Diskusjon/Tilbakemeldingstråd hovedtreff Rudskogen 28-30 August 2015

Anbefalte innlegg

En "svett" R8? .... Det innlegget forsto jeg lite av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utstillingen var jo et rot uten like. Syns personlig det var greit når medlemmene fikk ta med andre merker som det ble åpnet opp for noen år tilbake. Men i år minnet det mer om et vanlig trackday arrangemang.

 

Ikke så rart da vi hadde holdt av plass til det vi håpet ville være 80-90 biler (vi trodde vi tok i) og det kom 136..

 

På våler hvor det var holdt av mye mer plass fyllte vi såvidt to svinger av gocart banen.

 

Så det er ikke enkelt det der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt aller første hovedtreff så jeg har ikke mye å sammenligne med:) Men var veldig bra med biler og det var supernice.

Skal jeg finne noe jeg var mindre fornøyd med så var det lite i forhold til hva jeg likte^^ og det er jo bra.

 

Bra du tross alt syntes det var overveiende bra, og kompisen din koste seg i hvertfall! :)

2015_22003_zpsc9iwgjtg.jpg

(Tar nok med Supraen en eller annen gang uansett! :P)

 

Edit:

Fin bil forresten, jeg synes definitivt du skal ta deg litt tid og lage en artikkel om deg og den til Treffpunkt som vi diskuterte i en annen tråd! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd jeg ikke kunne komme på treffet,men sånn er det noen ganger. Var på Våler sist.

 

Når det komme til dette med andre merker mener jeg som flere nevner at det burde ikke tillates. Tenker da på utstilling. vi er da en VAG klubb ! Blir noe rart se BMW'er og annet på våre treff..Hvor mye penger får man inn på dette egentlig? Er det dette som redder "Finansen" ?

Burde også deles mer inn i klasser, flere har sagt det før.

Har noe med sjela til klubben å gjøre, vi skal ikke gå på akkord mot eget merke ! blir litt Gatebil aktig treff å blande inn alt mulig, og der finnes det som kjent treff å reise på for alle.

 

Mener som nevnt før at VAG er en merkeklubb og burde forbeholdes eget merke.

 

Hvordan gjør de andre merkeklubbene(BMW m.fl) dette på sine hovedtreff ? noen som vet?

 

Sist jeg sjekket så måtte vi ikke ha forhåndspåmelding i fare for at det kommer for mye biler slik som de må på f.eks e30 meet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stusser litt over dere som er misfornøyd med mangfoldet av merker. Dette er utelukkende vår egen feil, og har sammenheng med et begredelig oppmøte på det som har vært av treff de siste årene. For at banetreff skal være liv laga om jeg har tolket rett, med den tafatte medlemsskaren her inne, så er det en forutsetning å åpne for andre merker for å få dette til å gå rundt!

Personlig anser jeg meg som bilentusiast, ikke merkeentusiast, og så lenge vi sitter på ræva og fyrer opp her på forumet, må andre ta initiativ og stille på treff.

 

Om dekkrester og grums på banen er det store problemet, så er det vel enkelte VAG-doninger som også må sies å være skyldig. At bilene våre ikke er like egnede å drifte i som enkelte asiatiske, og øvrige tyske merker, er nå vårt eget problem. Kan ikke se hvordan totalopplevelsen forringes av dette.

 

Hva angår utstilling så er jeg mer tilbøyelig til i hvert fall å droppe premiering av annet enn VAG, kanskje til og med utelukke andre merker til utstilling (selv om en pen/tøff/grom bil er pen/tøff/grom uavhengig av merke), men slik det var nå er det uansett hovedvekt på "våre" merker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der vil alltid finnes forbedringspotensiale uansett hvem som arrangerer treff.

Trur enkelte folk glemmer at vi er der av samme interesse.

En positiv innstilling og litt runde i kantene gjør nok mye vil jeg påstå:)

 

Blir det for mye driftebiler kan enn vel sette ett max anntall.

Ser der var noe snakk om en r8 oppi her, jeg syns det er morro og se de pusher rundetider i løp.

Men tviler på der er mange som ser lenge på noen biler som kjører fort rundt rudskogen uten konkurranse, sett på de andre treffa så følger ikke veldig mange med ihvertfall.

