Mjøstreff 2012 - 28.-29. Juli - Hunderfossen Camping.

Kommer du på Mjøstreff 2012 - Hunderfossen Camping?  

148 stemmer

  1. 1. Kommer du på Mjøstreff 2012 - Hunderfossen Camping?

    • Ja, jeg kommer!
      58
    • Jeg kommer kanskje.
      80
    • Nei, har dessverre ikke mulighet.
      10


Anbefalte innlegg

Da kan det like greit deles opp i klasser.. siden det er mye mere retferdig som eksempel

 

Golf mk1/mk2. mk3/mk4. mk5/mk6

 

premieres etter oppmøte i klassen.

 

Dette vil etter min antagelse øke deltagelse på treff. ja flere premier å flere som blir motivert til å holde på med det de gjør.

 

Hvis det kommer en Golf 3, som ikke har gjort noe med bilen. stiller ut for moro skyld..

da vinner han den klassen.. synes du han da burde ha fått pokalen? og når du står der så kan du ikke si nei gir den ikke til deg selv om du stilte ut fordi du har jo ikke gjort noe med bilen...

 

tror at det er noen klasser det er mindre biler av. så blir vanskelig tror jeg. tror heller at når det er 1,2 og 3

så er det jevere og vinne mens når det blir formye så er det ikke så spennende...

og det er allltids en grunn til hvorfor den og den vinner....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker det sånn det er i dag, så det ikke blir favorisering av noen. Og hvis f.eks de samme 3/5 bilene blir premiert på de samme treffene, bare at den som vinner 1. plass på et treff plutselig får 2. plass på et annet selv om de andre vinnerne er de samme, så kommer mange til å spørre seg hvorfor han/hun ikke "vant" på det treffet også, eller hvorfor han som fikk 3. sist nå fikk 5. Dette fordi dommerne ikke er de samme hver gang, og det da blir individuelt hvilken bil de synes fortjener de forskjellige plassene. Jeg ser for meg at det lager flere problemer enn sånn det er i dag.

 

Topp 3/5 og en Peoples Choice til både VW og Audi er det jeg ser for meg blir greiest.

 

Edit: Og selvsagt en for Classic og kanskje en for S&S.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker det sånn det er i dag, så det ikke blir favorisering av noen. Og hvis f.eks de samme 3/5 bilene blir premiert på de samme treffene, bare at den som vinner 1. plass på et treff plutselig får 2. plass på et annet selv om de andre vinnerne er de samme, så kommer mange til å spørre seg hvorfor han/hun ikke "vant" på det treffet også, eller hvorfor han som fikk 3. sist nå fikk 5. Dette fordi dommerne ikke er de samme hver gang, og det da blir individuelt hvilken bil de synes fortjener 1. plassen. Jeg ser for meg at det lager flere problemer enn sånn det er i dag.

 

Topp 3/5 og en Peoples Choice til både VW og Audi er det jeg ser for meg blir greiest.

 

Edit: Og selvsagt en for Classic og kanskje en for S&S.

 

Enig, liker det sånn det er i dag..:D

men folk prater på det hele tiden. favorisering? hmm.. folk må jo bare godta at andre kanskje har gjort noe mere/ noe mere riktig enn andre... så enkelt er det vell egentlig... egentlig skulle man ikke innført 5 beste. det ble jo gjort for å være "grei" så det ikke ble noe favorisering for folk ikke klarte og høre det at andre kanskje hadde gjort noe mere, eller noe mere riktig med bilen sin... hvertfall sånn jeg har forstått det og hørt. skyt meg i beinet om jeg tar feil.

 

men uansett er enig at det kan være sånn det er egentlig. Mjøsa treffene er jo ikke akkurat av de største som feks BUGRUN :D

 

'

Og hvis f.eks de samme 3/5 bilene blir premiert på de samme treffene, bare at den som vinner 1. plass på et treff plutselig får 2. plass på et annet selv om de andre vinnerne er de samme, så kommer mange til å spørre seg hvorfor han/hun ikke "vant" på det treffet også, eller hvorfor han som fikk 3. sist nå fikk 5. Dette fordi dommerne ikke er de samme hver gang, og det da blir individuelt hvilken bil de synes fortjener 1. plassen. Jeg ser for meg at det lager flere problemer enn sånn det er i dag.

 

Dette kommer vell av at det er for mange treff i samme område kanskje... at slike situasjoner oppstår som du sikter til her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å dømme en eldre golf mot nyere golf blir veldig feil synnes jeg.. å ja skjønner den at møter det opp en bil i en klasse å den ser ut som en dass så blir det en vurderings sak ut fra den som dømmer om bilen skal ha eller ikke.. Men stiller du på treff me bil bør den jo være vasket osv for å ta seg best mulig ut.. bør egentlig være et krav for å stille ut. poenget mitt med at jeg foreslo klasse indelinger er pga at nivået har blitt så høyt som det har blitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å dømme en eldre golf mot nyere golf blir veldig feil synnes jeg.. å ja skjønner den at møter det opp en bil i en klasse å den ser ut som en dass så blir det en vurderings sak ut fra den som dømmer om bilen skal ha eller ikke.. Men stiller du på treff me bil bør den jo være vasket osv for å ta seg best mulig ut.. bør egentlig være et krav for å stille ut. poenget mitt med at jeg foreslo klasse indelinger er pga at nivået har blitt så høyt som det har blitt.

