Trøbbel med ladetrykk, defekt turbo. 1,8T AEB

Anbefalte innlegg

Lager voldsomt med blå røyk av og til ved gasspådrag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm fikk opp dette nå! VCDS-Lite Version: Release 1.1

Tuesday, 17 April 2012, 22:45:36.

Chassis Type: 8D - Audi A4 B5

Scan: 01,02,03,08,15,16,17,25,35,37,45,55,56,57,67,75,76,77

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Controller: 8D0 907 557

Component: 1,8l R4/5VT MOTR HS D05

Coding: 04001

Shop #: WSC 00000

VCID: EDADCAB7B49F

9 Faults Found:

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 35-10 - - - Intermittent

17978 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1570 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

16885 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P0501 - 35-00 - Please Register/Activate

00532 - Supply Voltage B+

07-10 - Signal too Low - Intermittent

17734 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1326 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

00575 - Shareware Version. To Decode all DTCs

11-10 - Please Register/Activate - Intermittent

00561 - Mixture Adaptation

14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent

16515 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P0131 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

16486 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P0102 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes Labels: 4D0-907-379-ABS.LBL

Controller: 4D0 907 379 G

Component: ABS/EDS BOSCH 5 7590

Coding: 0265109001

Shop #: BB 37590

VCID: 321799CBED21

2 Faults Found:

00290 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Left (G46)

35-10 - - - Intermittent

00287 - Shareware Version. To Decode all DTCs

35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg gir på så kommer det blårøyk, og helst ved høyere gir. drar ikke like godt og virker som turboen ikke slår skikkelig inn. turtallet øker veldig likt hele veien. kommer ingen blårøyk eller, men kun når jeg gir på og helst når jeg er på høyere gir og presser litt.

hva kan dette være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres for meg ut som om den bilen bruker olje? stemmer det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres for meg ut som om den bilen bruker olje? stemmer det?

nja, jeg kan ta å sjekke nå! men virker ikke som det har minket noe dem gangene jeg har peilet ojen.

blårøyk kun når jeg gir på av og til. motoren går veldig fint foruten en lyd i ene hjulet vedr registeret men dette skal fikses. den drar heller ikke som den gjorde.. men går greit ja!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke minket mye iallefall,men kan ettersjekke fremmover

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ka farsken:O mutteren på turbinen har dåtte av!!!!!! datt ut når jeg tok av innsugslangen. kansje bare å få den på igjenn da!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte du ny turbo??

nei, men den var veldig tight og ble byttet ut pga oppgraderingsturbo. k03 original audi turbo.. så skulle være i meget god stand..merkeli at mutteren er falt av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt slakke til sidene,men den går jo endel frem og tilbake(inn og ut) og jeg har strammet mutter.. betyr det kansje at den mutteren inni eksoshus har skrudd seg opp å?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal ikke være slakke inn og ut så spørst om denne turboen er så bra som du hadde håpet;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal ikke være slakke inn og ut så spørst om denne turboen er så bra som du hadde håpet;)

den var jo det! det var så å si ikke anntydning til slakke.. men dette har vel hendt pga at mutteren har løstnet. skjer det stadigvekk eller? at mutteren løstner?

bytta turbo! hadde i olje før den ble montert dreide snurra en god del til jeg kjenteden gikk smidig. monterte turbo og skifta olja og iljefilteret.. bilen går greit.. en morgen såg jeg at det røyk noe voldsomt etter jeg ga på og det er meget mye blårøyk. ingenting på tunggang og ved lavere gir! er faktisk fra 3 gir og oppover det er verst. gir jeg på ganske skarpt i 1 og andre så kommer det ikke noe blårøyk. virker som det er værre i høyere gir og gir jeg på i 5 skal det ingenting til før det kommer veldig mye røyk bak og den ligger der som en sky etter meg..

