Diskusjon/Tilbakemeldingstråd hovedtreff Rudskogen 28-30 August 2015

Anbefalte innlegg

Ettersom jeg ikke kunne komme så skal jeg ikke si noe om hverken det ene eller andre. Bare et lite og enkelt spørmål fra meg...

 

 

 

Jeg vet det ble nevnt i diskusjonene etter Våler-treffet (hvor jeg heller ikke kunne være til stede), men hvordan var det med promillekontroll dagen derpå? Folk som "fester" til 2-3 på natta bør ikke kjøre bil før kirketid.

 

Folk fester gjerne litt lengre så lenge de vet det ikke er kjøring før etter kirketid, hadde det vært kjøring før på morgenen søndag, hadde nok flere lagt seg tidligere også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utstilling ble flyttet til lørdag istede for søndag i håp om at flere av pokal jegerne kansje kunne tenke seg å bli over enten fra fredag til lørdag eller lørdag til søndag eller hele helgen. Men virker som de som stiller ut bil er alergiske mot å sosialisere seg (skrevet med ironi og ett smil for å få frem ett poeng så ikke skyt meg). De kommer rullende inn på morgenen og drar gjerne før premier er delt ut. Men alt skjedde ikke bare lørdag. Det var banekjøring både fredag og søndag også og generelt utrolig god stemning hele helgen der praten gikk løst og fast. Været var strålende hele helgen og det var bare smil å se uansett hvor man snudde seg.

 

Ikke alle som syns det er så lett når man ikke kjenner noen heller da.. Noen er faktisk litt sjenerte når man ikke kjenner noen meg selv blant annet. Og de fleste som er der hele helgen har vel også banebiler eller bil og kjøre på bane med. Hadde jeg hatt bil og kjøre på bane med hadde det nok frista mer med hele helgen men med kjerring og to små passer dagstur veldig fint for oss. Vi kosa i i hvertfall veldig med biler på utstilling og mye og se på bane. Fikk ikke snakket med noen så ser jo det at for det sosiale er det best og være der hele helgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er såvidt jeg har erfart ingen i klubben som biter. Jeg er heller ingen av de gamle gutta som startet opp denne klubben. Ble medlem selv i 2005 og da var det allerede da flere 1000 medlemmer. Jeg kjente ingen når jeg ble medlem. Jeg dro på treff i lokallaget mitt og kom i snakk med noen der over en burger. Jeg er også en sjenert type som ikke liker å stikke meg frem eller prate i store forsamlinger. Men vi har alle startet ett sted. På de 10 årene jeg har vært medlem nå er jeg på talefot med sikkert over 50 stk i klubben. Klubben har mere eller mindere blitt min andre familie. Jeg har også dratt på treff helt uten bil. Har haiket med andre medlemmer til treff bare for å være med på det sosiale og se andre kjøre. Som jeg startet med så har jeg heller ikke erfart at medlemmer biter så jeg stiller meg rett som det er opp i pit med hjelmen under armen og spør om å sitte på med helt ukjente folk jeg aldri har sett før. Jeg vet selv som sakt at det ikke alltid er lett. Men hvertfall på campene på kvelden når man har noe innabords prøver jeg alltid å rusle noen runder og titte innom forskjellige gruperinger. Blir alltid tatt imot med store smil og praten går. De 3 treffene i året klubben har blir for meg personlig som min egen lille guttetur der jeg kommer bort fra hverdagens jag og mas. Jeg spør alltid om fruen også vil være med men hun har ikke interessen så da har dette blitt mine 3 helger i året med familiefri.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og når det gjelder økonomi, er det vurdert andre tiltak som feks å ta noen kr for biler \ folk på inngang og for å campe på området?

 

Sommertreff på Mo i Rana har feks følgende modell:

300 for inngang for tilskuere

300 for overnatting på området

200 for å ha trekkbil inn på området

500 for buss\lastebil inn på området

 

Prisene er tatt med for å vise eksempler på hvordan det gjøres andre steder, ikke for at vi skal adaptere disse direkte, men det er i allefall et forslag til hvordan det er mulig å få noen flere kroner i kassa.

