Trøbbel med ladetrykk, defekt turbo. 1,8T AEB

Anbefalte innlegg

hei

 

var ute en tur å kjørte. vaska bilen og når jeg skulle kjøre igjenn begynte den å fjuske! ved å holde igjenn og plutselig skyte avgårde. etter litt ville ikke turbo slå inn mere og nå virker det ikke som den slår inn i det heletatt. er også en raslelyd fra turboområde når jeg gir på litt i motorrom..hører det ikke godt inni bilen.motoren går den men slår ikke inn!

 

knittrer i turboområdet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm hørtes skummelt ut. Har du tatt av innsugs slangen og sjekket turboen for slakk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm hørtes skummelt ut. Har du tatt av innsugs slangen og sjekket turboen for slakk?

 

nei, dette var i stad da jeg var på butikken :| vaska over bilen(ikke motorrom) vaska bare over litt for å spyle av all snø..kjørte derfra å da fjuska den! så kjørte jeg inn i en tunell for å prøve å tørke litt men etterhver ville ikke turbo slå inn mere. ga ikke på og overdrev på gassen.. det er drittvær her og jeg har kjørt meget fint etter jeg kjøpte den i går!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turboen kan være utslitt selvom du har kjørt pent etter du kjøpte den. Hvor langt har bilen gått? Og har du lest av feilkoder på den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turboen kan være utslitt selvom du har kjørt pent etter du kjøpte den. Hvor langt har bilen gått? Og har du lest av feilkoder på den?

 

joda skjønner den! den viser ingen feilkoder og bilen har gått litt i overkant av 200.000 ang turbo vet jeg ikke hvor langt den har gått!

 

er vel ingen problem å få byttet til ny turbo,men kjedelig når jeg kjøpte den i går og trodde den var i bra stand.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller har jo ikke testen den for feilkoder,men feilkode lampa lyser ikke!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan legge til at jeg kjørte hjem så stoppet jeg for å sjekke motorrom og da var turbo ganske rød.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ligge feilkoder der likevel. På min a4 lå det ikke mindre enn 18 feilkoder uten att bilen sa i fra noe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ligge feilkoder der likevel. På min a4 lå det ikke mindre enn 18 feilkoder uten att bilen sa i fra noe..

 

ojj, ja men da får jeg sjekke dette over helgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

defekt lmm?

 

ja kan det være det kansje? den hoppa litt på turtall og ligger godt under 1. har vert lett å kvele uten å hjelpe til med gassen ved igangkjøring-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

samt komm det en fise lyd i eksosanlegget når jeg justerte litt på gassen i motorrom samt en stygg skrapielyd/rasling fra turboområde da jeg sto rolig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis turboen din er rød, bør du sjekke etter tett katalysator!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis turboen din er rød, bør du sjekke etter tett katalysator!

 

ok, får sjekke nermere i morgen!

 

ser ut til at jeg har fått tak i en original k03-005 turbo..

 

hva mener dere jeg bør sjekke og slik før jeg monterer ny turbo?

 

skifte til

-ny helsyntetisk olje

-oljefilter

-montere resirkventil???

-sjekke ojeslanger og allt av luftgate og rense dette..

 

obd er på vei så jeg får sjekket feilkoder.

 

noe mere? vil ikke rase en ny turbo med en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var vel eksosdelen på turboen som var rød, ikke selve snurra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men for å ha en ting klart! er dette farlig å kjøre med? kan d skade motoren?hvis jeg kjører frem til jeg får fikset turbo,lmm etc? motoren går jo heilt fint men lader ikke turbo..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OM turboen er gåen så skovel hjula tar i innsugshuset kan det skje att det går av biter av dette. Det er ikke særlig heldig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turboen på den gamle a4en min ble og rød når jeg kjørte. Den funket helt fint den. Denne var chippet så kanskje derfor, men er jo ikke unaturlig at de blir litt rødglødende ved litt kjøring...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OM turboen er gåen så skovel hjula tar i innsugshuset kan det skje att det går av biter av dette. Det er ikke særlig heldig..

 

betyr at jeg bør la den stå da? for jeg vet ikke om de tar i veggene. skal sjekke dette i kveld! takk for respons:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turboen på den gamle a4en min ble og rød når jeg kjørte. Den funket helt fint den. Denne var chippet så kanskje derfor, men er jo ikke unaturlig at de blir litt rødglødende ved litt kjøring...

 

okei, hmmm det kan jo kansje være katalysator som lager den lyden da.. som om noe gnistrer og og slår..veldi lyse lyder-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter innlegget om tett katalysator, men sjekk nå først om det er slark i turboen. Det er enklest å sjekke først :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter innlegget om tett katalysator, men sjekk nå først om det er slark i turboen. Det er enklest å sjekke først :)

 

skal gjøre det nå i kveld=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg ville tatt det litt med ro hvertfall hvis du må presse motoren for å kjøre normalt liksom så er det rødglødende av varme etterpå, høres ikke bra ut, kan det være noe som ødelegger blandingsforholdet kansje så den går ekstremt magert?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg ville tatt det litt med ro hvertfall hvis du må presse motoren for å kjøre normalt liksom så er det rødglødende av varme etterpå, høres ikke bra ut, kan det være noe som ødelegger blandingsforholdet kansje så den går ekstremt magert?

 

oki, ja muligheter for det kansje!

det er klart det er litt forskjell, men den går ikke sånn veldig dårlig..går noe samme som min peugeot 406 på ca 110hk. skyter ikke ivei men går mere som en 1,8 uten turbo. rart at det skulle skje så plutselig alt dette!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.