fjusker og hopper under 1 i turtall og dauer nesten av og til i noen sekkunder for så å jage seg til en jevn gange igjenn.

det begynte med å suse i motoren etter en mil etter jeg bytta turbo. nå suser det når jeg gir på!

div slanger er koplet som dem skal og resirk er med stempel siden ned mot selve innsugslangen og den andre tuppen mot den slangen som går videre med et stålrør rundt motoren. den tynne på toppen av resirk er i friluft foreløpig da jeg ikke fant vei til den. alt er vel som det skal være.

har også brukt elektrospray på den føleren i luftboks og på lmm bladene (bladene virket sterke og ikke bøyelige) det tikker i en firkantet dings som ligger mellom sideskjerm og luftboksen som har en slange som går videre ned i sideskjermen..

det suser fra bensinlokket bak.. suselyden i motoren høres ut som kommer fra innsuget der gassen og følerne er.. lyden kommer og går og virker som den liker seg best når bilen står på tunggang..

jeg starter bilen så stopper den igjenn av og til nesten med en gang.. skjer også at den ligger og holder på å daue rett etter start og går opp på vanlig turtall etter noen sekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den var jo det! det var så å si ikke anntydning til slakke.. men dette har vel hendt pga at mutteren har løstnet. skjer det stadigvekk eller? at mutteren løstner?

bytta turbo! hadde i olje før den ble montert dreide snurra en god del til jeg kjenteden gikk smidig. monterte turbo og skifta olja og iljefilteret.. bilen går greit.. en morgen såg jeg at det røyk noe voldsomt etter jeg ga på og det er meget mye blårøyk. ingenting på tunggang og ved lavere gir! er faktisk fra 3 gir og oppover det er verst. gir jeg på ganske skarpt i 1 og andre så kommer det ikke noe blårøyk. virker som det er værre i høyere gir og gir jeg på i 5 skal det ingenting til før det kommer veldig mye røyk bak og den ligger der som en sky etter meg..

fjusker og hopper under 1 i turtall og dauer nesten av og til i noen sekkunder for så å jage seg til en jevn gange igjenn.

det begynte med å suse i motoren etter en mil etter jeg bytta turbo. nå suser det når jeg gir på!

div slanger er koplet som dem skal og resirk er med stempel siden ned mot selve innsugslangen og den andre tuppen mot den slangen som går videre med et stålrør rundt motoren. den tynne på toppen av resirk er i friluft foreløpig da jeg ikke fant vei til den. alt er vel som det skal være.

har også brukt elektrospray på den føleren i luftboks og på lmm bladene (bladene virket sterke og ikke bøyelige) det tikker i en firkantet dings som ligger mellom sideskjerm og luftboksen som har en slange som går videre ned i sideskjermen..

det suser fra bensinlokket bak.. suselyden i motoren høres ut som kommer fra innsuget der gassen og følerne er.. lyden kommer og går og virker som den liker seg best når bilen står på tunggang..

jeg starter bilen så stopper den igjenn av og til nesten med en gang.. skjer også at den ligger og holder på å daue rett etter start og går opp på vanlig turtall etter noen sekk.

Hei, nei det skjer ikke stadig vekk, heldigvis.. :P Spørst om det er en evt tidligere eier, som nyskjerrigheten har tatt overhånd hos, og demontert litt... synd han ikke dro til riktig da.. Den er vel også ute av balanse hvis han har demontert mye. Kom blårøyken med engang med ny turboen, eller kom det etterhvert som du brukte den ? Kan være tettningene var dårlige.. Sjekk slange mot intercooler for olje...