 

Nå har ikke vi samme plassproblem som på ACR (som er en del av årsaken til hvorfor det er laget egne priser på trekkbil og buss\lastebil), men poenget er at det er mulig å ta inn noen kroner på slikt. Så vidt jeg vet har det i alle år vært gratis inngang på Rudskogen og 50 (?) kr i inngang på Våler, der mange også kjører rett forbi. Her har klubben kunne tatt noen grep for senke underskuddet og ikke basert all inntekt på banekjøring og utstilling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og når det gjelder økonomi, er det vurdert andre tiltak som feks å ta noen kr for biler \ folk på inngang og for å campe på området?

 

Sommertreff på Mo i Rana har feks følgende modell:

300 for inngang for tilskuere

300 for overnatting på området

200 for å ha trekkbil inn på området

500 for buss\lastebil inn på området

 

Prisene er tatt med for å vise eksempler på hvordan det gjøres andre steder, ikke for at vi skal adaptere disse direkte, men det er i allefall et forslag til hvordan det er mulig å få noen flere kroner i kassa.

 

Nå har ikke vi samme plassproblem som på ACR (som er en del av årsaken til hvorfor det er laget egne priser på trekkbil og buss\lastebil), men poenget er at det er mulig å ta inn noen kroner på slikt. Så vidt jeg vet har det i alle år vært gratis inngang på Rudskogen og 50 (?) kr i inngang på Våler, der mange også kjører rett forbi. Her har klubben kunne tatt noen grep for senke underskuddet og ikke basert all inntekt på banekjøring og utstilling.

 

Priser for inngang er jeg enig i, for tilskuere. For eksempel 100-150kr for alle som er med som ikke har betalt for kjøring/utstilling, og evt 50kr for parkering om dem er rene tilskuere. Det hjelper på på økonomien det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke på treffet selv, men har sett og lest nok til å registrere at den tiden dessverre er over, også her.

 

Leser mange (spesielt på facebook) som konkluderer med at non-vag og drifting er kommet for å bli og synes det er dumt. Dette er noe vi ikke var klar over og sist jeg sjekket er det vi i styret som arrangerer treff på vegne av medlemmene. Ingenting er hamret i sten, vi tar med oss tilbakemeldinger og lærdom fra årets treff når vi planlegger 2016. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil takke for et utrolig kjekt treff! Var der hele helgen fra tidlig på morgenen Fredag til 15.30 på Søndag. For min del, følte jeg hele opplegget var veldig bra gjennomført og alt gikk sømløst for seg. Var en del kø i sekreteriatet på Fredags formiddag, men det dukket vel kanskje opp flere enn antatt såpass tidlig. Så vil skryte til ildsjelene i klubben som står på for at vi kan være med på slike treff!

 

Var for det meste passasjer i bilen til min fetter rundt banen i år, da jeg valgte å la min egen stå hjemme. Syntes banekjøringen gikk svært ryddig og pent for seg med tanke på hvor store horn i pannen alle hadde : rolleyes Og det var utrolig stas å ligge å knive med R8'er og relativt andre "beskjedne" biler som gikk mye bedre enn først antatt :evil:

 

Tommel opp fra meg! Kommer definitivt neste år også ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk dessverre ikke vært på dette treffet pga jobb, men skikkelig herlig og se bildene folket legger ut! Kult at det var så mye biler til utstillingen også, som nok er det jeg setter mest pris på ved et treff :)

 

Alt var ikke bedre før :) men husker godt den tiden hvor Rudskogen var så fult av biler at utstillingen måtte trekke ut på banen og bilene var inndelt i klasser, f.eks Golf mk1, Golf mk2 osv.

