Anbefalte innlegg

Bedre sent enn aldri. 🤣😉

Vi takk alle for nok et bra treff på Våler 3-4 juni. 

Strøkent gjennomført av styret i Vacn som vanlig. Fungerte utmerket med bane 3 som "glatt" bane og ellers mye kjøretid for alle andre på bane 1 og 2.

Desverre var det veldig lite biler på dette treffet, så det var litt kjipt. Vi må alle gjøre en innsats før august treffet for å få med flere da så dette ikke dør ut. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg på Torgny her…Flott treff og godt gjennomført av styret og medhjelpere👌👌 Virkelig synd at ikke flere kommer på treffet😧

Siden jeg ikke har sett noen tilbakemeldingstråd og oppmøte var så lavt tillater jeg meg å lufte et par tanker her….

- er det nødvendig å gå så «bombastisk» ut med at dette ikke er ett treff for driftere…bane 3 var jo åpen for drifting begge dagen…mener ikke at man skal publisere treffet på alt av drifte grupper på Facebook, men en og annen drifter kunne vi nok levd fint med😉

- hva med å slå sammen klasse 1 og 2 evnt droppe klasse 3 for å

gjøre rom for noen «free for all» / «unlimited» heat der man også tillot sladding på hele banen 2-3 ganger i løpet av dagen? Dette må selvsagt være klarert og satt av tidspunkt på forhånd!

- kunne man lagt til rette for mer overnatting i depot for å skape litt mer samhold i klubben…? 1500kr for overnatting i depot er drøyt…så kan man jo si at det er gratis nede på campen, men for oss (som kanskje begynner å bli gamle og sære) blir det for upraktisk og for mye mygg🦟🦟 

Er det ikke bedre at 15-20 team betaler 3-400kr enn at 3 stk betaler 1500?😬 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

- er det nødvendig å gå så «bombastisk» ut med at dette ikke er ett treff for driftere…bane 3 var jo åpen for drifting begge dagen…mener ikke at man skal publisere treffet på alt av drifte grupper på Facebook, men en og annen drifter kunne vi nok levd fint med😉

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

gjøre rom for noen «free for all» / «unlimited» heat der man også tillot sladding på hele banen 2-3 ganger i løpet av dagen? Dette må selvsagt være klarert og satt av tidspunkt på forhånd!

Kort fortalt så er dette veldig komplisert, mtp kontrakten vår. Er en gråsone her. 

 

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

- kunne man lagt til rette for mer overnatting i depot for å skape litt mer samhold i klubben…? 1500kr for overnatting i depot er drøyt…så kan man jo si at det er gratis nede på campen, men for oss (som kanskje begynner å bli gamle og sære) blir det for upraktisk og for mye mygg🦟🦟 

Er det ikke bedre at 15-20 team betaler 3-400kr enn at 3 stk betaler 1500?😬 

Vi har fått tilbakemeldinger på dette, og noe vi diskuterer om dagen. Grunnen til prisen er rett og slett at vi må leie inn vakthold, dette er satt som krav i kontrakten vår. Vi ønsker helt klart mer samhold,  men så har også tidligere tilbakemeldinger vært at noen ønsker det roligere på natten og andre ønsker det mer sosialt. Så er det å finne en løsning på det. 

 

Vi takker for tilbakemeldinger og vi jobber med å finne ut årsaken til et redusert oppmøte. Pinse-helgen er nok ikke den beste treffhelgen, så kan man jo se på det økonomiske med strøm, bensin, mat prisene om dagen og. Noe ettervirkning av pandemien. Er det noe som kunne vært arrangert eller utført annerledes så si gjerne ifra. Enten her eller på epost til styret@vacn.no 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten kommentar til oppmøtet, det skjedde enormt mye forskjellig den helgen i år. Er nok mange som er gira på å arrangere treff igjen etter covid. At racing NM også fallt på samme helg hjalp nok ikke veldig heller.

 

Klubben har alltid hatt treff den helgen, og det synes jeg er en fin tradisjon og lett å planlegge etter. :)

 

Når det gjelder camp, kanskje gocartbanen kunne vært et alternativ for oss som godt kan bo i telt og liker litt musikk med øl til (til tross for aldern). Da samles vi ihvertfall litt bedre. Sånn det er nå så er det for langt i mellom campene til at folk gidder å ta en runde.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Når det gjelder camp, kanskje gocartbanen kunne vært et alternativ for oss som godt kan bo telt og liker litt musikk med øl til (til tross for aldern). Da samles vi ihvertfall litt bedre. Sånn det er nå så er det for langt i mellom campene til at folk gidder å ta en runde.

Godt forslag, tar det med videre. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hiver meg på . Tror det er på tide og gjøre noe . Lage flere heat , noen med drifting andre med sporkjøring . Slå evt sammen klasse 1 og 2  og ikke for mye regler . ( litt slikt det var før ) 

 

Hvis klubben skal overleve er det kanskje lurt og samkjøre med eks en annen klubb   ? For og holde kostnadene nede . Jeg er helt enig med Fredrik når det gjelder overnatting i depoet . Prisen er borti natta . Det er kun Vacn  i hele Norge som tar betalt på Våler for overnatting i depoet . Jeg skjønner at ikke folk gidder og komme når det blir slikt . Vakter i depoet er bare surr . Bortkastet penger . Greit og kunne forhandle om nye vilkår i kontrakten evt . Hvis dette forsetter mister dere enda flere medlemmer . Og det er ikke bra for klubben . Vi ønsker og kjøre og ha det gøy sammen . Hva med en sammarbeidspartner en klubb ( Ford Opel Volvo alfa 

