Trøbbel med ladetrykk, defekt turbo. 1,8T AEB

Anbefalte innlegg

NBS har k03 turbo til 5500,- (vet ikke om det er ekte?) og kineticmotorsport har oem BW k03 til 860$

 

okei, takk=) skal titte litt.

 

kan vel hende at sist gang så var oljetilførsel på turbo tett, eller retur, slik at oljen stod, men lageret lakk ikke, dersom lageret er defekt på denne så vil oljen legge ut i eksosen og lage blårøyk.

 

nja mulig det altså! når jeg tok av oljetilførselen på turbo ved første havari så rann det ingen olje! det gjorde det heller ikke nå når jeg tok av i dag, men det er olje der ja men det renner ikke.

 

det var veldig mye blårøyk! brukte jo opp all olja på et døgn.. var bare til og fra jobb nesten.. 1mil hver vei.

 

du tenker på den som går ned i bunnpanna igjenn? den vart vasket skikkelig og var helt åpen.

 

alt jeg vet om turbo er at den har ligget i endel år på et loft. ble vist byttet ut til fordel for oppgraderingsturbo og var helt tight nårr jeg henta den både ut og inn og til sidene.

 

nå har jeg sjekket den og den går veldig mye inn og ut, også mye opp og ned. mutteren lå inni der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, takk=) skal titte litt.

 

 

 

nja mulig det altså! når jeg tok av oljetilførselen på turbo ved første havari så rann det ingen olje! det gjorde det heller ikke nå når jeg tok av i dag, men det er olje der ja men det renner ikke.

 

det var veldig mye blårøyk! brukte jo opp all olja på et døgn.. var bare til og fra jobb nesten.. 1mil hver vei.

 

du tenker på den som går ned i bunnpanna igjenn? den vart vasket skikkelig og var helt åpen.

 

alt jeg vet om turbo er at den har ligget i endel år på et loft. ble vist byttet ut til fordel for oppgraderingsturbo og var helt tight nårr jeg henta den både ut og inn og til sidene.

 

nå har jeg sjekket den og den går veldig mye inn og ut, også mye opp og ned. mutteren lå inni der..

 

Bytta du oljetilførselen ved turboskifte? er en fordel og gjøre dette på 1.8t fordi oljetilførsel ligger rett ved eks manifold, og det er flere tilfeller der denne har koksa igjen og tatt med seg turbo, for å sjekke om den du har er åpen legg den nedi en brus flaske start opp 3-4sek og stopp igjen, da skal det ha kommet olje.. greit å gjøre dette siden du er på andre turboen på kort tid..

 

Sjekk også retur røret ditt.. munn til munn/rør funker fint.. :P

 

 

Enten så er det en dyr kina kopi, eller en billig orginal turbo, sjekk opp dette. Er det kina vare så får du også kina turboer her: http://ksr.as/index.php?cPath=487_21 og i dungevis på ebay, sikkert laga på samme fabrikk alt sammen. ;) Vil du ha noe som du er sikker på at varer så er vel orginal vare tingen, men er flere som har kjørt flere år på disse kina turboene.

 

Du bør ha k04 chip, samt dyser for å utnytte den større turboen. Tror chipsenter.no/johan lindstrøm her på¨forumet har ferdig k04 chip, dysene du har nå leverer ikke lenger enn til ca 200hk.

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er vel kina turbo...

Kan funke 10år eller 10min!

 

Og krever ny software

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta du oljetilførselen ved turboskifte? er en fordel og gjøre dette på 1.8t fordi oljetilførsel ligger rett ved eks manifold, og det er flere tilfeller der denne har koksa igjen og tatt med seg turbo, for å sjekke om den du har er åpen legg den nedi en brus flaske start opp 3-4sek og stopp igjen, da skal det ha kommet olje.. greit å gjøre dette siden du er på andre turboen på kort tid..

 

Sjekk også retur røret ditt.. munn til munn/rør funker fint.. :P

 

 

 

Enten så er det en dyr kina kopi, eller en billig orginal turbo, sjekk opp dette. Er det kina vare så får du også kina turboer her: http://ksr.as/index.php?cPath=487_21 og i dungevis på ebay, sikkert laga på samme fabrikk alt sammen. ;) Vil du ha noe som du er sikker på at varer så er vel orginal vare tingen, men er flere som har kjørt flere år på disse kina turboene.

 

Du bør ha k04 chip, samt dyser for å utnytte den større turboen. Tror chipsenter.no/johan lindstrøm her på¨forumet har ferdig k04 chip, dysene du har nå leverer ikke lenger enn til ca 200hk.