Dette krever jo selvfølgelig at oppmøtet fortsetter og være bra i årene fremover :) Ser jo lovende ut med tanke på dette treffet. Jeg skal prøve og komme neste gang :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt mulig dette allerede er forsøkt, men hva med å invitere nordicaudi.com, Volkswagen club sweden og lignende klubber i nabolandet på treff?

Kan jo hende det blir en gjeng som tar turen og blir med å øke mengden VAG, på og utenfor banen:)

 

Kunne det vært noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Generelt vil jeg si at å kalle folk sutrete fordi man har en annen mening er noe upassende i denne sammenheng !

 

Det er jeg generelt enig i.

 

MEN var du på treffet ?? om ikke syntes jeg det er sutrete å mene noe om at det ikke var et bra treff!

 

Utstillinga var full av flotte VAG biler , liker du ikke NON vag trenger man vel ikke bruke tid på å ergre seg over 6 nonvag når det er 130 vag å se på ??

 

På banekjøringa syntes jeg det bare er gøy å kjøre mot andre merker, for eksempel se hvordan en gammel quattro kan hevde seg mot en M3 osv :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann Sindre.

 

Ta med hjelm neste gang, ser du en blå s2 med Halvorsen Tuning merker på siden skal vi fikse en tur på banen for deg:)

Bare hyggelig og lufte klubbmedlemer og bli kjent med nye:)

 

Ikke alle som syns det er så lett når man ikke kjenner noen heller da.. Noen er faktisk litt sjenerte når man ikke kjenner noen meg selv blant annet. Og de fleste som er der hele helgen har vel også banebiler eller bil og kjøre på bane med. Hadde jeg hatt bil og kjøre på bane med hadde det nok frista mer med hele helgen men med kjerring og to små passer dagstur veldig fint for oss. Vi kosa i i hvertfall veldig med biler på utstilling og mye og se på bane. Fikk ikke snakket med noen så ser jo det at for det sosiale er det best og være der hele helgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jeg generelt enig i.

 

MEN var du på treffet ?? om ikke syntes jeg det er sutrete å mene noe om at det ikke var et bra treff!

 

Utstillinga var full av flotte VAG biler , liker du ikke NON vag trenger man vel ikke bruke tid på å ergre seg over 6 nonvag når det er 130 vag å se på ??

 

På banekjøringa syntes jeg det bare er gøy å kjøre mot andre merker, for eksempel se hvordan en gammel quattro kan hevde seg mot en M3 osv :)

 

 

Har vel også nevnt at det var hyggelig at så mange kom, og ikke sagt noe negativt om treffet i seg selv siden jeg ikke var der(med unntak av non VAG). Er det som jeg setter finger'n på :)

Men må være lov å si noe om veien videre og ha en mening rundt det uten å bli kalt det ene eller det andre.

 

MEN, Man må tenke på hva VACN er og for hvem. Det første som slår meg er at medlemmene er VACN !

 

 

VW-Audi Club Norwegen (VACN) ble stiftet 18. august 1993, og er i dag Norges største merkebilklubb, med følgende formål:

  • Samle interesserte i biler primært av merkene Volkswagen og Audi, men også for andre merker i VAG-familien som f.eks Seat/Skoda.
  • Sørge for arrangementer til sosial og faglig glede.
  • Være et organ for utveksling av meninger og kunnskap om emnet.
  • Ha kontakt med leverandører og sørge for samarbeidsavtaler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke alle som syns det er så lett når man ikke kjenner noen heller da.. Noen er faktisk litt sjenerte når man ikke kjenner noen meg selv blant annet. Og de fleste som er der hele helgen har vel også banebiler eller bil og kjøre på bane med. Hadde jeg hatt bil og kjøre på bane med hadde det nok frista mer med hele helgen men med kjerring og to små passer dagstur veldig fint for oss. Vi kosa i i hvertfall veldig med biler på utstilling og mye og se på bane. Fikk ikke snakket med noen så ser jo det at for det sosiale er det best og være der hele helgen.

