"Hvilke felger er dette?" - tråden

Anbefalte innlegg

Nydelig design, spesielt bakfelgene som viser seg å være 10".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er BBS RA. Som du selv ser så står BBS-logoen støpt inn, dermed er Mahle utelukket.

 

Hva de kommer fra? De ble solgt både på det vanlige forbrukermarkedet, samt at enkelte modeller hadde de som original utstyr. I de tilfellene vil VAGs (eller andre fabrikkers) delenummer og logo være støpt inn i tillegg til BBS-logoen. 6x13 som disse kunne f.eks. ha vært fra Polo G40, mens GOlf 1 Cab og Golf 2 hadde de i 14" og 15" på enkelte spesialmodeller. Jeg eide et sett i 15" med VAG-delenummer støpt inn, disse stammet fra en modell av Golf 2. BMW og Ford vet jeg med sikkerht at også har brukt RA på diverse spesialmodeller.

 

Ja skjønner, trodde malhle var bbs serru;) Er disse noe spesielle eller er det bare gammelt ræl? Hva er grei salgspris for 4 slike felger uten dekk?

 

Edit: Fant plutselig Tuv papirer på de: http://217.160.41.106/gutachten/ra/RA191_VW.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja skjønner, trodde malhle var bbs serru;) Er disse noe spesielle eller er det bare gammelt ræl? Hva er grei salgspris for 4 slike felger uten dekk?

 

Mahle er en egen fabrikk, de er nok mest kjent for å lage stempler og filter til motorer.

 

BBS RA ligger et sted midt mellom spesielle og gammelt ræl. Dvs at de er bra solide felger, klassisk tidløst design, men ikke veldig ettertraktet fordi de er ganske vanlige, og er heller ikke "split-felger". I tillegg er de du har bare 13", og markedet for slikt er snevert. Kunne gjerne brukt de som vinterfelger på Poloen min, for å si det sånn. Hva er de verdt? Jeg vil mene inntil en tusing, hvis de er i god stand, da er ikke eventuelle dekk tatt med i beregningen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si ifra hvis du finner noe da :D

 

Takk! Ser ut som jeg må ut på bruktmarkedet og kikke litt:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si ifra hvis du finner noe da :D

Will do:) Ser ut som det er fire framfelger jeg må sikte etter, pga bredden og det lave innpresset (ET24 på både 9" og 10"), samt omborring til 5x112 og fresing til høyere ET på to av felgene:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mahle er en egen fabrikk, de er nok mest kjent for å lage stempler og filter til motorer.

 

BBS RA ligger et sted midt mellom spesielle og gammelt ræl. Dvs at de er bra solide felger, klassisk tidløst design, men ikke veldig ettertraktet fordi de er ganske vanlige, og er heller ikke "split-felger". I tillegg er de du har bare 13", og markedet for slikt er snevert. Kunne gjerne brukt de som vinterfelger på Poloen min, for å si det sånn. Hva er de verdt? Jeg vil mene inntil en tusing, hvis de er i god stand, da er ikke eventuelle dekk tatt med i beregningen.

 

Eg har samme felgene i 15" liggende er de mer ettertraktet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

RA er dessverre ikke ettertraktet på samme vis som RS/RM, men det er jo mange originalhoder som liker å ha de felgene bilene kunne bli levert med originalt på bilen sin. De mest ettertraktede RA, er de som er 7x15 ET25.

 

Mange veit det sikkert, men det er også mulig å få kjøpt nye 16" "RA", og da er de virkelig kule:

tumblr_m3ofp1uOFy1qep75ho1_500.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har samme felgene i 15" liggende er de mer ettertraktet?

 

Alle 15" felger er mer ettertraktet enn tilsvarende i 13" ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er BBS RA. Som du selv ser så står BBS-logoen støpt inn, dermed er Mahle utelukket.

