Trøbbel med ladetrykk, defekt turbo. 1,8T AEB

Anbefalte innlegg

Vis du nettopp kjøpte bilen og noe er feil, uten at selgeren sa noe om det. Så ville jeg ha snakket med personen du kjøpte den hos.. Han sier neppe at han viste om det, eller at bilen var slik når du kjøpte den.. Men vis det blir en dyr reparasjon så ville jeg ha gitt den tilbake, eller så ville jeg ha fått noe av pengene tilbake. Greit at det blir feil med biler når de kommer opp i den kilometer standen men da skal det informeres om det før noen kjøper den.

 

Ville ha begynt med å lese feilkoder, måle lmm og turbo. Så sjekke katalysator. Vet ikke om det er noen måte å måle noe for å se om katalysatoren er tett. Hadde selv en gåen lmm, men i min bil er det tydeligvis ikke noe motorlampe, og den kom heller ikke opp i feilkoder, så ville ha målt den i vagcom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis du nettopp kjøpte bilen og noe er feil, uten at selgeren sa noe om det. Så ville jeg ha snakket med personen du kjøpte den hos.. Han sier neppe at han viste om det, eller at bilen var slik når du kjøpte den.. Men vis det blir en dyr reparasjon så ville jeg ha gitt den tilbake, eller så ville jeg ha fått noe av pengene tilbake. Greit at det blir feil med biler når de kommer opp i den kilometer standen men da skal det informeres om det før noen kjøper den.

 

Ville ha begynt med å lese feilkoder, måle lmm og turbo. Så sjekke katalysator. Vet ikke om det er noen måte å måle noe for å se om katalysatoren er tett. Hadde selv en gåen lmm, men i min bil er det tydeligvis ikke noe motorlampe, og den kom heller ikke opp i feilkoder, så ville ha målt den i vagcom.

 

han har nevt noe med lmm at det kunne være noe galt med den siden bilen kutter rett etter start av og til. kjøpte den på fredag og har vert i kontakt med han ang dette. ikke kommet fram til noe enda siden jeg først nå holder på å sjekke turbo for slakk..men kan nesten høres ut som om lydene kommer fra kat.

 

kan evt sjekke lmm om det er svake pinner i den. men man vet aldri. lmm var ikke så dyr heller såg jeg på nett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at man kan få lmm i innbytte. Leverer den gammle på møller og betaler en 1000lapp for en ny. Men er jo en 1000lapp ut av vinduet vis det ikke er den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at man kan få lmm i innbytte. Leverer den gammle på møller og betaler en 1000lapp for en ny. Men er jo en 1000lapp ut av vinduet vis det ikke er den.

 

åja=) ja det er jo en mulighet! ser at det er endel jobb å komme til nå, så tror jeg begynner med det en aen kveld. men har prøvd å sjekke igjenn og det høres ut som det er fra turbohuset den stygge raslelyden kommer fra! høres ut som et knuseverk når jeg justerer med gassen fra motorrommet. men lyden er der kun når jeg vrir om og når jeg gir på gass!

må nok bort med luftfilterboks pluss mye rart irundt for å komme til samt kansje komme til under for skru løst.

 

ang feilkode så må jeg få sjekket dette, men det er jo helt åpenbart at det er noe som er defekt og må byttes! enten turbo eller kat.

 

og hvis det er det må jeg vel få greie på hva som gjorde at det ble slik så det ikke skjer igjenn! om det ikke bare er at det er gammelt og slitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tru jeg ville sjekka slutt trinnet og om regreima sitter riktig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tru jeg ville sjekka slutt trinnet og om regreima sitter riktig..

 

slutt trinnet?

 

kan ikke skjønne at regreima sitter dårlig og har foresten sjekket den iforbindelse med et lager det kommer litt raslelyd av. regreim og heile hopprennet skal skiftes.

 

det er fra selve turboen/katten det kommer den stygge lyden.

 

ikke at jeg har peiling på dette med audi, men tror nok det er mest sansynlig at det er noe av det andre som er nevnt her før regreima! den er stram.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen starter fint (utenom de "få" gangene den stopper rett etter start.

den ligger litt under 1 i turtall og det hender den står å jager bittelitt av og til etter jeg frex justerer gassen fra motorrom.

 

det knaser og skraper skikkelig fra turboområdet når jeg gir på fra motorrom, kommer fra turbo eller kat.

 

bilen går fint og fungerer. den er ganske seig men funker å kjøre med.

 

det er endel lort og sandkorn i motorrom. ser ikke ut som at det er holdt vedlike mye.

men ellers ser alt veldig bra ut i motorrom.

 

får plukke ned turbo en kveld å se på både den og katten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har to turboer liggende som er bra! en td40 og garrett m24 A/R 48. vet ikke om noen av disse ville passe om jeg evt finner ut at det er turbo som er gåen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://bildiagnose.mamutweb.com/Shop/Product/USB-KKL-(for-VAG-COM-4091)/100041

denne??

 

hardemontert luftfilterboks. rengjort og sjekket LMM (den ser veldig fin ut og bladene er ikke slappe) vaska alt og tørka det..luftfilteret er grønt sportsfilter og det såg ikke ut på underdelen, full av fett og insekt. vasket skikkelig og tørket.