 

Sindre, nestengang krever jeg at du sier hei ellers venter det juling :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å ha en litt mer offisiell "haike-kø" slik at de som vil sitte på kan stå i kø og hive seg i bilene som skal utpå? Jeg tar gjerne med passasjer hvis passasjersetet er ledig men det er nok lettere i skilt klassen hvor det ikke er krav til kjøredress. Er jo bare kjekt med passasjer og det er med på å gjøre det mindre skummelt å ta sin egen bil utpå senere så sånn sett er det bra for å få flere biler på banen fremover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann Sindre.

 

Ta med hjelm neste gang, ser du en blå s2 med Halvorsen Tuning merker på siden skal vi fikse en tur på banen for deg:)

Bare hyggelig og lufte klubbmedlemer og bli kjent med nye:)

Slenger meg på denne.

 

Er langt ifra like gøy å sitte på en a6. Men bare å komme bort å spørre så skal du fint få lov å sitte på noen runder med meg og :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter det forslaget der, vet ikke helt åssen det lar seg lettest gjennomføre.

Som du sier i en skilt bil er det lett og sette seg inn og tre på hjelm:)

Men for eks i s2`en min er det litt tilpassing av seler og kjøredress så tar fort litt lengre tid:) Men ingen ting er umulig:)

 

Ekstra kjøredress i type XL for passasjer har jeg alltid med:)

 

Hva med å ha en litt mer offisiell "haike-kø" slik at de som vil sitte på kan stå i kø og hive seg i bilene som skal utpå? Jeg tar gjerne med passasjer hvis passasjersetet er ledig men det er nok lettere i skilt klassen hvor det ikke er krav til kjøredress. Er jo bare kjekt med passasjer og det er med på å gjøre det mindre skummelt å ta sin egen bil utpå senere så sånn sett er det bra for å få flere biler på banen fremover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje vi kan innføre noe ala "L" for nybegynnere, men type "S" for "Jeg tar gjerne med folk rundt banen". Da blir terskelen lavere for de som ikke tørr å spørre i utgangspunktet. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det funker nok:) Holder med ett klistermerke i en av rutene da:)

 

Kanskje vi kan innføre noe ala "L" for nybegynnere, men type "S" for "Jeg tar gjerne med folk rundt banen". Da blir terskelen lavere for de som ikke tørr å spørre i utgangspunktet. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter forslaget til Petter. Det er absolutt hyggelig og ha med noen, det skaper jo også nye bekjentskaper. Det er ofte folk (og meg) kjører alene, så det hadde jo vært en hyggelig måte og prøve og få fok med på. Jeg hadde også likt dette med noen slags kø-ordning, da jeg også ikke alltid er typen som spør rett ut om og få sitte på. Mye gode forslag ute og går her :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leser mange (spesielt på facebook) som konkluderer med at non-vag og drifting er kommet for å bli og synes det er dumt. Dette er noe vi ikke var klar over og sist jeg sjekket er det vi i styret som arrangerer treff på vegne av medlemmene. Ingenting er hamret i sten, vi tar med oss tilbakemeldinger og lærdom fra årets treff når vi planlegger 2016. :)

 

Mulig det kom brått på at ikke alle er superfornøyde med måten enkelte ting er gjort på? Nå vet jeg ikke hvem som har håndtert tilbakemeldingene på klubbsiden på FB ettersom de ikke var signert med navn, men måten de negative tilbakemeldingene ble besvart fra klubben med en holdning om at sånn er det og sånn blir det, det er bare å finne seg i det, og er du uenig er du en sutrekopp som ikke skjønner hva som som må til for å ha vellykkede treff idag. Hvis det fortsatt er rom for tilbakemeldinger av annen sort enn utelukkende entusiasme er det positivt, men frem til nå har ikke dette blitt tatt imot med all verdens av forståelse, derav konklusjonen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På facebook at har vi fått en del uhyggelige tilbakemeldinger, som blandt annet "inkompetent styre"

Vi tar imot alle konstruktive tilbakermeldinger. Det hjelper lite å skrive at folk ikke vil ha andre merker på treff.