 

 

 

kjøring på Rudskogen også ? 
 

takk 

 


 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ps er det mulig om dere kunne delt kontakten her ? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det er flere som spørr etter drifting heat her, når jeg satt i styret så prøvde vi dette ett år, på Rudskogen og Våler. Og det fungerte det, høyeste antall besøkende på mange år og det var fullt med biler både på banen og på utstilling. Ironisk nok så var det nettopp drifting og det å slippe til driftebiler av andre merker som gjorde at vi kutta det ut, for makan til klagestorm har vi aldri opplevd verken før eller etter. Jeg vet at sittende styre er klar over historikken her og tar nok ikke lett på dette. Det er veldig vanskelig å tillate drifting for noen, men ikke alle. For vacn ønsker ikke å bli et treningstreff for drifterne i Norge, skulle jeg tro. 🙂

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner det . Men er det bedre om ingen kommer ? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Skjønner det . Men er det bedre om ingen kommer ? 

Vi hadde avstemminger og gjorde ganske grundig arbeid den gangen og flertallet stemte mot. Så dengang var det viktigere å holde klubbtreff innenfor vag og ren sporkjøring en det var å dra mer folk til treff.

 

Hvordan medlemsmassen stiller seg til det nå tørr jeg ikke spekulere i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi i Trøndelag uteble på vårtreffet, men det ser ut som vi skal stille sterkt igjen på høsttreffet:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Vi i Trøndelag uteble på vårtreffet, men det ser ut som vi skal stille strekt igjen på høsttreffet:)

Jeg tror det jobbes med å få FLER til treff altså, så vet ikke helt om masse trøndere er løsningen! ^_^ (en spøk)



Velger å se litt slik på det jeg:

Dette er utfordrende, og ting er alltid i forandring - hva som var før er ikke nødvendigvis løsningen for fremtiden. Skal jeg ta de nøkterne brillene på, tror jeg klubbens fremtid i stor grad er å være tydelig på hva man tilbyr, og banekjøring har vært en hjørnesten i mange, mange år.

 

Med elektrifiseringen og dertil mindre "hjemmemekk" fremover, tror jeg bileierskap og bilbruk tilsier at en interesseklubb sitt tilbud er tjent med å kunne tilby ferdighetskjøring i det lange perspektivet. Utfordringen er vel kanskje litt "her og nå" med lav oppslutning, og dertil økonomisk bærekraft. Kan jo hende litt endret tilbud er nødvendig for å muliggjøre kjerneaktiviteten..?

 

  • Moderer gapet mellom prisene for medlem og ikke-medlem, her handler det primært om å få en bedre dekning av kostnadene av et treff, ikke øke medlemsantall med medlemmer som fort faller fra uansett.
     
  • Ta direkte kontakt med 'likesinnede' klubber og bidra til en høyere utnyttelse av baneanlegget. Med sommeren og ferietid som er her nå, tror jeg å informere om dette til f.eks. Porsche-klubben, Norsk Sportsvognsklubb (NSK), o.l. behøves å gjøres NÅ da tiden går fort mot Våler del 2.
     
  • Det har vært merkbart mer innsats i sosiale medier i forkant av Våler del 1, som er veldig bra, men jeg føler budskapet om banetreff dels har druknet litt i de innleggene som har vært. Slike poster bør være slik at 1-2 sekunders blikk avslører hva, hvor og når.




 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Vi i Trøndelag uteble på vårtreffet, men det ser ut som vi skal stille strekt igjen på høsttreffet:)

Samme gjelder Ålesundsgjengen. Blir fort 20stk+ det 😁

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var veldig rolig nede på "partycampen", sovnet fint før midnatt uten å måtte bruke ørepropper engang :P

Skjønner jo at de som kjører på banene gjerne bor i depoet, men det splitter jo opp stemningen på kvelden, ikke så gøy å gå mellom depo og camp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei alle sammen, 

Vi takker for tilbakemeldinger og tips. 

 

Noen notater:

Vi har alltid sendt ut invitasjoner til likesinnede klubber, men vi har gått litt mer direkte i kontakt med dem nå. Vi regner med et oppmøte av våre gode venner i MBE blant annet. Tillegg så benytter vi klubbsammarbeidet med KNA og Amcar.  Av tilbakemeldinger som vi har fått, blant annet i denne tråden så har vi fått inntrykk at det vil bli et langt bedre oppmøte nå i august.

 

Som Anders sier så er det sporkjøring vi driver med, det å tillatte drifting vil øke baneleien noe voldsomt. Og vi ønsker jo å holde oss til mest mulig VAG produkter på banen. - men vi har gråsonen med at det er lov med "glatte-dekk" på sløyfe 3 :) 

 

Vi har diskutert i styret det å flytte "partycampen" opp til depotet, og klubben har dessverre en ganske dårlig historikk med Vålerbanen når det kommer til dette. Det er fra dette at det har kommet forbud mot alkohol i depotet. Vi får dessverre ikke gjort en endring på dette til august treffet, men det er noe vi kan gå i dialog med å se mer på til 2023 sesongen.

 

Uansett, så har jeg gleden å si at det blir treff! Jeg har trua på et bra august treff og gleder meg til å se dere alle igjen. 

Artikkel: https://vacn.no/articles.html/vacn-vålertreffet-12-13-august-2022-bane-og-utstillingstreff-r40/

 

Forhåndspåmelding: https://vacn.no/store/category/9-vålerbanen-august-2022/

Diskusjonstråd: https://vacn.no/forums/topic/294039-vacn-vålertreffet-12-13-august-2022-utstillings-og-banetreff/

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.