 

ENIG :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg synes en bil med noen få steinspurt som kjøres nesten daglig stiller like sterkt som en bil som står kun i garasjen og venter på treffhelgene....

 

 

Hehe bra for min del;)

 

Enig med klasse inndeling til en viss grad..

 

Att folk ser etter forskjellige ting er helt klart! Og slik blir det uansett..

 

Jeg har jo stått XXXXX antall timer med min for å justere dører og alle åpninger til å bli helt like, samt "gjemt fabrikkfeil" fra den ble produsert.. (langt ifra strøken læll!)

Det er det nok ingen andre enn jeg som legger merke til, og da blir det feil hvis jeg skal gå å dømme andres biler basert på det jeg har gjort med min bil.

 

Tru ikke det finnes noen fasit igrunn!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Topp 3 Audi og VW etter 2000..

 

Topp 3 Audi og VW for 2000...

 

Classic Audi og VW

S&S Audi og vw

longst distance.

luftkjølt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

 

Tru ikke det finnes noen fasit igrunn!

 

Der sa du det :D

Det er nok det meste riktige av alt her. det er ingen fasit :D

 

men nå gidder jeg ikke og komme med mere innspill : p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fasiten er hos den som dømmer den dagen det er treff.. å hva den personen liker.. Men når du kommer på treff så skal du være likeverdig som alle andre uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også er det jo noe med at de som har en ny bil har mye mindre jobb med å få den utstillingsverdig enn f.eks hos oss som liker eldre biler. En ny bil har alt strøken lakk, strøkent motorrom uten oljelekkasjer, strøkent interiør uten slitasjemerker osv, osv. Ikke siktet mot noen, men et generelt utsagn fra meg.

 

Uansett, jeg stemmer for å ha det sånn som det er i dag, ikke plasseringer. Å finne et årskille som bilene skal gå under eller over, byr også på flere problemer enn løsninger i mine øyne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemer finnes ikke vettu mads... bare utfordringer :) Men regna med at mange ville være i mot å endre dagens system.. hva er så bra med det da? skaper jo ikke akkurat så mye rom for variasjoner?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda:p

 

Men blir det så mye mer variasjoner med plasseringer kontra topp 3/5, egentlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte mest på treffet på hunderfossen hvor det forhåpentlig kommer mere en bare lokale helter. dermed å høyere nivå på bilene.. var der jeg kunne tenkt meg noe annet en topp 3/5 om det hadde vært et vannelig tdm treff så er saken litt anderledes..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, styret får ta opp saken og se på mulighetene, også får vi eventuelt stemme om hvordan det skal gjøres (?). Blir litt feil å ta opp dette i denne tråden også, ettersom den ligger under "Treff" og ikke Mjøsa.

 

Vi får ihvertfall håpe at treffet blir en høydare og at det kommer masse folk fra rundt omkring - det hadde vært moro: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gøy skal det bli ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye bra innspill her :)

 

Ikke lenge til neste styremøte nå - så vi tar med oss alle forslag når vi skal spikre innholdet i treffene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte bare å skyte inn et inlegg her,angående dømming\premiering. De som er dommere har vel ganske liten tid til å se over hver bil,så blir bare et kjapt førsteinntrykk av hver bil,så de klarer ikke få med seg alt ned til den minste detalj. Som feks det blir nevnt over her,med passform osv..Så da passer det fint med topp 5 syns jeg uten rangering;)

 

Skulle det blitt delt inn i feks klasser\rangering så må det tas høyde for mer tid til hver bil,feks gå gjennom sammen med eier\bygger;)

 

Gleder meg til treff å noe nytt en TDM treffene;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er dette treffet iallefall ført opp i kalenderen min, så da får vi bare håpe at jeg fortsatt har skilter på bilen til den tid :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genialt, Sindre: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genialt, Sindre: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs om jeg får tid uttpå kvelden, men må da jammen få til å møte opp på dagen vertfall..

Hadde jeg en fått skaffet en S4 fanger før den tid så får bilen ferdig :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I oversikten over interessante steder i nærheten kan jo Vegmuseet listes og. Kjempested og gratis inngang samt gangavstand fra utstillingsplassen på lik linje med Hunderfossen.

 

For fire år siden hadde vi et treff på Vegmuseet, se

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=122156&highlight=Hunderfossen

Vi er hjertelig velkommen tilbake.

 

Arrangementet nå ser riktig flott ut. Bra jobbet! Jeg kommer med classic Audi 80 :)

 

Dessverre må jeg melde avbud. Audien har litt vondt i forgasseren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg drar denne litt oppover igjen, bare for å minne om at hvis noen er interessert i å leie hytter til dette treffet, begynner det å haste med bestilling!

Hunderfossen Familiepark åpner 26. Mai, hvilket vil si at pågangen på overnatting vil bli meget stor.

Telt- og campingvognplasser kan bestilles helt inntil treffet, visstnok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen flere som skal kjøre fra Oslo?? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.