:)

 

retur røret fra turbo og til bunnpanna?? ja den har jeg rengjport og er helt åpen.. kan ta av hele den stanga rundt motor som har med oljetilførsel å gjøre, og gjøre den ren om ikke det trikset ditt fungerer.

 

ang kina turbo! dem bør jo holde litt siden dem klarer å selge og folk bruker dem? må jo være en grunn da til at dem raser etter kort tid og ikke holder i flere år.

ang original turbo synest jeg det er veldig dyrt.

fikk et overlag fra turboservice eller noe på 11.000,- det er jo heeelt sykt.

 

dette blir en vanlig bruksbil og ikke noe banebil.

 

planen er å chippe den hos johan til 195hk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er vel kina turbo...

Kan funke 10år eller 10min!

 

Og krever ny software

 

 

hmm, okai jeg vil jo ha noe som holder noen år da, men vil ikke betale en formue for det. da må det iallefall være en garanti på at den holder i maaaaaaaaaaaange år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt det dryppet olje ut av tilførsel etter jeg lot den gå i noen sekk. Er litt under minimum med olje men det skal vel ikke ha noe å si for trykket. .Nå veit jeg ikke hvor pumpa Ligger men

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rensket og montert igjenn..kommer olje men ikke sprutende...kun rennende nesten...har fylt på olje så skal være bra nå..

 

OPPDATTERT

ææsssj, virker som mutteren har igget helt intil og filt ned bladene for den var helt nedslip og så ut som det har vert litt av et liv, den andre hadde hele blader så her er det nok mutteren som har forårsaket ALT

 

kom egentlig ikke noe mye dritt ut av oljetilførsel heller alikevel om jeg brukte både masse trykkluft,bremserens,spylerveske,vann osv. brukte endel bremserens til slutt og den kom ikke noe mere dritt og da sier det seg selv at den er åpen. MEN, kommer ikke sprutende når jeg starta opp. kom rennende kansje 1-2dl etter noen få starter med motoren i gang ca 5-10min hver gang.

 

den bakre proppeen i eksoshuset lå bare der bare å slang, likens som den forige turboen..

 

tror rett og slett at forige turbo vat utslitt... men denne her gikk sund pga mutteren som løstna..

 

DRITTLEI AV Å SKRU PÅ SAMME DRITTEN:D håper å få til dette snart. for turboen funka jo kjempefint ei lita stund:) så er nok skruven som gjør dette.

 

men foresten så har jeg observert noen harde klumper som lager riper på metall.. har også oppservert endel oransje plastikklignende biter noen små og noen store. kom ut nå når jeg tappet olje igjenn.. disse oransje bitene smuldra opp når jeg prøvde å knuse dem med neglene. også masse olje i innsugsslange..

 

bør jo egentlig også ha kommet olje i oljetilførselen siden den har klart å brukt 4 liter olje på noen mil for etter det jeg har sett tyder det virkelig på at olja har gått gjennom turbo og ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket oljetrykket på denne, og sjekk om ledningen på oljetrykkgiveren er intakt, og at du får oljelampe om du tar den av, Bare for å sjekke at ingen har tuklet med oljetrykkvarslingssystemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket oljetrykket på denne, og sjekk om ledningen på oljetrykkgiveren er intakt, og at du får oljelampe om du tar den av, Bare for å sjekke at ingen har tuklet med oljetrykkvarslingssystemet.

 

takker , det skal jeg få sjekket:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan sjekker jeg oljetrykket? er det den gule tynne ledningen inn på en føler ved oljefilter? gul ledning med hette over pluggpunktet? sjekka og da jeg tok denne av kom ikke oljelampe opp nei. aldri hatt oljelampa på displayet og har ikke noen oljetrykksmeter i bilen. heller ikke turbotrykksmåler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan sjekker jeg oljetrykket? er det den gule tynne ledningen inn på en føler ved oljefilter? gul ledning med hette over pluggpunktet? sjekka og da jeg tok denne av kom ikke oljelampe opp nei. aldri hatt oljelampa på displayet og har ikke noen oljetrykksmeter i bilen. heller ikke turbotrykksmåler.

