Vanvittig billige dekk og felger?

Anbefalte innlegg

Hei kom over denne siden...

Altså 225-40-18 dekk til 684kr stk!!! Det er billig det...

 

Noen som har handlet der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei kom over denne siden...

Altså 225-40-18 dekk til 684kr stk!!! Det er billig det...

 

Noen som har handlet der?

står vel BRIDGESTONE RE040 205.55.WR16 91W og ikke 18" i den linken din.. men er ikke dyrt for 18", men spørs jo hvordan kvalitet det er..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Linket til hovedsiden, ikke til dekket, men setter du inn 225-40-18 får du opp linglong dekkene til 684 kr stk INK mva.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er du virkelig villig til å sette sikkerheten på "prøve" ved å kjøpe billige (beklager ordet) møkkadekk??

 

i fleste tilfeller gjenspeiler prisen også kvaliteten, og ved en nødsituasjon er det kanskje det som skiller om det blir kollisjon eller ikke......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er du virkelig villig til å sette sikkerheten på "prøve" ved å kjøpe billige (beklager ordet) møkkadekk??

 

i fleste tilfeller gjenspeiler prisen også kvaliteten, og ved en nødsituasjon er det kanskje det som skiller om det blir kollisjon eller ikke......

 

Fullstendig enig. Har prøvd sommerdekk hvor veigrepet kan sammenlignes med vinterføre når asfalten ble våt. Det er enorm forskjell på bra og dårlige dekk. Man får faktisk bra dekk til ikke så alfor høy pris bare man leter litt. F. eks. Johs Bjerke i Oslo, eller dekkonline.no eller noe sånt. Jeg er ihvertfall villig til å legge i litt mer i dekk, det er tross alt disse som skal styre og bremse bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det egentlig prisen jeg snakker om her, ikke dårlige eller bra dekk.. Ser man på utvalget og sammenligner med dekk på interdekk.no f.eks falken er det endel billigere. Og da mener jeg interdekk.no er billige fra før liksom...

 

Skreiv en mail, fikk svar etter 10 min, så jeg tester butikken jeg.

 

1177 for og sende 8 dekk er mye i frakt....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å spare penger kjøpte jeg noen Hankook dekk engang. De var veldig glatte på våt asfalt. Når dekkene heter LingLong innbyr ikke akkurat det til tillit. Kall meg overfladisk men.. : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket pris på nye dekk til felgene min, havna på 8024kr for fire dekk av merke Michelin PS2, 225/40/18 og 255/35/18. Syns det var en vannvittig bra

pris :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekkexpress.no kjøper dekk av http://dekkonline.com/ , men mistenker at dette egentlig er samme firma..

Men bra priser : ja :

Skal snart starte opp med dekkomlegg så jeg vurderer å evt sammarbeide med disse.. vi får se ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men er vel uansett billige de andre dekkene av kjente merker på denne siden å da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å spare penger kjøpte jeg noen Hankook dekk engang. De var veldig glatte på våt asfalt. Når dekkene heter LingLong innbyr ikke akkurat det til tillit. Kall meg overfladisk men.. : haha :
Kan jo være det er gode dekk til den prisen da. For min del er det iallfall uaktuelt å kjøpe "dyre" merkedekk. Har selv prøvd en bil med Pirelli P ett eller annet. Skulle være noen av de grommeste dekka til Pirelli den gangen men var jo helt pyton å kjøre med på våt asfalt. Så kom ikke her å påstå at dyre dekk= gode dekk. Jeg har selv kjøpt LingLong 225/40-18 til min bil men enda ikke fått de på. Dekka er produsert i uke 50 og 51 i 2004 så det er iallfall ikke noe gamle dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei det trenger ikke å være bedre fordi om prisen er høy....det har jeg bittert erfart.....dog har jeg ikke erfaringer med linglong dekk.

 

 

håper det ikke blir plingplong når man blåser av veien med dem

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har kjøpt MYE! dekk i min bakhjulstrekker tid, både DYRE ig billige! Jeg synes IKKE prisen gjenspeiler kvaliteten iallefall ikke sikkerhetsmessig. kansje i form av tid på bane men ikke sikkerhet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke hvor jeg leste eller hørte det, men i en dekktest klarte man å stoppe fra 100km/t (eller 80) med et såkalt "dyrt" dekk på 33 meter. Med billigdekket raste man forbi 33-meters merket i 50km/t og stoppet ikke før etter 57! Det er like langt som to busser! Stakkars mann som hadde tenkt seg over veien....

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke hvor jeg leste eller hørte det, men i en dekktest klarte man å stoppe fra 100km/t (eller 80) med et såkalt "dyrt" dekk på 33 meter. Med billigdekket raste man forbi 33-meters merket i 50km/t og stoppet ikke før etter 57! Det er like langt som to busser! Stakkars mann som hadde tenkt seg over veien....

