Trøbbel med ladetrykk, defekt turbo. 1,8T AEB

Anbefalte innlegg

Har du ikke ladetrykksmeter i bilen?

 

nei:/ ikke i coupen vertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

endelig fått demontert turboen nå! det var et sirkus det å få den av også! trangt og jævligt. men ska sei den turboen er utslitt, de to turbinene henger ikke sammen engang. den i eksoshuset ligger og slenger som en inskrumpet liten klump. ikke rart det kommer ulyder fra inni der nei.

 

kan noe slikt skje så fort eller er turboen vert sliten lenge?

 

tappa olje og fant noen små svarte klomper, fant også noen biter som gikk i oppløsning når jeg prøvde å knuse dem med negla..

 

tar av alt av slanger nå og rengjør dem. det var også to plasser det var blendet igjenn med noen runde store muttre med klemme rundt..men resirken var der og den vil bli byttet ut med den i alu..men hvor skal den slangen fra toppen på resirk??den tynne slangen..

 

det var også en liten sprekk i eksoshus på turboen jeg skaffet..akkuratt samme sprekk var det på den jeg tok av og akkuratt på samme plass, gjør dette noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten ladetrykksmeter i bilen er det umulig å se hva den lader...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten ladetrykksmeter i bilen er det umulig å se hva den lader...

 

men det er vel ladetrykksregulator? regner med at det er den som sitter kliint intil der resirk er mellom turbo og innsug. gidder ikke ha noe turbomåler oppå dashn så må evt få det intergrert en plass. merkelig igrunn at det ikke er standard i biler med turbo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

defekt, eller?

DSC_0169.jpg

DSC_0173.jpg

DSC_0183.jpg

 

nye turboen k03

DSC_0186.jpg

 

og hva er dette??:| bare en plugg mellom! er ikke i funksjon denne slangen da?

DSC_0187.jpg

og disse to blokkerte slangene...

DSC_0188.jpg

DSC_0189.jpg

 

her har jeg kuttet av denne slangen da den ikke er til noe nytte! ble kuttet 2 ganger pga at jeg fant ut at jeg ville ha av mere.

 

renset lmm og den føleren i luftboks med elektrorens. vasket alle deler skikkelig samt noen av rørene "foreløpig"...renset også greenluftfilteret med bremserens.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nye pakninger er bestil, har kjøpt noe nye slanger også!

 

men hadde noen spørsmål her :D håper på svar..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du frontmontert ic i bilen? eller bare en orginale i innerskjermen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du frontmontert ic i bilen? eller bare en orginale i innerskjermen?

 

bare den originale etter hva jeg ser. den ligger bak front på venstre side(sjåførside)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rart du har slanger som ikke går til noe da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rart du har slanger som ikke går til noe da..

 

ka du meine no?? :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om alt er orginalt er det rart du har slanger du bare kan kappe og kaste vekk fordi de ikke er til noe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om alt er orginalt er det rart du har slanger du bare kan kappe og kaste vekk fordi de ikke er til noe

 

28895.attach

 

ja men den valven er ikke der den skal være ser jeg! det er der den store bolten var så den slangen er kutta bort for ventilen var på et annet hull på den slangen mellom turbo og innsug..men har to hull meresom jeg ikke ser på bildet:P dem er vist blokkert igjenn med bolter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel ikke innsug men luftfilterboksen jeg mener

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men ka e vitsen med dette da??

DSC_0187.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror noen har hatt det morro oppi der tidligere, det der er sikkert til returen fra N75 ventilen. (luften skal tilbake til innsuget og ikke friluft så motoren vet hvor mye luft den har)

 

Se om denne hjelper litt.

 

157145500.jpg

 

trykk her for beskrivelse av numrene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror noen har hatt det morro oppi der tidligere, det der er sikkert til returen fra N75 ventilen. (luften skal tilbake til innsuget og ikke friluft så motoren vet hvor mye luft den har)

 

Se om denne hjelper litt.

 

157145500.jpg

 

trykk her for beskrivelse av numrene

 

oki=) takker!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tips til hvordan få ut mest mulig av den gamle olja som evt ligger igjenn etter tapping-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare la bilen stå på bakken og la oljen renne ut av bunnpanne ei stund... Feks ut med bunnpluggen, skru og finn ut av slanger, etc, også er det bare å skru bunnplugg på plass før du fyller olje egentlig.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tips til hvordan få ut mest mulig av den gamle olja som evt ligger igjenn etter tapping-

 

Den beste metoden er vel å demontere bunnpannen etter tapping for å gjøre den ren. Men skiten sammler seg vel i filteret uansett. Må vel til med ny pakning vis du demonterer bunnpannen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tapper bare av oljen og bytter filter etter turbohavari på lastebilene jeg skrur på daglig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bil fikset....... men det suser fra der tanklokket er- samt at det begynte p suse fra motoren som det er et hjul som er slitt..susinga fortsetter i 2-3 sekk etter jeg stopper bilen. bilen går bra den nå:) men liker ikke den susinga

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som aner hva den suselyden kan være? kommer ikke altid med en gang jeg starter. og avtar ikke før en 3 sekk etter bilen er stoppa.. da suser den stille og rolig bort. suser også bak i bensinlokket og nr jeg tok av lokket ifb med bensinfylling sto den å jaga på tomgang for så å gå normalt igjenn..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

merkelig lyd igjenn:/ bilen holder igjenn og laga en rar freselyd.. hører den fræser til meg når jeg ga på litt fra motorrom... men så plutselig går den bra igjenn:/ sto litt på tomgang og ligger på 90c. skal kjøre igjenn og da skjer dette.. slike raske kastelyder som om noen pisker på et vaskebrett o.l.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den drar Ja men holder igjenn når jeg gir på..lager også en suselyd når jeg gir på. .Går ikke dårlig men øker ganske likt i turtall. .vil gjerne stoppe av og til og går ned på turtall samt jager til den går som normalt igjenn sp..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.