Diskusjon/Tilbakemeldingstråd hovedtreff Rudskogen 28-30 August 2015

Anbefalte innlegg

Inngang og parkering finnes overalt, Oslo Motorshow f.eks vil det koste 250kr å gå inn, for 1 dag.. Og selvfølgelig parkering i tillegg.

Og hva koster det ikke i drivstoff og bompenger for å komme seg til treff? At det ikke vil komme folk hvis det er inngangspenger, tror jeg ikkeno på. Kanskje noen vil bli hjemme av den grunn, men da bør de finne seg en annen hobby, for bil er dyrt.

 

Angående break-even så mente jeg hva inngangssummen måtte være for å dekke opp for de non-vag bilene som kjørte. At treffet som sin helhet går i underskudd er kjent fra før.

 

Venner med andre bilmerker har da vel aldri vært uvelkomne på treffene, men naturlig nok ikke inkludert i utstilling eller kjøring.

 

Og helt til slutt.

Takk til styret for den jobben dere gjør, jeg skal ikke ta fra dere jobbene. Har slettes ikke tid, knapt nok med tid til å skru bil om dagen.

Men dere må tåle kritikk når dere vanner ut treffene på en slik måte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, men som kokk regner jeg med du blir litt gretten om jeg skriver på nett at jeg ikke liker maten du lager uten at jeg har smakt på den ?

 

Ja selvfølgelig,men i de fleste tilfeller mislykkes man med feil/ og eller dårlige råvarer,så er det opp til hver enkelt om man bruker det "ferdige" produktet.

 

Men for å oppsummere det jeg ikke er enig i da;

-Jeg syntes det er feil å slippe til non-Vag,men hvis det genererer nok penger til at det er økonomisk og det ikke ødelegger merkervaren "VACN" så er det greit.

-Jeg syntes det er dumt å bruke penger på dyre baneleier på Våler og Rudskogen når klubben er i økonomisk knipe.

Dette er den meningen JEG har,å den er jeg i min fulle rett til å ha,hvor vidt jeg er på treff eller ikke er helt uvesentlig!

 

Men jeg skal være den første til å innrømme at jeg tok feil hvis det gjør at klubben får flere medlemmer og bedrer økonomien av det.

 

Å jeg syntes styre gjør MYE BRA ,vi har kanskje Norges beste klubb-magasin *Treffpunkt* og et glimrende forum som er til hjelp for meg og mange andre!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja selvfølgelig,men i de fleste tilfeller mislykkes man med feil/ og eller dårlige råvarer,så er det opp til hver enkelt om man bruker det "ferdige" produktet.

 

Men for å oppsummere det jeg ikke er enig i da;

-Jeg syntes det er feil å slippe til non-Vag,men hvis det genererer nok penger til at det er økonomisk og det ikke ødelegger merkervaren "VACN" så er det greit.

-Jeg syntes det er dumt å bruke penger på dyre baneleier på Våler og Rudskogen når klubben er i økonomisk knipe.

Dette er den meningen JEG har,å den er jeg i min fulle rett til å ha,hvor vidt jeg er på treff eller ikke er helt uvesentlig!

 

Men jeg skal være den første til å innrømme at jeg tok feil hvis det gjør at klubben får flere medlemmer og bedrer økonomien av det.

 

Å jeg syntes styre gjør MYE BRA ,vi har kanskje Norges beste klubb-magasin *Treffpunkt* og et glimrende forum som er til hjelp for meg og mange andre!

 

Er klubben i økonomisk knipe totalt sett? Såfall har ikke jeg fått med meg det. Trodde det var økonomien rundt hvert treff det ble referert til her..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis problemet til klubben er synkende medlemstall, hva med en vervekampanje ?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klubben har gått i minus totaltsett hvert år. Om vi kutter kostnadene utenom treff eller øker inntjeningen på treff så blir med mindre minus totaltsett eller mer pluss.

Styrets og klubbens STØRSTE utfordring er å ikke gå i minus. Det koster VELDIG mye å drive bilklubb. Vi har ikke invitert andre merker fordi vi hadde så lyst. Det var KUN fordi vi ønsker klubbens beste.

Det vil så at andre merker betaler for at vi kan ha bilklubb og banekjøring, ikke motsatt. Når det gjelder prisen på banekjøringen så koster 3 dager på rudskogen ca 300000-350000kr totalsett.

Dette er en fast kostnad som vi ikke kan få mindre. Det er baneleie og sportrescue ++ i denne prisen. Vi har tenkt å ta betalt for inngang, da må vi ha 2 personer som HELE tiden står i porten og tar betalt og setter på et klistremerke på bilen.

Vi har for lite folk som stiller opp som funksjonærer. Vi håper at MANGE flere har lyst å hjelpe oss på treff, enten 1 dag eller 3 dager. Det er frivillige som driver denne klubben.

 

Når det gjelder de som svarer negativt i denne tråden og på facebook som IKKE har vært på treff, og baserer sine meninger om et treff på andres negative meninger da blir jeg veldig oppgitt.