Kom heller med forslag til hvordan vi kan få treffene til å gå rundt økonomisk og oppmøtemessig.

 

Dette innlegget er ikke rettet mot en spesifik person.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På facebook at har vi fått en del uhyggelige tilbakemeldinger, som blandt annet "inkompetent styre"

Vi tar imot alle konstruktive tilbakermeldinger. Det hjelper lite å skrive at folk ikke vil ha andre merker på treff.

Kom heller med forslag til hvordan vi kan få treffene til å gå rundt økonomisk og oppmøtemessig.

 

Dette innlegget er ikke rettet mot en spesifik person.

 

Du vet vel like godt som meg at det ikke er det jeg sikter til. Vet hva du har lest ut av nnlegget på facebook og denne tråden, men selv om det er skrevet noen innlegg det burde gå an å bare bla rett forbi er begge er fulle av gode og konstruktive tilbakemeldinger, både positive og negative, så skjønner ikke hvorfor det er nødvendig å dra inn at det bare kommer grums fra facebook inn i denne diskusjonen.

 

Det må gå an å komme med synspunkter fra utsiden uten at man skal bli oppfattet som "uhyggelig" av den grunn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det kom brått på at ikke alle er superfornøyde med måten enkelte ting er gjort på? Nå vet jeg ikke hvem som har håndtert tilbakemeldingene på klubbsiden på FB ettersom de ikke var signert med navn, men måten de negative tilbakemeldingene ble besvart fra klubben med en holdning om at sånn er det og sånn blir det, det er bare å finne seg i det, og er du uenig er du en sutrekopp som ikke skjønner hva som som må til for å ha vellykkede treff idag. Hvis det fortsatt er rom for tilbakemeldinger av annen sort enn utelukkende entusiasme er det positivt, men frem til nå har ikke dette blitt tatt imot med all verdens av forståelse, derav konklusjonen.

 

Utifra det jeg har sett her på forumet har representanter for styret håndtert alle tilbakemeldinger og forslag på en imponerende profesjonell måte,(selv om enkelte av tilbakemeldingene har kunnet oppfattet som ganske negativt ladet)

 

mange av forslagene har de tatt til seg og som man kunne se på treffet at de var imøtekommet... Så sann sett syntes jeg styret skal ha ros!!

 

Andre klubbmedlemmer som for eksempel meg, og andre som IKKE representerer styret har nok svart på enkelte av "klagene" på en litt mer krass måte..

Det jeg er mest opptatt av er at klubben skal fortsette, både på forum, utstilling og banekjøring, for at vi skal ha råd til å fortsette banekjøringa/hovedtreff må antall biler på banen opp, enkelt og greit. Da ser jeg ingen problem med å slippe til andre merker. Vi som har kjørt på banen har fått mer en nok kjøretid uansett!

 

Da blir jeg rett å slett litt lei meg når det før og etter hvert bidige treff alltid er noen som er sterkt missfornøyde med ett eller annet... til og med de som ikke har vært på treff men har lest etter eller annet. DET er ødeleggende for klubben det. Mange gjør seg opp meninger utifra hva de leser på nett

 

 

Husk på en ting folkens!! Det er mange ildskjeler som jobber for klubben, og det legges ned tusenvis av dugnadstimer for klubben. Hva tror dere det gjør med motivasjonen for de som har stått på og evnt nye som vurderer å trå til.... når det gang på gang er folk som er så sterkt uenige med gjennomføringen og klager på altifra lite dopapir på do til grus på banen....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne diskusjonen går feil vei. Stiller nok på Våler 2016 som vanlig de siste 11 år, men dette blir siste ord i denne diskusjonen for min del.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempetreff fra A-Å for min del ,eg har ikke noe i mot andre merker så lenge det er helt nødvendig for å få hjula til å gå rundt, men håper en gang at oppmøte av VAG er såpass bra at det blir unødvendig.

Stor takk til styret og Lykke til Videre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.