Når det gjelder resirk ventilen din så har du gjort en liten tabbe, hvis du ikke tilkobler vakumslangen på topp så åpner resirken seg etterhvert som du får ladetrykk, stempelet i resirken skal ha mottrykk ifra denne slangen, og vacum ifra innsug når du lukker gass spjeldet, da åpner den og resirkulerer lufta. Vacum slangen ifra toppen av resirk skal kobles inn i fremkant/under av innsuget. Her får du også falskluft når motoren går med vacum, når den får ladetrykk så får du trykktap. Resultatet blir for mager blanding når den går med vacum, og for feit blanding når du lader trykk. (lufta er oppmålt av LMM). Falsklufta er nok også det som gjør at den fjusker, og nesten stopper på tomgang, før regulatoren kompanserer. Falsklufta er nok også suselyden du hører..

Den "boksen", eller solenoid ventilen din, som ligger på luftfilter boksen å tikker er tankluftinga di.

Kjetil. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, nei det skjer ikke stadig vekk, heldigvis.. :P Spørst om det er en evt tidligere eier, som nyskjerrigheten har tatt overhånd hos, og demontert litt... synd han ikke dro til riktig da.. Den er vel også ute av balanse hvis han har demontert mye. Kom blårøyken med engang med ny turboen, eller kom det etterhvert som du brukte den ? Kan være tettningene var dårlige.. Sjekk slange mot intercooler for olje...

Når det gjelder resirk ventilen din så har du gjort en liten tabbe, hvis du ikke tilkobler vakumslangen på topp så åpner resirken seg etterhvert som du får ladetrykk, stempelet i resirken skal ha mottrykk ifra denne slangen, og vacum ifra innsug når du lukker gass spjeldet, da åpner den og resirkulerer lufta. Vacum slangen ifra toppen av resirk skal kobles inn i fremkant/under av innsuget. Her får du også falskluft når motoren går med vacum, når den får ladetrykk så får du trykktap. Resultatet blir for mager blanding når den går med vacum, og for feit blanding når du lader trykk. (lufta er oppmålt av LMM). Falsklufta er nok også det som gjør at den fjusker, og nesten stopper på tomgang, før regulatoren kompanserer. Falsklufta er nok også suselyden du hører..

Den "boksen", eller solenoid ventilen din, som ligger på luftfilter boksen å tikker er tankluftinga di.

Kjetil. :)

Jaja.. nå ryker det jo nesten heletia så fort jeg tråkker litt på gassen.. ser jo ut som 1 og 2 verdenskrig bak meg jo.. sjekka olja igjenn i dag og nå er det nesten ingenting. minka masse siden i går og det er null lekkasje rundt motor.

turboen har helt slutta å slå seg inn men bilen går som en vanlig bil men ikke helt dass.

Hei =)

ja det kan nesten virke slik ja :| men nei røyken kom etter et par dager.

nå står bilen i garasjen og der skal den få stå til jeg har fått ordnet alt dette skikkelig. har ikke fått sjekket for olje i luftgate enda.

aha, tusen takk for bra svar:) jepp det er kun den tynne slangen fra toppen på resirk som har vert ut i fri luft! men de to andre tykke slangene har vert påkoplet..merker nok at det begynner også å bli dårlig kvalitet på slangene så tror jeg kommer til å bytte ut det meste utenom noen luftgate slanger.

turboen har jeg dårlig truen på:/ skrudde på igjenn mutteren i går etter jeg fant ut den datt av men har vel mest sansynlig falt av igjenn! blir vel "NY" turbo denne gangen om denne er mongo.. turbokongen selger vel k04 til ca 5.000.

okei, skjønner! ja da er det vel ikke så rart at bilen har gått dårlig når det har vert mangler ved montering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk litt rundt før du handler turbo fra Turbokongen;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, tror jeg ville latt være å bruke bilen, blir kjedelig hvis den mutteren finner veien inn i motoren, eller andre deler av kompressorhjulet.. Ja, anbefaler deg til å bytte alle disse tynne vacum slangene, spessielt viktig er den i bakkant av insug, som går over til bensintrykksregulatoren, lekker denne så går det til h... før eller siden.. :P Sjekk også veivhusventilasjonen, er en bøy der, som alltid går i stykker etter noen år.. :P

Turbokongen har ikke akkurat særlig godt rykte, men jeg har aldri kjøpt noe av han, så skal ikke si noe om produktene hans..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk litt rundt før du handler turbo fra Turbokongen;)

vet:D derfor er jeg usikker.