 

Inngangspenger for alle og en sum for og ha camp der støtter jeg også om det måtte komme:)

 

Jeg var som sagt ikke på detta treffet men jeg vil rose alle de som er med og arrangerer treff for oss, dere gjør en knall jobb:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det komme til dette med andre merker mener jeg som flere nevner at det burde ikke tillates. Tenker da på utstilling. vi er da en VAG klubb ! Blir noe rart se BMW'er og annet på våre treff..Hvor mye penger får man inn på dette egentlig? Er det dette som redder "Finansen" ?

 

Det som er litt rart er at når vi for første gang tillater ikke-medlemmer med non-vag på utstilling så kommer det flere vag enn det har gjort på utstilling på veldig mange år :)

Det var i tillegg ikke mer enn rundt 6-10 non-vag på utstillingen av de totalt 136 utstilte bilene. Det kan vel ikke være så ille?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er litt rart er at når vi for første gang tillater ikke-medlemmer med non-vag på utstilling så kommer det flere vag enn det har gjort på utstilling på veldig mange år :)

Det var i tillegg ikke mer enn rundt 6-10 non-vag på utstillingen av de totalt 136 utstilte bilene. Det kan vel ikke være så ille?

 

Det er 6-10 for mye :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slutt med all suttringa da...

Vi har hatt ett av de beste oppmøtene på ett hovedtreff noen sinne, jeg har hvertfal ikke sett så mye liv noen gang.

Vi har endelig hatt ett treff som gikk tilnerma i 0, det er ikke dårlig med dagens baneleie, ja det var trangt om plassen på utstillinga og både jeg og dama ble stående nesten i påkjøringa til banen, men det går helt fint når det er så mye fantastisk råe biler der. Fikk ikke med meg mer enn et par non vag på utstillinga og de jeg så var veldig pene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Generelt vil jeg si at å kalle folk sutrete fordi man har en annen mening er noe upassende i denne sammenheng !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Generelt vil jeg si at å kalle folk sutrete fordi man har en annen mening er noe upassende i denne sammenheng !

 

Helt enig. Utrolig hva folk får seg til å si for å fremme sin egen sak. Tydelig at det er mange som mener det er viktigst med publikumsvennlige treff fremfor at det skal være en ok opplevelse å kjøre for gruppen som ikke har en dedikert drifte/ banebil . Det meste rundt dette er allerede nevnt, men ser på responsen at det er lite rom for å la banekjøring være slik det var i gamledager der det utelukkende var VAG eller andre som kjørte med registrerte gatebiler, men at det heller satses på drifting og publikumsvennlig kjøring. Mulig det er det folk flest vil ha, men er overrasket over at så mange må mene det ene og det andre om medlemmer synes ikke synes noe om denne utviklingen.

 

Har selv kjørt på bane i 10 år med gateregistrert bil på flere baner over hele landet, og registerer utviklingen går mot at mesteparten av bilene på banen i 2015 er banebiler, eller biler som er kastet sammen for å kjøre på banen den ene helga, der karosseri er forbruksvare. VACN var et av få treff hvor man faktisk kunne ta hverdagsbilen ut på bane uten å bekymre seg for så mye annet enn Dekk og bremseforbruk.

Var ikke på treffet selv, men har sett og lest nok til å registrere at den tiden dessverre er over, også her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beste treffet til nå i klubbens regi for min del!

 

- Mer underholdning for publikum

- Plenty banetid

- Større treff men fortsatt den hyggelige VACN stemningen over det hele

- Mer å se på for bilinteresserte (vi liker da å se annet enn bare VAG?)

- Ordensvakter på campen som gjorde at vi slapp de største utskeielsene langt på natt

 

Forbedringsforslag fra meg:

 

- Mulighet for å forhåndsbetale banekjøring og lisenser (fylle ut på nett) og deretter få armbånd, lisenskvittering og startnummer tilsendt i posten

 

Sekreteriatet får fristilt mer av tiden til drift av treffet, og vi slipper lange køer, skribling på papirer, klistre på startnummer i hyrten og styrten med kreative tape løsninger for de som ikke har med seg osv.

 

Det dette vil koste i porto og konvolutter blir gjerne dekket av ekstra inntekter fra de som kunne trekkt seg i siste liten fra å reise for en liten tynn unnskyldning men som nå allerede har betalt og derfor reiser og har en FANTASTISK helg alikevel? : ja :

 

- Lapp med oversikt over flaggreglene som deles ut til alle på førermøte

 

Det er en del flagg å holde styr på, og et enkelt A4 ark med bilde av flaggene i farge og kort forklaring sitter nok bedre enn en muntlig opplesing i førermøtet. Savnet også gjennomgangen av sittestilling som vi har hatt tidligere på førermøter, spesielt kan dette være til hjelp for de helt uerfarne som gjerne sitter litt vel avslappet i bilen til vanlig.

