Anbefalte innlegg

7/4 gallon da, vil jeg tro, og siden en gallon er omtrent 4 liter, skulle det bli ca. 7 liter olje om jeg ikke tar for mye feil.

 

Tror jeg ville ha dobbeltsjekket strømmen også, i tabellen øverst står det at du trenger 25A sikring ved 1-fas 230V men det finnes ikke i Norge, iallefall ikke i moderne tid.

Lenger ned står det 15A, men jeg ville fått det bekreftet før bestilling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

7/4 gallon da, vil jeg tro, og siden en gallon er omtrent 4 liter, skulle det bli ca. 7 liter olje om jeg ikke tar for mye feil.

 

Tror jeg ville ha dobbeltsjekket strømmen også, i tabellen øverst står det at du trenger 25A sikring ved 1-fas 230V men det finnes ikke i Norge, iallefall ikke i moderne tid.

Lenger ned står det 15A, men jeg ville fått det bekreftet før bestilling.

 

Hva tror du som brukes til platetoppen til komfyren din? ;)

 

Men ja,enig i at vi må få dobbeltsjekket dette ang om tallene er 1fas eller 3 fas..

 

Our standard power unit will require a 20 amp (14.5-14.8 amp draw)110V Outlet to operate at standard 110V Power and a 15 amp ( 7.3-7.4 amp draw) 220V circuit to operate it at optional 208-230Volt.

 

Regner med de skriver 25A pga startstrømmen. Men om den drar 8A i drift og har en startstrøm på 10x dette så har vi 80A. Treg 16A tåler 160A i strartstrøm (i en kort kort periode selvfølgelig) Kjapp 16A tåler 90A (5x)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er jo sant, men er det lovlig å montere slike stikk andre steder da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja dey er ikke noe problem, men holder jo om du har 16A kurs;) evt om du legger opp nytt blir det 15A

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble dere einge eller er det noe eg skal sjekke opp i?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Men ja,enig i at vi må få dobbeltsjekket dette ang om tallene er 1fas eller 3 fas..

)

 

Akkurat denne biten. Om de må ha 3fase så er det jo ikke sikkert at alle har det i garasjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det 1 fase. MEN de må nok kobles om når vi får de pga de er "factory wired low voltage" Men ser ut som at det er en smal sak :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur det skal ve unødvendig, men jeg men det skal eg få bekreftet før bestilling. ny kontakt må vertfall settes på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør ihvertfall sjekkes grundig pga de ryker nok om de er koblet opp for 110V og de plugges i 220V.. Nå er jeg elektriker så skal nok få laget en veldig bra "DIY" til de andre som kjøper som eventuelt er usikker..:)

 

Hører du noe mere ang frakt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør ihvertfall sjekkes grundig pga de ryker nok om de er koblet opp for 110V og de plugges i 220V.. Nå er jeg elektriker så skal nok få laget en veldig bra "DIY" til de andre som kjøper som eventuelt er usikker..:)

 

Hører du noe mere ang frakt?

 

Da sier det nok Pang ja :)

 

De adapterene for motorsykkel var 33 dollar stk og det trengs 2 stk pr søyle.

 

3 " adapter for mer høyde blir 23$ pr stk og det trengs 4 (følger ett sett med bukken).

 

jeg har samlet all informasjon om kjøpet nå. skal komme med en oppdatering i morgen tenkte jeg.

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da trur jeg at eg har funnet ut av det meste i forhold til denne handelen.

 

For å få optimal pris på bukkene må det bestilles full konteiner. altså 27 bukker direkte fra produsent.

 

Har ordnet med lager og transport til lager fra havn.

 

Den enkelte ordne med frakt selv. da dette er veldig dyrt i Norge foreslår jeg at vi organiserer oss når alle innbetalingene er på konto. Og ser hvor de forskjellige bukkene skal leveres. Og at vi kan dele på transportutgifter. Å sende en og en bukk var veldig dyrt (bukken er 400kg og over en meter i lengde). Har ikke sjekket priser på å sende flere bukker samtidig.

 

Bukkene skal lagres i Kopervik ca 20 minutt fra Haugesund så jeg skal distribuere bukkene derifra. Her går og hurtiruta fra kai. Mulig noen som kjenner noen som kjenner noen ;) De som ønsker å hente bukken ved ankomst er hjertlig velkommen til dette :)

 

Vi kan og nytte oss av VACN ekspressen :)

 

For å få dekket alle utgifter kommer jeg til 13000kr pr enhet.. Denne prisen er inkludert moms. (denne prisen forutsetter forhandsbetaling innen bestillien er betalt)

 

Løftebukken blir levert med amerikansk (115v) kontakt og en må da skifte kontakt for å kunne bruke den på europeisk anlegg (220v)

 

OBS Pumpemotor må og koples om! dette skal jeg få bekreftet før bestilling.

