#26 Skrevet Februar 11, 2012 Den gjorde ikke det på min 2008 B7 TDI Q - merkelige greier! Merkelig ja På min B7 ble også ESP/ASR koblet helt vekk med knappen . Rimelig sikker på at den lå breit nok enkelte ganger til at jeg skulle ha merka om det ikke var det ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Februar 11, 2012 Hva med brekket, karer!? Skal ikke det være en spak man drar i, og ikke en jævla knapp!?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Februar 11, 2012 A4 B6 kan man koble ut ESP på. Slår seg heller ikke på igjen før du trykker på knappen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Februar 11, 2012 på min b8 så kobler ESP inn når en toucher bremsen.. Ellers er det borte når en har holdt inne knappen x antall sekunder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Februar 11, 2012 (endret) A4 B6 kan man koble ut ESP på. Slår seg heller ikke på igjen før du trykker på knappen. Men den kobler inn når du bremser (kun når bremsen er inne), var slik på min 04 B6 quattro. Jeg testet min A4 Allroad på vintertreffet på Vålerbanen i fjor. Med ESP i offroad mode så kan en ligge breit en vei og leke en del, men får en kontra eller for mye sleng fra side til side så griper den inn. Er enig i at det burde vært mulig å slått den helt av ved å holde knappen inne eller lignende, men har ikke opplevd det som noe særlig problem i praksis egentlig (jeg fryktet det skulle være kjipere å ha bil som var slik). Jeg er derimot fornøyd med quattro på denne bilen med 60/40 kontra 50/50 på B6'en jeg hadde før (fin balanse og god følelse med litt lett logring med baken når en gir på ved glatt vei selv med ESP på). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Februar 11, 2012 Men den kobler inn når du bremser (kun når bremsen er inne), var slik på min 04 B6 quattro. Det har iallefall ikke jeg lagt merke til på min 01 modell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Februar 11, 2012 (endret) 2001 RS4 - ESP 100% frakoblet. EDL inne hele tiden.2000 A6 2,7T manuell - ESP inne og korrigerte ved skikkelig rattutslag. EDL inne hele tiden. Dette er mine erfaringer 1986 Audi 100 Turbo Quattro Gjør hva f du vil Mine erfaringer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Februar 11, 2012 07 A3 8P kan du skru av alt med et enkelt trykk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Februar 13, 2012 Men den kobler inn når du bremser (kun når bremsen er inne), var slik på min 04 B6 quattro. Jeg testet min A4 Allroad på vintertreffet på Vålerbanen i fjor. Med ESP i offroad mode så kan en ligge breit en vei og leke en del, men får en kontra eller for mye sleng fra side til side så griper den inn. Er enig i at det burde vært mulig å slått den helt av ved å holde knappen inne eller lignende, men har ikke opplevd det som noe særlig problem i praksis egentlig (jeg fryktet det skulle være kjipere å ha bil som var slik). Jeg er derimot fornøyd med quattro på denne bilen med 60/40 kontra 50/50 på B6'en jeg hadde før (fin balanse og god følelse med litt lett logring med baken når en gir på ved glatt vei selv med ESP på). Testa en 03 B6 quattro i forrige uke, føltes virkelig som om også denne var inne å stypte motorkraften når det ble for breidt. Selv uten at bremsen ble berørt.. Er du sikker på at B6en er 100% fri for inngrep før bremsen berøres ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Februar 13, 2012 Kan jo hende du føler EDL en "struper" litt når den bremser hjulet som spinner mest, den følelsen jeg får på min b5 etter at edl ble fiksa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Februar 14, 2012 Kan jo hende du føler EDL en "struper" litt når den bremser hjulet som spinner mest, den følelsen jeg får på min b5 etter at edl ble fiksa Da har du for liten motor.... haha.. Jeg har iallefall aldri merka at EDL'en har slått inn på noen av mine biler eller andre jeg har prøvd. Den gjør jo ikke noe annet enn å "klype" litt på bremsene på et av hjulene på hver aksling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Februar 14, 2012 2001 RS4 - ESP 100% frakoblet. EDL inne hele tiden.2000 A6 2,7T manuell - ESP inne og korrigerte ved skikkelig rattutslag. EDL inne hele tiden. Dette er mine erfaringer Om du holde knappen inne på 2000 A6 skal du ikke få noen inngrep før du rører bremsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Februar 14, 2012 Kan jo hende du føler EDL en "struper" litt når den bremser hjulet som spinner mest, den følelsen jeg får på min b5 etter at edl ble fiksa Har runda 20 stk quattro på tunet, og nesten alle med EDL. EDL begrenser ikke skrensen, men tvert i mot hjelper deg og holde vinkelen på bilen. Så er nok ikke dette jeg har kjent. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Februar 14, 2012 Da har du for liten motor.... haha.. Jeg har iallefall aldri merka at EDL'en har slått inn på noen av mine biler eller andre jeg har prøvd. Den gjør jo ikke noe annet enn å "klype" litt på bremsene på et av hjulene på hver aksling. Er nok ikke denne jeg har kjent Harald :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Februar 17, 2012 A4 B7 2.0 TDI quattro er det ingenting som fucker opp før du rører bremsen og når du slipper den igjen er de bare å spinne videre. Dette har blitt testet mange ganger Kobler heller ikke inn igjen når du drar i brekket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Februar 19, 2012 S2 Stian S2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Februar 19, 2012 S2 Stian S2 For enkelt :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Desember 9, 2013 Tar opp igjen denne ettersom snøen laver ned :-) Noen som har funnet "cure for pain" ? Leste en plass at man kunne deaktivere rattutslag sensor i vag-com. Funker dette feks på Q5 ? Evt nappe sikringen ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Desember 10, 2013 I min 03 b6 quattro kobler alt seg helt fullstendig ut ved et trykk på knappen. Testet masse nå i helgen, og det vare bare å kjøre på ingenting som strupet effekten, bortsett fra snø i intercooleren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Desember 10, 2013 På B6en slår ESP inn hvis man napper i brekket eller bremser. Upraktisk på feks isbane.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Desember 10, 2013 Har 2008 b7 3,0tdi, den slår bara in när du bromsar. Märker ingenting när du ligger brett med den + att den har ordentligt brekk! Också en anledning till att nyare Audi är obrukbar på vintern.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Desember 11, 2013 Banebrytende forskning viser her altså at vil man unngå problemene med ESP og slikt tull , bør man kjøpe seg en eldre bil med skikkelig quattro uten forstyrrende "hjelpe"midler Har en Mercedes på gården , der det overhodet ikke går ann å slå av "ESP" ..... den kveler motoren momentant ved hjulspinn , Utrolig kjekt hvis man trenger litt ekstra fart opp en bakke osv og det spinner litt.... Highfive 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Desember 11, 2013 Lurer på om noen har prøvd å leke med 2014 A3 quattro, får en slått ESP helt av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Desember 11, 2013 2002, 2,7 T allroad... mener eg kan slå av 100% der, men aldri testet det ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Desember 11, 2013 Banebrytende forskning viser her altså at vil man unngå problemene med ESP og slikt tull , bør man kjøpe seg en eldre bil med skikkelig quattro uten forstyrrende "hjelpe"midler Har en Mercedes på gården , der det overhodet ikke går ann å slå av "ESP" ..... den kveler motoren momentant ved hjulspinn , Utrolig kjekt hvis man trenger litt ekstra fart opp en bakke osv og det spinner litt.... Highfive Ikke noen knapp i det hele tatt?? På W211 kan man sette bilen i "dyno-mode" via instrumentpanelet, da er ESP og ABS deaktivert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...