#76 Skrevet April 9, 2012 Har du ikke ladetrykksmeter i bilen? nei:/ ikke i coupen vertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#77 Skrevet April 9, 2012 endelig fått demontert turboen nå! det var et sirkus det å få den av også! trangt og jævligt. men ska sei den turboen er utslitt, de to turbinene henger ikke sammen engang. den i eksoshuset ligger og slenger som en inskrumpet liten klump. ikke rart det kommer ulyder fra inni der nei. kan noe slikt skje så fort eller er turboen vert sliten lenge? tappa olje og fant noen små svarte klomper, fant også noen biter som gikk i oppløsning når jeg prøvde å knuse dem med negla.. tar av alt av slanger nå og rengjør dem. det var også to plasser det var blendet igjenn med noen runde store muttre med klemme rundt..men resirken var der og den vil bli byttet ut med den i alu..men hvor skal den slangen fra toppen på resirk??den tynne slangen.. det var også en liten sprekk i eksoshus på turboen jeg skaffet..akkuratt samme sprekk var det på den jeg tok av og akkuratt på samme plass, gjør dette noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#78 Skrevet April 9, 2012 Uten ladetrykksmeter i bilen er det umulig å se hva den lader... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#79 Skrevet April 9, 2012 Uten ladetrykksmeter i bilen er det umulig å se hva den lader... men det er vel ladetrykksregulator? regner med at det er den som sitter kliint intil der resirk er mellom turbo og innsug. gidder ikke ha noe turbomåler oppå dashn så må evt få det intergrert en plass. merkelig igrunn at det ikke er standard i biler med turbo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#80 Skrevet April 9, 2012 defekt, eller? nye turboen k03 og hva er dette?? bare en plugg mellom! er ikke i funksjon denne slangen da? og disse to blokkerte slangene... her har jeg kuttet av denne slangen da den ikke er til noe nytte! ble kuttet 2 ganger pga at jeg fant ut at jeg ville ha av mere. renset lmm og den føleren i luftboks med elektrorens. vasket alle deler skikkelig samt noen av rørene "foreløpig"...renset også greenluftfilteret med bremserens. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#81 Skrevet April 10, 2012 nye pakninger er bestil, har kjøpt noe nye slanger også! men hadde noen spørsmål her håper på svar.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#82 Skrevet April 10, 2012 har du frontmontert ic i bilen? eller bare en orginale i innerskjermen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#83 Skrevet April 10, 2012 har du frontmontert ic i bilen? eller bare en orginale i innerskjermen? bare den originale etter hva jeg ser. den ligger bak front på venstre side(sjåførside) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#84 Skrevet April 10, 2012 rart du har slanger som ikke går til noe da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#85 Skrevet April 10, 2012 rart du har slanger som ikke går til noe da.. ka du meine no?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#86 Skrevet April 10, 2012 Om alt er orginalt er det rart du har slanger du bare kan kappe og kaste vekk fordi de ikke er til noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#87 Skrevet April 10, 2012 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#88 Skrevet April 10, 2012 Om alt er orginalt er det rart du har slanger du bare kan kappe og kaste vekk fordi de ikke er til noe ja men den valven er ikke der den skal være ser jeg! det er der den store bolten var så den slangen er kutta bort for ventilen var på et annet hull på den slangen mellom turbo og innsug..men har to hull meresom jeg ikke ser på bildet:P dem er vist blokkert igjenn med bolter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#89 Skrevet April 10, 2012 er vel ikke innsug men luftfilterboksen jeg mener 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#90 Skrevet April 10, 2012 men ka e vitsen med dette da?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#91 Skrevet April 10, 2012 tror noen har hatt det morro oppi der tidligere, det der er sikkert til returen fra N75 ventilen. (luften skal tilbake til innsuget og ikke friluft så motoren vet hvor mye luft den har) Se om denne hjelper litt. trykk her for beskrivelse av numrene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#92 Skrevet April 11, 2012 tror noen har hatt det morro oppi der tidligere, det der er sikkert til returen fra N75 ventilen. (luften skal tilbake til innsuget og ikke friluft så motoren vet hvor mye luft den har) Se om denne hjelper litt. trykk her for beskrivelse av numrene oki=) takker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#93 Skrevet April 11, 2012 tips til hvordan få ut mest mulig av den gamle olja som evt ligger igjenn etter tapping- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#94 Skrevet April 11, 2012 Bare la bilen stå på bakken og la oljen renne ut av bunnpanne ei stund... Feks ut med bunnpluggen, skru og finn ut av slanger, etc, også er det bare å skru bunnplugg på plass før du fyller olje egentlig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#95 Skrevet April 12, 2012 tips til hvordan få ut mest mulig av den gamle olja som evt ligger igjenn etter tapping- Den beste metoden er vel å demontere bunnpannen etter tapping for å gjøre den ren. Men skiten sammler seg vel i filteret uansett. Må vel til med ny pakning vis du demonterer bunnpannen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#96 Skrevet April 12, 2012 Tapper bare av oljen og bytter filter etter turbohavari på lastebilene jeg skrur på daglig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#97 Skrevet April 14, 2012 bil fikset....... men det suser fra der tanklokket er- samt at det begynte p suse fra motoren som det er et hjul som er slitt..susinga fortsetter i 2-3 sekk etter jeg stopper bilen. bilen går bra den nå men liker ikke den susinga 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#98 Skrevet April 15, 2012 ingen som aner hva den suselyden kan være? kommer ikke altid med en gang jeg starter. og avtar ikke før en 3 sekk etter bilen er stoppa.. da suser den stille og rolig bort. suser også bak i bensinlokket og nr jeg tok av lokket ifb med bensinfylling sto den å jaga på tomgang for så å gå normalt igjenn.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#99 Skrevet April 16, 2012 merkelig lyd igjenn:/ bilen holder igjenn og laga en rar freselyd.. hører den fræser til meg når jeg ga på litt fra motorrom... men så plutselig går den bra igjenn:/ sto litt på tomgang og ligger på 90c. skal kjøre igjenn og da skjer dette.. slike raske kastelyder som om noen pisker på et vaskebrett o.l. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#100 Skrevet April 17, 2012 Den drar Ja men holder igjenn når jeg gir på..lager også en suselyd når jeg gir på. .Går ikke dårlig men øker ganske likt i turtall. .vil gjerne stoppe av og til og går ned på turtall samt jager til den går som normalt igjenn sp.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...