 

- Long shot, men det hadde vært FANTASTISK for oss som har lang hjemreis om det var mulig å starte banekjøringen på søndagen tidligere og så heller tatt en pause i kirketiden? :P

 

Jada, jada, det er regler i Norge å forholde seg til ang. støy på søndager men det er da lov å håpe ;)

 

- Håndheving av vindu-regel på banen

 

Bare en bagatell men verdt å nevne siden det gjelder sikkerhet: Sånn som jeg hadde lest regelverket så var det helt lukkede vindu som var tingen. Jeg så flere biler på banen med gløtt på vinduet eller med halvåpne vinduer med sikkerhetsnett og til og med drifter med tommel opp og armen ut av vinduet.... Hva var egentlig regelen og hvorfor ble dette eventuelt ikke fulgt opp?

 

Ellers så skal ihvertfall jeg handle meg brannslukningsapparat til å ha i banebilen og oppfordrer alle andre som er på banen til å vurdere det samme da det er for sløvt å ikke ha det etter min mening. Jeg kom ganske så rett bak bilen som fikk motorbrann på lørdagen og måtte bare kjøre videre da jeg ikke hadde noe å hjelpe til med. De hadde heller ikke apparat i bilen men det er nok på plass til neste baneøkt. Heldigvis kom det hjelp ganske kjapt og brannen ble slukket før det ble store skader men hadde bileier kunnet velge så hadde han nok stått over den første runden med pulver som nå ligger i motorrommet....

 

Vel gjennomført treff til de som har stått på i forveien og under treffet med planlegging, tilrettelegging og gjennomføring av et så vellykket og velorganisert treff som dette var! :tilber:

 

Enig med egentlig alt du kommer med her :) beste treffet jeg har vært på også! Håper de neste blir like bra! Selv om jeg har Audi/vw nært hjertet, så liker jeg å se andre biler også, og publikumsvennlig kjøring er hvertfall et pluss. Har vel aldri vært så mye publikum på breisladden på vacn-treff som det var nå!! :) banekjøringen og tider/oppdeling fungerte utmerket. Den tavla som også ble satt opp, hvor tidene stod var kjempe bra, så slapp folk å løpe uvitende!

 

Vindusregel: vindu skal være lukket der det sitter personer på innsiden, eller så skal godkjent nett benyttes. Vinduer bak kan være åpne da det ikke er lov å ha personer bak i bilen, takluke kan stå på gløtt :)

 

Kjøring før kirketid på søndag er ikke forbudt, skal være stille fra 11-13 på søndag, så hvorfor vi ikke kjører før vet jeg ikke. Kan også søke om disp i kirketiden. (Hvertfall sånn i annen arrangert motorsport)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gatebil har vell alltid kjørt fra 10.00 og utover på søndagen så dette kan jo evt sjekkes opp hvis ikke John Arne allerede har vært på saken :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser du selv hva du skrev, eller skal jeg påpeke det for deg?

 

Driftebilene var vel strengt tatt underholdning!

 

Og se golf 2,audi a4,audi quattro og så en e46 blir feil.

Jeg tenkte vel mest på utstillingen når jeg nevnte non vag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vill berre si at jeg syns dette treffet var helt perfekt for min del!

Fikk så mye tid på banen som jeg ville, og det går an å sitte med en pils å se på drifting :D

Håper det blir lignende treff i fremtiden :D

Mye skryt til styre fra meg :glad:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for et bra treff!

Han som skrev over der at det ikke var noe kult og se R8 presse grensene på banen kan droppe og komme, blir for dumt og komme på et vag treff og klage over R8 som veldig mange av oss ALDRI ser på daglibasis.

Mye tøft ute på banen etter min mening og er helt positiv til litt supra action så lenge det ikke går for mye utover klubbmedlemene.

Veldig bra treff og gleder meg til neste gang.

 

Når og hvor blir det av bildene av de som vant pokaler?

 

 

Altså jeg kan kun skrive HVA jeg synes..og jeg synes ikke en R8 er noe å hoppe i taket av på bane desverre.

Som jeg OGSÅ skrev så har jeg "desverre etter din mening" sett litt mye drifting siste åra.Og etter å ha sett den ene bilen etter den andre med 1000hk+ og 4" eksos rett ut av turbo og opp av panser i 90graders bøy legge så mye røyk rundt banen at andre biler må stoppe pga null sikt blir en stock r8 v10 lydløs i forhold. banekjøringen for MIN del er underholdning for meg som IKKE har banebil.

