Trøbbel med ladetrykk, defekt turbo. 1,8T AEB

Anbefalte innlegg

nei, kom ikke røyk fra eksosen :/ er helt blankt og fint et som kommer ut der!

 

ja han har vist fjerna både den og dumpventilen virker det som

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tok av batteri nå en halvtime ca men går ikke noe bedre nå.. bestilt obd feilkode måler nå..får evt ha den på verksted å finne ut litt før jeg monterer ny turbo..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor driver du egentlig og feilsøker og prøver med og kjøre bilen videre??? Du er blitt advart ved flerne anledninger her at du IKKE må kjøre med bilen. Turboen din er gåen! Noe som ikker er uvanlig etter 200k km. Og at resirkventilen (dumpventilen som du sier) er fjernet gjør det ikke bedre for turboen. Da får den mottrykk hver gang du går av gassen eller girer som igjenn gjør at lagrene ryker. At du driver og leiter etter årsak til at turboen har røket når bilen er kjørt så langt og at resirk er tatt vekk syns jeg er helt tullete...

 

Det som kan være konsekvensen av at du driver og tuller mer med bilen nå er at en bit av skovlene på turboen løsner pga at de tar borti veggen inne i huset for så og ta turen videre inn i motor. Som i værste fall kan føre til fult motorras. Og det vil du vel ikke???

 

Så jeg sier det igjenn: IKKE KJØR MER MED BILEN DIN!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor driver du egentlig og feilsøker og prøver med og kjøre bilen videre??? Du er blitt advart ved flerne anledninger her at du IKKE må kjøre med bilen. Turboen din er gåen! Noe som ikker er uvanlig etter 200k km. Og at resirkventilen (dumpventilen som du sier) er fjernet gjør det ikke bedre for turboen. Da får den mottrykk hver gang du går av gassen eller girer som igjenn gjør at lagrene ryker. At du driver og leiter etter årsak til at turboen har røket når bilen er kjørt så langt og at resirk er tatt vekk syns jeg er helt tullete...

 

Det som kan være konsekvensen av at du driver og tuller mer med bilen nå er at en bit av skovlene på turboen løsner pga at de tar borti veggen inne i huset for så og ta turen videre inn i motor. Som i værste fall kan føre til fult motorras. Og det vil du vel ikke???

 

Så jeg sier det igjenn: IKKE KJØR MER MED BILEN DIN!

 

ok, det er greit! skal høre etter;)

nei det har seg slik at siden den begynte å fjuske å holde igjenn å alt det der med turboen skjedde da! så tror jeg at det kunne vert noe som gjorde at turboen havarerte.

 

ok, ja jeg forstår det du sier med at jeg kan ødelegge motoren..og ja 200.000 er mye men jeg veit jo ikke om den er skiftet tidligere,kun at forige eier ikke har skiftet..

 

bør jeg skaffe meg en slik en? http://qwt.no/008_resirkuleringsventil_kit/P_11510

 

jeg har en tial 50mm popp off liggende! kan jeg benytte denne?

 

har fått tak i en bra k03 original audi turbo nå! så er det bare resten igjenn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, den ventilen fra biltema funker bra den. Bruker den på min S6.

Og nei, du må ikke starte bilen før du har fått på ny turbo. Som Stian skriver, deler fra turbinhjulet kan havne videre inn og gjøre skade i sylindrene, det vil du ikke. Etter montering av ny turbo, kontroller slange til intercooler om du finner antydning til biter fra det gamle turbinhjulet, OM den har tatt i huset..

 

Hell gjerne litt motorolje oppi "olje inn" på den nye turboen før du skrur på oljeslangen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, den ventilen fra biltema funker bra den. Bruker den på min S6.

Og nei, du må ikke starte bilen før du har fått på ny turbo. Som Stian skriver, deler fra turbinhjulet kan havne videre inn og gjøre skade i sylindrene, det vil du ikke. Etter montering av ny turbo, kontroller slange til intercooler om du finner antydning til biter fra det gamle turbinhjulet, OM den har tatt i huset..

 

Hell gjerne litt motorolje oppi "olje inn" på den nye turboen før du skrur på oljeslangen.

