#101 Posted May 4, 2018 Litt OT: Med førerkort klasse B og tung (2200 kg) bil pluss 500 passasjerer og bagasje, og 750 kg henger så blir førerkortet fort en begrensning, og ikke hengeren? Noen som vet hvor mange % som mangler B96 eller mer? 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#102 Posted May 4, 2018 Litt OT: Med førerkort klasse B og tung (2200 kg) bil pluss 500 passasjerer og bagasje, og 750 kg henger så blir førerkortet fort en begrensning, og ikke hengeren? Noen som vet hvor mange % som mangler B96 eller mer? For B og B96 er det totalvekt som gjelder. B kan bil og henger kun ha godkjent total vekt på tilsammen 3500kg (med unntak) og B96 (campingvogn lappen) maks 4250kg. B96 kom for en del år siden pga utfordring med flere campingvogner som kun fikk 30-40kg nyttelast for å gå under 750kg regelen. For BE er det aktuell vekt som gjelder, i tillegg til bilens totale hengervekt. En Q7 har feks 3500kg hengervekt, men man kan trekke en tilhenger som er godkjent med 10tonn så lenge aktuell vekt er under 3500kg. 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#103 Posted May 5, 2018 (edited) I-pace har egenvekt på 2,2 tonn, totalvekt på 2,7 tonn og maks 750kg henger. Model X har egenvekt på ca 2,4 tonn (avh av batteristr), totalvekt på ca 3 tonn og 2250 kg henger. Jeg vil tro at e-tron også vil befinne seg her et sted vektmessig. Da vil en med B kunne trekke ca 750 kg, B96 i området 12-1500kg, og har en behov for mer så er det BE som gjelder.. (uansett veldig greit å ha BE pga aktuell vekt regelen). 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#104 Posted May 5, 2018 Trenger da ikke 2t for det [emoji14] en vanlig a6 har jo 1800kg. Vanlig A6 har 2000kg;) A6 allroad har 2500kg av en eller annen grunn. 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#105 Posted May 5, 2018 Vanlig A6 har 2000kg;) A6 allroad har 2500kg av en eller annen grunn.Kommer helt ann på motor det mulig din 211 har det. 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#106 Posted May 5, 2018 Se der ja! Det var mer en jeg visste Måtte sjekke på Audi og ser det varierer fra 1700 til 2100kg. 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#107 Posted July 4, 2018 Interiørbilder av E-Tron har kommet! Må si at jeg liker det jeg ser ! https://www.dinside.no/motor/audis-elbil-er-forst-ute-med-virtuelle-speil/69938855#_ga=2.183416930.511459761.1530689767-1856672341.1525770164 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#108 Posted July 4, 2018 Det så jo veldig lekkert ut. Litt skeptisk til rattet eneste. jeg liker å hvile hendene nede på sidene når jeg durer avgårde på langtur, så enten er rattet fullklaff fordi det blir en behagelig hvileplass eller så er den litt feilplassert og den blir en stor irritasjon 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#109 Posted July 16, 2018 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#110 Posted December 21, 2018 Fattern har fått bekreftet levering i Mars, mest sansynlig uke 9! Blir spennende å både se og prøve!😁 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#111 Posted December 31, 2018 (edited) Nå er det registert 5 stk av disse, alle i Oslo. 1 grå, resten sorte. Se elbilstatistikk.no. Antar at det er demobiler. Edit: 2 grå til utpå årets siste dag 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#112 Posted January 24, 2019 Nå har audi åpnet konfigurator på hjemmesiden og mulighet for å bestille "skreddersydd". Tesla bjørn har vært på langtur med denne, Tesla model x og Ipace, men blir nektet av audi å slippe noe informasjon før 27 Februar 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#113 Posted February 1, 2019 Masse videoer fra teslabjørn lagt ut nå. Kollega vurderer kjøp, men er frustrert over at det ikke gis noen rabatt. Noen tips, gjelder dette alle forhandlere osv? 1 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#114 Posted February 1, 2019 Gis opptil 3% "storkunderabatt" men er visse krav for å få det. Styres av møller sentralt, så lite forskjeller annet en at du kanskje kan grine deg til storkunderabatten om du er god kunde;) 3% blir noen kroner på 800.000 ;-) 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#115 Posted February 2, 2019 Ok, takk, han skulle sjekke hos ikke-møller forhandler, men lite håp da..... 