Det er ikke sikkert at treffet var "dritt fordi det krydde av andre merker der!" De som mener det overdriver. Når man gikk i depoet så var det nesten bare VAG å se!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg melder meg gjerne til tjeneste om der er noe jeg kan gjøre på eller før treff:)

 

 

Klubben har gått i minus totaltsett hvert år. Om vi kutter kostnadene utenom treff eller øker inntjeningen på treff så blir med mindre minus totaltsett eller mer pluss.

Styrets og klubbens STØRSTE utfordring er å ikke gå i minus. Det koster VELDIG mye å drive bilklubb. Vi har ikke invitert andre merker fordi vi hadde så lyst. Det var KUN fordi vi ønsker klubbens beste.

Det vil så at andre merker betaler for at vi kan ha bilklubb og banekjøring, ikke motsatt. Når det gjelder prisen på banekjøringen så koster 3 dager på rudskogen ca 300000-350000kr totalsett.

Dette er en fast kostnad som vi ikke kan få mindre. Det er baneleie og sportrescue ++ i denne prisen. Vi har tenkt å ta betalt for inngang, da må vi ha 2 personer som HELE tiden står i porten og tar betalt og setter på et klistremerke på bilen.

Vi har for lite folk som stiller opp som funksjonærer. Vi håper at MANGE flere har lyst å hjelpe oss på treff, enten 1 dag eller 3 dager. Det er frivillige som driver denne klubben.

 

Når det gjelder de som svarer negativt i denne tråden og på facebook som IKKE har vært på treff, og baserer sine meninger om et treff på andres negative meninger da blir jeg veldig oppgitt.

Det er ikke sikkert at treffet var "dritt fordi det krydde av andre merker der!" De som mener det overdriver. Når man gikk i depoet så var det nesten bare VAG å se!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Inngang og parkering finnes overalt, Oslo Motorshow f.eks vil det koste 250kr å gå inn, for 1 dag.. Og selvfølgelig parkering i tillegg.

Og hva koster det ikke i drivstoff og bompenger for å komme seg til treff? At det ikke vil komme folk hvis det er inngangspenger, tror jeg ikkeno på. Kanskje noen vil bli hjemme av den grunn, men da bør de finne seg en annen hobby, for bil er dyrt.

 

Skal man ha med seg familien på feks Oslo motorshow ryker man fort på en tusenlapp i inngang pluss bomring, parkering, mat/drikke, drivstoff osv. Da er det viktig for meg at det å dra dit gir meg noe igjen for pengene mine. Hva det koster er ikke så viktig, men hva det koster kontra hva man får igjen er desto viktigere.

 

På treffet på Rudskogen ga det mening å ta inngang, depoet kokte, det var masse biler til utstilling og det var liv på banen. Jeg hadde lett betalt 100,- for det, kanskje også mer.

 

På vålertreffet derimot synes jeg nesten 50,- i inngang var dyrt, det var lite biler til utstilling, depo var dødt mesteparten av helga osv. Her har vi en avtale med noen lokale som krever inn pengene og deler det mellom seg selv, Vålerbanen og klubben.

 

Tar vi inngang så selger vi en opplevelse til vedkommende som kommer for å være tilskuer, vi må vite at vi kan innfri. De siste årene har dette vært umulig å forutse.

 

Folk som må betale inngang og ikke får noe igjen for det kommer ikke igjen, folk som kommer inn gratis og får en bra opplevelse kommer igjen og igjen. Og det er jo det vi ønsker. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hadde det vært aktuellt å prøve ett år å slå seg sammen med f.eks SCC? Der kommer det folk fra Amerika å store deler av Skandinavia samt England,Tyskland,Belgia og Nederland.

F.eks ett av hovedtreffene.SCC har stripekjøring,utstilling og mye annet.

Med riktig markedsføring kunne det blitt stort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hadde det vært aktuellt å prøve ett år å slå seg sammen med f.eks SCC? Der kommer det folk fra Amerika å store deler av Skandinavia samt England,Tyskland,Belgia og Nederland.

F.eks ett av hovedtreffene.SCC har stripekjøring,utstilling og mye annet.

Med riktig markedsføring kunne det blitt stort.

 

Dette er en mulighet som står på blokka, problemet her er at de ønsker dragstripen, vi ønsker bane. Det er ingen baner i norge såvidt meg bekjent som tilbyr begge deler.

 

Men det finnes mange mulige samarbeidspartnere der ute som kan være en løsning. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal vi røyke fredspipe snart ?

 

hehe, kanskje det. :)

 

Vi er vel ikke helt der at vi skyter på hverandre med pistol eller pil og bue, selvom kanskje noen føler det sånn.

 

Jeg har trua på at vi kommer til å finne en gylden middelvei som alle kan leve med. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hadde det vært aktuellt å prøve ett år å slå seg sammen med f.eks SCC? Der kommer det folk fra Amerika å store deler av Skandinavia samt England,Tyskland,Belgia og Nederland.

F.eks ett av hovedtreffene.SCC har stripekjøring,utstilling og mye annet.

Med riktig markedsføring kunne det blitt stort.

 

De sliter med akkurat det samme som oss.

Synkende antall deltagere og da spesielt fra resten av Europa.