 

Jeg tar meg av all kommunikasjon reklamasjon og garanti i med leverandør. Så om noe ikke skulle vere som det skal når dere mottar bukken skal dere ta kontakt med meg :)

 

Bukken er Ce godkjent.

 

Adapter til motorsykkel 66$ pr søyle.

 

_______________________________________________________________________

For å få en litt ryddig handel så ønsker jeg at dere som ønsker bukk forhandsbetaler på en ny konto eg har åpnet til formålet. (send PM for kontonummer).

 

Bestillingen blir betalt inn den 30 mars og leveringstid blir 3-4 uker etter dette. Alle innbetaliger som står ved like (ikke har trekt seg) innen bestillingsdatoen er bindende.

 

Garantert noe jeg har glemt. bare å hyle ut... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen kobler man den om til 220v? Sikkert enkelt det, men ikke for meg som får panikk hvis det er mer en 1 ledning involvert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen kobler man den om til 220v? Sikkert enkelt det, men ikke for meg som får panikk hvis det er mer en 1 ledning involvert

 

Akkurat dette ser jeg mørkt på også..

 

Oppdaterer du første posten i denne tråden fortløpende med hvor mange det er etterhvert? Hva slags pris blir det om det f.eks bare er 8 stykker som skal ha da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg elektriker så skal nok få laget en veldig bra "DIY" til de andre som kjøper som eventuelt er usikker..:)

 

evt kan eg kople de som skulle være usikker på hvordan det fremdeles gjøres :)

 

Prisen blir den samme uansett.. jeg bestiller fullkonteiner. 27 bukker. så kan eg selge unna de som er til overs noen kr dyrere for å dekke egen kost.

 

Eg har noen kollegaer som også skal ha. så eg tærur ikke det blir så mange tilovers... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er med, om det er flere i troms/tromsø som skal ha så vi kan få fornustig pris på frakt.. Går en sånn her bukk på en europall uten å stikk utfor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å være litt vanskelig:

 

Hurtigruta går ikke lenger sør enn til Bergen, og har aldri vært innom Haugesund :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å være litt vanskelig:

 

Hurtigruta går ikke lenger sør enn til Bergen, og har aldri vært innom Haugesund :D

 

hehe.. uvitenhet er og en kvalitet :)

 

Det er mulig å levere den i Bergen da :)

 

Vi finner den løysningen som passer best.

 

De fleste av mine kollegaer som ville ha bukk bor Nord for Bergen så det er mulig ett parti kan hentes i Bergen å fraktes til Møre og evt hentes der og?

 

jeg har bare sjekket pris på sending av en enhet fra bergen/haugesund til troms det kom på over 4000kr me bring.

 

E vel 160 x lang trur jeg så og en pall er vel 120x80 ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. uvitenhet er og en kvalitet :)

 

Det er mulig å levere den i Bergen da :)

 

Vi finner den løysningen som passer best.

 

De fleste av mine kollegaer som ville ha bukk bor Nord for Bergen så det er mulig ett parti kan hentes i Bergen å fraktes til Møre og evt hentes der og?

 

jeg har bare sjekket pris på sending av en enhet fra bergen/haugesund til troms det kom på over 4000kr me bring.

 

E vel 160 x lang trur jeg så og en pall er vel 120x80 ?

 

Nå går det fraktebåter langs hele kysten, så å høre med feks nor-lines hadde kanskje ikke vært så dumt. Båtfrakt er tregt, men billig :) Bilfrakt med Bring er ihvertfall latterlig dyrt.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå går det fraktebåter langs hele kysten, så å høre med feks nor-lines hadde kanskje ikke vært så dumt. Båtfrakt er tregt, men billig :) Bilfrakt med Bring er ihvertfall latterlig dyrt.. ;)

 

Sjekker litt i dag jeg. opptadterer første post

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatert i Første POST

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må disse hentes i Bergen, eller kan det hentes i Koppervik? Bor i stavanger, og det er mye nærmere og hente der hvis jeg eventuelt skal ha! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når tid er siste frist for å være med på denne bestillingen sånn at jeg får den til 13.000? Så ikke posten før nylig, og må få sjekket litt hvor jeg eventuelt kan ha denne ! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når tid er siste frist for å være med på denne bestillingen sånn at jeg får den til 13.000? Så ikke posten før nylig, og må få sjekket litt hvor jeg eventuelt kan ha denne ! ;)

 

30 MARS :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.