Kjerring quattro med ESP og ASR tvang ! Guide

Anbefalte innlegg

Slår man av esp og antispinn så har man 2 helt åpne differ med torsen? hva har man da med haldex? virker fremdeles regulering mellom foran / bak på de som er elektronisk styrt?

 

EDL er fortsatt aktiv på torsen biler, så selvom diffene er åpne så jobber den fortsatt med å begrense hjulspinn på ett hjul;-)

Hsaldex fungerer akkurat som den skal, men den holder ikke igjen/bremser hjula som spinner og anti skrens er helt borte;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om dette stemmer har det vert endringer fra tidligere modeller, og der er jo helt topp :-)

Er det komme noe tilsvarende på Q5 tro ?

 

Det har tydeligvis vært noen endringer hos både Audi, VW og Skoda uten å helt kan sette fingeren på hvor, hva eller når.

 

På min 2012 Octavia Scout kunne ikke ESP deaktiveres, men på min 2012 Golf GTI gikk dette. På min første B8 2009 gikk dette ann mens folk med 2010/11 A4 ikke fikk dette til.

 

Hvorvidt dette går på Q5 vet jeg ikke da jeg aldri prøvd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan bekrefte at A6 4F pre face er full mulig å slå begge deler helt av.

A6 Allroad 4F har jeg hørt at i "offroad" modus, hvis du begynner å sladde så senker den bilen og slår på alle støttehjul for å forhindre velt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2008 passat 3cen til fattern gikk alt av, 2010 b8en til fattern gikk alt av, 2015 b8.5 allroaden til fattern går i offroad modus.

A6 allroad 4f prefaceen til en på jobben går i offroad og tillater kun sladd en vei, på kontraen så slår alt inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 2016 Golf Mk7 4motion 150hk tdi kan alt skrus av og på min kamerat`s 2009/10 mod Audi A3 Quattro 170hk tdi sportsback kan også alt skrus av for litt morro på snø og is :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et spørsmål ang min 00 S8 4.2;

 

Den kommer fint med bakenden når esp er slått av, men hvis man prøver på noe mer morro som piruetter og lignende så begynner det jeg vil tro er EDL å begrense morroa? Fryktelig kjedelig når man her i stavanger bare har snø hvert skuddår..

 

Kan EDL på noen måte kodes vekk via vagcom ?

[emoji106]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gutta! For å leke må man ha god gammel drift!. Ikke noe oppjassa elektronisk dritt! :) skal beholde UrS4 så lenge som overhode mulig så får kjerringa kjøre Tiguan :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et spørsmål ang min 00 S8 4.2;

 

Den kommer fint med bakenden når esp er slått av, men hvis man prøver på noe mer morro som piruetter og lignende så begynner det jeg vil tro er EDL å begrense morroa? Fryktelig kjedelig når man her i stavanger bare har snø hvert skuddår..

 

Kan EDL på noen måte kodes vekk via vagcom ?

[emoji106]

 

Ta sikringen? :)

 

Er vell det Lasse pleier å gjøre på sin Mk6 Golf. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et spørsmål ang min 00 S8 4.2;

 

Den kommer fint med bakenden når esp er slått av, men hvis man prøver på noe mer morro som piruetter og lignende så begynner det jeg vil tro er EDL å begrense morroa? Fryktelig kjedelig når man her i stavanger bare har snø hvert skuddår..

 

Kan EDL på noen måte kodes vekk via vagcom ?

[emoji106]

 

Det er ikke EDL'n som ødelegger morroa, den er bare med på å gjøre det enda mer gøy :) Grunnet at den gjør at du drar med den begge hjula på samme aksling, så du ikke bare spinner på ett bakhjul og ett framhjul, slik som på gamle Quattro biler ;)

 

Det er nok at ESP'n din ikke slår seg helt av, men på min 2007 S8 så gikk den nok av til at jeg kunne leike alt jeg ville, merka ikke noe som skulle rette opp bilen da.

 

På min 2010 a4 allroad så går den kun i offroad modus, og den er ganske restriktiv og skal rette opp hele tiden, men jeg har funnet ut at det er bare å klampe pedalen i bånn og bruke alle triksa i boka så kommer ræva som bare det, og dougnuts går helt fint! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har prøvd å ta ut sikringer på noen av disse bilene med offroad modus ?

Leste også et sted at det var mulig å deaktivere rattutslagsensor slik at bilen ikke forstår at man "ratter" imot på kontraen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har nappet en abs sensor ,men er ikke helt frie tøyler da heller desverre kunne tenkt meg en permanent løsning på å skru av ESP helt. Kjedelig sånn det er nå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har nappet en abs sensor ,men er ikke helt frie tøyler da heller desverre kunne tenkt meg en permanent løsning på å skru av ESP helt. Kjedelig sånn det er nå...

Ble det bedre uten abs sensor ? :-)

Hva om man napper aller 4 ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt napper sikringen til Abs ?