 

Og de er mye mer diskriminerende på type biler enn oss som kjører vannbøfler... ;)

 

Men igjen, vi er åpne for alle gode innspill og tar det med oss :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil takk for det beste vacn treffe jeg har vært på til nå.Helt perfekt for min smak.Masse flotte biler og hyggelige folk.Morro å kunne ha med noen ikke vag biler også syns jeg.Det ble masse kjøretid for oss som kjørte på banen selv om det var mange som kjørte . tidsskjema for kjøre tider ble holdt stort sett å det var veldig kjekt.Eneste var at man kanskje kunne begynt med påmelding og teknisk litt tidl så kjøringa kunne startet litt før?Tommel opp for styret og vacn treff Rudskogen 2015.Gleder meg veldig til 2016 ,dere gjør en god jobb ;);)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en mulighet som står på blokka, problemet her er at de ønsker dragstripen, vi ønsker bane. Det er ingen baner i norge såvidt meg bekjent som tilbyr begge deler.

 

Det bygges hele 2(!!!) slike anlegg i skrivende øyeblikk her i Rogaland :D

 

Sokndal Raceway

capex.jpg

 

Fjord Motorpark

3147955d-bdc1-4511-9c56-5b7671c63c52.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel det er vel kun sokndal raceway som bygges i det det de driver med kan kalles bygging...

 

Har personlig STOR tro på at Fjord motorpark blir klar innen2-3år, da det er personer med litt mer driv og kunnskap om prosjektering og driving av prosjekter enn det de driver å suller med nedi sokndal!

Så alle i Rogaland må ikke stemme på AP i fylkesvalget på mandag, det de er den store motstanderen til Fjord Motorpark!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Generelt er det vel bare ett parti som faktisk synes det er greit med biler og trafikk? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke mye svar å få på to uker.

Beklager sent svar, de riktige skiltene kom i posten fredag. Du får svar om ikke lenge. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det automatisk sendt ut skilt til de som vant pokal? Eller må alle kontakte styret hver for seg? Og hvordan er det å få ny pokal? Den jeg fikk var en bit av steinen borte på...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det automatisk sendt ut skilt til de som vant pokal? Eller må alle kontakte styret hver for seg? Og hvordan er det å få ny pokal? Den jeg fikk var en bit av steinen borte på...

 

Alle får tilsendt nytt skilt til adressen du er registrert med på forsiden (logg inn oppe til høyre).

 

Er det mangler på pokalen send mail til Jeanette over her. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe seint fra meg, men følte eg måtte skrive noe.

 

Eg var med gjengen fra Hordaland & Bergen. Eg koste meg noe sykt på området, med folkemengen som har i det store, og det hele - felles interesser :D Når en møter andre med felles interesse og biler, så blomstrer det glede i bilhjertet - og det er dette som holder det gående gjennom vinteren.

Oppmøtet og atmosfæren på treffet var det aller beste eg har opplevd i den tiden eg har vært med. Det var plenti med kjøretid og underholdning elles synes eg :) Om eg skal ha noe å prike på, så er det at lisensbilene kanskje bør kjøre etter drifter'ene så de får vekk det verste av dekkrester og plast fra røykleggerene. Da får ikke gatebilene så mye juling.

 

Eg tenker og at, eg selv må ta i ett tak for at vi som medlemmer skal ha en klubb i framtiden - med de tilbud som vi alle er så glad i. Med det mener eg at - eg må stille opp på flere lokaltreff, snakke med venner, kjente og nye bekjente om klubben og hva den/vi kan gjøre for de. Snakke og invitere til banekjøring & treff, uansett hva bil en har (golf 1.4 TSI, eller R8 V10) - alle elsker banekjøring, viss de først har prøvd en gang :D

 

Viss alle som kjenner på at de i framtiden vil ha en plass å komme til for banekjøring & møte likesinnede gjør det samme, så tror eg at vi skal klare å samle en stor nok folkemengde til å kunne drive i mange år. Men det betyr at alle må bidra og engasjere de rundt oss :)

 

Tusen takk til alle som har stått på for å gi oss dette treffet :D Eg stiller på treff neste år, og håper vi er enda flere som kommer fra vestlandet da. Og forslaget med å få folk med ut i bilene fra depo syns eg er en knallgod ide. Alltid kjekt å ha med folk i bilen, og vise hva en diesel kan gjøre :D:P

 

 

Peter out..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liste over vinnere og bilder kommer så raskt vi i styret har fått summet oss, det var rimelig tung start på arbeidsuka for de fleste av oss kan du si. Utstillingsansvarlig begynte også i helt ny jobb i dag, så fokus er naturlig nok et litt annet sted en stund fremover. :)

 

Lotteriet ble full bingo, så her ble det ikke notert stort, premier som ikke ble hentet ut etter en periode ble loddet videre frem til noen som faktisk kom og hentet. Vi lager et bedre system til dette neste gang. Utfordringen er at vi ikke har mye plass til å lagre uavhentede premier (disse blir ofte bare liggende i hengern flere år etterpå, til tross for vennlige påminnelser til vinnere).

 

Hvor kan vi finne liste og bilde av vinnerene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.