Kjerring quattro med ESP og ASR tvang ! Guide

Anbefalte innlegg

Den gjorde ikke det på min 2008 B7 TDI Q - merkelige greier!

 

Merkelig ja : klø : På min B7 ble også ESP/ASR koblet helt vekk med knappen . Rimelig sikker på at den lå breit nok enkelte ganger til at jeg skulle ha merka om det ikke var det !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med brekket, karer!? Skal ikke det være en spak man drar i, og ikke en jævla knapp!?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

A4 B6 kan man koble ut ESP på. Slår seg heller ikke på igjen før du trykker på knappen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min b8 så kobler ESP inn når en toucher bremsen.. Ellers er det borte når en har holdt inne knappen x antall sekunder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

A4 B6 kan man koble ut ESP på. Slår seg heller ikke på igjen før du trykker på knappen.

 

Men den kobler inn når du bremser (kun når bremsen er inne), var slik på min 04 B6 quattro.

 

Jeg testet min A4 Allroad på vintertreffet på Vålerbanen i fjor. Med ESP i offroad mode så kan en ligge breit en vei og leke en del, men får en kontra eller for mye sleng fra side til side så griper den inn. Er enig i at det burde vært mulig å slått den helt av ved å holde knappen inne eller lignende, men har ikke opplevd det som noe særlig problem i praksis egentlig (jeg fryktet det skulle være kjipere å ha bil som var slik).

Jeg er derimot fornøyd med quattro på denne bilen med 60/40 kontra 50/50 på B6'en jeg hadde før (fin balanse og god følelse med litt lett logring med baken når en gir på ved glatt vei selv med ESP på).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men den kobler inn når du bremser (kun når bremsen er inne), var slik på min 04 B6 quattro.

Det har iallefall ikke jeg lagt merke til på min 01 modell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2001 RS4 - ESP 100% frakoblet. EDL inne hele tiden.

2000 A6 2,7T manuell - ESP inne og korrigerte ved skikkelig rattutslag. EDL inne hele tiden.

 

Dette er mine erfaringer :)

 

1986 Audi 100 Turbo Quattro

 

Gjør hva f du vil

 

Mine erfaringer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

07 A3 8P kan du skru av alt med et enkelt trykk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men den kobler inn når du bremser (kun når bremsen er inne), var slik på min 04 B6 quattro.

 

Jeg testet min A4 Allroad på vintertreffet på Vålerbanen i fjor. Med ESP i offroad mode så kan en ligge breit en vei og leke en del, men får en kontra eller for mye sleng fra side til side så griper den inn. Er enig i at det burde vært mulig å slått den helt av ved å holde knappen inne eller lignende, men har ikke opplevd det som noe særlig problem i praksis egentlig (jeg fryktet det skulle være kjipere å ha bil som var slik).

Jeg er derimot fornøyd med quattro på denne bilen med 60/40 kontra 50/50 på B6'en jeg hadde før (fin balanse og god følelse med litt lett logring med baken når en gir på ved glatt vei selv med ESP på).

 

Testa en 03 B6 quattro i forrige uke, føltes virkelig som om også denne var inne å stypte motorkraften når det ble for breidt.

Selv uten at bremsen ble berørt..

 

Er du sikker på at B6en er 100% fri for inngrep før bremsen berøres ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo hende du føler EDL en "struper" litt når den bremser hjulet som spinner mest, den følelsen jeg får på min b5 etter at edl ble fiksa ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo hende du føler EDL en "struper" litt når den bremser hjulet som spinner mest, den følelsen jeg får på min b5 etter at edl ble fiksa ;)

 

Da har du for liten motor.... haha.. :) Jeg har iallefall aldri merka at EDL'en har slått inn på noen av mine biler eller andre jeg har prøvd. Den gjør jo ikke noe annet enn å "klype" litt på bremsene på et av hjulene på hver aksling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2001 RS4 - ESP 100% frakoblet. EDL inne hele tiden.

2000 A6 2,7T manuell - ESP inne og korrigerte ved skikkelig rattutslag. EDL inne hele tiden.

 

Dette er mine erfaringer :)

 

Om du holde knappen inne på 2000 A6 skal du ikke få noen inngrep før du rører bremsen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo hende du føler EDL en "struper" litt når den bremser hjulet som spinner mest, den følelsen jeg får på min b5 etter at edl ble fiksa ;)

 

Har runda 20 stk quattro på tunet, og nesten alle med EDL.

EDL begrenser ikke skrensen, men tvert i mot hjelper deg og holde vinkelen på bilen.

Så er nok ikke dette jeg har kjent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har du for liten motor.... haha.. :) Jeg har iallefall aldri merka at EDL'en har slått inn på noen av mine biler eller andre jeg har prøvd. Den gjør jo ikke noe annet enn å "klype" litt på bremsene på et av hjulene på hver aksling.

 

Er nok ikke denne jeg har kjent Harald :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

A4 B7 2.0 TDI quattro er det ingenting som fucker opp før du rører bremsen og når du slipper den igjen er de bare å spinne videre. Dette har blitt testet mange ganger :P

Kobler heller ikke inn igjen når du drar i brekket

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S2 Stian S2 ;)

 

For enkelt :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp igjen denne ettersom snøen laver ned :-) Noen som har funnet "cure for pain" ?

Leste en plass at man kunne deaktivere rattutslag sensor i vag-com.

 

Funker dette feks på Q5 ?

Evt nappe sikringen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I min 03 b6 quattro kobler alt seg helt fullstendig ut ved et trykk på knappen. Testet masse nå i helgen, og det vare bare å kjøre på :) ingenting som strupet effekten, bortsett fra snø i intercooleren :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På B6en slår ESP inn hvis man napper i brekket eller bremser. Upraktisk på feks isbane..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 2008 b7 3,0tdi, den slår bara in när du bromsar. Märker ingenting när du ligger brett med den + att den har ordentligt brekk!

Också en anledning till att nyare Audi är obrukbar på vintern..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Banebrytende forskning viser her altså at vil man unngå problemene med ESP og slikt tull , bør man kjøpe seg en eldre bil med skikkelig quattro uten forstyrrende "hjelpe"midler :)

 

 

Har en Mercedes på gården , der det overhodet ikke går ann å slå av "ESP" ..... den kveler motoren momentant ved hjulspinn , Utrolig kjekt hvis man trenger litt ekstra fart opp en bakke osv og det spinner litt.... Highfive : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om noen har prøvd å leke med 2014 A3 quattro, får en slått ESP helt av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2002, 2,7 T allroad... mener eg kan slå av 100% der, men aldri testet det ut. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Banebrytende forskning viser her altså at vil man unngå problemene med ESP og slikt tull , bør man kjøpe seg en eldre bil med skikkelig quattro uten forstyrrende "hjelpe"midler :)

 

 

Har en Mercedes på gården , der det overhodet ikke går ann å slå av "ESP" ..... den kveler motoren momentant ved hjulspinn , Utrolig kjekt hvis man trenger litt ekstra fart opp en bakke osv og det spinner litt.... Highfive : rock :

 

Ikke noen knapp i det hele tatt??

På W211 kan man sette bilen i "dyno-mode" via instrumentpanelet, da er ESP og ABS deaktivert :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.