Gruppekjøp på OCZ SSD Disker

Anbefalte innlegg

Alibaba.com er jo faktisk ganske bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Update:

Har lagt ut en forespørsel på Alibaba, så får se hva som dukker opp :)

Ang den "første" levrandøren så har jeg enda ikke hørt noe fra han.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får satse på du får noe svar da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk en PM i fra en fyr jeg sporte i forgie uke, han ville vite antallet, så kansje det skjer noe nå :)

Fikk også beskjed i fra den "første" levrandøren, og han var litt tvilsomt pga antallet vi har klart og skaffet, er ganske store summer som er i sving nå mtp på hvem som har ansvaret for pengene...

 

Men visst alle formhåndsbetaler så bør ikke det være et problem i teorien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Status? :)

 

118 disker er ikke værst! Er det noe jeg har funnet ut ved gruppekjøp, er at det antallet du er nervøs for å ikke klare, er aldri et problem :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for seint å hive seg på denne handelen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått inn et par tilbud, men de fleste av disse kommer fra Mr. Chong eller Frøken datt.. så er litt skeptisk med tanke på svindel...

 

Fikk inn et idag fra en som heter Thomas Lindstrom og bor i statene...

 

Dear Tord Kristensen,

 

OCZ Agility 3 - 240 GB- Solid-State Drive (new)

price- 12,000 USD per 100 pcs.

leave email for contact and warehouse will contact you with purchasing information.

 

---------------

12 000 U.S. dollars = 69 133.1851 Norwegian kroner

 

Jeg vil helst ikke ha ansvaret for 70 høvdinger :P

 

På toppen av dette så kommer da frakt og moms.

Så ca 200kr i moms (25%?) pr disk foreløpig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var tanken bak først da? Du hadde en leverandør som skulle sende deg 50disker uten å få betalt før du mottok disker? Hva skjedde med den første leverandøren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Setter en 50-lapp på at disse koster 800,- hos Komplett før denne handelen blir noe av :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I første innlegg skriver du: kjøpes direkte fra fabrikk.

Nå er du på leting etter potensielle leverandører. Når du da i tillegg ikke vil ta ansvaret for å samle inn penger og gjennomføre gruppekjøpet blir dette for uryddig for min del.

Ikke at min ene har all verdens betydning, men på dette grunnlaget trekker jeg meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er oppe i 875kr pr disk + frakt og evt tollgebyr etc. + frakt i norge.

 

Jeg trekker meg fra dette gruppekjøpet og bestiller heller selv.

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når ting virker for godt til å være sant, så er det som regel det. :)

 

Fjernet meg fra listen, men uansett lykke til.

 

(Handlet meg SSD på komplett.no, 120gb til os. Kom etter 2dager og mer enn stor nok for operativystemet)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I'm out too ;) Blir nok heller til at jeg bestiller her i landet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Setter pris på initiativet Tord, men det spørs om dette holder helt hjem for 800kr ja. Vi burde nok se på en øvre grense for hva folk er villige til å betale hvis dette skal bli noe av - gjetter et mer realistisk mål er 1500kr.

 

700kr/stk pluss frakt og moms, pluss embalasje og porto her i landet, pluss håndtering av eventuelle DOA, pluss jobb med å administrere og pakke, etc. Så vil du sikkert gjerne ha litt for stresset også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trekker meg også ut, dette blir for usikkert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trekker meg. For usikkert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trekker meg selv jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble for usikkert ja. Trekker meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En stor del av et gruppekjøp er å organisere det, dvs. å faktisk finne et produkt med en forhandler som du selv føler deg så sikker på er genuint at du også står for å styre pengene til flere personer, neste er det å få rett pris på gruppekjøpet.. Noe eksakt tall forventer ikke så mange, men avviket bør ikke være så mye, og blir det såpass avvvik at noen velger å trekke seg så må du nesten ha mulighet til å takle det eller avlyse det, slik det ser ut som det ble i dette tilfellet. Mest av alt er det å motta pengene ifra alle medlemmene, få betalt hele batchen med varene, holde oversikt og finne en shipping-løsning innad i Norge.

 

 

EDIT: Jeg ser dette virket litt skarpt, det var ikke negativt ment og initiativet er veldig bra Tord, det skal du ha! :)

Men det ser ikke ut som du hadde en sikker deal før du kastet deg ut i det, og det hjalp vel heller ikke så mye når så mange ville ha.

Har selv organisert et par gruppekjøp og jeg har alltid regnet "worst case" og har i begge tilfeller endt opp billigere enn opprinnelig, noe som er bra for både meg og deg :)

 

 

Bedre lykke neste gang : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trekker meg også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner at folk er skeptisk.

Det som har skjedd er at vi som jobber med og skaffe diskene har fått kalde føtter for og ha ansvaret med såpass mye penger..

Fort snakk om 100000kr..

Men, iførste omgang blir det bestilt 50stk disker til den nærmeste vennekretsen / studenter ved skolen jeg går på.

 

Avtalen med den opprinnelige leverandøren er iallefall i boks ettersom jeg har fått beskjed om.

Så mulig VACN medlemmene får sjansen ved neste bestilling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.