 

mvh

EW

Skulle likt å visst hvor lite "sponset" den testen var ;) Såklart finnes det ufattelig dårlige dekk. Men jeg har testet såkalt "dyre" dekk som jeg har blitt utrolig skuffet over så jeg setter min lit til å kjøre slik at jeg ikke trenger å panikkbremse å heller kjøpe litt "billigere" dekk : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke hvor jeg leste eller hørte det, men i en dekktest klarte man å stoppe fra 100km/t (eller 80) med et såkalt "dyrt" dekk på 33 meter. Med billigdekket raste man forbi 33-meters merket i 50km/t og stoppet ikke før etter 57! Det er like langt som to busser! Stakkars mann som hadde tenkt seg over veien....

 

mvh

EW

DETTE ER IKKE I NERHETEN AV NOEN REALITET ikke laget av såpe dekkene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pål: Da har du totalt andre erfaringer enn meg. Eneste "billig" dekket jeg har vært fornøyd med er Nokian Nrzi på 200'en. Ellers har jeg gode erfaringer med Conti PremiumContact og Toyo Proxes. Spesielt Conti sine har jeg brukt på flere biler og mange sesonger. Og jeg er ikke sponset. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde ikke penger en gang så jeg satte det på verktøy kontoen min å kjøpte dyre continental dekk! DÅRLIGSTE jeg noen gang har eid!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket utbytte skal for eksempel Continental, som koster ca 2000 i "folkedimensjonen" 225-45-17 ha, ved å sponse en dekktest mot et dekk til 8-900? De konkurrerer uansett utfall ikke om de samme kundene.

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite saklig Emil. Husker du hva dekket heter? Hvor gammel du var når du kjøpte det? Og hva gjorde dekket så dårlig?

 

Du kjører jo ganske hardt privat, holdt ikke dekket følge med egoet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite saklig Emil. Husker du hva dekket heter? Hvor gammel du var når du kjøpte det? Og hva gjorde dekket så dårlig?

 

Du kjører jo ganske hardt privat, holdt ikke dekket følge med egoet?

 

Usaklig?

 

ok

 

Dekket ble slitt dobbelt så fort som andre dekk jeg har hatt, og da tenker de fleste at da er de myke å sitter godt festet til veien! Men! nei de var heller dårligere på det pungtet en f.eks eagel f1 kopiene som eiker selger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal være enig i at de slites noe raskere enn andre dekk. Men nå er jo dekk ferskvare uansett. :)

 

Jeg mener at dekkene (iaffal PremiumContact) tar det igjen på drenering av vann, grep på både tørr og våt asfalt. De har jo og vunnet det som er av forbrukertester oppigjennom årene uten at jeg tror de har "sponset" hver eneste test.

 

Testen jeg husker best delte de førsteplassen med Eagle F1. Eagle var bedre på våt asfalt, Premium var bedre på tørr. Dette gjaldt da grep og bremsestrekning. Ellers var poengene jevnt fordelt.

 

Det blir ikke nødvendigvis et dårlig dekk fordi en mann har hatt dårlige erfaringer, og det blir ikke nødvendigvis et godt dekk fordi mange (meg feks) har gode erfaringer med de. Men en får iaffal en god pekepinn på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal være enig i at de slites noe raskere enn andre dekk. Men nå er jo dekk ferskvare uansett. :)

 

Jeg mener at dekkene (iaffal PremiumContact) tar det igjen på drenering av vann, grep på både tørr og våt asfalt. De har jo og vunnet det som er av forbrukertester oppigjennom årene uten at jeg tror de har "sponset" hver eneste test.

 

Testen jeg husker best delte de førsteplassen med Eagle F1. Eagle var bedre på våt asfalt, Premium var bedre på tørr. Dette gjaldt da grep og bremsestrekning. Ellers var poengene jevnt fordelt.

 

Det blir ikke nødvendigvis et dårlig dekk fordi en mann har hatt dårlige erfaringer, og det blir ikke nødvendigvis et godt dekk fordi mange (meg feks) har gode erfaringer med de. Men en får iaffal en god pekepinn på det.

 

 

Ang continental i dekk test og sponsing:

 

I min forrige jobb som bilmekanikker på strandveien auto var min sjef på en slik "test" og det var en test som var satt i gang av continental (nå var dette vinter dekk da men) og helt klart dassa continental allesammen, men som han sa da han kom på jebb igjen at continental dekka var ikke samme som vi får kjøpt i butikken og han mente det var en mye bedre og mykere gummi en de vi solgte og sjønte at dette var juks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men siden dette ikke er bevist på noen måte, ser jeg ingen grunn til å legge dette til grunn når jeg skal kjøpe dekk. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når jeg kjøpte dekk til audi'en nå, så kjøpte jeg GY F1 GSD3 225/40-18 med 92 i loadindex fra dekkonline.com, jeg betalte 6200 inkl frakt og mva.

 

disse kjøpte jeg på grunnlag av tidligere erfaringer fra samme dekk. hadde dem på V70R'en med 300hk på framhjul og jeg fikk over 30k i kjørelengde på dem, og dem er stille og behagelige å kjøre på....

 

uansett er det ingen som kan komme her å si at linglong til 6-700,- dekket holder samme kvalitet som goodyear/michelin/dunlop/pirelli.

 

jeg er 3 barns far og setter ikke familien i risiko ved å kjøpe billige dekk....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.