Vintertreff Drevsjø 6-8 februar 2015

Anbefalte innlegg

Lite spørsmål, om jeg skulle velge og ta a4 med 1.8t med 190 hk og pikk dekk hvordan er det og leke seg med der oppe i forhold til s2n?

 

noen som har noe erfaringer

 

Litt usikker hvordan disse dekkene funker, men piggdekk er jo alltid en slager.

 

S2 er nok vinneren!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører kjappere uten pigg (pikk) enn med, bevist gang på gang når man har kjørt på tid

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tråkker sikkert noen på tærne nå, men;

 

Ta med A4en du. Nyere understell og bedre vektfordeling gjør underverker og gjør at den har mye bedre veiholdning, og er lettere å sladde med på isen enn en gammel S2. Har prøvd begge deler og snakker av erfaring ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva som går raskest av Piggdekk vs piggfritt kommer ann på flere forhold bla : baneforhold og type dekk.

Har kjørt på begge deler , og erfart både og med begge typer dekk.

Så å komme så si at piggfritt sitter bedre enn piggdekk er i min mening tøys

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også brukt begge deler på isen. Min erfaring er at sprell nye piggfrie dekk fungerer veldig bra på isen. Men de skal ikke være mye slitt før man får mye problemer. Piggdekk funker stort sett sålenge piggene fortsatt sitter i dekkene. Husker jeg brukte 2 år gamle piggfrie dekk på Funes på S6'n (som er stor og tung) Det bare seilet og jeg hadde nada grep. Året før var de veldig gode å kjøre på. Også er det som tidligere nevnt mange faktorer som spiller inn. Er det mange med rally pigg som kjører som rasper opp isen får piggfrie dekk godt tak. Men på funes på fredager var ikke rally pigg tillatt og da ble isen polert. Da var piggfritt håpløst mens piggdekkene bet seg fast.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte også med ganske nye hakkapelitta piggfri dekk på funes `13. Verste jeg har vært med på :) Piggdekk : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi vært på Drevsjø å testa årets isbane på Vurrusjøen, her må det trenes mer,!😜 Det er mulighet for å se årets bane her:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som en brei og flott bane , men savner en litt lengre flate å slippe forbi raskere biler/kjøre forbi langsomme biler

 

 

Menmen , bli nok knall dette :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til å være en litt teknisk krevende bane, og jeg mistenker at vi som kjører tauebil får nok å gjøre ;)

 

Tusen takk for video, Eric! Kjekt å se hva vi har i vente :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det harde brøyte kanter? Redd for fangerne mine jeg he he

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som en brei og flott bane , men savner en litt lengre flate å slippe forbi raskere biler/kjøre forbi langsomme biler

 

 

Menmen , bli nok knall dette :)

 

 

Blir avhengig av at alle følger med i speil og legger seg ut og blinker forbi raskere biler. Gjør alle det så ordner det seg. Når den foran blinker så er det et signal om at han har sett deg og vil slippe deg forbi. Har opplevd at folk har lagt seg ut og at jeg har trodd at de vil slippe meg forbi og så slenger de seg plutselig inn igjen. Brukes det blinklys så vet du at de har sett deg i alle fall og slipper slike overraskelser......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det harde brøyte kanter? Redd for fangerne mine jeg he he

Brøytekanten var myk og fin i fjor. Skal ærlig innrømme at jeg hilste på den flere ganger i fjor, men uten at det at det syns på bilen :) altså ingen skader :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir avhengig av at alle følger med i speil og legger seg ut og blinker forbi raskere biler. Gjør alle det så ordner det seg. Når den foran blinker så er det et signal om at han har sett deg og vil slippe deg forbi....

...Brukes det blinklys så vet du at de har sett deg i alle fall og slipper slike overraskelser......

 

Dette vil vi også informere om på førermøtet, bruk blinklys så er du sikker på å bli sett.

MEN, alle vet st ved litt iherdig rafting så kan man komme bort i både lys, vindusvisker og blinklyshendelen, så det er uansett den bak som har ansvaret. Litt vrient men vi skal nok finne ut av det på banen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir avhengig av at alle følger med i speil og legger seg ut og blinker forbi raskere biler. Gjør alle det så ordner det seg. Når den foran blinker så er det et signal om at han har sett deg og vil slippe deg forbi. Har opplevd at folk har lagt seg ut og at jeg har trodd at de vil slippe meg forbi og så slenger de seg plutselig inn igjen. Brukes det blinklys så vet du at de har sett deg i alle fall og slipper slike overraskelser......

 

Ja , kan vel minne om dette iallefall ett par ganger på førermøtet :) Så får vi håpe at alle får det med seg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper styret stiller med "Arctic trucks tau" i år....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har en ledig plass på et rom eller hytte? Eller som vil gå i sammen om å leie på Galten Gård? Turfølget mitt måtte melde avbud.

 

Hei! Vi ser ut til å bli kun 2 personer i følge og har derfor ledig rom på hytta vi har leid på Galten gård! Ta kontakt på PM hvis noen trenger husly. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til dere som klager på valg av sted, pris, etc. Det er faktisk fritt valg og komme!!! Jeg kjører med glede 30-60 mil for ei helg med iskjøring ☺

Veldig fornøyd med at det blir Vintertreff for oss gale folk, Tusen takk for deres innsats!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

-32? Hmm må se å få fart i webastoen kansje. Noen muligheter for motorvarmer ved leilighetene ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, ingen strømuttak til slikt. Ifjor vet jeg det var et par aggregater som ble brukt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke så vanskelig å dra en skjøteledning ut fra hytta :) Evnt ett aggeregat :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, ingen strømuttak til slikt. Ifjor vet jeg det var et par aggregater som ble brukt

 

Jeg fikk strøm fra motorvarmer boks i fjor....: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk strøm fra motorvarmer boks i fjor....: klø :

 

Ja mener det var noen motorvarmer bokser rundt om på parkeringa på femundtunet, men det var bare noen få.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.