VW og utslippsjuks - 'Dieselgate'

Anbefalte innlegg

1) nofix’en øker sotmengden med 3-4 ganger så mye. Dette kaller du mikroskoptisk men velger likevel selv å stenge EGR?

 

2) poenget var at VAG hevder noe annet; at 30000km er helt top-notch. Du sier (klager du?) egentlig det samme som meg at det bare er vas. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1) Ja, det er bevist økt sotmengde, men det er ikke så mye som 3-4 ganger. Da ville DPF teoretisk regenerert hver 50-70km, det gjør det ikke. 

Jeg gidder ikke skrive det samme igjen. 

 

2) Nesten alle bilprodusenter tilbyr LL-intervaller, alle sier det er bra. 

Om jeg hadde kjørt Toyota, VAG, BMW, Ford eller Hyundai hadde jeg fortsatt skiftet olje en gang i året, ikke fordi jeg klager, men fordi jeg vil det beste for min motor. 

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1) foreslår du leser hva VW selv skriver om nofix’en; gjentatt fra side 19 i denne tråden.

 

2) Så du sier altså at VAG ikke vil det beste for bilen din. Har lagt til hva Toyota skriver på sine nettsider

18B122B4-0ACC-47A1-A9EF-8EC9936907D8.jpeg

65F79B80-0241-4A9B-AACA-564804CB9849.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Jeg gir opp...

 

Du er ikke den første ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så... mellom linjene fra adm. dir. i Møller; alt annet enn elbil er «gårdagens teknologi» og bruktmarkedet for fossilbiler vil havarere totalt (så lobbyvirksomhet har første pri):

 

https://www.tv2.no/broom/10298979/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men når salget av ren bensin+diesel i november er helt nede i 34% i november (17+17 bensin+diesel), blir det noe overskudd av brukte slike å snakke om om 2-3 år?

(Eller er dette tallet kunstig lavt pga WLTP godkjenningsetterslep i øyeblikket?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Men når salget av ren bensin+diesel i november er helt nede i 34% i november (17+17 bensin+diesel), blir det noe overskudd av brukte slike å snakke om om 2-3 år?

(Eller er dette tallet kunstig lavt pga WLTP godkjenningsetterslep i øyeblikket?)

 

WLTP er nok en stor grunn til dette. Møller har jo omtrent ikke hatt en eneste bil å selge med forbrenningsmotor de siste månedene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.