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#116 Posted February 7, 2019 Demobiler og utstillingsbiler på plass rundt om fra idag, mulig med prøvekjøring neste uke! 1 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#117 Posted September 13, 2019 Noen som har erfaring fra hjemmelading med e-tron. Jeg har schneider 32A 1-fas lader. Bilen tar Max 6.2kw... det er litt skuffende med med tanke på at golfen klarte 6.9kw på samme ladestasjon. 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#118 Posted September 13, 2019 Lader +/- 7 kW på zaptec 32A 1 fas, noen ganger 7.2 og noen ganger 6.9. Sjekket spenningen hos deg? Kan ha falt litt fra du hadde golf? lagt til 2 minutter senere Lader forøvrig 4.3kw på eo mini 20A, og 3.7kw på 16A defa. Montert Easee med 3 fas 25A IT på hytta nå, spent på hva den greier å få ut☺️ 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#119 Posted September 13, 2019 Jeg har kjørt mye e-tron på jobb og har skikkelig lyst på én, men 850k for en fasttrack er mye penger, spesielt med kun 400 km WLTP og ikke altfor mye utstyr. Men igjen, dette er jo Audi kvalitet og komfort. 50 starter på 499k og sikkert svært aktuell for mange - dog kun 300 km WLTP. Man får lengre rekkevidde for samme sum hos andre, men må da leve med amerikansk ‘kvalitet’ og mindre bil. Meninger? 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#120 Posted September 13, 2019 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement 43 minutter siden, Kristian Larsen skrev: Lader +/- 7 kW på zaptec 32A 1 fas, noen ganger 7.2 og noen ganger 6.9. Sjekket spenningen hos deg? Kan ha falt litt fra du hadde golf? lagt til 2 minutter senere Lader forøvrig 4.3kw på eo mini 20A, og 3.7kw på 16A defa. Montert Easee med 3 fas 25A IT på hytta nå, spent på hva den greier å få ut☺️ Har strøm og spenningsmåling på kursen ut til ladeboksen. Ligger snitt på 232V under lading... samme som når golfen stod på lading det... hmmm... kan det være no galt med ladeenheten i bilen? Får prøve en annen e-tron på samme lader... lagt til 3 minutter senere Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement 12 minutter siden, Bjørn Gisle Brygfjeld skrev: Jeg har kjørt mye e-tron på jobb og har skikkelig lyst på én, men 850k for en fasttrack er mye penger, spesielt med kun 400 km WLTP og ikke altfor mye utstyr. Men igjen, dette er jo Audi kvalitet og komfort. 50 starter på 499k og sikkert svært aktuell for mange - dog kun 300 km WLTP. Man får lengre rekkevidde for samme sum hos andre, men må da leve med amerikansk ‘kvalitet’ og mindre bil. Meninger? Fasttrack har vel det meste av utstyr? Løp å kjøp sier jeg iallefall... hvor ofte kjører du mer enn 40mil på en dag? Jeg lader bilen til 80% hjemme nå og det dekker mine behov, dvs en 50 ville gjort jobben i 95% av tilfellene for meg, men det var ikke alternativ når jeg kjøpte. 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#121 Posted September 13, 2019 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement 1 time siden, Bjørn Gisle Brygfjeld skrev: Jeg har kjørt mye e-tron på jobb og har skikkelig lyst på én, men 850k for en fasttrack er mye penger, spesielt med kun 400 km WLTP og ikke altfor mye utstyr. Men igjen, dette er jo Audi kvalitet og komfort. 50 starter på 499k og sikkert svært aktuell for mange - dog kun 300 km WLTP. Man får lengre rekkevidde for samme sum hos andre, men må da leve med amerikansk ‘kvalitet’ og mindre bil. Meninger? Jeg har tenkt som så at e-tron 50 gir mye Audi for pengene, så lenge man ikke går amok på utstyrslista. Vi har ikke behov for lang rekkevidde i hverdagen, og da gir denne max «bang for the buck». Sikret meg en av de 100 første Launch Edition, som skal være garantert levering før jul. Har ikke bestilt veldig mye utstyr, da jeg syns alle biler i dag raser fort i verdi. Min mening: Tesla er en bedre elbil, men e-tron er bedre som bil 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#122 Posted September 14, 2019 Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement 9 timer siden, Andreas Reinholdt skrev: Min mening: Tesla er en bedre elbil, men e-tron er bedre som bil Akkurat dette er utrolig godt poengtert. Selv føler jeg at det eneste positive Tesla kan skilte med er rekkevidde og skyv - resten er svært negativt. Førermiljøet i e-tron er helt utrolig. Vi kommer til å bestille nye e-Up (260km WLTP) når den åpner for bestilling i slutten av mnden, så da har vi by/bomring bil i boks i allefall - så får vi ta Kodiaqen på lengre turer foreløpig, men den også byttes ut til neste år så får vi se om det blir e-tron eller Vision iV. 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...