 

 

Mulig det var den med olje temp du tok av, hos meg hadde oljetrykksgiveren, en gummihette, mens tempen hadde ikke

 

Ta av begge, så er du sikker,

 

Hvis du skal måle trykket må du ut med en av disse og sette inn en nippel med slangestuss på, som går til et manometer,

 

Optimalt så har du en 5-6 bar på turtall og 1.5 - 2 bar på tomgang, men du klarer deg med mindre uten å få feilmelding.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det var den med olje temp du tok av, hos meg hadde oljetrykksgiveren, en gummihette, mens tempen hadde ikke

 

Ta av begge, så er du sikker,

 

Hvis du skal måle trykket må du ut med en av disse og sette inn en nippel med slangestuss på, som går til et manometer,

 

Optimalt så har du en 5-6 bar på turtall og 1.5 - 2 bar på tomgang, men du klarer deg med mindre uten å få feilmelding.

 

okkei, ja kan prøve!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var nok den jeg prøvde først ja. den ligner også på oljetrykksfølere til andre biler. men kom ikke noen lampe opp i bilen verken på tenning eller når jeg startet den litt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde jeg målt oljetrykk så snart som mulig, kan være tuklet med så ikke lampa skal blinke nå å da....

 

Du kan og prøve og måle resistansen mot jord, hvis du får 0. ett eller annet (ohm) ligger denne i jord, og derav inget oljetrykkvarsel...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde jeg målt oljetrykk så snart som mulig, kan være tuklet med så ikke lampa skal blinke nå å da....

 

Du kan og prøve og måle resistansen mot jord, hvis du får 0. ett eller annet (ohm) ligger denne i jord, og derav inget oljetrykkvarsel...

 

okay, skal få sjekket!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal den evt oljefeil komme på display eller rundt spedometet en plass? for er endel på display som ikke funker bl.a bensinforbruk,km osv står bare på 0 hele tiden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis motoren er i gang så skal du få varsel om lavt oljetrkk, enten da pga lavt oljertykk eller om ledningen på sensoren har falt av. på de fleste er det nok at tenningen bare står på en stund også. det skal være godt synlig, og i tilleg audiologisk varsel tror jeg på din bil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har du nok i tillegg en defekt kjørekomputer... Spørs om det ikke har vært noen luringer på denna bilen før deg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har du nok i tillegg en defekt kjørekomputer... Spørs om det ikke har vært noen luringer på denna bilen før deg

 

er ikke speedovire på disse bilene?hmmm..for speedometeret virker ikke. tror jeg bør bytte ut hele plastikkklumpen etterhvert..fått fikset endel lyspærer i den da så det er lys i displayet.

 

såg fint ut baki displayet og såg ike fiklet ut med. men mulig den driveren til speddo eller en føler en plass har streika!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis motoren er i gang så skal du få varsel om lavt oljetrkk, enten da pga lavt oljertykk eller om ledningen på sensoren har falt av. på de fleste er det nok at tenningen bare står på en stund også. det skal være godt synlig, og i tilleg audiologisk varsel tror jeg på din bil...

 

får ikke varsel om noen ting slik! skal fylle på mere olje etterhvert og prøve på nytt med å sjekke oljetrykk osv.

 

det som virker i display er abs varsel, feil på lys og selve lyset i displayet. alle valg kommer opp men begynner ikke å skje noe som freks å se hvor mye drivstoff en bruker osv..fikset endel pærer i displayet og det meste skal være lys på nå untatt en halvmåne øverst på turtall der dem bare har satt i noen plastplugger..merkelige greier

 

skal kjøpe en billig original k03 turbo på forumet her nå så får jeg teste den. tør ikke begynne med noe nytt igjenn enda, så hvis alt funker etterhvert får jeg heller bytte til en ny original kansje..den personen på forumet som selger mener denne skal være bra så vi får håpe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får ikke varsel om noen ting slik! skal fylle på mere olje etterhvert og prøve på nytt med å sjekke oljetrykk osv.

 

det som virker i display er abs varsel, feil på lys og selve lyset i displayet. alle valg kommer opp men begynner ikke å skje noe som freks å se hvor mye drivstoff en bruker osv..fikset endel pærer i displayet og det meste skal være lys på nå untatt en halvmåne øverst på turtall der dem bare har satt i noen plastplugger..merkelige greier

 

skal kjøpe en billig original k03 turbo på forumet her nå så får jeg teste den. tør ikke begynne med noe nytt igjenn enda, så hvis alt funker etterhvert får jeg heller bytte til en ny original kansje..den personen på forumet som selger mener denne skal være bra så vi får håpe..

 

Ta nå heller å få målt oljetrykket før du gjør noe mere, ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta nå heller å få målt oljetrykket før du gjør noe mere, ;)

 

skal det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror neppe du har gammeldags wire til speedometeret ditt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror neppe du har gammeldags wire til speedometeret ditt :P

 

hehe:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.