Og de ba om tilbakemelding..jeg gjør bare akkurat det de ønsker. Men noen av dere er jo så forbanna "facebook troll" man finner på div facebook sider.

 

Og tydligvis så skjønner ikke folk at jeg mente at NON-Vag på banen sammen med klubb biler var feil, non vag på utstilling var feil.

Driftebilene var kun underholdning og ikke en del av "treffet"! get me?

 

hjelpes...det var siste gangen jeg gadd å komme med tilbakemelding! fa**

 

Man blir jo hengt ut fordi man ikke enig med saueflokken!

 

Så får dere bitche så mye dere bare orker.

 

Jeg er ganske så sikker på at mange enig med meg at det blir for galt at man skal bli hengt ut fordi man ikke synes det samme som alle andre.Dette er jo derfor vacn styret ba om tilbakemeldinger folkens.

 

Og leser man tilbakemeldingene som har kommet her så er det ett par ting som stikker seg ut! en av de er non vag problematikken!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stusser litt over dere som er misfornøyd med mangfoldet av merker. Dette er utelukkende vår egen feil, og har sammenheng med et begredelig oppmøte på det som har vært av treff de siste årene. For at banetreff skal være liv laga om jeg har tolket rett, med den tafatte medlemsskaren her inne, så er det en forutsetning å åpne for andre merker for å få dette til å gå rundt!

Personlig anser jeg meg som bilentusiast, ikke merkeentusiast, og så lenge vi sitter på ræva og fyrer opp her på forumet, må andre ta initiativ og stille på treff.

 

Om dekkrester og grums på banen er det store problemet, så er det vel enkelte VAG-doninger som også må sies å være skyldig. At bilene våre ikke er like egnede å drifte i som enkelte asiatiske, og øvrige tyske merker, er nå vårt eget problem. Kan ikke se hvordan totalopplevelsen forringes av dette.

 

Hva angår utstilling så er jeg mer tilbøyelig til i hvert fall å droppe premiering av annet enn VAG, kanskje til og med utelukke andre merker til utstilling (selv om en pen/tøff/grom bil er pen/tøff/grom uavhengig av merke), men slik det var nå er det uansett hovedvekt på "våre" merker.

 

Helt enig;)

 

Men må bare ta deg på at våre merker ikke er like egna:P

 

 

Sist jeg så han her så kjørte han ræva av alt som var laget av plast fra asia med GOD margin^^

 

Ser ut som jeg må droppe utstillingsbiler å kansje bygge meg en Audi a4 quattro og vise plastrakettene hvem merke som regjerer der også^^

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Her skal takhøyden være høy, og ingen burde bli hengt ut fordi de kommer med meningen sin!

 

Som jeg har forstått er ikke årets løsning hogd i stein, det var en måte å få inn kanskje NOEN FLERE som ellers sitter hjemme. At det ble en så formidabel suksess er helt topp, og jeg har aldri sett maken til liv siden jeg ble medlem i 2000, kanskje med unntak supertreffene på NBS og enkelte på gamle Rudskogen hvor jeg kan anslå at det var opp mot 100 utstillere.

Jeg tror styret/arrangørene har lært MASSEVIS av årets treff og av alle tilbakemeldinger, og regner med at så og si alle 'feil' blir minimert til neste sesong.

Synes arrangørene tilpasset seg situasjonen veldig bra, men hva vet jeg, jeg var jo bare innom og stilte ut på lørdagen! :P

 

Svært lenge siden det har sett slik ut på VACN-treff, gjestebiler eller ikke!

2015_22020_zps8zbuapn9.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Allerede skrevet hva jeg tenker tidligere. Men bare for å poengeter det, så syns jeg det er veldig synd vi lar andre merker være med på våre merke-treff.

Det skal sies at jeg foretrekker heller et litt blanda treff, enn et dødt treff. Var innom par timer på lørdagen på Våler tidligere iår og det virka alt for dødt.

 

Jeg koste meg, og lover at jeg skal sette av datoene til neste år og komme da og. Mitt bidrag til at klubben skal ha et ekstra vag-produkt med seg, så håper jeg flere vil gjøre det samme så vi kan kaste disse plastikk-rakettene (som de blir kalt) vekk : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig og se at dere har hatt et meget bra treff! Høres ut som et meget stort løft kontra våler tidligere i år mtp deltagelse. Kan tenke meg ledelsen har stått på som fy for og få til dette. Kudos.