 

montert, men ingen forandring. blir å sjekke turbo og kat i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vedder 20kr på at det er tett kat :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig overvisende:-D..Hehe. Men om så, hvorfor den lyden? men både kat og turbo da Kansje:-P.. Blir spennende dette. .Kansje d blir 20 kroner på meg :-D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

se etter waistegatelokket ditt også når du har av downpipen ;) kjent feil at disse knekker av

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

se etter waistegatelokket ditt også når du har av downpipen ;) kjent feil at disse knekker av

 

det skal jeg gjøre =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger vel ikke demontere turbo for å kontrollere for slakk? Bare ta av innsugsslangen og kjenne på akslingen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger vel ikke demontere turbo for å kontrollere for slakk? Bare ta av innsugsslangen og kjenne på akslingen..

 

jepp=) tenkte feil.. men er lite trykk ut bak i potta så håper det er katt!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satser på det :) du kan løsne downpipe og få den litt bort fra turbo og ta en liten kjøretur, så merker du fort om turboen jobber som den skal :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satser på det :) du kan løsne downpipe og få den litt bort fra turbo og ta en liten kjøretur, så merker du fort om turboen jobber som den skal :)

 

okei det skal jeg gjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oyoyoyoyoy... :P turboen var det jo max slakke i da! det var en cm opp og ned og en god del inn og ut!

 

er dette mest sansynlig slittasje eller kan andre ting ha forårsaket dette?? når jeg nå setter på en ny så vil jeg jo ikke at det samme sklal skje igjenn!. ved siden av er det et T stykke å der er det bare montert en kork ser jeg, (ingen dumpventil)

 

tips mottas om hvordan jeg bør gjøre dette og sjekke andre ting så det ikke oppstår på nytt!

 

turbo ønskes kjøpt også! ny eller meget god stand. har disse liggende men veit ikke om noen av dem egner seg ( har en td40 og garrett m24 A/R 48.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

synd med turboen Knut Olav.hvor kjøpte du den?ligner på en jeg så på når jeg skulle kjøpe meg audi igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha,ja det var kjipt dette :|.. den ble kjøpt i møre på sunndalsøra.. så nå må jeg vel kjøpe ny turbo da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjedelig greier

 

jupp..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan ta dette igjenn!

jeg kjørte på butikken! stoppa bilen og handala.

starta igjenn og kjørte bak esso for å vaske bilen..

lot bilen stå å gå så spylte jeg bare lett over bilen.. satt meg inni og reiste derfra.

da jeg skjørte derfra nappa den litt da jeg ga på! så ga jeg på litt mere og da holdt den igjenn så skjøt den plutselig ivei igjenn! så kjørte jeg inn i en tunell og snudde for å prøve å evt tørke den om det var kondens.. ga på litt fra inni tunellen og da gikk den greit.. etter jeg kom ut derfra så begynte den å lade dårligere og dårligere. da jeg kom halveis hjem så stoppa jeg for å sjekke og da hørte jeg raslelyder der fremme. og når jeg ga på så feis det og noen rare lyder i eksosanlegget når den gikk ned på turtall igjenn! torboen var rød på eksosdelen.. kjørte bare hjem.. og nå lader den lik 0..veldig seig å kjøre, og den ligger litt lavt på turtall. hender noen ganger at den stopper rett etter start noe som den gjorde når jeg kjøpte den å! også går den ned på turtall av og til og stopper nesten så går den opp igjenn og går fint

 

altså når jeg bytter turbo nå vil jeg ikke at det samme skal skje igjenn så tips mottas for hva jeg bør sjekke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oyoyoyoyoy... :P turboen var det jo max slakke i da! det var en cm opp og ned og en god del inn og ut!

 

er dette mest sansynlig slittasje eller kan andre ting ha forårsaket dette?? når jeg nå setter på en ny så vil jeg jo ikke at det samme sklal skje igjenn!. ved siden av er det et T stykke å der er det bare montert en kork ser jeg, (ingen dumpventil)

 

tips mottas om hvordan jeg bør gjøre dette og sjekke andre ting så det ikke oppstår på nytt!

 

turbo ønskes kjøpt også! ny eller meget god stand. har disse liggende men veit ikke om noen av dem egner seg ( har en td40 og garrett m24 A/R 48.)

 

Så mye slakk betyr defekt turbo, IKKE kjør med den. Inn og ut skal det ikke være noe slakk.

Hva er kmstand på bilen? Turboene har sin levetid, som alt annet. Kom det blå røyk fra eksosen?

Ta bilde av det t-stykket, mulig forrige eier har fjerna resirk-ventilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så mye slakk betyr defekt turbo, IKKE kjør med den. Inn og ut skal det ikke være noe slakk.

Hva er kmstand på bilen? Turboene har sin levetid, som alt annet. Kom det blå røyk fra eksosen?

Ta bilde av det t-stykket, mulig forrige eier har fjerna resirk-ventilen.

 

okei, ja regner med det ja, ok det er vel ikke så lurt nei!

den har gått 200.000km og eieren før meg har ikke skiftet slik som jeg forstod det.

ok, det kan jeg få gjort vettu!. ja virker bare som det var et lokk som var putta inni slangen med en klemme rundt. det ver et t stykke som lå veldig nært turbo på undersiden av bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.