Ja, tror jeg ville latt være å bruke bilen, blir kjedelig hvis den mutteren finner veien inn i motoren, eller andre deler av kompressorhjulet.. Ja, anbefaler deg til å bytte alle disse tynne vacum slangene, spessielt viktig er den i bakkant av insug, som går over til bensintrykksregulatoren, lekker denne så går det til h... før eller siden.. :P Sjekk også veivhusventilasjonen, er en bøy der, som alltid går i stykker etter noen år.. :P

Turbokongen har ikke akkurat særlig godt rykte, men jeg har aldri kjøpt noe av han, så skal ikke si noe om produktene hans..

okei, takk for svar=)

da kommer jeg til å demontere turbo igjenn, skifte alle slanger og sjekke veivhusventilasjon.

joa har lagt merke til det, så blir sikkert en annen leverandør tenker jeg.

mvh=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke demontert turboen enda.. men tror dere den kan reppareres bare ved å få på mutteren igjenn? for den gikk litt inn og ut men veldig lite opp og ned..kansje bare få den av og få skrudd til mutteren igjenn? brukes det noe lim? for jeg fikk jo ikke mutteren skikkelig på igjenn ved bare å ligge under bilen og skru den på igjenn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den blåryker, som et dampskip og sluker olje så hjelper det ikke å sette på mutteren igjen du.. :P Ligger plenty på bruktmarkedet, men du er vel kanskje ferdig med å handle brukt turbo?... : smil :

Kjøp ny du, alternativet er vel å overhale den du har... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den blåryker, som et dampskip og sluker olje så hjelper det ikke å sette på mutteren igjen du.. :P Ligger plenty på bruktmarkedet, men du er vel kanskje ferdig med å handle brukt turbo?... : smil :

Kjøp ny du, alternativet er vel å overhale den du har... :)

hmm, men er vel derfor den ryker fordi mutteren er falt av og delene inni ikke er på riktig plass? alt kommer ut av eksos ikke motoeren den er tett.

tenkte kanse det bare var å skru på mutteren igjenn for har ikke hørt noen form for ulyder så tror ikke den har tatt så veldig mye borti veggene. jeg aner ikke hvordan dette er men det kan jo evt sjekkes når jeg tar ut turboen.

ja som et dampskip x2 brukte vel fra max og til minimum på olje på 1 døgn..da kjørte jeg kun noen mil frem og tilbake på jobb. er jeg heldig så er mutteren der enda og turboen ikke slitt..

men jeg aner ikke noe her, bare trodde dette kunne evt rettes på ved å få festes mutteren skikkelig¨

njæ, turboen var i perfekt form den.. det er jo åpenlyst at det er mutteren som falt av som har gjort hele greiene.. han jeg kjøpte turbo av har en til og han skal se på dette så mulig jeg får den andre om den er i like bra stand.. å kjøpe en turbo til 10-12.000 er uaktuelt. for det er en turbo til den bilen ikke verdt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men altså! hvorfor røk ikke bilen som et dampskip da forige turbo gikk til H...? den var jo helt ille. dette er jo ikke noe mot hvordan den var!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ny turbo for rundt 5k:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ny turbo for rundt 5k:)

jo,=) men da er det vel kina kopi? og det er vel bare driten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NBS har k03 turbo til 5500,- (vet ikke om det er ekte?) og kineticmotorsport har oem BW k03 til 860$

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan vel hende at sist gang så var oljetilførsel på turbo tett, eller retur, slik at oljen stod, men lageret lakk ikke, dersom lageret er defekt på denne så vil oljen legge ut i eksosen og lage blårøyk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.