 

okei, da får jeg stikke på tema å kjøpe en slik en.

ja skal sjekke dette!

nei, skal stå nå til jeg har bytta turbo!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med turbotrykk. tett olje, resirken som nevnt,magnetventil? LMM kansje, men den er jo sjekka og virker fin.kan jo bruke elektrospray på den.

 

er bare redd for at det samme skjer igjenn om jeg monterer ny turbo!

 

hva som skjedde står flere plasser her oppe!

 

feilkodemåler er på vei i postn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turboen blir slitt med alderen, det kan du ikke forhindre. At den resirkventilen har vært fraværende har nok vært med på å forkorte levetiden på turboen.

 

Monter ny turbo, og resirkventil, så skal det være tut og kjør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk også at oljetur er åpen og fin. Den ligger nærme eksos og har en tendens til å kokse igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turboen blir slitt med alderen, det kan du ikke forhindre. At den resirkventilen har vært fraværende har nok vært med på å forkorte levetiden på turboen.

 

Monter ny turbo, og resirkventil, så skal det være tut og kjør.

 

okei, ja det kan hende ja!

 

Sjekk også at oljetur er åpen og fin. Den ligger nærme eksos og har en tendens til å kokse igjen..

 

jepp det skal jeg gjøre:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører mobil 1 på min a4, og er veldig fornøyd med det valget

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører mobil 1 på min a4, og er veldig fornøyd med det valget

 

okei=) hvor har vi gode rabatter på det? har rabatter i omc også jeg og der har vi veldig gode rabatter på meca iallefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meca. 44% på olje.

 

Jeg kjøpte Mobil 1 ESP formula 5w30 hos Meca på fredag. Ga vel 480,- for 5liter, mot 825,- som var "tilbudspris" på 5 liter!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meca. 44% på olje.

 

Jeg kjøpte Mobil 1 ESP formula 5w30 hos Meca på fredag. Ga vel 480,- for 5liter, mot 825,- som var "tilbudspris" på 5 liter!

 

gjelder det meca i molde å tru?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hele landet tror jeg!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hele landet tror jeg!?

 

okei, ja kan hende det=) stikk te molde i morgen å kjøper den resirkuleringsventilen.. kjøper da også med olje og oljefilter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville absolutt skifta oljetur-røret som går fra oljefilterbraketten + såtte på resirk ventil. På mange nye turboer mister du garantien om du ikke bytter det oljerøret. Er et kjent problem med det, som Pål sier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

husk på å ha i olje der olja går inn på turboen så den ikke går utn olje i starten;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blei d castrol magnatec 5w40 bilextra

ekeltronic rens bilextra

resirk ventil biltema

veivhusfilter biltema

og oljefilter biltema

haynes audi boka biltema

 

kan jo sprute en dush på lmm med elektrospray for å få vekk evt fett bare for å være på den sikre siden..

 

men den resirk dumpen! lager den fra seg noe slags lyd egentlig?

ossen fjær bør jeg bruke?

 

olje og filter ble vist skiftet sist mai 2011 :|

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er turbo mottat. org audi k03. den virker jo veldig fin og jeg kan ikke kjenne slakke i denne. skal vis være noen år gammel men ble vist byttet ut til fordel for oppgraderingsturbo.

 

har begynt å demontere endel og fått av alle muttrene mot katt og mot manifold..men steike ka vrient d va å få av to muttre! en på manifold og en annen en.. tok også av endel slanger! inn til turbo og den slangen fra turbo til stålrøret som går nedunder radiator. var mye dritt inni slangen tjukt lag med olje.. så tror nok jeg kommer til å ta å demontere alle rlr og slanger samt radiator for å rengjøre dette-

 

tror faktisk det var en resirk i plast mellom turbo og innsug, men var den slangen som går dedover langs motoren som var blokkert igjenn med en stor mutter.tror jaggueg det var flere plasser det var blokkert slik å!.

 

får gå over å sjekke at det virkelig er tett og at alle slanger er hele osv.

 

men fremdeles litt skeptisk til den fjuskinga rett før turboen klikka..samt turbotrykket også om det er rikti?? hvordan finner jeg ut det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ikke ladetrykksmeter i bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.