Høres dog ut som at "alt" skjedde på lørdagen, om jeg ikke har missforstått ?

Jeg og en kompis kom desverre ikke på rudskogen som vi skulle da jeg ble dårlig i magan 2 dager før i syden.. Stiller sterkere, med banekjøring på menyen, i 2016 !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utstilling ble flyttet til lørdag istede for søndag i håp om at flere av pokal jegerne kansje kunne tenke seg å bli over enten fra fredag til lørdag eller lørdag til søndag eller hele helgen. Men virker som de som stiller ut bil er alergiske mot å sosialisere seg (skrevet med ironi og ett smil for å få frem ett poeng så ikke skyt meg). De kommer rullende inn på morgenen og drar gjerne før premier er delt ut. Men alt skjedde ikke bare lørdag. Det var banekjøring både fredag og søndag også og generelt utrolig god stemning hele helgen der praten gikk løst og fast. Været var strålende hele helgen og det var bare smil å se uansett hvor man snudde seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var der på lørdagen, og syns det var kjempegreier! Det plagde meg overhodet ikke med andre biler hverken på utstilling eller bane. Folk kan kritisere valgene som er tatt i forkant og på dette treffet i forhold til andre merker, men det er helt tydelig at det var det som skulle til. Hadde nok klubbmedlemmer møtt opp på treff opp gjennom de siste årene, hadde jo ikke dette vært et tema en gang.

 

Jeg gleder meg stort allerede nå til treff neste år, da skal både utstillingsbil og banebil være oppe og gå, og helgene skal settes av til treff, uten unnskyldninger!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en ting jeg gjerne skulle visst, og det er hvor mange som uttaler seg om treffets gjennomføringing, og som har ressonert over:

"Gitt vi skal ha hovedtreff, hvilke kriterier må innfris for at vi har ressursene til å gjennomføre?"

 

Styret har tatt imot forslag og faktisk forsøkt en alternativ løsning denne gangen, for å se om det imøtekommer medlemmenes ønsker bedre. :)

At det er annen brukeradferd/ønsker for treff enn "gamle dager" er det jo liten tvil om, med det nytter det ikke tviholde på et sentimentalt bilde av tilbudene vi har fått før.

 

Selv ser jeg på drifting som litt kjedelig (men erkjenner at det er gode ferdigheter!), og som er et bruksmønster som går litt på akkord med det klubben generelt trenger for sitt brukersegment.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettersom jeg ikke kunne komme så skal jeg ikke si noe om hverken det ene eller andre. Bare et lite og enkelt spørmål fra meg...

 

Kjøring før kirketid på søndag er ikke forbudt, skal være stille fra 11-13 på søndag, så hvorfor vi ikke kjører før vet jeg ikke.

 

Jeg vet det ble nevnt i diskusjonene etter Våler-treffet (hvor jeg heller ikke kunne være til stede), men hvordan var det med promillekontroll dagen derpå? Folk som "fester" til 2-3 på natta bør ikke kjøre bil før kirketid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ikkeno merke-treff lengre, da vi ikke har nok medlemmer som orker å komme med tilhørende merker. Dette er banekjøringstreff arrangert av vacn, en sosial sammenkomst for likesinnede med interesse for bil og banekjøring. (banekjøring på forskjellige nivåer). Skilt, spor eller drift? vi har biler innenfor ALLE grener i egne merker, så skjønner ikke hva folk surver for.. Og sosialt sett så er det bedre å være på et treff med skikkelig liv, enn på et dødt treff med lite folk. Jeg er ikke så sær at jeg ikke kan snakke med en som kjører toyota eller merce, på lik linje med en som kjører vag. Storkoste meg hele helga selv om det ble lite kjøring på meg på grunn av trøbbel.

Men utstillinga kunne vært låst til våre merker, hvertfall premiering, selv om det ikke har så mye å si for min del. Det er vi som arrangerer, og da kan det godt være sånn. lukket for premiering på utstilling og kjøring er åpen for å få folk på treff.

 

De som stiller ut er der som sagt før, stort sett på stedet kun noen timer den dagen det er utstilling. Og for oss som kjører på bane og er der fra tors-søn, så kan det bli veldig stille om det skulle vært lukket..

 

Dette er da min mening, og satser på å ikke bli uthengt for det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.