 

Bruttern kommer hjem med 2013 Allroad på søndag ! Så da skal dette testes !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 2010 passat virker det som "steering angle sensor" påvirker mye - inn i svingen går fint, men når man kontrer klemmer elektronikken inn og retter opp, uavhengig av gass/brems etc! kan kun slå av antispinn, ikke esp...Kjedelig, særlig etter å ha sittet på med en kompis sin 08 passat - bilen er fint balansert! :D

 

Men det som nevnes over med sikring/abs-sensor, men at man fortsatt ikke har full kontroll - kan noen utdype? jeg vurderer et vintertreff, men kun med full kontroll uten elektronikk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brått aktuelt igjen, dette her...finnes det noen som helst mulighet til å få full frihet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på a4 b7 ligger duo sensoren under stereoen/klimaen. koble ut den så kan det lekes: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne fungerer på golf mk7 og octavia 3 iallefall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noe råd for 2016 Transporter T6???? Haster!! Får ikke gjort NOE galt med den.... Tragisk. Syns 4motion systemet i det hele tatt virker dårligere på denne enn på gammel T5, denne graver seg ned med forhjula før bakhjula skyver på hvis det er løst underlag...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Kan sjå ut som Audi sine Allroad og Q modeller har fått ESP knapp. Frå menyen i MMI er det noko som heiter ESP Dynamic ?

Ser iallefall ut som den fortsatt får full power sjølv om ein ratter imot... ca 38 sek ut i videoen :-)

 

Nokon som kan bekrefte ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noe råd for 2016 Transporter T6???? Haster!! Får ikke gjort NOE galt med den.... Tragisk. Syns 4motion systemet i det hele tatt virker dårligere på denne enn på gammel T5, denne graver seg ned med forhjula før bakhjula skyver på hvis det er løst underlag...

 

Dette har eg og lagt merke til at 4x4 systemet virker tregt

Er eg brå spinner den på forhjulene før bakhjulene kommer med.

Dette var aldri ett tema på min golf 6 der rakk aldri forhjuls spinne følte eg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Noen som vet om dette også fungerer på Caddy 2014 med 4-Motion?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har prøvd å ta ut sikringer på noen av disse bilene med offroad modus ?

Leste også et sted at det var mulig å deaktivere rattutslagsensor slik at bilen ikke forstår at man "ratter" imot på kontraen ?

 

Ikke prøvd sikringen enda, men det er VELDIG tydelig at min henter mye input fra rattvinkelsensoren.

Kan spinne i rundinger i all evighet om jeg ikke ratter for mye... med en gang jeg vil kontre eller ratter litt ekstra merker jeg den begynner å jobbe med å ødelegge morroa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden ingen har svart på mitt innlegg kan jeg legge inn fasiten til de som ønsker å bli kvitt kjærring 4-motion i sin Caddy å kunne sladde så mye de vil uten at den forbanna ESP'n slår inn.

 

VCDS -> Select Control Module -> 03 ABS -> 07 Coding -> Long Coding Helper -> Lcode 2 (trykk OK på feilmeldingen)

Gå til "Byte 6" og huk av på "bit 7" - Du skal nå ha 0,1 og 7 huket av.

Gå til "Byte 14 og huk av på "bit 0" - Du skal nå ha 0, 6 og 7 huket av.

Lukk Lcode 2 -> Lukk Long Coding Helper -> trykk på "Do it!"

 

Nå kan du deaktivere ASR med et trykk på knappen og ASR/ESP med å holde den inne i 3 sek. :D

Haldex og EDL er fortsatt med i spillet og det resulterer i mye morro :D

 

Som alltid, ta en kopi av koden før du begynner i tilfelle det ikke fungerer på din bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden ingen har svart på mitt innlegg kan jeg legge inn fasiten til de som ønsker å bli kvitt kjærring 4-motion i sin Caddy å kunne sladde så mye de vil uten at den forbanna ESP'n slår inn.

 

VCDS -> Select Control Module -> 03 ABS -> 07 Coding -> Long Coding Helper -> Lcode 2 (trykk OK på feilmeldingen)

Gå til "Byte 6" og huk av på "bit 7" - Du skal nå ha 0,1 og 7 huket av.

Gå til "Byte 14 og huk av på "bit 0" - Du skal nå ha 0, 6 og 7 huket av.

Lukk Lcode 2 -> Lukk Long Coding Helper -> trykk på "Do it!"

 

Nå kan du deaktivere ASR med et trykk på knappen og ASR/ESP med å holde den inne i 3 sek. :D

Haldex og EDL er fortsatt med i spillet og det resulterer i mye morro :D

 

Som alltid, ta en kopi av koden før du begynner i tilfelle det ikke fungerer på din bil.

Hvordan fant du ut det egentlig? De samme bitene er ikke aktive på Transporteren, og får feilkoder på ABS og esp når jeg legger inn tilsvarende kode. Er heller ikke noe long coding helper og rosstech virker ikke interessert i å dele denne informasjonen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satt mye på nettet å søke, etter bl.a tilsvarende for Golf VI og da dukka det opp en oppskrift fra Tyskland.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.