 

Hva de kommer fra? De ble solgt både på det vanlige forbrukermarkedet, samt at enkelte modeller hadde de som original utstyr. I de tilfellene vil VAGs (eller andre fabrikkers) delenummer og logo være støpt inn i tillegg til BBS-logoen. 6x13 som disse kunne f.eks. ha vært fra Polo G40, mens GOlf 1 Cab og Golf 2 hadde de i 14" og 15" på enkelte spesialmodeller. Jeg eide et sett i 15" med VAG-delenummer støpt inn, disse stammet fra en modell av Golf 2. BMW og Ford vet jeg med sikkerht at også har brukt RA på diverse spesialmodeller.

 

G40 hadde disse i 5,5x13 ET38

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Will do:) Ser ut som det er fire framfelger jeg må sikte etter, pga bredden og det lave innpresset (ET24 på både 9" og 10"), samt omborring til 5x112 og fresing til høyere ET på to av felgene:p

 

Hvorfor ikke prøve med Jaguar felger? Litt mer adaptervennlig offset

 

http://www.ebay.com/itm/ORIGINAL-OEM-19-JAGUAR-XF-AURIGA-WHEEL-RIM-59837-/261111422498?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3ccb741e22&vxp=mtr

 

http://www.ebay.com/itm/SET-OF-4-NEW-19-JAGUAR-XF-AURIGA-OEM-CHROME-WHEELS-RIMS-XJ-XJ8-XJ8L-XJR-59837-/350630475921?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item51a3347891&vxp=mtr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt for smale, og derfor litt for lite konkave. Vil helst ikke ha 8½ rundt baut heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

63_31148714_xl.jpeg

 

Ubetydelige vinterfelger til Einser Caben, men noen som vet? Selger trodde det var originale VAG felger. Finnes det nye senterdeksler å få kjøpt ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selger trodde det var originale VAG felger.

 

Tviler jeg på, men i tilfelle så står VW og Audi logoer samt delenummer støpt inn i området rundt boltene. Jeg klarer bare å tyde ATS sin logo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

[ATTACH=CONFIG]184053[/ATTACH]

 

Ubetydelige vinterfelger til Einser Caben, men noen som vet? Selger trodde det var originale VAG felger. Finnes det nye senterdeksler å få kjøpt ?

 

Ser ut som noe tilbehørsfelger org. Da er det ikke stemplet noe som helst i felgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som noe tilbehørsfelger org. Da er det ikke stemplet noe som helst i felgen.

 

Men da er de heller ikke originale VW ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

[ATTACH=CONFIG]184053[/ATTACH]

 

Ubetydelige vinterfelger til Einser Caben, men noen som vet? Selger trodde det var originale VAG felger. Finnes det nye senterdeksler å få kjøpt ?

Melber syns jeg det kunne minne om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter ett litt mer omfattende søk kom jeg over denne siden her!

 

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4661769-ATS-stuff

 

De heter visst ATS style 09 i silver varnish. Hvorvidt disse er solgt gjennom Møller er nok da heller tvilsomt, men da vet jeg også hvilket delenr senterlokka har, så kan jeg prøve å finne dem på Ebay feks. Takk for innspill folkens :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei felgfrelste!

jeg lurer på navnet på disse felgene.

vet de er "produsert" av Rial, men der stopper det..

er det et nummer/navn på disse. også gjene historie om dette er å oppdrive :)

rial.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står det noe annet på felgene enn "RIAL"? Alt av info hjelper når det gjelder å spore opp info om 20+ år gamle felger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er Rial-felger som mest sannsynlig har blitt levert som ekstrautstyr på VW eller BMW…typ 80 tallet ca.

Finner ikke noe annet enn Rial Mesh… Hva er koden som står på dem?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke når jeg kommer hjem, kjøpte meg akkurat et sett :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

IMAG2399.jpg

 

ARC og Made in Germany står på baksiden.

 

hadde vært gøy å finne ut hvilke biler de kom på eller et "navn" om det finnes

 

EDIT: Rial mesh, (ser spesielle ut pga at kanten er så liten at senteret går helt ut.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags felger er dette ? Er 19" som står på en A6 i en annonse på finn. Har sendt sms til eier men ikke fått svar.26_1869096027.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.