Kjerring quattro med ESP og ASR tvang ! Guide

Anbefalte innlegg

2012 merc sprinter 519cdi dette gjelder , lett lastebil regga , ingen forandringer når knapp slåes av , i instruksjonsbok står det at man får litt ekstra tid før Asr, esp griper inn , dette er isåfall micro sekund det er snakk om

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På B6en slår ESP inn hvis man napper i brekket eller bremser. Upraktisk på feks isbane..

 

På min B6-2004 A4 Quttro kunne man slå av alt ved å holde knappen inne en stund, men vis man bremset koblet ESP inn og koblet seg ut igjenn når man slipper opp bremsene. Man kan ligg så breit man vil uten forstyrelser men får man en brei kontra med mye rattutslag koblet den seg inn igjenn: nei :. Bruker man brekket merket man ingen ting så lenge det ikke er i forbindelse med en kontra, da kobler den inn igjen. Altså man kan bruke breket til å få den ut med, men må ikke kontra styre for mye, da er elektronikken der som en sv politiker og stopper deg....: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2002, 2,7 T allroad... mener eg kan slå av 100% der, men aldri testet det ut. :P

 

jeg får ikke til å slå av alt på min 2001 2.5tdi allroad: mad :

hadde vært veldig fornøyd hvis noen veit om det går eller ei: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går ikke an å få skrudd av esp på 2012 passat Alltrack heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2000 Mod Audi S8

 

ESP kan slås av men den forbaska EDL'n forblir på noe som ldelegger for mye av morroa på snøen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

06 T5 4motion uten ESP.... Bare å gi gass, ingenting som hindrer noen ting... Og med 200hk så er det aldri noe problem :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2000 Mod Audi S8

 

ESP kan slås av men den forbaska EDL'n forblir på noe som ldelegger for mye av morroa på snøen...

 

Hvordan da? Den hjelper jo tvert imot med å få løs hjula på yttersiden også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan vet dere at ting og tang slår seg på igjen, eller hjelper litt likevel? "kjenner" dere det, eller blinker lyset når den hjelper til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lar seg ikke gjøre på min dag, kodingen er helt annerledes. ( ikke langkoding)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2000 Audi S4 2.7 biturbo, er helt av! Har ikke sånn tull som det der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvordan det er med nye Touaregen ? Er det bare Offroadmodus der også ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Octavia 4x4 esp av = esp av, ingen ting som bryter inn som jeg merket.

Skoda har altså skjønt det, knappen for å slå av esp slår faktisk esp helt av!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Octavia 4x4 esp av = esp av, ingen ting som bryter inn som jeg merket.

Skoda har altså skjønt det, knappen for å slå av esp slår faktisk esp helt av!

 

Det kommer nok an på hvilken årsmodell det er snakk om. På min Octavia er det nyttesløst, det går ikke an å slå av i det hele tatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer nok an på hvilken årsmodell. På min Octavia er det nytteløst, det går ikke an å slå av.

 

Ja det kan være. Min er 2009, facelift.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt en 2012 A3 2,0 tdi quattro. var ute å fant en parkeringsplass med snø og is... fikk lagt den litt ut og så begynte det å bremse og tulle. ikke mulig å få dette helt av? hadde tidligere en 2002 a6 quattro, hvor dette ikke var noe problem :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om en løsning på dette problemet med min A3?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt en 2012 A3 2,0 tdi quattro. var ute å fant en parkeringsplass med snø og is... fikk lagt den litt ut og så begynte det å bremse og tulle. ikke mulig å få dette helt av? hadde tidligere en 2002 a6 quattro, hvor dette ikke var noe problem :(

 

Noen som vet om en løsning på dette problemet med min A3?

 

Prøv denne guiden, det skal i teorien fungere da Audi A3 er akkurat samme bilen som VW Golf.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt en 2012 A3 2,0 tdi quattro. var ute å fant en parkeringsplass med snø og is... fikk lagt den litt ut og så begynte det å bremse og tulle. ikke mulig å få dette helt av? hadde tidligere en 2002 a6 quattro, hvor dette ikke var noe problem :(

2012 A3 skal gå å få av... hold inne knappen i 10 sekunder. Den vil dog koble inn når du bremser igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv denne guiden, det skal i teorien fungere da Audi A3 er akkurat samme bilen som VW Golf.

 

Takk for linken til guiden Bjørn. Skal få testet dette så fort som mulig. Turen til Drevsjø avhenger jo litt av om det går ann å skru den av eller ikke :P

 

- - - Updated - - -

 

2012 A3 skal gå å få av... hold inne knappen i 10 sekunder. Den vil dog koble inn når du bremser igjen..

 

 

Holder jeg knappen inne for lenge skrur alt seg bare på igjen :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for linken til guiden Bjørn. Skal få testet dette så fort som mulig. Turen til Drevsjø avhenger jo litt av om det går ann å skru den av eller ikke :P

 

- - - Updated - - -

 

 

 

 

Holder jeg knappen inne for lenge skrur alt seg bare på igjen :(

 

Samme på 2010 Audi Q5 TFSI quattro.. På igjen om man holdt den lenge inne. Nesten farlig uforutsigbar i "offroad" mode

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slår man av esp og antispinn så har man 2 helt åpne differ med torsen? hva har man da med haldex? virker fremdeles regulering mellom foran / bak på de som er elektronisk styrt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det fortsatt ingen fiks på dette ?

 

Q5 ?

A4 allroad ?

A6 Allroad ?

 

Da må man snart vurdere X-drive :-(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

A4 allroad har vel det som kalles Off-road modus, dette er vel det samme som ESC Sport på min 2013 modell - det vil si den stopper kontraen. Dog jeg får helt frie tøyler med å holde knappen inne noen sekunder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

A4 allroad har vel det som kalles Off-road modus, dette er vel det samme som ESC Sport på min 2013 modell - det vil si den stopper kontraen. Dog jeg får helt frie tøyler med å holde knappen inne noen sekunder.

 

Om dette stemmer har det vert endringer fra tidligere modeller, og der er jo helt topp :-)

Er det komme noe tilsvarende på Q5 tro ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.