg har ikke lyst å sitte igjen med en ekstra kostnad på noe).

 

Har vert Jul og nyttår nå så de fleste kontorer har vert stengt så det går litt trått!

 

Tromsø er bare 12 mil unna så det hadde vært gull! Har ikke noe stress jeg,så det går helt fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

(Bjørn, eg har forsøkt to ganger å få tilsendt en skisse ang sikkerhetsfunksjoner på hydraulikken, og har nå bedt om å få den tilsendt på en annen mail hvor eg kan få til og åpne vedlegga på en vetig måte :)

 

Jonny

 

Gudd gudd :)

Jeg skal få målt opp i garasjen at jeg har plassmuligheter og se om jeg kan få støpt fester til denne. Nylig overtatt huset med garasje :)

 

Ang frakt til Bergen passer det meg mææææget bra :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk et svar ang sikkerhets funksjonene, og en tegning av kopling av motor og hydraulisk styring inni pumpen!

 

Svarer dette på spørsmålene dine Bjørn?

 

 

-SPØRSMÅL------I got an question about the saftey function, when lifting the car if the pump would collapse or an hose will fail, is there check valves (flow valves) that stops the car from falling down before you put in the safety pins??

 

-SVAR-----There is a check valve on the hydraulic cylinders, and flow divider. If the hydraulic pump were to fail, or the hose was to break, the lift will come down, but it comes down at a very slow speed, were it will allow you to put in the safety lock, or put something underneath the arm.

 

 

Jeg venter fremdeles på noen transportpriser!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste litt i bruksannvisningen til denne. Som jeg tolker det kan den kobles til å brukes på nær sagt hva som helst av strømnett?

 

Hadde vært greit å få sjekket opp forsikkerhets skyld?

 

For 110-120 volt, 1-phase, use 30 amp breaker.

For 208-230 volt, 1-phase, use 25 amp breaker.

For 208-230 volt, 3-phase, use 20 amp breaker.

For 380-440 volt, 3-phase, use 15 amp breaker.

 

På side 15 står det nevnt noe om ekstrautstyr for å løfte MC. Kan det være inntresant for flere enn meg?

 

EDIT: Leste litt videre på FAQ:

 

The standard power unit features a dual voltage 115/208-230-volt AC, single phase motor with an industrial-grade power cord and standard household plug. Med andre ord så må det nok klippes en ledning og montere et helt vanlig støpsel med jord, eventuelt industrikontakt for norsk standard

 

Our standard power unit will require a 20 amp (14.5-14.8 amp draw)110V Outlet to operate at standard 110V Power and a 15 amp ( 7.3-7.4 amp draw) 220V circuit to operate it at optional 208-230Volt.

 

Does the hydraulic fluid come with the lift?

 

Due to current DOT and insurance laws regarding the transport of hydraulic oils ( DOT / Section 1 -- Hazardous Ingredients, DOT / Section 2 -- Fire and Explosion Hazards and DOT / Section 3 -- Health Hazards ) hydraulic fluid is to be supplied by the end-user only and will be required for operation. MaxJax™ lifts are designed to operate using standard 10-weight, non-foaming, non-detergent hydraulic oil or Dexron-III ATF fluid. This is available in virtually any automotive store.

How much hydraulic fluid is required for my new MaxJax™ lift?

 

7-quarts of standard 10-weight, non-foaming, non-detergent hydraulic oil or Dexron-III ATF fluid.

Hvor mye olje blir det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.